Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Väkisinhän tuo alkaa laskutrendistä purkautumaan ajan kuluessa kun 10$ on naulattu tueksi??? Vähän sama kuin joku iso ostaja olis ilmoittanut että ostan kaikki laput mitä 10$:lla lähtee, ei se sillon alemmas tipu. Jos merge olis jo mennyt niin alta 10$ tätä nyt saisi.

7 tykkäystä

Tuolta voi kuunnella Mad Moneyn jutustelut. Knightin osuus alkaa 29.50 lähtien. Aika lyhyt haastis, mutta hyvää näkyvyyttä ja Knight osaa asiansa.

https://www.listennotes.com/podcasts/mad-money-w-jim/game-plan-micron-ceo-AoJTrpVfu_a/

14 tykkäystä

Encompass Capital Advisors LLC ollut ostohousut jalassa. 1.1 miljoonaa lappua . Jos nyt alkaisi piristymään.

https://fintel.io/doc/sec/1541901/000117266121000902/encompass-dcrb032421.htm

38 tykkäystä

Kovasti uskovat Norjan poikien akkutehtaaseen, kun Alussaa on sekä uniteina että commoneina 4x enemmän kuin tätä.

3 tykkäystä

Juttua Hyzonin tulevista busseista. juttu saksaksi, mutta google kääntää luettavaksi.

11 tykkäystä

En liputtanut, mutta liputuksen syynä saattoi olla se, että uutinen linkattiin jo toiseen ketjuun, tai että sitä ei avattu lainkaan linkkitasosta ja linkki on vielä ns. epämääräisempi ilman esikatseluja.

Mutta ehkä tämän ketjun kannalta ne mielenkiintoisimmat pointit tuolta.

  • Stellantis tuo markkinoille vedyllä kulkevat pakettiautot ennen vuoden loppua (ex. PSA ja FCA)
  • Myös henkilömalleista on tulossa vety- eli polttokennoversiot myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana
  • Vetypakettiautot kootaan Opelin tehtaalla Rüsselsheimissa Saksassa. Tekniikka Symbiolta (Michelinin/Faurecian)
  • pakettiautojen kantamaksi tulee noin 400 kilometriä, ja tankkaus kestää kolmisen minuuttia

Polttokennopakettiautot tuskin kuitenkaan yleistyvät kovin nopeasti, sillä vetyinfra on vielä heikoissa kantimissa. Stellantiksen mukaan Saksassa vetyasemia on 90 ja Ranskassa ainoastaan 25. Suomessa vetyasemia ei ole ainuttakaan

Tuohon kommentoisin sen, että kyllä, vielä, mutta se on paljon poliittisistä päätöksistä kiinni ja esim Ranska ja Saksa on kyllä osoittanut tahtonsa fossiilisistä luopumiseen ja asian edistämiseksi.

muu keskustelu aiheesta:

Nämä pakut perustuu BEV pohjalle johon minimimuutoksilla saadaan tehtyä FC-autoksi.

image

Faurecialta tulee mm. vetyvarastot kun taas Symbiolta tulee polttokennosto ja sen apuvermeet. Akustot tulee Stellantikselta.

17 tykkäystä

Wedbushin vetämä sähköajoneuvokonferenssi.

Hyzonin vuoro tänään klo 22.45 alkaen (Suomen aikaan). Aikaa varattu 35 min.

22 tykkäystä

https://wedbush.zoom.us/webinar/register/WN_PqOCwIlfSg-So-W_HeYlVQ?utm_source=convertkit&utm_medium=email&utm_campaign=🔋+Britishvolt+seeks+SPAC+–++Extreme+E+racing++–+Hummer's+EV+supertruck+💪%20-%205623540#ElectricVehicles

Tuostahan sitä pääsee seuraamaan.

10 tykkäystä

Olipas kiva, kiitti linkistä. Ehkä pääsevät vedyn myyntiin mukaan tulevina vuosina.

5 tykkäystä

Oli hyvä esiintyminen jälleen. Helppo kuunnella ja uskottava esiintyjä.

Mukava oli nähdä myös pientä röyhkeyttä, kun kysyttiin kilpailusta. Heillä on vuosien kokemus ja hyvät asiakaskontaktit valmiina ympäri maailman Horizonin kautta. Heidän polttokennoilla varustettuja rekkoja on jo liikenteessä satoja ja ne ovat käytössä testattuja. He ovat ensimmäisenä markkinoilla ja heillä on parhaat polttokennot raskaisiin ajoneuvoihin. Uusien toimijoiden vaikeampi tulla heidän jälkeen markkinoille.

Edit. Klippi. Web Bush Ask $DCRB What makes Hyzon Motor better than Nikola and Other EV TRUCK? Zoom Webinar 2021-04-08 16-01-29 on Vimeo

55 tykkäystä

Alkaa näkyvyyttä tulla kokoajan enemmän ja enemmän. Kyllä tämä tästä vielä lähtee.

33 tykkäystä

Ehkä luvassa on jotain vielä julkistamatonta hyvää:
“So in our view, there are going to be a number of different hydrogen production technologies that come to light and become commercially attractive here in the next two or three years. And we are working with a number of partners on validating scale production of hydrogen that are not necessarily solar panel, solar panel plus and electrolyzer. It’s something a little more creative than that. There are a number of options, and we’re working on several.”

27 tykkäystä

Hilijasta on niin laitetaas luettavaksi ruotsin median juttua Hyzonista

25 tykkäystä

https://hyzonmotors.com/hyzon-motors-appoints-adam-kroll/

April 15, 2021 – Rochester, New York: Hyzon Motors Inc. (“Hyzon”), a leading global supplier of zero-emission hydrogen fuel cell-powered commercial vehicles, today announced the appointment of Adam Kroll as Chief Administrative Officer with immediate effect.

27 tykkäystä

Nyt ei auta kun koittaa löytää positiivisia uutisia niin huomasin tuon twiitin :arrow_down:

19 tykkäystä

Näyttää hyvältä ja range vähintään mahtava.:+1:

48 tykkäystä

Artikkelin nimi ois voinu olla myös:“Raskaat ajoneuvot - Miksi vety?”

Lopussa on ihan kelpo kiteytys, että miksi nyt on oikea aika. Yhdeksän EU-maata haluaisi kieltää bensa- ja diesel ajoneuvot. Tilalle ois paree löytyä jtn :monkey_face:

27 tykkäystä

Hyzon Motors has received an order to make 15 hydrogen fuel cell trucks and vans for the city of Groningen, the Netherlands, the company said today.

Hyzon has begun manufacturing 10 medium and heavy-duty trucks and five vans at Hyzon Motors Europe, a joint venture it has formed with Holthausen Clean Technology in the Dutch city of Holthausen.

edit:
https://hyzonmotors.com/status-update-groningen-municipality-hydrogen-fleet/

The 15 hydrogen vehicle order consists of 10 zero-emission medium and heavy duty municipality trucks, including water, refuse, hooklift crane and delivery trucks, and five zero-emission vans. Delivery of the first vehicles is expected in the third quarter of 2021. The remaining vehicles are expected to be shipped by the end of 2021.

48 tykkäystä

Pistän tässä nyt kasan kuvia Max Holthausen twitteristä, jos joku ei näitä ole vielä nähnyt. Sen verran hiljaista on täällä nyt ollut.

Pariisissa pyörii siis nykyään Hyzonin fuelcelleillä toimiva lakaisija.

Ja kuvaa Chicagosta:

On muuten apaattista menoa ollut tämänkin osakkeen kanssa. Firma on mielestäni oikein hyvä, mutta onkohan kertoimet kuitenkin liian suuret mergerin aikaan? Uskon vetyyn ja Hyzoniin, mutta kiistaton fakta on se, että koko markkinalla nähdään tällä hetkellä varsin kovia blue sky -arvostuksia. Toisaalta mukava tätä on tällä hetkellä holdailla, koska tässä on käytännössä tuo 10 $ alaraja, jonka alle ei mennä.

Itse karhuna odottelen markkinoilta Blues sky -reaktioita, jossa soiteltaisiin hetken aikaa vähän mollivoittoisempia säveliä. Voin kuitenkin olla väärässä, ja mergen aikaan tämä räjäyttääkin potin, kuin Nikola aikonaan.

24 tykkäystä

Tätä samaa kysymystä voi kysyä monen muunkin vety- ja kasvulapun kanssa. Koko markkinaa on kuitenkin hyvä katsoa ja suhteuttaa kurssin liikkeitä kokonaisuuteen. Koko SPAC -markkina sekä muutenkin pienet ja keskisuuret kasvuyritykset on laskenut helmikuusta lähtien - DCRB / Hyzon osuu molempiin ja ei sen puolesta tee poikkeusta.

Nikolaan verrattuna Hyzonilla on oikeita tuotteita ja tuotantoa markkinoilla, joten lähtökohta on terveemmällä pohjalla. Toivottavasti vastaavaa raketointia ei tule, vaan kasvu olisi rauhallisempaa sekä kestävää.

Valuaatiota on toki syytä miettiä, joka tapauksessa kannattavuutta voidaan odottaa vasta usean vuoden päästä. Nykymarkkinassa tämä ei edistä kurssin nousua merkittävästi lähiaikoina, korot ja vakaammat kohteet vievät rotaatiota kasvulapuilta poispäin - ainakin toistaiseksi, ennen kuin tulee triggereitä taas toiseen suuntaan.

Ja kyllä, myös omista salkuista löytyy sekä osakkeita että warranteja - isosti turskalla tällä hetkellä :roll_eyes: Miellyttää silmää nähdä Hyzon katukuvassa, tuo sopivasti uskoa jatkon osalta.

37 tykkäystä