Eikös jo Q3 olisi ollut plussalla ilman sitä muutaman miljoonan varausta
Laitoin tän viestin Discordiin, jonne paljon keskustelusta on siirtynyt vähän outoa ottaen huomioon tän äänestyksen tulokset. Mielestäni on paljon hyödyllisempää sijoittajien kannalta, jos keskustelu pysyy täällä.
“We don’t use Inderes anymore? I think atleast posts with information and DD should be out in there also. I think it is actually good for the stock. Now it looks like for those who don’t know about it that investor interest has just gone away. It also exposed the stock to many new finnish investors. If it keeps hanging around the top of Inderes it’s free advertisement for the stock.”
Onnittelut, voxtur vihaajat saivat mitä halusivat ja he, ketkä tästä olivat tästä kiinnostuneita, jäävät kokonaan nyt ulos keskustelusta jos eivät discordia käytä lainkaan. Ilmeisesti äänestystä ei otettu lainkaan huomioon ja discordin puolelle siirtyivät vain he jotka äänestivät kyllä eli varmaankin suurimmaksi osaksi aktiivisin osa tästä porukasta.
Mielestäni on tyhmää, että tälläisistä yhtiöistä keskusteleminen siirretään ns. suljettujen ovien taakse.
Ei haittaa. Ehkä tänne tulee jatkossa vain ne tärkeimmät jutut.
Ton mun viestin jälkeen sain kutsun Voxtur analytics Private threadiin. Laitan pari viesti mitä ite kirjotin tähän. On private thread niin en laita muiden vastauksia. Yritän käytännössä saada heitä palaamaan tänne julkiselle. Siellä on 20 käyttäjää ja 207 viestiä ja se on aloitettu 19 päivää sitten täällä on noin 30 viestiä samalta ajalta. Siellä on kaikki “heavy hitters”, jotka oli aktiivisimpiä täällä ja laitto parhaat postit DD, suoraa kommunikaatiota johdon kanssa jne. Eli voi sanoa, että se on vain vaihtoehto, mutta käytännössä se on tehnyt julkisesta foorumista aika kuolleen.
Isoin syy miksi sinne on paettu on selvästi turhautuminen mielensäpahoittajista ja on kritiikkiä moderaatiosta. Tässä on mun viestejä. Suurin argumentti mulla on että tämä foorumi oli selvästi tärkein Voxtur keskustelufoorumi ja tärkein epävirallinen IR kanava.
“Ok. Ehkä en oo paras puhuja tähän asiaan kun en ole paljon käyttäny Inderes foorumia, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että mielensäpahoittajat pitäis vaan sietää. Se on menestyksen seuraus. Voxtur keskustelupalsta täällä oli suuri menestys se sai paljon silmäpareja ottaen huomioon minkälainen osake oli kyseesä seurauksena mukana tulee vähän mielensäpahoittajat. Julkisella palstalla oli mielestäni aika hyvä moderaatio myös. Mun mielestä tää ei ole tarpeeksi vahva syy siirtää keskustelua yksityiselle palstalle, jossa kaikki hardcore voxtur sijoittajat voi olla omassa pikku kuplassa.
Kun meen kattoon tota julkista foorumia kun se oli aktiivinen monet viestit sai aktiivisesti 50-100 tykkäystä, jotku jopa yli 100. Se oli hieno asia. Ilmaista mainostusta osakkeelle. DD saatavilla paljon suuremmalle yleisölle.”
“Ja täällä on 18 käyttäjää. Eli käytännössä ei mitään ulottuvuutta. Nordnetissä Voxturilla on yli 1300 omistajaa. Mutta nämä 18 käyttäjää jotka on täällä käytännössä piti koko julkisen palstan hengissä joka sai varmaan tuhansia silmäpareja päivittäin. Muutkin kun suomalaiset sijoittajat luki sitä kääntäjällä aktiivisesti. Ehdotan palaamista julkiselle. Vain mun mielipide.”
“Juuri niin ja viestit sai keskimäärin 50-100 tykkäystä ja vielä enemmän näkijöitä per viesti. Sillä oli mun mielestä tärkeä epävirallinen IR merkitys. Oon varma että merkittävä enemmistö arvosti näitä viestijä”
Saiskos sinne uuden kutsun tai linkin kun ei tuo discordin linkki ole enää voimassa. Pakko kai sitä on opetella uusia asioita mutta mielellään keskustelu saisi pysyä täällä.
Vähän lisää mun mun viestejä private-ketjulta mun matkalta yrittää elvyttää tämä julkinen foorumi ja tuoda raskassarjalaiset takaisin tänne julkiselle. On paljon kritiikkiä moderaatiota kohtaan, mutta mielestäni moderaatio on ollut ainakin verrattuna muihin keskustelufoorumeihin erittäin hyvää.
“Also I think the moderation thing while not perfect is was quite good compared to most other forums in internet. Most of the inappropriate messages had warnings in them. This is the internet I don’t think you can expect much more. Of course there is room for improvement”
“scrollasin just vähän taaksepäin julkista foorumia melkein kaikissa asiattomissa viesteissä lukee “Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.” Ei löydy monta asiatonta viestiä, jossa ei ole tota. Tietenkin jos on perusteltuja karhu argumentteja niin sen pitäisikin olla sallittua, että keskustelu ei ole yksipuolista”
Inderesin palstalla on todennäköisesti luotu oma yksityisviestien ketju, johon on kutsuttu mukaan vain tiettyjä henkilöitä. Eihän tämä kivalta tunnu, jos vaikka eri yhtiöketjuilla täällä olisi kullakin oma sisäpiirin muodostama viestiketju olemassa. Se helposti kuollettaa yhtiöketjun keskustelun kuten nyt Voxturin osalta.
No on hienoo. Itelläkki on osakkeita todella isosti ja nyt sit missaa uutisvirran. Ei hyvä.
Missään tapauksessa kyse ei ole mistään salaseurasta, vaan sinne on kutsuttu porukkaa sitä mukaa kun kirjoittajia ilmaantuu.
Nyt ongelmana on, että privaketjuun ei mahdu kuin 30 käyttäjää. Ylläpidolle on laitettu viestiä asiasta, jospa sinne saataisiin lisää tilaa!
Harmittaa tää koko voxtur ketju soppa. Oon lukenut päivittäin ilook ajoista asti. Ja lukisin mielelläni jatkossakin. Uskon tarinaan ja isosti mukana.
Hullua että muutama mussuttaja on pilannut hienon yhteisön. Jos mahdollista niin laittakaa nyt joku jonkun linkin jonnekin missä tätä keskustelua on jatkettu.
Tässä jutussa ei ole kysymys pelkästään siitä mun mielestä, että kaikki ei pääse sisään privatelle jne. Ajattelen tätä enemmän yhtiön ja sijoittajien kannalta pitkällä aikavälillä. Se, että Voxtur keikkuu jatkuvasti Inderesin huipulla on suuri voimavara. Pienet yritykset maksaa jatkuvasti kaikenlaisille IR firmoille silmäpareista. Pitemmällä aikavälillä se, että me ollaan inderesin huipulla ja jatkuvasti uudet ihmiset kattoo foorumia ja meillä on aktiivinen julkinen kasvava moderoitu sijoittajapalsta voi olla miljoonien dollareiden arvoinen voimavara Voxturille. Jos oikeasti ajattelette, että Voxtur tulee suoriutumaan hyvin tulevaisuudessa niin momentum tulee jossain vaiheessa siirtymään positiiviseksi ja se, että tämä foorumi on olemassa ja aktiivinen silloin voi saada paljon uusia ostajia osakkeelle ja nostaa arvostuskertoimia. Nyt kun me ollaan oltu niin pohjamudissa niin voi tuntua, että tällä ei ole mitään väliä, mutta uskon, että sillä on varsinkin pidemmällä aikavälillä.
Näihin on helppo yhtyä. Itse myös ketjun perustamisesta asti keskustelua seuranneena harmittaa, että muutaman ihmisen takia, loput 97% kärsii. Voisi verrata koulumaailmaan, jossa koulukiusatut vaihtaa koulua ja kiusaajat jää.
Yhtiön osalta tämä viesti sisällöltään täysi nolla, mutta tulipahan nyt tuotua omakin mielipide esille tässä asiassa.
Edit. Tekstiä muokattu
Nyt on suht rajuja väitteitä kummiskin. Alokashan on myös omistanut firmaa jossain vaiheessa.
Yhdyn kuitenkin ajatukseen että keskustelu olisi kiva saada takaisin tänne. Vaikka en itse omistakaan yritystä, niin onhan se mukava seurata ja lueskella tosi hyviä viestejä mitä tänne laitetaan, kun porukka oikeesti tekee taustatyötä tähä firmaan liittyen.
market seemed to like Real Matters results?
Bluewater
Ja tässä kirjoituksessa taisi tahattomasti tiivistyä syy miksi asioista keskustelua on jatkettu yksityisesti, ei missään salaseurassa. Juuri tämänkaltaisten esimerkkien takia nyt moni on jäänyt sivuun keskustelusta yhtiöstä johon ovat sijoittaneet ja jota yrittävät seurata ja ymmärtää. He täällä harmittelevat pari viestiä ylempänä asiaa etkä sinäkään ollenkaan tajua olevasi juuri sellainen trolli joka tämän ketjun on hiljentänyt.
Toivon ettei kukaan liputa viestiäsi vaan se jää esimerkiksi viestistä joka on ala-arvoinen, sisällötön ja jollaisia ei tulisi näihin yhtiöketjuihin kirjoitella.
On tullut seurailtua ja kirjoiteltua aina välillä, harmi että missaan nyt parhaat DD:t mitä löytyy.
Vaikea ymmärtää miksi piti mennä suljettuun piiriin, noh… mikäpä siinä.
Tämä pistää vain noin tuhat ihmistä miettimään osakkeen laitaan laittamista.
Toinen BW liittyvä artikkeli Voxturin uusi Chairman Nick Smith puhuu siinä. Tää ei ole myöskään lukittu
Vastaan nyt noiden aktiivien puolesta ja uskallan sanoa ettei kyse ole siitä,etteivätkö he enää tietojaan ”ilmaiseksi” jakaisi.
Syy privaan menosta, esimerkiksi, löytyy vaikkapa tuosta @Salamanteri3 viestistä tuossa yllä.
Mutta, kuten todettua, jospa ylläpito saisi lisää tilaa tuonne privapuolelle pian.
Mukavat viikonloput!