Voxtur Analytics VXTR (entinen I Look About) TSXV - kiinteistödatan disruptio?

Mutta on pakko todeta myös, että esim Nasseen menemisestä puhuttiin kovasti tällä foorumilla jo 2021 eli sitä tölkkiä on kyllä potkittu eteenpäin aika pitkään.

Taisi case mennä niin että näistä listautumisista ja niiden aikataulutuksista puhuttiin nimenomaan eri forumeilla ja Markun yms. toimesta. Firma ei tainnut itse missään vaiheessa antaa ainakaan virallista aikataulutusta TSX tai nasdaq listautumiselle. Kommentointi taisi olla niin että ne ovat tavoitteita ja sinneppäin ollaan suuntaamassa → forum ja Markku+kumppanit antoivat sille sitten jotain odotuksia että ne tapahtuisi piankin.

9 tykkäystä

Johdon lupaukset, ainakin tähän asti, ovat toteutuneet. Enkä näe miksi näin ei olisi vastaisuudessakin. Itse tarkastelen sijoitustani uudelleen jos tämä muuttuu.
Niin, promiseland kyllä ja mulle se on ihan fine.

14 tykkäystä

Onhan se myönnettävä, että tölkkiä tässä on kyllä potkittu. Jos joku muistaa vaikkapa vuodentakaisen Q3 callin, niin siinä kovasti puhuttiin positiivisesta ebitdasta Q4 2021 ja “we are going to be profitable in 2022”.

15 tykkäystä

Näinhän tosiaan lupailtiin. Kassaa ei ole saatu alkuperäisessä aikataulussa positiiviseksi. Tätä on täälläkin muutamaan otteeseen sivuttu. Laajenemisen tahti on ollut hurja, jos maali on sen takia siirtynyt , niin fine.

21 tykkäystä

En ala tätä erityisesti puolustelemaan, kirjoitinkin discordin puolella että Gary Yeoman ja Jim Albertelli on äärimmäisen hyviä puhumaan ja varsinkin Gary on erittäin uskottavan kuuloinen kaveri, olisi kiva kuulla jonkun riippumattoman alan asiantuntijan näkemyksiä tästä.

Meille suomalaisille nämä MSA/MSR asiat on niin vieraita että ainakin minä voin suoraan sanoa ettei minulla ole aavistustakaan miten tämä Blue Watersin bisnes toimii.

Mutta mulla on taipumus uskoa Garyä ja Jimiä, toistaiseksi aika hyvin ovat osuneet lankulle, hirveillä kertoimilla ostivat tämän BR:n mutta olen taipuvainen uskomaan että joku idea siinä taustalla on.

Tuo Garyn toteamus että kaikki tapahtuu APIen kautta särähti vähän korvaan, siinä saadaan kaikkien purkkaviritysten äiti jos siellä on 3-5 databasea joita kutsutaan eri sovelluksista APIen kautta.

Q4 TSX lienee ihan realistinen, siellä ei ole minimihintaa osakkeelle ja suhteellisen helppo hyppäys tehdä, Nasse sitten joskus.

19 tykkäystä

Gary & Jim sanoivat joskus talvella siinä yhdessä haastiksessa että Nasse listaus ennen Q3:sta, ei tullut virallista pressiä asiasta mutta kyllä se ihan heiltä tuli.

10 tykkäystä

Jimbolta sananen. Pitkä juttu kokonaisuudessaan.

Jim Albertelli, CEO, Voxtur
Responsible for the overall vision and direction of Voxtur, Jim Albertelli has more than 25 years’ experience in the real estate and technology sectors, having developed multiple technology platforms that support real estate investors and servicers.

Voxtur offers targeted data analytics to simplify tax solutions, property valuation, and settlement services throughout the lending lifecycle, for investors, lenders, government agencies, and servicers.

As the pandemic set in, the industry increasingly embraced tech operations, whether it be for social distancing reasons, streamlining ops, or just staying in touch with team members, and Albertelli noted that Voxtur saw many other advantages of tech throughout.

"I think underwriters having digital certainty around the income and assets and employment and having digital certainty around a particular property is going to make their job less risky, and more efficient,” Albertelli said. “I think that will turn into a reduction of costs for consumers and originators, and ultimately, investors as well. I see this new digital world transforming itself, and I see the Biden administration, the FHFA, GSEs, and regulators supporting change now, which is great to see. I see the GSEs embracing the change.”

Albertelli and the Voxtur team analyzed the events of the pandemic, saw some gaps in workflow, and developed methods to simplify and smooth out these processes to get through the present and future industry turning points should they arise.

“The lenders, large banks, and large independent mortgage banks will survive,” Albertelli said. “They will engage vendors like Voxtur to continue to reduce costs. Right now, you have got remote online notarization, e-recording, alternative title insurance—efficiency gains all throughout the process. I could certainly see that future. We will continue to work in the ecosystem to continue to innovate and continue to try to reduce closing costs, while increasing home affordability and transparency. I think the firms that align themselves with those goals are going to be successful long-term.”

13 tykkäystä

Kyllä kyllä. Mutta kaikki on “I think” osastoa. Noista ei jää kiinni, jos ei toteudukaan. Mun tarkoitus ei ole mustamaalata, kun tyhmää olisi pissiä omaan housuun. Mutta jotenkin tässä on nyt sellainen vaihe, että “ostetaan järjettömillä kertoimilla, kun omaan taskuun sataa dollareita.” Mitä ihmettä, kun edellisetkin ostokset on järjestelmätasolla tekemättä, integrointi siis.

20 tykkäystä

Paitsi, että tästä tuoreimmasta ei sada. Ehkä kauppaa ei olisi tehty juuri nyt, ellei kilpailua ostokohteesta olisi ollut. En muista oliko tästä haastattelussa puhetta.

8 tykkäystä

Esim @Junkbondking kommentti sekä Keisarin Nasse-kommentti tältäkin päivältä kertovat jotain muuta. Nuo väittämäsi ovat aika vahvoja ja mielestäni virheellisiä, koska firmaa paljon seuraavat käyttäjätkin ovat kommentoineet asioita, jotka ovat siirtyneet eteenpäin.

Aloitin ketjun seuraamisen arviolta reilu pari kuukautta sitten ja tässäkin ajassa on tullut esille jo moneen otteeseen tuo tölkin potkiminen. Täten johdon kaikki lupaukset/kommentit eivät ole toteutuneet. Hälytyskellot alkavat ainakin minulla soimaan silloin kun tulevaisuuden lupauksiin perustuvalla firmalla lupaukset ja tavoitteet siirtyvät kauemmas tulevaisuuteen. Se näkyy toki kurssissakin.

6 tykkäystä

Olet oikeassa, tarkoitan tuloksellisesti. Johdon ennusteet yhtiön tuloksessa ovat osuneet haarukkaan.

6 tykkäystä

Juuri näin, johdon bonukset ovat tauolla ”kunnes yhtiö on oikeankokoinen”, eli Jim/Gary jätti ainakin toistaiseksi tästä kaupasta merkittävän kokoisen bonuksen pöydälle. Tämä on melko merkittävä asia mielestäni.

Ja juu, ei kukaan voine kiistää, että sijoituksen onnistuminen riippuu tällä hetkellä hyvin pitkälti johdon lupausten toteutumisesta. Jos varmuustaso/evidenssi johdon lupausten toteutumisten puolesta olisi korkeampi, eiköhän yhtiö myös hinnoittautuisi eri luokan multippelien kautta.

Tölkin potkimisesta keskustelu itsessään on ehkä hieman yksisilmäistä, usein kun näille tapahtumille on taustalla ihan loogiset selitykset yhtiötä seuraaville (esim. kannattavuus → AOL-kasvupanostukset alkuvuonna, Nasdaq-listaus → karu markkina real estate / tekno -yhtiöille) jne. Ilmoitelkaa minullekin, jos törmäätte alan murrokseen tähtäävään kasvuyhtiöön, jossa kaikki menee kuin strömsössä ja matka sujuu tanssien perille.

Hyvä video Mariuszilta ja Garylta kaupan logiikan selittämiseksi.Tänä vuonna ollaan tosiaan jäämässä tuon 170-190 mCAD liikevaihtohaarukan alalaitaan. AOL-tilannepäivityksen osalta vähän jäi mietityttämään Garyn toteamus siitä, että tilanne sen osalta näyttää ”konservatiivisemmalta, kuin alkuperäisissä arvioissa, mutta kyllä me pääsemme sinne”.

30 tykkäystä

SEDARiin on ilmaantunut tämän BW kaupan “MEMBERSHIP INTEREST PURCHASE AGREEMENT”, jos nyt jotakuta kiinnostaa lukea juristien laatimaa sopimustekstiä.
uuu.pdf (701,9 Kt)

https://www.sedar.com/DisplayCompanyDocuments.do?lang=EN&issuerNo=00025658

13 tykkäystä

Tästä samasta piti kirjoittaa…Garyn sanavalinnoista ja kehonkielestä kyllä paistoi läpi, että AOL ei ole lähtenyt odotetusti lentoon. Tai tällainen kuva ainakin minulle jäi. “Mutta pääsemme kyllä sinne…”

26 tykkäystä

Markun haastattelussa Gary totesi lopullisen osakemäärän olevan ~720m osaketta neljän vuoden kuluttua kun uudet osakkeet on ripoteltu uusille omistajille seuraavan 16 kvartaalin aikana.

Positiivinen EBITDA Q4 2021 jäi haaveeksi mutta kovin varman oloisesti Gary totesi haastattelussa Q4 2022 näiden molempien toteutuvan. Q4 tuloksista nähdään jäikö vain puheiksi vai aletaanko myös suorittamaan; https://youtu.be/8bLRPMbw-_0?t=2651

15 tykkäystä

Katsottuani tuon Garyn haastiksen, en voi uskoa silmiäni että porukka lähtee myymään Voxturia 30% diluution takia. BW tuo reilusti enemmän lisäarvoa Voxturille kuin mitä diluutio meitä osakkeenomistajia pienentää.

Kuvitellaan että BW:llä olisi vain 15k transaktiota kuussa EIKÄ se kasvaisi lainkaan, tekisi Voxtur pelkällä BW:n platformilla $4M profittia KUUKAUDESSA ($250 x 15 000) ja $48M vuodessa. Ei ole nimittäin mitään syytä, etteikö appraisal ja AOL tulisi suoraan BW:n kauppapaikan transaktioihin - miksi maksaa enemmän turhasta ylimääräisestä työstä?

Noh, kukin tehkööt omat due diligenssinsä ja tekee osakekaupat sen pohjalta.

22 tykkäystä

Pieni tarkennus, noilla luvuilla tulee 3.75M revenueta kuussa josta x prosenttia on net profittia, jos mennään semi-konservatiivisesti 50% net profit marginilla niin puhutaan jostain vajaasta 2M kuussa eli about 20M vuodessa. Ei silti, se ei muuta kauppaa huonoksi mutta olen itse todella varovainen noiden lukujen kanssa, en sinänsä epäile Garyn sanomisia mutta terve skeptisyys on hyvästä, myös tässä casessa.

31 tykkäystä

Tuossa haastiksessa ehkä tärkein osuus oli oli Garyn lupaus että Q4 on plussalla EBITDA ja cash flow tasolla. Toivottavasti puhutaan oikeasta EBITDAsta eikä mistään amerikan adjusted -versiosta.

20 tykkäystä

Olen melko varma, että Gary ei luvannut, että kumpikaan noista tapahtuu, vaan käytti ilmaisua “we think/we believe” tms.

6 tykkäystä

$128 (vai $118?) oli perustransaktion hinta ja siitä 75% kate tulee noin $100 per BW transaktio. Tähän cross-selling Voxturilta appraisal ja AOL, niin ei ole mitenkään suuri heitto $250 net profittia per kauppa

6 tykkäystä