Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Jep, välitetään terveiset. :wink:

3 tykkäystä

Jos sivulla näkyisi, mistä yhtiöstä analyysia ruvetaan tekemään, fronttaisiko porukka mahdollista " lisää " tai " osta " suositusta? Toki riskinä on “myy” tai “vähennä”.

Jos taas yhtiön nimi ei olisi julkinen, kiinnostaisiko ketään antaa ‘sponsorointia’ sika säkissä? Analysoitava yhtiö saattaisi olla sellainen, joka ei itseä kiinnostaisi.

1 tykkäys

Kiitos ystävällisestä palautteesta! Juteltiin Vernerin kanssa aiheesta ja on ihan mahdollista, että auttelen yhteisötiimiä jatkossa haastatteluiden tekijänä, erityisesti ruuhkakausina kun tiimillä on kädet täynnä.

11 tykkäystä

Jos yhtiö ei ole kaupallisen sopimuksen osapuoli, niin mitään lupia ei tietenkään tarvita. Jos taas yhtiö on tulossa asiakkaaksemme eli alkaa maksaa analyysistä, on tapauskohtaista, tekeekö lopullisen päätöksen asiasta toimiva johto vai kiertääkö asia myös hallituksen kautta.

Tätä emme ole pohtineet, kun melko hyvällä hyötysuhteella on saatu suoraan Helsingin pörssin yhtiöidenkin kanssa sopimuksia. Lisäksi tiettyjä haasteita tulee mieleen aina taloudellisesta matematiikasta tuohon N.K:n esimerkkiin. Mutta pidetään toki ajatus korvan takana!

9 tykkäystä

Näitähän voisi tehdä vähän vastaavalla konseptilla kuin esim. Arvosta:

Ja koska jatkuva seuranta saattaisi olla verrattain haastava taloudellisesti, voitaisiin näistä tehdä esim. vain laajat raportit jossa haarukoitaisiin käypää arvoa tms.

Mutta löytyykö (helsingin?) pörssistä sellaisia yhtiöitä, jotka kiinnostavat tarpeeksi laajaa sijoittajakuntaa, mutta mitä inderes ei vielä seuraa?

Vastaavasti jos/kun analyytikot tutkivat itse jotain ulkomaalaisia osakkeita, näistä saattaisi saada suhteellisen pienellä jalkatyöllä väännettyä “suppean laajan raportin”, joissa perehdyttäisiin yhtiöihin, muttei annettaisi välttämättä käypiä arvoja saati suosituksia - vaan olisi sitä analyysia luettavaksi. Ja näitä voisi tarjota vaikka kolikoita tai premiumjäsenyyttä vastaan.

Ps. Esimerkiksi @Atte_Riikola “peli-etf-salkku”-analyysit saattaisi kiinnostaa monia.

Ylläpito voi muokata kaikkia, myös aloitusviestejä.

Mutta meille on vaikeaa tehdä hyviä pläjäyksiä sadoista eli firmoista, eli se vaatisi myös työtä ketjuaktiiveilta jotka voisi koostaa kuin minimuotoisen foorumin “laajan raportin” jonka ylläpito voi sitten kopioida aloitusviestiin?

5 tykkäystä

Vaatii ehkä hiukan yhteisöltäkin, että “joku” joka jotain firmaa aktiivisesti tykkää seurata iskisi koostetta aina välillä ylläpidolle, jotta tuota ekaa postausta saisi päivitettyä ja ylläpito iskisi aikaleiman esim. 13.10.2021 päivitetty relevantit tiedot jne., jotta porukat jotka avaavat ketjun näkisivät suoraan että jahas “eipäs olekkaan 1,5v vanhaa tietoa” :smiley:

2 tykkäystä

Ketjun avausviestiä päivitettäessä voisi jo nyt käyttää “Piilota tiedot”-toimintoa. Joten voisi kirjata muuttuneen tiedon päiväyksellä ja piilottaa vanhan tiedon. Sekin on nimittäin joskun mielenkiintoista, mitä on kirjoitettu pari vuotta sitten ketjun avauksessa.
image

Jos ylläpidon olisi mahdollista antaa rivikäyttäjälle väliaikainen oikeus ylläpitää aloitusviestiä, niin joku aktiivi voisi halutessaan ilmoittaa päivitystarpeesta privaattivistinä ylläpidolla. Aktiivi päivittää ja ylläpito moderoi.

1 tykkäys

Ois kiva, jos tuossa laajan rapsan linkin vieressä olisi jo julkaisupäivä näkyvissä.

Muutama muu hajatelma/ ehdotus:

Kun luuhaan foorumilla, jää näkemättä se Inderesin etusivun ylänurkan “kello” johon tulee esim. negareista/posareista tms tiedotteista punainen pallura. Saisko sen näkyviin myös foorumin yläosaan?

Joku tuumi foorumin laatua ja kuormittumista tuolla Inderesin keskusteluketjussa. Mun makuun täällä toimii homma hienosti, jonkin verran muutakin kommunikaatiota kuin tiukkaa asiaa on ihan mukavakin lukea, ja toisaalta helppoa skrollata silloin kun ei kiinnostele. Tämä foorumi on yksi harvoista, joissa keskustelu pysyy asiallisena ja yhdistyy hyöty ja viihde. Mietin kuitenkin, että miltä osin tuota viestitulvaa voisi hallita ilman, että tarvitsee tehdä tästä kankeaa asiapalstaa, johon ei uskalla kirjoittaa, ellei ole asintuntija (silloinhan se itse kunkin kommentointitaito ja tietotaito kehittyy, että aloittelijatkin kirjoittelee kömpelöitäkin näkemyksiään ja niitä korjataan ja täydennetään ja haastetaankin). Minulle ongelma tulee lähinnä silloin, jos jossain ketjussa keskustelu on niin aktiivista, että parin päivän seuraamattomuuden jälkeen olisi sata viestiä silmäiltävänä. Silloin skrollaan yleensä uusimpiin ja jatkan lukemista siitä. Harmillisesti tuolloin saattaa jäädä jotain hienoja kirjoituksia ja pointteja lukematta. Voisiko ratkaisu tähän olla jonkinlainen “tähditys”, eli foorumipoliisin ja/tai foorumilaisten parviälyllä merkattaisiin sellaiset kirjoitukset, jotka nimenomaan hyvin ja informatiivisesti koskee ko yritystä, ja lukija voisi palstalle palattuaan sen sadan viestin edessä klikata “näytä vain nostetut” tjtn? Tykkäykset vois tavallaan myöskin ajaa tän, jos siis pystyisi suodattamaan ketjusta tykätyimmät (joskin ihan samaa se ei ajaisi). Uskoisin, että tää ois toteutettavissa ilman, että kirjoittajille tulisi kouluarvioinnista takaumia :grin:

Liputuksista - mitä hiljaisempi ketju, sen korkeammalla voi liputusraja olla.

4 tykkäystä

Katselin mitkä ovat foorumin hienoimpia kunniamerkkejä, ja hienoin taitaa olla ”Ihailtu”, jonka on viimeisten kahden viikon aikana saaneet @Sijoittaja-alokas , @Junkbondking , @KuHa ja @TJT , onnittelut!

Kun foorumi ikääntyy, tämäkin kunniamerkki alkaa jossain vaiheessa hieman inflatoitua. Pitäisikö olla yksi platina-tason kunniamerkki, jonkinlainen Vernerheim-risti, jota ei ole sidottu mekaanisesti tykkäyksiin tai muuhun, vaan jonka voi saada kuka vain harva ja valittu foorumilainen haastajasta toimitusjohtajaan poikkeuksellisen ansiokkaasta toiminnasta foorumilla?

13 tykkäystä

On täällä ainakin erilaisin upein ansioin saatuja titteleitä esimerkiksi:

  1. @timontti - Olohuoneen oraakkeli
  2. @Masse - Foorumin aatelinen
  3. @Wondadog - Laupias samarialainen
  4. @Saapasjalkakissa - Saunamajuri

Nuo ovat minusta ihan parhaita tunnustuksia, mitä voi foorumilainen saada. Mielestäni tällaiset erilaiset kunniatittelit vastaavat sellaista kunniamerkkiä. :relaxed: Mulla olisi kyllä muutamia ehdotuksia, ketkä voisivat saada tuon Vernerheim-ristin mitalin. :wink:

EDIT, oli ihan pakko lisätä:
Olen jossain viesteissäni vihjannut, että moni tekee hienoa hyvin asiapitoista työtä foorumilla, mikä kyllä huomataan, mutta ei aina ehkä tarpeeksi johtuen esim. firmojen tai aiheiden luonteesta, eli eivät ole kirjoittelemassa kuumimmista firmoista etc. Jos kunniamerkkiä tai tunnustusta halutaan jollekin antaa, niin ehkä se pitäisi mennä sellaiselle taholle, joka palvelee sijoittajayhteisöä auttamisellaan ja sijoittamiseen liittyvillä sisällöillään, mitkä tekevät tästä foorumista laadukkaan pitkällä aikavälillä. Minulla on useampi nimi mielessä, mutta esimerkkinä annan kaksi hyvää nimeä:

Esimerkiksi @Lexus kirjoittaa Nokia-ketjuun asiapitoisia viestejä, jotka on kirjoitettu ymmärrettävään muotoon ja mitä ilmeisemmin Lexus on joutunut vielä kaivamaan tietoa. Lexus myös koostaa hienosti myös tietoja tiiviiseen pakettiin esimerkiksi viikkokatsauksiin. Itse en ole sijoittanut Nokiaan, mutta luen sitäkin ketjua hyvän materiaalin ansiosta, ketjussa on muitakin hyviä “analyytikkoja”.

Toisena esimerkkinä otan @DayTraderXL ja miten hän opastanut esimerkeillään Foorumia teknisen analyysin pariin. Yli 1600 viestiä Tekninen analyysi -ketjussa, erilaisia käppyröitä tekstien kera ja jatkuvasti on vastaillut siellä erilaisiin kysymyksiin. Itse en kauheasti teknistä analyysiä käytä, mutta hieman tietyissä tilanteissa muiden tekijöiden tukena. Silti tulee aina katsoa DTXL:n viestit ketjussa kuin ketjussa, vaikka en sitä itse valtavasti käytä. Eräänlaiseksi tekniseksi analyytikoksi tai opettajaksi häntä voisi varmaan sanoa, ainakin moni tällä palstalla on hänelle varmasti kiitollinen. :slight_smile:

Inderes sanoo: “Tieto on sijoittajan perusoikeus”. Nämä kaksi tyyppiä ovat jakamassa tänne Foorumille hyvää ja monipuolista laadukasta sisältöä analyytikoiden ja muiden Inderesin tyyppien tapaan. Foorumi tarvitsee laadukasta sekä monipuolista sijoittamiseen liittyvää tietoa ja sitä tällaiset tyypit täällä jakavat - todella tärkeitä peruspilareita Foorumille. :thinking: :slight_smile:

29 tykkäystä

Onko niin, ettei osa InderesTV sisällöstä tule Youtubeen?

Esim Tiedotustilaisuus: Boreon ja Sievi Capitalin yhdistyminen 29.9.2021 kello 10:00 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

Katsoisin näitä mieluummin Youtuben kautta.

5 tykkäystä

Joo ei tosiaan tuu. koska ne missä on presentaatio, niin se on osa meidän webcast-softaa. Youtube ei okein tue presentaatioita :frowning: Tietysti voi miksata sen johonkin nurkkaan Youtubea varten, mutta silloinkin käyttökokemus huonontuu :frowning:

6 tykkäystä

Kuuntelen suurimman osa näistä, ilman että seuraan ruutua samalla.

Minulle tärkeää on, että saan koostettua esim soittolistan näistä Youtubeen, mitä voin kuunnella samalla kun teen jotain muuta, ja löydän katsomattomat/kuuntelemattomat/kesken olevat samasta paikasta.

Ja että Youtube premiumin ansiosta voin sulkea kännykän ruudun kesken videon soiton ilman ylimääräistä vaivaa.

Oma UX siis ottaa hittiä eri tavalla tästä että osa videoista on ja osa ei ole Youtubessa.

8 tykkäystä

Hei @Nortti1, kiitos palautteesta! Juuri tätä minun piti sinulta kysyä :+1: Meillä on tulossa “Seuraava video/artikkeli” toiminto, lisäsin tehtävään kommentin “Autoplay” toiminnallisuuden selvityksestä. Tämä ei tietenkään tuo videoita YouTubeen, mutta selvitämme ainakin jos voisimme parantaa vastaavat käyttökokemukset meidän palvelussa.

5 tykkäystä

Nyt on mahdollista seurata tiettyjä ihmisiä ja saada ilmoituksia siihen liittyen :slight_smile:

HUOM!!!

Ilmoituksien muotoja voi myös itse räätälöidä :slight_smile:

OMien sivujen alla on myös oma välilehti seuraajille ja heidän toiminnoille:

34 tykkäystä

Hui, Kooderi havaittu puskassa. Se taitaa seurata… :grimacing:

:running_man:

image

Hmm vai onko tämä joku vale-kooderi, vai kooderin vara-accountti? :smiley:

4 tykkäystä

Yhes on pääkäyttäjän oikeudet ja toinen on mun “normaali”-tili mitä käytän kännykässä :slight_smile:

its-a-me-mario

9 tykkäystä

…eli opimmie juuri että kooderin kännykkää “lainaamalla” ei pääse ottamaan foorumia hallintaan :sob:

6 tykkäystä

Super-mahtavaa @Yu_Gong! :slight_smile: Kiitos, että kehitätte merkityksellisiä työkaluja, jotka helpottavat verkostoitumista ja vahvistavat yhteisöä. Tuo Follow-toiminto on erittäin tervetullut lisäys.

On innostavaa olla osa tätä kasvavaa yhteisöä, joka antaa tärkeitä näkökulmia sijoittamiseen ja mahdollistaa voimaannuttavan vuorovaikutuksen. Super cool! Upeaa työtä! Inspiroivaa! :smiley:

4 tykkäystä