Wärtsilä - Kestävämpää merenkulkua

On tämä kyllä hankala case. Yritys on laadukas ja omistajaksi haluaisin, mutta pitäisi vielä hieman odottaa parempaa hintaa. Pidän siis osakkeen hintaa nyt jo houkuttelevalla tasolla, mutta kun ottaa huomioon yhtiön antamat näkymät lähitulevaisuudelle ja kurssikäppyrän, niin odotan, että kyllä se vielä hieman laskee. Olisi kiva aloittaa ostot siinä 8-8,5€ tietämillä. Tosin samalla on hieman FOMO fiilis tämän kohdalla. :+1:

2 tykkäystä

Vesola oli paikolla, Vesola raportoi tässä ihan selkeästi, että yhtiö lupailee näkymien osalta pulkkamäen pohjan olevan lähellä.

Itse käsitän tämän, että nyt on optimaalinen aika mennä sisään. Tällä kurssilla et maksa hirveästi syklisestä puolesta, kun tuo huoltotoiminta on niin iso osa kurssia… [itse nimenomaan odotin kommentteja 2020 näkymistä tai käänteestä “tasaisempaan” ja ennen kuin kurssi hinnoittelee nousevia analyytikkoennusteita sisään niin silloin pitää iskeä]

Edit: Nyt on jännä nähdä, löytyykö tämä perjantaina indereksen mallisalkusta… ehkäpä tuotto-odotus ei ihan riittävä vielä (ennuste 13% vs. 20% vaatimus).

6 tykkäystä

Komppaan tätä ja odottelen vielä.

Reaktiota edelleen hieman ihmettelen. Aika nopeasti kuumeni ilmapiiri lapun ympärillä, mutta itse business on yhtä kylmä kuin eilen eikä tulevat sijoituskelit lupaile ainakaan ympäristöltä välitöntä apua.

Ostolappu mielestäni edelleen, mutta ajoitusta täytyy vähän arpoa, kun alkusijoitus kerran löytyy jo salkusta.

6 tykkäystä

Otin myös position mutta vain treidiksi

Pieni positio avattu. Positiiviset näkymät ja uskon vahvasti, että pahin on jo takana päin. Tarkkaillaan.

1 tykkäys

Eilen sattui pilkki kohdassa 8,85. Jatketaan.

3 tykkäystä

Aloitin oman osto-ohjelmani hieman liian korkealta tasolta ja keskihintani on nyt 10,5. Minun puolestani pulkkamäki saa mieluusti jatkua Q1:sen ajan, jotta saan vielä yhden erän ostettua ja laskettua keskihintani alle kymppiin. :smiley:

1 tykkäys

Se tässä kieltämättä vähän häiritsi, kun ostin, kun on indeksit taas tykitellyt viime aikoina ainakin jenkkilässä. Olen kyllä tiedostanut tämän kokoajan. En kuitenkaan voi täysin kieltäytyä houkuttelevista ostonpaikosta vain sen takia kun muualla maailmassa kurssit nousee. Kuten sanoin, avausposition uskalsin tällä hinnalla wärreä ostaa. Yleisesti olisin kyllä nyt vähän taas varovainen ja siksi on hyvä olla taas vähän pelimerkkejä kaikenvaralta, jos sattuu rytiseen. Sen kummemmin en ala spekuloimaan mihin suuntaan indeksit menee, koska ei kuulu strategiaani. Osakepoiminta rules :v:

Mutta ollaan silti varovasti siellä ulkona sitten

2 tykkäystä

Täällä napsahti myös tänään salkkuun avauspositio Wärtsilästä. Olen seurannut yhtiötä sivusilmällä jo vuosia, mutta aina on tuntunut liian kalliilta kelkkaan hyppäämiseksi. Tällä hintatasolla ei kuitenkaan enää hirvitä position avaaminen, paljon pitää tapahtua jotta näillä hinnoilla ei pitkässä salkussa tee hyvää tuottoa, niin laadukasta bisnestä puljulla on.

Laskun jatkuminen ei myöskään pelota. Ajatuksena on tankkailla lisää muutaman kuukauden välein, eikä haittaa yhtään jos seuraavat erät saa nykyistä halvemmalla.

3 tykkäystä

Tässä ote, mitä @Aston_Livingstone vähän pohti.

5 tykkäystä

Ei wärre karkaa käsistä, mukaan ehtii, hiukan taas myyntipuheita pidetty. Jopa analyytikot saattaneet innostua liikaa…

3 tykkäystä

HB:


eli hodlataan, hodlataan pitkään

8 tykkäystä

Tämä oli kutakuinkin se, mitä itsekin ehdin kuulemaan CMD:stä. Omassa salkussa on jo yksi tällainen “2021 tulokset näkyy” -lappu ISOlla painolla. Jos ei olisi saattaisin hyvinkin ostaa isomman siivun Wärtsilää.

3 tykkäystä

ping @Yu_Gong - Wärtsilän yhtiösivulla ei ole linkitystä tähän ketjuun

4 tykkäystä

Jes mä tutkin tota!

3 tykkäystä

Ja yksi CMD myöhemmin aurinko nousi ja Wärtsilä on tuottokone. :laughing:

3 tykkäystä

On tää melkoista farssia joka suunnasta Wärren ympärillä. Lyhyen ajan tuottoajureita ei näy ja nyt kurssin ollessa ylempänä yhtäkkiä löytyy. Korostaa vain entisestään sitä että vaikka näitä isoja firmoja Wärrejä Nokioita seuraa se älytön kasa analyytikoita, on aika tuuliajolla loppupeleissä kun jossain hieman rasahtaa isossa firmassa. Laivan kääntäminen on vaikeaa, sitä myöten matka älyttömän pitkä tuottoihin jos sijoittaja ei ole havainnut tiettyjä trendejä.

Olen onneton isojen firmojen kohdalla ja nostan hattua näitä seuraaville/tiliä tekeville niissä mut milloin viimeksi Wärre on yllättänyt positiivisesti osarissaan?

2 tykkäystä

“Wärtsilä myös esitti laskelman, jonka mukaan kaasumoottorivoimalat ovat kaasuturbiineja
kustannustehokkaampia kaikessa säätövoimakäytössä. Energyn pidemmät näkymät ovat siten hyvin lupaavat.”

Mistä ton laskelman löytäs?

4 tykkäystä

Wärren osalta itse olen säästynyt paljolta veivaamiselta, kun olen noudattanut omaa suunnitelmaani ja odotellut rauhassa selkeää suunnanvaihtoa kurssissa.
Tällä hetkellä kuukausitason viimeisin Higher Low on 7.766. Kuukausitasolla ollaan jo ylimyytyjä, mutta tämä on se tukitaso, joka on nyt kiikarissa. Tuolla 8e pinnassa RSI alkaa olla sen verran alhainen, että lähden mukaan. Sitä odotellessa…

14 tykkäystä

Itse riipaisin tosiaan jo tuosta ysin pinnasta, mutta jos kasiin mennään niin kahmaistaan isommalla kauhalla. :thinking: Kyässesiittä.

5 tykkäystä