Voxtur Analytics VXTR (entinen I Look About) TSXV - kiinteistödatan disruptio?

Kääntäisin niin, että olishan se tiedotteessa todettu, jos saatava täysimääräsenä olis saatu perittyä. Näin ”muutaman” perjantaisen kaljan jälkeen sanoisin, että syön hatullisen paskaa, jos toi puuttuva kaks miltsiä jostain yhtäkkiä putkahtais. Mutta onhan tää homma ees alta pois, joten kuten juti sanoo, mennään eteenpäin.

18 tykkäystä

Kai tässä on annettu arvoa sille että saatavat on pystytty tulouttamaan heti ja mukana merkittävä AOL asiakas. Sitä en tiedä onko se 2m arvoinen diili.

Edit. Jos ymmärsin vähänkään mitä Colin tarkoitti, niin alaskirjausta ei tarvita. Velan arvo oli jo kirjanpidossa 0$ varausten takia.

13 tykkäystä

Ei kai ne nyt voi alaskirjata lähipiirivelkaa 10m tosta vaan??

5 tykkäystä

Finnish is tough through google translate. This said, I also struggle a bit to fully understand this.

TORONTO and TAMPA, Fla., Feb. 16, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) – Voxtur Analytics Corp. (TSXV: VXTR; OTCQB: VXTRF) (“Voxtur” or the “Company”), a North American technology company creating a more transparent and accessible real estate lending ecosystem, announced today that the Company has completed a sale of the promissory note executed by James E. Albertelli, P.A. (“JEAPA”) for the benefit of the Company, with an outstanding balance of USD$9,773,000 (“Note”), for cash proceeds of USD$7,818,400.

2 tykkäystä

En muista kuinka paljon deferred osuus oli viimeksi, mutta jotain varauksia tämän takia tehtiin. Pitää tarkastaan kun promillet laskee. :face_with_monocle:

5 tykkäystä

Pakko kyllä sanoa että Colin kiroilemassa ja pahaenteisesti vihaisesti nollaamassa kaikki negatiiviset väitteet saa selkäpiitä karmimaan. Nämä käännöt “ettekö te pässit tajua” saa takajaloille.

Ja silti tämän shown jälkeen jäi epäselväksi että mitä helkkaria. :smiley:

13 tykkäystä

So either the AR was already written down partly or the rest of ALAW’s debt is still on the books no?

6 tykkäystä

Could you please elaborate? I’m confused. Voxtur sold a note for a discount and received ~8 million. The debt was 10 million usd.

the Company has completed a sale of the promissory note executed by James E. Albertelli, P.A. (“JEAPA”) for the benefit of the Company, with an outstanding balance of USD$9,773,000 (“Note”), for cash proceeds of USD$7,818,400.

The Note was executed on January 1, 2023, to document the outstanding balance of fees owed by JEAPA, a U.S. based law firm doing business as “ALAW” and controlled by Voxtur CEO Jim Albertelli…

The note was bought by Washington School House, LLC, and Kevin McCarthy, jointly with Leann McCarthy.

Edit: now the debt was owned by Washington School House, LLC. They agreed to take stock for the debt.

Since the note covered the whole debt USD$9,773,000 and Voxtur received USD$7,818,400 they came up ~2 million short. I understand that sometimes you sell debt for a discount but don’t you have to write it down? If that’s a wrong accounting term please correct me, but in the end of the day Voxtur lent ALAW 10 million and got back 8. Right?

12 tykkäystä

So in short, we still have some open questions that we will get answers for in q4 financials right?

9 tykkäystä

Yeah but they will probably address that in the Q4 financials Q&A session because Im certain you will ask it lol

25 tykkäystä

I watched MS’s video again and I still have more questions than answers…

I mean the missing 2M is bugging me much more than it should, it’s not that much money but the optics are horrible.

CEO, biggest shareholder and a major insider gets to amass 10M debt to Voxtur (how is that even possible in the first place?), then the company apparently bails him out by selling the promissory note to an outisider (deal negotiated by the CEO himself) with 20% discount even though the note was fully backed by shares owned by the CEO (not a toxic debt by any means). Then the CEO settles the debt with the outsider by giving up 40M shares.

This raises so many questions. First is the missing 2M but I wont go there as it was discussed earlier. Then there’s the fundamental question why CEO didn’t simply sell the shares to the outsider and use the money to settle the debt to Voxtur, why these acrobatics?I don’t get it. Then one has to wonder the role of CFO and how she managed the risk, how was it possible that ALAW managed to amass so much debt? I think this whole mess was the reason why she left, she was the former CFO of ALAW after all IIRC.

Then there’s the reporting, how on earth didn’t these services get booked as revenue when the services were rendered? I know TSXV is like the wild west of accounting standards, there are probably some bazaars in the middle east with more credible reporting standards but this really boggles my mind.

Overall, this makes the corporate governance look absolutely horrible on so many levels.

Having said all that, I’m glad this is now sorted out and it seems Gary has taken more active role, really curious to see how this whole mess is reported in Q4 and Q1 financials.

There are some really exciting things “bubbling under” as found by our resident intelligence officer @Incompentent_Investo , hopefully we’ll hear more about those in Q1. BW acquisition might just be much, much more important than people realize.

53 tykkäystä

Thx for the more insight, Im positively surprised you are caring about the firm this much and are heavily invested emotion-wise.

But I have to be clear: your behaviour on this matter is hurting PR. When theres questions rousing, its not professional to come in emotional calling people idiots for not understanding. This is very unusual case followed by very unusually aggressive behaviour coming from your side. Better to make confused people understand, not blame them for trying to get clear picture.

Brushing these off with aggressive wording will do only more harm. I do hope Voxtur has great future, but the level of trolling you are facing now will only become harder and harder when you rise up in ladders. You have to start enduring them and not give fuel for every shortseller making up stories.

24 tykkäystä

Muistelisin tämän olleen melko bullina aikoinaan.

Kyllähän tämä firma on tarjonnut viihdettä koko rahan edestä koko olemassaolonsa ajan.

Muistakaas vielä se 2 miltsin bulletlainakin…

23 tykkäystä

Agreed, excellent summary of the situation. These corporate governance related red flags are so multifaceted and serious that they currently unfortunately far outweight the business-related aspects or potential of Voxtur. And I understand it, as the credibility of the firm as a whole suffers from these weird shenanigans.

I do hope that lessons have been learned, and that the new addition to the BoD from Rice Park puts a serious effort to fix the corporate governance issues of Voxtur, so that in the future we could discuss about Voxtur’s growth and margins, not about things like these…

35 tykkäystä

Kiitos kaikille viimeisimmän käänteen avaamisesta ja perkaamisesta.

Liikkeet, jotka siirtävät omistajien rahaa toisiin taskuihin, heikentävät sijoittajaluottamusta ja tuhoavat omistaja-arvoa.

Omia ajatuksia: jos jim ei halunnut myydä tämän enempää osakkeita, niin siinä tapauksessa olisi myynyt ne suoraan vastapuolelle ja lyhentänyt velkaa 8 miljoonalla. Loput 2 miljoonaa parin seuraavan vuoden aikana. (Toki voi olla että esim. suunniteltu listautuminen edellytti nyt koko velan hoitamisen - tiedä häntä)

En oikein keksi uskottavia tekosyitä tälle järjestelylle näillä tiedoilla. Koska johdolla on merkittävä omistusosuus, toivon, että eivät tämän pidemmälle hairahdu tulevaisuudessa näissä “luovissa” järjestelyissä. Heilläkin on paljon hävittävää, jos hommat mokataan.

Se on kuitenkin tullut selväksi, että johdossa on henkilöitä, jotka ovat olleet valmiita lainaamaan miljoonia omistajien rahaa, heikentäen yhtiön kassaa ja lisäten riskiä. Ja nyt omistajille palautetaan vähäisempi summa lainan myynti järjestelyä käyttäen. Yleensä velallinen maksaa velalle plusmerkkistä eikä negatiivista korkoa.

Järjestely pienentää yhtiön kassavaroihin liittyvää riskiä, mutta tapa millä se tehtiin, lisää johtoon liittyvää epävarmuutta. Toivottavasti asiaan saadaan vielä lisäselvitystä toimitusjohtajalta. Aikooko hän jotenkin kompensoida hänen lakifirmansa lainan järjestelyssä omistajien menettämää 2 miljoonaa.

53 tykkäystä

Tappiota 2 miljoonaa USD.
Osakkeita ulkona 551 miljoonaa.
Tappio per osake 0.0036 USD =0.0049CAD.

Nykykurssiin suhteutettuna 1.57 %

Eli järjestely maksoi meille 1.6 % omistuksemme arvosta. Suora tappio on varmaan pienempi kuin luottamuksen rapistumisen merkitys.

45 tykkäystä

Tietääkö joku omistiko Jim tuosta lakifirmasta 100%? Pienempi omistus voisi selittää kuviota ja myös sen ettei hän myöskään kuittaa 100% saatavista. Toinen asia mikä tuli mieleen on verotus, jos tuota ei pyöritetä notena vaan henkilökohtaisesti niin maksetaanko x miljoonaa välissä veroja? Voiko Voxtur nyt hyödyntää 2meur luottotappion jotenkin?
Luottamustahan tässä koetellaan, mutta Voxturilla oli varmasti eri vaihtoehtoja ja tämä oli paras. Siellä on kuitenkin vielä >20musd arvosta johdolla sisäpiiriomistusta (josta Jimillä valtaosa), joten luulisi että se painaa vaakakupissa kun näitä pyöritellään.

13 tykkäystä

Jim tosiaan omistaa velallisesta JEA Groupista 70 prossaa, ei siis kokonaan. Ja tämä on varmasti mutkistanut asian käsittelyä osaltaan.

13 tykkäystä

Kiitos! Eli jos ymmärtän oikein niin Jim vastasi 70% saatavista, mutta suostui maksamaan henk koht 80% osuuden kokonaisuudesta takaisin. Joku voisi ajatella tuota myös luottamuksen osoituksena ja niin että ainakin Jim edelleen aidosti uskoo että isossa kuvassa tämä on win-win

Edit: velat → saatavat

10 tykkäystä

Mietin juuri näitä asioita eilen. Ymmärrän, että “sarjayrittäjä” lainaa rahaa omien firmojensa välillä, mutta että pörssiyritys tekee tuollaisen kuprun? Oliko ALAW jo lainan myöntämisen aikaan maksukyvytön (ei olisi pitänyt lainata) vai oliko oikeasti oletus, että voivat maksaa sen joskus takaisin? Miksei JEAPA vaan myynyt osakkeitaan ja hoitanut velkaa ALAWin kautta vaan piti tehdä tällainen kieppi? Saadaanko tällä kirjanpito näyttämään paremmalta?

Nyt näyttää siltä, että Jimbo veti pari miltsiä välistä (vai kaiken). 8 miltsiä maksettiin osakkeilla, mutta ei hän ole ymmärtääkseni niistä mitään maksanut.

Ihme säätöä, ei todellakaan lisää luottoa firmaan.

9 tykkäystä