Inderesin kahvihuone (Osa 3)

Minusta tuo on ihan hauskaa puuhaa, olen seurannut vuodenvaihteesta lähtien kuukausittain nettovarallisuuteni kehittymistä “blogissani”. Yövuoroissa on hyvin aikaa värkätä kuukausikatsausta josta selviää kuukauden tulot, menot, säästöaste, varallisuus, ja yleistä pohdintaa jne. Ehkä siitä jonkinlaista motivaatiotakin saa, mutta pääasiassa pidän tuota “päiväkirjaa” ihan huvikseni ja omaksi iloksi - voi sitten vuosien päästä lueskella vanhoja mietteitä ja ajatuksiani sen hetkisestä tilanteestani. En koe tulleeni delusionaaliseksi tästä räknäämisestä vaikka mielisairaalassa podenkin elinkautista :smiley:

16 tykkäystä

Rahamiesten juttuja mikäli ei mitään tarvitse seurata. Tai toisaalta rahat voivat olla loppu vähän väliä, jolloin on tietenkin hyvä syyttää muita

Harvalla keskiluokkaisella liikaa on rahaa ainakaan palkkatöistä. En ole koskaan sen tarkemmin seurannut kuluja ja menoja, kunhan kuun lopussa jää jotain käteen säännöllisten menojen jälkeen. Nykyään ei paljoa jää käteen palkkatöistä, mutta sen takia tässä on aikuisikä harrastettu sijoittamista

5 tykkäystä

Autoni tulevat vapaat kassavirrat nykyhetkeen diskontattuna antaa negatiivisen summan, mutta nollaksi arvotan sen niin kuin muutkin käyttötavarani.

1 tykkäys

Itekin tullut pelattua ekaa DOOMia 486:sella.
Muita DOOMeja en sitten ole pelannut. Wolfenstein oli toinen. Hyviä muistoja. Pokeri 088:lla oli odottamista😅

3 tykkäystä

@sijoittaja-alokkaan innoittamana haaveilen tulevasta kuutin noususta.

15 tykkäystä
3 tykkäystä

Paskat. Siinä meni sekin bisnis. Jäljelle ei muuta jäänyt kuin taiteilijarentun elämäntavat.

2 tykkäystä

Vuoden positiivareiksi on valittu meidät Hyzonin omistajat. :heart: :heart: :heart:


En ole QT:n omistaja, mutta varmaan suurin osa kokee, että tuli pieni töyssy ja quuttilaisilla taitaa olla loppujen lopuksi sama suunta kuin ennenkin ainakin pitkän aikavälin kuluessa.

Ehkä Hyzonillakin on joskus vielä sama suunta tulevaisuudessa kuin QT:lla on ollut historiansa aikana.

EDIT 1 ja 2: Ajatus- ja kirjoitusvirheitä, mutta nyt saa luvan olla. :slight_smile:
EDIT 3: Kerta kiellon päälle, mikään ei ole varmaa ja lukekaa tuolla alempana oleva @Tompelo n kirjoitus.Hyvä muistutus! :slight_smile: :pray: Kiitos!

42 tykkäystä

Oman elämäni paras arvonnousu kaikki sijoitusmuodot huomioon ottaen, oli yli seitsenkertainen. Eka 70€ auto vaihtui päikseen 500€ autoon :joy:

9 tykkäystä

Fanitan Verkkistä samalla tavalla kuin täällä jengi hyzonia. Tää on toinen iso eroavaisuus mun kohdalla pukeutumisen lisäksi. Elämä on eroavaisuuksia.

6 tykkäystä

No, kyllä jos nyt ollaan ihan rehellisiä niin esim.Quutin arvostustasoon on ladattu ihan tarpeeksi tulevaisuuden odotuksia jo tälläkin kurssitasolla, siitähän ei pääse mihinkään, Ja kannattaa muistaa että se “pitkä” aikaväli saattaa muodostua vieläkin paljon pidemmäksi mitä nyt esim,Quuttilaiset ajattelevat, Maailmassa saattaa jo viidessä vuodessa tapahtua ihan mitä tahansa ja esim.Quutinkin tilanna saattaa olla aivan erilainen.

9 tykkäystä

Meinaan rikkoa tasaluku sijoituksiani Valmetin ja Nelesin fuusion takia. Minulla on 2000 Neles osaketta ja koska kerroin on 0.3277 tästä tulisi 655,4 osaketta, niin häviäisin 0,4 osaketta eli 4,8 euroa. Eli siis ostan 411 osaketta lisää jotta minulla on 2411 Neles osaketta ja se x0,3277 on 790,0847 osaketta ja häviän vain 0,0847 osaketta eli tappiota tulee euro ja Valmet omistus jää nolla loppuiseksi. :grin:

Jaa tätä kirjoittaessa tuli mieleen, että pitäisi varmaan mennä nukkuu kun pohdintojen taso on tämä😂

11 tykkäystä

Älä nyt vielä luovuta. Keväällähän se ylsi 13v britti poika kasasi itsekseen tuollaisen vastaavan kokoelman, kuin nuo punksit ovat ja vissiin jo +300 000 puntaa tienannut ja rahaa tulee provikkana aina uudesta ”teoksen” vaihdosta jollekin toiselle ostajalle.

Liikaa uusia krypto miljonäärejä tullut, kun eivät kekdi enää virtuaalirahoilleen muuta käyttöä :blush: Tekihän joku vissiin Shiba-Inulla 5,6 miljardia 8000 sijoituksella. Sillä saa monta punksia :grin:

3 tykkäystä

“Euroopan keskuspankki kertoo, että koronapandemiaan liittyvässä osto-ohjelmassa tehdään netto-ostoja vielä ainakin ensi maaliskuun loppuun saakka tai niin kauan kunnes pankki katsoo koronaviruspandemian kriisivaiheen päättyneen.”

6 tykkäystä

Niin. Kyllähän mä nyt jollekkin 13 vuotiaalle skidille digitaiteessa pärjään. Olenhan jo kynteni näyttänyt. Kiitti tsempistä.

Täytyy myöntää, että on minulla jo valmiina todella härski taidepläjäys hyzoniin liittyen :pig_nose: Taideteos on tällä kertaa ilmainen ja julkistaminen tapahtuu jonkin Hyzoniin liittyvän positiivisen kurssitapahtuman yhteydessä.

5 tykkäystä


Tänään tuli liikaa lastia Teslalle.

15 tykkäystä

Tänään hieman funtsin sekä Teslaa että Helsingin Metroa.

En ole kumpaakaan mitenkään intohimoisesti sotkeutunut, ja varsinkin vanhempana.

Olen vältellyt Helsingin Metroa ja toistaiseksi en ole onneksi joutunut koskemaan yhteenkään Teslaan.

En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni Helsingin Metro menee paikasta A paikkaan B ja sen lisäksi paikasta B palaa paikkaan A.

Metrossa on kaksi raidetta, toinen menee toiseen suuntaan ja toinen menee toiseen suuntaan.

Kysymykseni kuuluu: jos tota naurettavan yksinkertaista Stadin metroa ei saada toimimaan ilman kuskeja huolimatta kymmenien miljoonien satsauksista ja oikeuden käynneistä, niin miten nää “autonomiset taksit” seilaavat Helsingin tammikuussa?

Nähtäväksi jää, ja mielellään olen sitä vielä täällä näkemässä…

19 tykkäystä

Päivä (ameriikan indekseissä) muistutti hyvin, stonks only go up :chart_with_upwards_trend:

3 tykkäystä

Mikko Mäkinen kirjoitellut uuden kolumnin Visiolle eikä ainakaan vielä äsken ollut maksumuurin takana.

Loppukaneetit muistuttavat erästä tälläkin palstalla vaikuttavaa IR-ammattilaista :face_with_monocle:

Olen yhdestä asiasta varma. Osakemarkkinat eivät ole kupla.
Aina on hyvä aika aloittaa sijoittaminen. On hyvin todennäköistä, että seuraavan 20 vuoden aikana osakkeista saa kohtalaisen hyvän vuosituoton — oli se sitten kolme tai kymmenen prosenttia.

36 tykkäystä

Noista jakojäännösosakkeista on yleensä saanut rahana korvauksen, ei siinä pitäisi puhdasta tappiota tulla.

6 tykkäystä