Inderes.fi-sisällön kehitysideat

Mestari on taso 3. Konkari on tasoa 2. :slight_smile:

3 tykkäystä

Vaihdoin vastaukseni kuitenkin “en kannata”. En muista missä vaiheessa olen saanut konkari-statuksen mutta senverran kauan olen palstalla asiallisesti kirjoitellut/käyttäytynyt että minulla pitäisi olla oikeus liputtaa. Mestarin titteliin vaaditaan jo sitten isomman luokan aktiivisuutta, ja henkilökohtaisesti jos sen joskus saisin niin en usko pystyväni pitämään titteliä jatkuvasti. En muista enää tittelin meriittejä mutta sen saamisen/ylläpitämisen estää kohdallani ainakin se, etten ole aktiivinen tarpeeksi monessa ketjussa. Olen aktiivi yleensä muutamissa ketjuissa kerrallaan kunnes mielenkiinnon kohteet vaihtuu. Siksi minulla ja muilla 2 tason henkilöillä pitäisikin olla liputusoikeus, koska 2 tason henkilö voi muutamissa ketjuissa olla juuri se joka ketjun toivotun sisällön parhaiten tuntee ja osaa liputtaa oikeat viestit. Minä nyt ihan turhaan omalta kohdalta nurisen kun en ole yhtään liputusta tehnyt mutta noin yleisesti ajatellen…

Kannatan merkkimäärän pudotusta mutta en vaadittua 3. tasoa

Edit. Yllä hyviä kommentteja. Miten olisi että mestari voi yksinään liputtaa mitä vain mutta konkaritason (tai aloittelijankin?) liputuksia pitää olla min. 2 kpl?

10 tykkäystä

Minusta tuo on hyvä pointti Yu. Itse en ainakaan seuraa kaikkia ketjuja, vaan niitä jotka itseäni kiinnostaa. Näin ollen en ole liputtamassa kuin seuraamiani ketjuja (Niiden osakkeiden, joita on salkussa)

+1 Täältä :+1: Tai vaihtoehtoisesti, jos tuo ei käy, niin että ‘kokeneet konkarit’ (jotka ollut kauan jo aktiivinen foorumilla - olisiko sitten joku X aika ?)

7 tykkäystä

Tohon mainitsemaasi turhaan liputtamiseen @Alwar auttais myös todella paljon se, että porukka oikeasti tuntisi ne säännöt, joidenka perusteella saa tai ei saa liputtaa (tää ei koske sua ainakin sen perusteella mitä ite oon havainnoinut :slightly_smiling_face:)… Tässäkin asiassa (joskus harvoin kun se nousee enemmän esille) on kyse siitä, että niitä sääntöjä ei olla jaksettu lukea kunnolla läpi - tai vaihtoehtoisesti ei olla niistä samaa mieltä, ja sillon pitäis ohjata kehitysideoihin muutosta sääntöihin.

9 tykkäystä

Palstoilla on karkeasti 3 moderointivaihtoehtoa. -Löysä/olematon kuten Stoctwits johtaa täysin asiasisällön hukkumiseen sonnan alle.
-Keskivahva, kuten iso osa palstoista. Esimerkkinä vaikka Kauppalehti. Asiaakin on mutta todella paljon turhaa huutelua ja taas asiat hukkuu.
-Tiukka kuri ja järjestys saattaa olla ainoa joka toimii jos tämä halutaan pitää sellaisena josta löytyy oikeasti asiaa ja turhat huutelut kaikki jossain “vapaa sana” tai täällä kahvihuoneessa.

Tiukasta kurista aina muutama ottaa nokkiinsa kun välillä hyviäkin viestejä liputetaan mutta mieluiten välitsisin tämän, sillä jaskaa voin jauhaa muuallakin mutta täältä haluan ensisijaisesti rahanarvoista tietoa ja hyvää keskustelua.

Neljäs vaihtoehto ja varmasti paras sekä vaikein olisi löytää kultainen keskitie tiukan kurin ja keskivahvan moderoinnin väliltä. Siihen vaikuttaisikin että ollan pyrkimässä ja hyvä niin. Hetken se vaan kestää kun palaset lopulta loksahtelevat paikoilleen.

P.S. tiukalla kurilla en tarkoita että kielletään meemit ja potkitaan pellolle kaikki asianvierestä viestit. Mutta sellainen “järkevä tiukka kuri”

15 tykkäystä

Nostan myös tänne Qt Group - eeppinen matka teknojätiksi - #2253 by timontti esille nousseen asian. Meidän moderaattorien täytyi poistaa tänään sieltä yksi Arvopaperin maksumuurin takaa kokonaan kopioitu artikkeli. Kokonaisten artikkelien kopiointi tai kuvaaminen sanasta sanaan edes keskustelupalstalle “pienen piirin” nähtäväksi ei ole sallittua. Meille tuli tästä perusteltu yhteydenotto Almalta.

Yleisesti tällaista tuppaa toki tapahtumaan “enemmän kuin laki sallii” niin sosiaalisessa mediassa kuin erilaisilla keskustelupalstoilla paikasta ja aiheesta riippumatta, ja siihen harvoin pystytään täysin puuttumaan. Yhtä kaikki se ei ole sallittua ja myös meidän täytyy tämä täällä moderoinnissa - ja käsi pystyyn, myös omissa viesteissämme - ottaa huomioon vastedes.

Turun Sanomissa oli hyvä tiivis paketti avaamaan, miten lehtijuttua tms. ei saa jakaa ja miten saa jakaa somessa (yleisesti koskettaa myös keskustelupalstoja). Tiivistettynä sieltä juttujen kopiointi sanasta sanaan ei ole tekijänoikeuslain mukaan sallittua. Niitä voi siteerata, kunhan muistaa laittaa mukaan lähteen. Koko tekstin siteeraaminen ja kuvaaminen ei ole sallittua, mutta omin sanoin referointi pitäisi olla täysin ok, myös mediatalot siteeraavat toistensa uutisia ja referoivat niitä päivittäin.

Foorumilla on täysin ok ja erittäin suotavaa vastedeskin linkittää juttuja, kertoa omin sanoin ja siteerata, mistä niissä on kyse. Vältetään kuitenkin isompien kokonaisuuksien suoraa kopiointia ja kuvaamista. :slight_smile:

23 tykkäystä

Asiani nyt ei kuulu mitenkään Inderesiin, mutta kerta sieltä päästä ollaan oltu yhteydessä, niin ensikerralla kun vastaatte - kertokaapa heille miten tehdään oikea otsikko - eikä vain kuseteta lukijoita ilman aikusella largonilla :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Juu, Inden vankilaan vaan viikoksi kaikki maksumuurin takana olevia juttuja linkittävät. Masse-setä voi pientä korvausta vastaan kertoa, miten siitä selviää hengissä :slight_smile:

Ilmeisesti paperiversion juttujakaan ei saa lukea muu kuin lehden tilaaja. Tätä vaha setä ei ole aiemmin oikein tajunnut, kun naapurin äijä käy joka aamu ruinaamassa vanhan sedän aamun lehden itselleen. Toki kohteliaasti vasta sitten kun Masse-setä itse on lehden lukenut. Mutta: Nyt mokoma laittomuus on loppu. Piste. :japanese_ogre:

Masse-setä, FA, saakohan Masse-sedän alkuperäistuotoksia foorumilla linkitellä eteenpäin? :thinking:

5 tykkäystä

Saako Inderesin analyyseista kopioida otteita tälle keskustelupalstalle?

6 tykkäystä

Tarkoitetaanko tällä myös toisten analyytikkojen esim. OP:n yhtiökommenttien ym. jakamista? Itse olen ainakin harjoittanut kuvankaappausten ottamista, sillä ajattelen tai ajattelin niiden analyysien olevan enemmän näkemyksiä, joilla saataisiin mahdollisesti lisäarvoa keskusteluun. Harvoin niissä on sellaista tietoa, joka ei olisi jo tavalla tai toisella markkinoiden hinnoittelemia.

Enemmän ajattelen noiden maksullisten artikkeleiden harmittavan noiden mahdollisten myyntitulojen menetysten vuoksi kuin sen, että liian iso joukko saa informaatioetua. Eli jos edellä kuvaamani menettely jotain häiritsee tai foorumin sääntöjä rikkoo, tulen tästä tavasta luopumaan.

4 tykkäystä

Kyssäri IT-hemmoille: miksi maksumuurin takana oleville jutuille sallitaan kopiointi ja/tai linkitys? Eikös se olisi teknisesti ihan mahdollista estää?

Masse-setä, FA, tekee aina porukan fiksuimmat kyssärit, YES! :+1:

4 tykkäystä

OP:n mobiilissa ei pysty ainakaan kuvankaappauksia ottamaan Kauppalehden artikkeleista eikä muutenkaan. Sovellus siis itsessään estää sen. Mutta viisaammat jatkavat tästä.

3 tykkäystä

Itsellä tapana ollut myös jakaa eri ketjuihin OP:n analyysejä, DB aamukatsauksia (ilmainen kaikille) keskeisimpien pointtien osalta… eli esim joku otos yhdeltä sivulta, ei koko sivua.

Toivoisin myös opastusta jos tämä on kiellettyä. Ymmärsin kuitenkin TS jutusta, että tällaisten yksittäisiltä sivuilta tehdyt osapoiminnat olisi ok, jos ei ole kokonaisia sivuja.

2 tykkäystä

Meidän analyyseistä otteiden kopiointi foorumilla on sallittua! :slight_smile: Näillä nostoilla tarkoitetaan siis kirjaimellisesti nostoja analyyseistä eikä itse koko analyysiä (esim. yhtiöraporttia). Mielestäni toiminta on ollut tällä saralla erittäin esimerkillistä yhteisöllä - jatketaan samaan malliin kuin ennenkin!

11 tykkäystä

Jaan täysin näkemyksen, että nämä nostot tuovat lisäarvoa keskusteluun. OP:lta ei kuvakaappauksista ole kantautunut meidän korviimme noottia. Uskon, että sieltäkin on palstalla tullut kuitenkin vierailtua. Selvitämme asian.

8 tykkäystä

Tägätään @Yu_Gong selvittämään asiaa ja vastaamaan. :slight_smile:

3 tykkäystä

Sitä ei kyl voi mitenkään täysin estää softan osalta vaan pitää käyttöehdoissa vaan tuoda esille, sillä ainahan käyttäjä voi ottaa kuvan vaikka perus kameralla ja jakaa sisältö kuvana. Jos ymmärsin kysymyksen oikein :slight_smile:

5 tykkäystä

Forumille rakennetaan plagiointityökalua muistuttava tekoäly, joka vertaa kuvan tai sitaatin sisältöä tietokantaan ja hylkää liian suuret vastaavuudet. Tietokanta populoidaan tehokkaalla webbimönkijällä, joka ottaa ruudunkaappauksia ja tekstiä suomalaisesta medista. Kustannukset maksaa mesenaatti-Masse, sillä onhan hän hyötynyt vuosien saatossa Inderesin foorumista varmasti satojen tuhansien eurojen verran :sunglasses:

9 tykkäystä

Tässähän olisi hyvä paikka hieroa sellainen diili, joka mahdollistaisi Inderesin premium-jäsenille Alman taloustarjonnan (Kauppalehti, Arvopaperi, Talouselämä jne.) tilaamiseen houkuttelevan huokeaan yhteistyöhintaan. :wink:

8 tykkäystä

Palataan vielä tähän liputukseen, oliko nyt niin että päädyitte liputuksen suhteen siihen, että vain tason 3 käyttäjät voivat liputtaa vai onko mahdollista, että tason 2 käyttäjät voisivat liputtaa jos viesti saa kaksi tai enemmän liputusta?

1 tykkäys