WSB - kansankapitalismia vai pörssiterrorismia?

Nordnetin toiminta kammottavaa jos blokattu ostot nokiassa. En olisi uskonut, mutta pakko kai se on. Välittäjä vaihtuu samantien.

10 tykkäystä

Kyllä niitä hedge fundeja maailmassa riittää

AMCssä tuli iso suunnattu anti jossa kasa AMCn velkojia konvertoi velat uusiksi osakkeiksi. Tämä ymmärtääkseni helpotti squeezia reippaasti. Eri asia sitten ovatko shorttaajat käyttäneet tätä tilaisuutta juosta karkuun tappiolla, vai jäivätkö odottamaan pölyn laskeutumista, ts. jos kurssi nousee isosti lisää niin tilanne voi edelleen huonontua heille.

Nyt mainittiin joku 320usd raja. GME lähti kiipeämään, nyt yli 330e… pari minuuttia vielä…

Koitin vielä viime minuuteilla ostaa Nokiaa Degirosta kun Nordnet ei antanut ostaa. En löytänyt

Tämä voi kyllä olla omaa kädettömyyttä, joku kyvykkäämpi voinee varmistaa

$325 sulku GME. Oli kovaa taistelua viimeisillä minuuteilla. Varmasti kova vaihto ollut silloin

Edit. GME ketjusta luvut Gamestop (GME) - Cant stop, Won't stop, Gamestop - #491 by T3r00

3 tykkäystä

Juu, tämän luinkin. Eli jos mulle jää tuosta luu käteen niin voin taputtaa itseäni olalle ja ajatella olleeni joukkorahoittamassa velkaantunutta elokuvateatteriketjua takaisin jaloilleen? :thinking: :rofl:

5 tykkäystä

Jännä nähdä kuinka tämä jatkuu maanantaina. Nouseeko kurssi taivaisiin vai pelastaako hyvä veli järjestelmä sen, mitä pelastettavissa on.

Nyt sitten varovasti kaikki kanssasijoittat joilla salkussa markkinoiden alastuloa varten käteistä!

Itse yhden Nokiaveivin tein ja vastoin kaikkia mun olettamuksia jäin voitolle. Kaikki muut mun skenaariot ois polttanut näpit.

$325 sulku, mutta post marketissa heti droppasi… nyt jo 305.

Muistelisin jotain ketkuilua optioiden kohdalla liittyen tähän hintaan at close vs post market. Jos joku käyttää 320 option koska kurssi on jo 328 closessa mutta closen jälkeen se onkin yhtäkkiä 305 niin mitäs sitten? Eikös vastapuoli voi toimittaa lappuja jotka osti 305$ tällöin ja ei ota takkiin?

Suoraan sanoen tällaisissa tilanteissa pre/post market ja normimarkkina on vain yksi tapa lisää jolla pelissä on kahdet säännöt…

3 tykkäystä
1 tykkäys

Onko teillä tietoa onko tuolla Nokian ADR versiolla voinut käydä aiemmin kauppaa, esim. Nordnetissa? Itse olen aiemmin käynyt kauppaa vain Helsingin versiolla. Eli tuliko ärtymys turhasta?

Oman tuohtumisen perään kaverini sanoi että olisi kuullut ettei Suomesta voi käydä sillä kauppaa. Tietoa?

1 tykkäys

Kyllä on voinut ostaa aiemmin, itseltä löytyy vähän…

E: (Nokia ADR siis Nordnetistä…)

2 tykkäystä

“WTF?” Kysyy Texasin oikeuskansleri/syyttäjä/mikä nyt Attorney General on :smiley:

9 tykkäystä

Viimeksi eilen ostin. kielto on tullut tänään voimaan

2 tykkäystä

Näissä vaihtaa vaan raha omistajaa. Eli maksetaan ulos tuon päätöskurssiin mukaan.

Ok, eli 320 callien omistajat jäivät voitolle.

Kiitos tiedoista. Tuohtuminen ei ollut siis turhaa. Ehdin jo poistaa aiemmat viestini jotten välittäisi väärää tietoa. Mutta hyvä kun siitä ei ole nyt kyse omalta osaltani.

Asian selvittely jatkuu siis. Ja selvyyttä pitää saada.

1 tykkäys

Juuri näin. 330 calleista ja sen yläpuolelta tuli arvottomia.

En käsitä miksi näin suuria optioita on järjestelty. Silloin kun paska osui tuulettimeen oli 115 callit suurimpia.

Market makerit otti järkyttävän riskin osakkeella jota oli shortattu yli 100%

1 tykkäys

Hyvät premiumit näennäisesti hörhöhintaan joka ei tule koskaan tapahtumaan. Vaan mutta oho, mites nyt noin kävikään…