Voihan se olla, että Puruksen spin-off ja / tai korona on jotenkin sotkenut asioita, mutta…
The two parties also revealed that they plan to sign a joint venture agreement before the third quarter of 2020. The structure of the joint venture agreement will allow the integration of the two parties’ contributions to the business and enhance business synergy. The new joint venture is expected to complete trial production as early as 2021.
Kiinnostaako ketään biokaasu? Sehän olisi ekologista energiaa lämmitykseen, sähköntuotantoon ja ajoneuvojen polttoaineeksi. Itse vierastan luonnonsuojelijana sähköautoja, koska akkumineraalien kaivaminen tulee aiheuttamaan monenlaista ympäristövahinkoa. Sijoittajana voin tietysti kerätä eurot pois sähköautobuumista.
Löysin tällaisen biokaasuyhtiön.
Nordnetin mukaan EnviTec tekee positiivista nettotulosta ja maksaa 5% osinkoakin.
EIT InnoEnergy is setting up a center for the development of industrial value chains for energy production based on green hydrogen. The center is called the European Green Hydrogen Acceleration Centre. The amount of business revenue in the value chain is estimated by EIT InnoEnergy to be worth around €110 billion by 2025
The center’s investments for the acceleration of green hydrogen are aimed at large-scale consumers of energy. These include the steel and cement industry, heavy road traffic (such as trucks), and shipping. Along with the production of chemicals such as ammonia for fertilizer where green hydrogen is used in feedstock.
87 kpl vety tankkaus asemaa nyt käytössä saksassa. Hyvä vauhti on päällä. Suomessa ehkä 1kpl joskus 10 vuoden kuluttua kun Kamux alkaa tuomaan vetyautoja käytettynä saksasta
Itse arvaisin nimenomaan jätevesipuhdistamoilla ja biojätteen käsittelypaikoilla olevan vielä paljon potentiaalia.Maataloudesta ja erilaisista teollisuusprosesseistakin syntyy sopivaa raaka-ainetta, minkä hinta on tällä hetkellä negatiivinen. Mätänemisen seurauksena syntyvän metaanin talteenotto on ympäristöteko sinällään ja jos sillä vielä pystytään korvaamaan fossiilisia polttoaineita niin vielä parempi.
Biokaasuautot eivät suuressa mittakaavassa ole vaihtoehto sähkö/vety autoille tai energiamuotona aurinko/tuulisähkölle raaka-ainetta kun on järkevästi saatavilla rajallisesti. Noita kaikkia edellä mainittuja biokaasu täydentää kyllä hienosti. Biokaasun käytön lisäämisessä ei ole samanlaista muna/kana ongelmaa kuin sähköautojen ja latauspisteiden kanssa puhumattakaan vetyyn liittyvästä ketjusta.
Minulla on @Viljo nuo samat salkussa. Muiden osalta odottelen sopivaa hetkeä ostaa. Strategiani on tänä vuonna ollut hajautus kasvuyhtiöihin. 60-70 osaketta on nytkin salkussa.
Siihen menee vielä pitkä aika. Euroopan puolella muutos on nopeaa. Eikä ne vety rekat suomeen tule… euroopan puolella irtoperät lykätää vain laivaan ja suomen päässä perät jatkaa normi Diesel rekoilla purkupaikalle ja takaisin rantaan. Mitään poliittista todellista halua ei suomessa ole vielä näkynyt joka saisi jotain säpinää oikeaan suuntaan. Olisihan se tietysti kiva jos suomessakin tultaisiin puusta jo alas mutta en kyllä usko siihen ihan heti ainakaan nopealla aikatululla. Täällä jauhetaan vain jonkun ST1 miehen mantraa jolla on oma lehmä ojassa ja Nesteen Bio Dieselistä. No onhan nuokin tyhjää parempia ratkaisuja mutta ei niitä lopullisia joihin oikeasti pitäisi tässä maassa pyrkiä ja panostaa eikä tuhlata vähiä voimavaroja väliaikais ratkaisuihin.
Ehdin vasta nyt katsoa tuon läpi. Nuohan on kuitenkin pikkuasioita, toimittajat kirjoittavat kymmentä juttua kerralla ja aina menee jotain väärin. Kuitenkin positiiviseen sävyyn tehty reportaasi yhdellä pääuutiskanavalla. Ihmisten kiinnostus vetyä kohtaan vaan kasvaa.
taitaa olla mulla ihan sama! vaikka muutama käänne laivafirmakin mahtuu.yllättävän hyvä kannattavuus noilla biokaasuilla… katoin kaiksita taaksepäin lukuja mandatumilta. oikeestaan kaikki edennyt ja voitolle.
Tanskan öljyntuotanto on vastannut aikailla kulutusta Denmark Oil Reserves, Production and Consumption Statistics - Worldometer Jos oikein ymmärsin niin olemassa olevat jatkavat toistaiseksi tuotantoa eli siinä mielessä samankaltainen päätös kuin Ruotsin ydinvoimasta luopuminen. Aikaa sopeutumiseen on jätetty.
Worldometersin taulukkojen perusteella yllättävänkin monen maan tuotanto vastasi omaa kulutusta ja monien perinteisen ölymaankin tuotannosta merkittävä osa käytettiin kotimarkkinoilla.
EDIT: Nuo Wordlometerin tilastot eivät näköjään ole ihan tuoreimpia…