Käytännössä kaikki teidän videot ovat onneksi hyvin kuunneltavissa ilman kuvaa sisällön puolesta.
Jos pelkällä kuuntelulla jotain nyansseja häviää, niin sitten häviää, koska minulla on käytännössä sitten vaihtoehtoiskustannuksena jättää kokonaan väliin. Ei vain muuten saa mahtumaan aikatauluun.
Pienehköihin anteihin Nordnet + Inderes varmaan toimii hyvin ainoana myyntikanavana. Kyllähän tosin tässäkin investointipankki Translink teki isoimman työn, soitteli vaativat instituutiosijoittajat läpi, vakuutti heidät ja myi valtaosan annista heille etukäteissitoumuksilla. Sitten kun ylimerkintä oli lähes varma, Nordnetin kautta saatiin melko helposti myytyä loput osakkeet piensijoittajille.
Olen @Nortti1 kanssa samalla linjalla, että olisi mukava jos kaikki videot olisi kuunneltavissa listana, vaikkapa Spotify/SoundCloudin kautta ikäänkuin musiikkia kuuntelee. Lenkillä, salilla ja moottoriurheilussa tulee näitä kuunneltua, mutta se vaatii jatkuvaa puhelimen rassaamista ja milloin mitäkin näytön aukioloa. Ihan vaan yksinkertaisesti jatkuvalla syötöllä kaikki, jossa voi sitten itse skipata kappaleen, jos se ei nappaa. Ihan vaan tämmöinen asiakastoive
Monet yhtiöhaastattelut on juuri niitä, missä videokuva ei anna lisäarvoa vs että se olisi näppärämmin kuunneltavissa. Toki tulee videoista katsottua tietyt yhtiöt tarkemmin, eli on sillä myös arvoa.
Youtubeen ladattuihin videoihin ongelman ratkaisee Youtuben Premium-tilaus, jolloin näytön voi vapaasti sulkea ja video pyörii taustalla/audiona. Samalla lähtee mainokset pois Youtubesta.
Ilokseni huomasin että esim sijoittajapäivän sisältö on kalvoineen päivineen Youtubessa kokonaan.
Kuten mainitsin Efecte-ketjussa aiemmin, se että osaa näyttäytyä houkuttelevana työnantajana ei varmasti ole haitaksi kun osaajista käydään kovaa “taistelua”. Ja omasta mielestäni Inderes näyttäytyy ulospäin erittäin houkuttelevana työnantajana.
Olemme tähän tarpeeseen havahtuneet ja suunnitelmissamme on toteuttaa kevyt mobiilisovellus, jonka kautta olisi mahdollista kuunnella kätevästi kaikkia inderesTV-sisältöjä sekä yhtiöiden omien tapahtumien verkkolähetyksiä. Tuolloin ei tarvitsisi Youtube Premiumia ja sisältöjä olisi myös laajemmin kuin nykyisellä Youtube-kanavallamme
Jos ei muuta niin ainakin The Studio näyttää olevan ahkerassa käytössä tällä viikolla kun lähes joka päivä useampia yhtiöesittelyjä, listautumisesittelyjä, pääomapäiviä ja treidauskilpailuja sun muuta Ne kun kerran taisivat olla niitä “korkeakatteisia osa-alueita” (vai olivatko “virtuaalitapahtumat” niitä, jos ne eri tapahtumia ovat)?
IR Solutions -tiimi haluaa jatkuvasti ymmärtää paremmin, miten sijoittajat käyttävät sijoittajasivuja ja miten sijoittajasivut voisivat palvella paremmin sijoittajien tarpeita.
Olemme tehneet aiheesta lyhyen kyselyn, johon vastaa n. 5-10 minuutissa. Olemme äärimmäisen kiitollisia, mikäli teiltä löytyisi aikaa vastata kyselyyn. Kaikki vastaukset käsitellään anonyymisti.
@Marianne_Palmu mainitsi videolla että henkilöstön määrä on “vähän yli 80” nykyään, eli oletettavasti 81-84.
Q3 lopussa henkilöstöä oli 78, joten reipas rekrytahti on jatkunut kun henkilöstömäärä on kasvanut 4-7% - tiedä sitten kuinka moni alkaa tekemään laskutettavaa työtä ja kuinka moni tausta- / kehitysprosesseihin.
Hienoa että kyselette näkemyksiä! Vaikka Jari Sarasvuo aina sanookin että pyytämättä annettu neuvo on vittuilua, niin haluan vakuuttaa että sanon tämän niin hyväntahtoisesti kuin osaan:
Vähemmän on enemmän! Allekirjoitaneelta ei ainakaan riitä aivokapasiteettia pohtia mm. sijoittajasivujen etusivujen linkkien tärkeysjärjestyksiä kyselyn sivulla neljä(!).
Tärkeimpiä huomioonotettavia seikkoja kysymyslomaketta suunniteltaessa on asettautua vastaajan asemaan. Myös kysymysjärjestys ja eri vaihtoehdot on laadittava tämän perusteella. Ei omien intressien tai preferenssien tai kronologisen järjestyksen perusteella. Hyvä on testata lomake myös parilla tutulla, jotka kokemustesi perusteella viitsivät sanoa kehnot kohdat ja epäselvyydet.
Esimerkkinä väärästä järjestyksestä on vakuutusyhtiön kysely vahinkokäsittelystä, jossa ensiksi kysytään vahinkoilmoituksen teosta, sitten kronologisesti asian etenemisestä ja viimeiseksi korvauspäätöksestä. Kuitenkin korvauspäätös pitäisi kysyä ensimmäisenä, koska se heijastuu kaikkiin muihin vastauksiin ja vastaaja ei voi tietää mitä seuraavaksi tai ylipäätään kysytään.
Joo, vähemmän on enemmän olisi ollut hieman vastaajaystävällisempi ajattelumalli, etenkin tuossa kohtaa kyselyä.
Huomaamme usein sijoittajasivuilla, että etusivujen sisältönostot ja linkitykset keräävät keskimäärin muuta sivua paremmin vierailijoita niiden sisällöstä riippumatta. Halusimme tuolla kysymyksellä saada lisää näkemyksiä etusivun nostojen priorisointiin, mutta lähdimme ehkä hiukan laukalle vastausvaihtoehtojen määrässä.
Kiitos kuitenkin, että jaksoit käydä vastaamassa! Otetaan tästä opiksi ja tehdään ensi kerralla paremmin. Mukavaa perjantaita ja joulun odottelua sinne myös.
Tämä hyvä tahto ja ns. täydellisyyteen pyrkiminen on tyypillisimpiä ansoja mogissa, samoin kun tärkeimpien asioiden päättäminen vastaajan puolesta, lisämausteena on suunnitteluvaiheessa usein tapahtuva erhe miettiä jälkikäsittelyn helppoutta, jolloin annetaan vain esitäytetyt vaihtoehdot.
Lisäksi tulisi huomioida mihin tarkoitukseen ensisijaisesti tietoa haetaan. Sijoittajalla voisi kuvitella tietoa hakiessa olevan erilaiset kriteerit uutta kohdetta pohtiessa ja nykyistä sijoituskohdetta pähkäillessä.
Tässä linkkikysymyksessä saisit todennäköisesti käyttökelpoisempaa tietoa esimerkiksi seuraavalla rakenteella:
Kun olet jo yhtiön omistaja, mitkä ovat kolme tärkeintä sisältöä sijoittajasivulla ja lyhyt peruste kuhunkin, sitten sama linkeille. Tämän jälkeen samat kysymykset, uutta yhtiötä sijoitussalkkuun pohtivalle.
Lisäksi vastaaminen kaikkiin kolmeen tärkeimpään ei saa olla pakollista. Väkisin keksitty vastaus vain vääristää.
Jos etusivun sisältönostot keräävät enemmän hittejä, niin eikös tässä voi soveltaa A/B testausta ihan normaalisti näyttäen eri variaatioita sivuista eri kävijöille ja kerätä dataa. Tästä sitten saadaan data-analyysillä kaivettua mikä osa katselukerroista selittyy nostolla ja voidaan eliminoida sen vaikutus alisivujen suhteelliseen kiinnostavuuteen.
Jos ja kun tämä prosessi on jatkuva, sivuista kehittyy jatkuvasti paremmat.
Oletan että tätä varmastikin teettekin ja kysely on vain vaihtoehtoinen datan lähde.