Inderesin kahvihuone (Osa 3)

"Robottikeräilijöiden kovin kiire on aamupäivällä, jolloin illan ja yön aikana tulleita tilauksia haetaan toimitusta varten.

Silloin niiden seuraaminen on kuulemma lähes hypnoottista, sillä ruudukon päällä tuntuu tapahtuvan koko ajan jotain.

Iltapäivä on rauhallisempi.

001 nuokkuu hetken ruudukon reunalla, kunnes se kiihdyttää taas keräilemään. Mitähän tilausta se nyt noutaa?

”Minä vähän luulen, että ne nyt vain järjestelevät varastoa”, Kiiski sanoo.

Autostoressa usein tilatut tuotteet ovat päällä, kun harvemmin kysytyt tuotteet ovat pohjalla.

Ja roboteilla on tässä varastossa paras tieto siitä, mihin järjestykseen laatikot kannattaa pinota."

9 tykkäystä

Mikäs verkkokauppa tuossa on kyseessä? Norjalaisella Proshopilla on ollut tuollainen automaattinen varasto käytössä parin vuoden ajan.

Hei, kyseessä on yritys nimeltä Finnish design shop.

2 tykkäystä

Itse mustan huumorin ystävänä olen todennut tämän forumin olevan kehno paikka sen käyttämiseen. Kerran kävin katselemassa Massen kortteereita ja muutamia vastaavia viestejä on poisteltu. Noiden havaintojen jälkeen olen pyrkinyt välttämään kyseistä lajia, vaikka välillä lipsahtaakin.

3 tykkäystä

@Datamonni Kirjoitin eilen 21.10.2021 hieman vapaamuotoisesti näkemyksiäni sijoittamisesta palstalla “palkkakeskustelu” ja jaoin omat sijoitukseni karkeasti kahteen kategoriaan ”vakavamieliset” ja ”kevytmieliset”, joista ensin mainitut ovat arvo-osuustilillä ja jälkimmäiset osakesäästötilillä, missä voin ostaa ja myydä ilman välittömiä veroseuraamuksia. Tästä syystä vajaassa parissa vuodessa on suuri osa osakesäästötilin sijoituksista vaihtunut jo useaan kertaan. Haluan hieman avata sijoitusfilosofiaani sekä sitä, miten tämä liittyy palkkakeskusteluun? No ainakin siten, että tällä tavoin (osakesäästötilin kautta) on mahdollisuus päästä tutustumaan jo pienelläkin pääomalla aivan uusiin ja mielenkiintoisiin maailmoihin, joista muuten ei todennäköisesti koskaan tulisi ottaneeksi tarkemmin selvää. Ja jos homma ei olekaan kiinnostavaa voi sen aina myydä pois (toivottavasti edes pienellä voitolla) ja ostaa jotain muuta kiinnostavaa tilalle. Minua kiehtovat uutuudet, itselleni entuudestaan tuntemattomat maailmat. Ja tässä juuri piilee osakepoiminnan yksi tärkeä hedelmä; ei pelkästään arvonmuodostus vaan se, että oppii itse jotakin uutta. Se on monella tapaa yhtä arvokasta pääomaa kuin tarkat euromäärät.
Esimerkiksi tänään (huom. tämä ei ole ostosuositus, joita foorumilla ei saa olla, vaan esimerkki tuntemattomasta maailmasta) tulin ostaneeksi osakesäästötilille minulle täysin uutta ja kummallista AutoStorea. Miksi ostin kyseistä paperia? En ymmärrä tästä putiikista taloudellisessa mielessä juuri mitään, jotta se olisi voinut olla ostopäätöksen perusteena…mutta…mielenkiintoinen ja mielikuvitusta innoittava robotiikkaa ja parviälyä hyödyntävä innovaatio, joka säästäessään pohjoisessa lämmintä varastotilaa säästää ehkä myös luontoa. Lisäksi samassa paketissa verkkokaupan yleistyminen ja AI sekä omaan silmääni siisti design. Todennäköisesti useamman megatrendin aallonharjalla! Ja vieläpä markkinajohtaja! Katselin muutaman videon ja tuo oli nyt vaan sen verran kiehtovan näköistä puuhaa, että päätin ihan yllämainituilla perusteilla ostaa pikkusiivun ja katsella miten kehitys kehittyy!
Kun omistaa, niin seuraa. Kun omistaa niin seuraa. Kun omistaa niin seuraa.

5 tykkäystä

Omalla kohdalla on pätenyt ajattelumalli, että ostan mielummin vähän hyvää kuin paljon keskinkertaista. Teen mielummin lyhyemmän loman paremmassa paikassa, käyn ulkona harvemmin, mutta en säästele ja ajan aina taksilla kotiin. Ostan harvemmin vaatteita, mutta laadukkaita.

Puolisoni kertoi kerran matkalta tultuaan, että Finskin koneessa sattui hauskaa matkaseuraa. Herra omisti hienon tilan, jossa oli tietty viinikellari täynnä monen kymmenen tuhannen arvoisia viinipulloja. Mutta niin vaan näytti finskin viinit kelpaavan :sweat_smile:

Se mistä nauttii, voi myös muuttua. Nykyään olen onnellinen kauniilla ja rauhallisella mökillä, matkustelen harvemmin ja ostan vähemmän tavaroita.

Yksi juttu vielä. Meillä oli töissä yksi Nokialla rikastunut mies, siis miljonääri. Joku huomautti, että hänellä on paita rikki kyynärpään kohdalta. Seuraavan päivänä hän tuli töihin samassa paidassa, mutta oli lyhentänyt hihat. :rofl: :joy:

37 tykkäystä

Joopa, sanoisin kuuluvani pienituloisten kastiin, salkkujen yhteiarvot kuitenin saanut kasvatettua 6 numeron paremmalle puolelle velkaa ei ole ollut 10 vuoteen enkä ota, matkusteltu sopivassa suhteessa ja biletetty mitä ihmeelisimmät mestat, nyt ei ees jaksa juosta enää:grin: mistään en oo paitsi jäänyt, säästäminen elämän tapa mutta kun lähden en ole köyhä enkä kipeä, mukaan vaan välttämätön ja käteistä ja pankkikortti. Vapaa ajan huveja ympäri vuoden hyvässä seurassa jossa ei titteleitä kysellä. Koen olevani rikas monella elämän alueella. Ei ne suuret tulot vaan pikkusen kekseliäisyyttä.:grin:

18 tykkäystä

Buying the Dip

45 tykkäystä

Kuvittelenko vai onko tämä kuva/meemi jne tarkoitettu pilkkamielessä (huonoa huumoria) vai luenko nyt aivan väärin kuvaa ja mitä se antaa ymmärtää. Ensimmäinen fiilis kuvasta ei ollut hyvä eikä huumorillinen. Kodittomuus eikä työttömyys ole leikin eikä huumorin asia, ei ainakaan lähtökohtaisesti ikinä.

6 tykkäystä

image

Tämä on tietääkseni huumoria, tuo tili on esittelytekstin mukaan. :slightly_smiling_face:
"Kolmen suomalaisen ammattisijoittajan ylläpitämä puolisotilaallinen pörssiklubi. "

9 tykkäystä

totta puhut. en ajatellut asiaa sen syvällisemmin. virhepostaus

9 tykkäystä

Huumori on nykyään vaikea laji, kun ei oikein ikinä tiedä kuka keksii pahoittaa mielensä mitä moninaisemmasta asiasta.

Joo ymmärrän pointin, mutta ei me vielä Kiinassa asuta. Sosialistista pisteytystä ei ainakaan vielä ole käytössä

23 tykkäystä

Ei ole, huumorintajua on niin paljon erilaista. Se mikä jonkun mielestä on hauskaa, ei toisen mielestä ole. Kuitenkin on muistettava, että jokaisen oma huumorintaju on se oikea, jos muilla ei ole samanlainen, niin ne ovat vähintään vähän vinksahtaneita.

14 tykkäystä

oma ensifiilis oli että jos hyvin syöneen näköinen mies parhaassa iässä vetelee röökiä läppäri sylissä sillan alla niin ei siinä varmaan olla ihan pakon edessä liikenteessä. Tarkoitus ei ollut vähätellä työttömyyttä tai pahoittaa kenenkään mieltä

näin kuvan twitterissä, naurahdin,10sec myöhemmin se oli täällä. ei sen ihmeempää

14 tykkäystä

Jokaisella on erilainen huumorintaju. Se, että nauraa vitsille kodittomuudesta ei tarkoita, että oikeassa elämässä pitää kodittomuutta jotenkin hauskana asiana. Ja tuota listaahan (asiat joista ei saa vitsailla) voisi jatkaa loputtomiin jos sille tielle lähtee.

32 tykkäystä

Itellä tästä tuli ekana mieleen ”myin talon et sain ostettua lisää Hyzonia dipistä!”

47 tykkäystä

Justiin eilen illalla mietin, että kysyisin palstan piirtelijöitä hahmottelemaan kuvan paitaan, tai jos tässä kaikki menee, niin vaikka tatskaan, missä voisi kuvan päällä olla “Nyt on Hyzon-possa täys!” ja alla “Hyzon on muuten 800 €uron lappu!” ja sitten kuvana joku näistä pelkkään tynnyriin pukeutuneista herrasmiehistä.

On tällä menolla kohta itelle ajankohtainen :sweat_smile:

No, rauhassa odottelen, että aika ja bisnes korjaavat ja hirveästi ei ole aikeita tappiolla myydä. Kärsimättömiltä kärsiville, eikun miten se meni…

19 tykkäystä

On tämä kyllä loistava foorumi :joy: :grin:

17 tykkäystä

Mulle tuli mieleen yks pariskunta, joka kännipäissään kertoi juhlissa laittaneensa rivarista saadut kaikki rahat pörssiin, kun oli tarkoitus rakentaa kunnon kivitalo. Jossain vaiheessa melkein kaikki oli mennyt, mutta onneksi onni kääntyi ja he saivat talonsa.

Opettavainen, Ei saa laittaa kaikkea HYZONin varaan :sweat_smile: ja ostaa viimeistä dippiä.

7 tykkäystä

Inderes voisi tehdä yhtiökohtaisia fanipaitoja, mä voin olla pientä korvausta vastaan sitten niiden suunnittelija. Kaikkeen se Foorumi inspiroi. :upside_down_face:

51 tykkäystä