Inderesin kahvihuone (Osa 4)

10 noista on ollut salkussa, enää 6. Mitä mä voitin?! Eiku…nevermnd

4 tykkäystä

Aika nopeasti unohtui koronnoston autuus DAXissa, fokus takaisin euroopan ongelmiin, italian korkoero ei noilla EKP toimilla katoa mihinkään. Korkoilmoitushetki pystyviivana.

6 tykkäystä

Kolmea löytyy. Tosin haavat ei ihan noin pahat.

Spinnova -22,71%.
Orthex -39,88 %.
Tecnotree +26,16%.

Selkeästi isoin paino näistä luonnollisesti Orthexilla :slight_smile: .

6 tykkäystä

Mä olen osakepoimija, joten multa löytyy tuolta punaiselta listalta viisi, eli yllättävän vähän. :upside_down_face:

Ajoitus on muutenkin noissa(kin) ollut kohdillaan. En uskalla kertoa, mitä meinaan seuraavaksi ostaa lisää - tai ehkä kannattaisi, jos saisin halvemmalla, mutta fiksumpaa etten kerro liikkeistäni etukäteen. :smiley:

Vihreiltä listoilta harvemmin osakkeitani löytyy. Otan välillä “näkemystä” eli annan isosti tappioiden juosta ja katkaisen voitot mahdollisimman pian…

En edelleenkään pidä oppirahoista ja arvostuskertoimien tervehdyttämisestä. :rage:

22 tykkäystä

Omasta eikä lasten tai vaimon salkusta löydy mitään noista eli olen siis huippusijoittaja ja analyytikko :sunglasses:

10 tykkäystä

Aika epäempaattisesti Powell vikassa vastauksessaan suhtautui niihin jotka hän on hinnoitellut pois omistusasumisen – ja myös säädyllisen vuokra-asumisen – piiristä.

2 tykkäystä

Kyllä tämä senttipeli tulee kalliiksi. Koitin avaukseen myydä Harviaa 31.16e mutta avasi kaksi senttiä alempaa. Nyt ollaan jo tasan 30 eurossa. Nyt pitäisi ostaa lisää mutta pelimerkit on vielä pöydällä.

1 tykkäys

Yksi löytyy, Solteq.
Ei se kuitenkaan tarkoita mitään. On siellä salkussa myös valtameren takaa pari osaketta melkein samoilla miinuksilla :thinking

1 tykkäys

Onneksi löytyy useampikin noista useamman vuoden takaa. Kuutilla kolmen vuoden kurssikehitys lienee edelleen 500 % nurkilla ja Harviallakin varmasti päälle 300 %. Tecnotree onkin kymmenkertaistunut. Poikkeuksellisen hyvin tuottaneita yhtiöitä, mutta kulunut vuosi toki ollut ikävä.

3 tykkäystä

Noniin, sähkö ei huhuista huolimatta ole halpenemassa ihan pikapuoliin.

On tämä OL3 melkoinen tarina. Sitähän pitää alkaa kohta kunnostamaan vanhemmasta päästä ennen kuin koko laitos on saatu käyttöön. :slight_smile:

14 tykkäystä

Osinkoineen nyt -40 %. Listautujia en juurikaan jaksanut tuohon päivittää.

15 tykkäystä

Viisi löytyi listalta, mutta sillä ei ole merkitystä.

Merkitystä on sillä, että olen hajauttanut paitsi osakesalkkuni, myös vaihtoehtoisiin sijoituskohteisiin ja käteiseen. Näin ollen olen kokonaisuudessa tänään noin -8% YTD vaikka osakkeet ovatkin punaisella, mikä on ihan OK. On ollut oma valintani ottaa riskisempiä osakkeita ja tasapainottaa betaa portfolion tasolla vaihtehtoisilla ja käteisellä. Vuoden 2020 alusta ollaan vielä plussalla. Ei tunnu pahalta vaikka on vähän vipuakin.

Arvo nousee sieltä taas ajan myötä. Jatkossakaan ei ole munat samassa korissa ja haen myös osakkeiden kanssa vähän korreloivia sijoituskohteita.

1 tykkäys

Yritätkö hienovaraisesti kertoa, että nyt on aika painaa ostonappia? :grin:

2 tykkäystä

En ole etevä osakepoimija joten en osaa sanoa. Täytyy yrittää jossain kohtaa harjoitella sitäkin :slight_smile:

7 tykkäystä

Tuo nyt oli ihan kieli poskella heitetty kysymys, ei voinut vastustaa kiusausta :grin:

Toki olisihan se melkoinen käänne, jos ei muuta niin forumin historiassa, kun possut kääntyvät positiiviselle kannalle tulevaisuuden näkymien suhteen.

4 tykkäystä

Onko tuo kohdassa 6:40 oleva määritelmä “CCC-spurgulainaajat” kansainvälisemminkin käytössä? (siivoaa pepsiä näppikseltä) :grin:

Hyvää lomaa Verphu. Lataa akkuja niin voit ilahduttaa ja valaista meitä taas kesän jälkeen :muscle:

15 tykkäystä

eihän nyt voi jäädä lomalle, tai voi, mutta markkina saattaa silti kutsua seuraamaan…nyt tapahtuu niin paljon ja vola kasvussa…

2 tykkäystä

Ei ole yhtään noista, mutta on Kamuxia isolla. Se on kuitenkin tullut alas jotain yli 30% ytd ja vuoden ajalta ton listan yhtiöiden lukemissa :man_shrugging:

1 tykkäys

Täytyy alkaa kohta laskemaan montako kertaa itse kirjoitan eri ketjuihin “tämähän on ihan hullua”, “tässä ei ole mitään järkeä”, “en ymmärrä alkuunkaan”, “mitä ihmettä” tai näiden eri variaatioita sekä mahdollisesti sijoittajien likinäköisyyteen liittyviä nasevia kommentteja.

Nimittäin, tein parhaat pandemiaostokset silloin, kun olin kirjoitellut vastaavia lausahduksia n. 10 kertaa lyhyen ajan sisällä Inderes-foorumin eri ketjuihin. Nyt ollaan jo muutaman osakkeen kohdalla hyvin lähellä sitä, että ihmettely taas alkaa. Joidenkin kohdalla matkaa on vielä pitkälti.

Korot nousevat räjähdysmäisesti. Veikkaanpa, että inflaatiokin saattaa tätä menoa taittua yllättävän nopeasti. Polttoaineet ja energia ylipäänsä ovat Venäjän vuoksi oma lukunsa. Pumpulla käydessä on jo vähän sellainenkin maku, että suomalaisia kusetetaan taas oikein huolella. Ilmeisesti jalostuksenkin katteet on ihan kohdallaan.

25 tykkäystä

Tämänkin jälkeen on vain syöksylaskua tullut. Onko muuten tietoa/arvausta, että miksi SSAB ei osta omia osakkeitaan? Onko osinko joku pakkomielle, ettei muunlainen voitonjako tule kuuloonkaan? Luulisi, että tällaisilla arvostuksilla omien ostot loisi hyvin omistaja-arvoa. Sama homma Outokummulla ja varmaan monella muullakin.

2 tykkäystä