Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Ei oo seurannassa niin ei ainakaan Inderesin puolelta.
@Pohjolan_Eka voisi kyllä pitää varjo Stonkmann liven jollakin alustalla.

23 tykkäystä

Kuten @TJT totesi niin ei ole enää seurannassa, ei siis tule liveäkään. :frowning:

3 tykkäystä

Nordeassa ainakin on, minimierää 100kpl lähes kaikissa minua kiinnostavissa osakkeissa.

Kyllä ne toimeksiannot läpi menee pienemmissä erissä Nordeallakin. Joku muinaisjäänne tuo Nordean järjestelmässä kun minimierästä muistuttaa siitä toimeksiantoa tehdessä.

3 tykkäystä

Oho! Hyvä tietää jos näin, ei ole koskaan tullut mieleeni edes yrittää mennä sen muistutuksen yli

OP Ryhmän Ritakallio: ”Kansankapitalismi on ottanut ison loikan” | Kauppalehti

Kansankapitalismi kiihtynee Suomessa, hyvä juttuhan se on. :chart_with_upwards_trend:

#Suomalaisetvarakkaaksi

ping @Mirko_Sampo_IR

2 tykkäystä

44 tykkäystä

Tesla-Seppo vittuilee Hyzon-Ismolle

34 tykkäystä

Huomenna konepajat on päättäneet julkistaa joukolla tuloksia. Konepaja-analyytikko Erkki Vesolalle tulee 5 yhtiön kiireinen päivä.

Aamupäivällä tulee Konecranesin ja Robitin tulokset. lltapäivällä vielä tunnin sisällä kolmen yhtiön tulokset (KONE, Glaston, Cargotec). :sweat_smile:

Tuossa samalla noita tulosjulkistuksen kellonaikoja huomiselle. Robitin, Tallinkin ja Vincitin osalta ei löytynyt tarkkaa kellonaikaa.

|Yhtiö|Tulosjulkistus|
|—|—|—|
|Nokia|n. klo 8:00
|Uponor|klo 8:00|
|Solteq|klo 8:00||
|Modulight|klo 8:00|
|Konecranes|klo 8:30|
|SRV|klo 8:30||
|Rovio|klo 9:00||
|Citycon|n. klo 9:00|
|Etteplan|n. klo 9:00|
|Terveystalo|n. klo 9:00||
|Suominen|n. klo 9:30||
|Vaisala|n. klo 9:30||
|KONE|klo 12:30|
|Glaston|klo n. 13:00|
|Cargotec|klo n. 13:30|
|Qt|klo 15:00||
|Robit|klo ?|
|Vincit|klo ?||
|Tallink|webinaari klo 11||

17 tykkäystä

Saa nähdä koska Eki pääsee nukkumaan kun Ponssea ja Wärreäkin oli työstetty ilmeisesti aamuyöhön. :smiley:

13 tykkäystä

Kyseessä oli kaikin puolin huumori ja hyväntahtoiseksi tarkoitettu parodia. En siis halaile kiukaita öisin. Todellisista iltarutiineistani on leikki kaukana.

106 tykkäystä

Hästäk liukuva (t)yöaika

3 tykkäystä

Kyllä vaimon halailu aina kiukaan halailun voittaa. Vaimo voi vaikka lämmetäkin, vaikka olisi kylmä lähtöjään, eikä silti polta sormiaan. Sähköäkin säästyy, luonto kiittää ja perhekin voi lisääntyä(=huoltosuhde paranee tulevaisuudessa). Jos hakemalla hakee jotain negatiivista, niin Fortumin osakkeenomistaja kärsii, koska sähköä kuluu vähemmän kuin kiukaalla.

10 tykkäystä

:+1: :heart:

image

Olen hiukan pettynyt omaan laatumörnijääni (Fortum). + 160 k€ puolessatoista vuodessa. Bumbtsi-bumeilla olisin jo miljönääri :grinning:

36 tykkäystä

Ostitko 1.5 v sitten vai 2 vuotta sitten? :smirk:

1 tykkäys

15 tykkäystä

Rojahduksen jälkeen muutaman viikon sisällä . Piti hajauttaa ajallisesti, mutta W ei näyttänyt todennäköiseltä. Siis tarkalleen vuosi ja 8 kk :heart: ja siitä muutama viikko.

Olin jo vuosia veivaillut päiväkauppaa. Kun Forza putosi 12,x niin päätin että melko suurelle pääomalle riittää 8 %:n kuponkikorko. Ja olin siis 100 % cashina 2020 tammikuussa.

35 tykkäystä

Hienoa “työtä” :+1:, Joskus olen jopa vähän ylpeä itsestäni kun pystyn vilpittömästi nauttimaan muiden onnistumisista ja muutenkin elämässä menestymisestä sekä jopa naapurin hienosta autosta, ensimmäisenä olen aina menossa katsomaan.

28 tykkäystä

Jos Inderes haluaa tilata analyysipalvelun, niin mä voin hoitaa sen hyvää korvausta vastaan. Alla on taidonnäytteeni, se ei nyt varsinaisesti perustu faktoihin, riippumattomuuteen ja tutkimustyöhön, mutta sellaiset jutut ovat vähän boomerijuttuja. Tämä on sitä nykyaikaa mielestäni. :thinking:

69 tykkäystä

Etsin verrokkeja Inderesille, jotta osaisin tulosjulkistuksen yhteydessä verrata tunnuslukuja (P/S, P/E, P/B ja PEG) verrokkiin, ja saada siten näkemystä yhtiön arvostuksesta. Löysin Nasdaqista Morningstarin, jota ajattelin käyttää omissa laskelmissani verrokkina. Oletteko te identifioineet mahdollisesti soveltuvia verrokkeja Euroopasta tai Yhdysvalloista? Kiitos vinkeistä jo etukäteen! :slight_smile:

3 tykkäystä