Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Ihmisillä on yhä salkut täynnä osakkeita. Myynnit ei ole vielä alkaneet vaikka sentimentti onkin pelokas. Vasta sitten kun myynnit oikeasti alkavat, alan pohtimaan onko pohjat lähellä.

9 tykkäystä

Mistä tämä tieto, että ihmisillä salkut vielä täynnä tai että myynnit eivät ole vielä alkaneet?
Minulle kyllä kurssikehitykset kertovat aivan muuta.

10 tykkäystä
2 tykkäystä

Juu, olen nähnyt ko. jakson. Yhtä kaikki, paniikkimyyntejä on tehty vaikkapa viikon sisällä ja salkkuja tyhjennelty kiihtyvään tahtiin, se on varmaa.

Katso esim. @Tompelo n viesti yllä.

Mutta siinä samaa mieltä kanssasi, että myynnit ovat lisääntymään päin, kuitenkin.

1 tykkäys

Niin, yhtäkaikki, nuo ovat marginaalissa koska allokaatio ei ole juurikaan muuttunut. Jos luet esim. täältä foorumilta miten jonkun salkku on romahtanut puoleen tai on tyhjentänyt salkkunsa kokonaan, ei sillä ole isossa kuvassa mitään merkitystä. Se on vain meidän foorumin kuplaa.

Vastapainoksi sitten minä, en ole koskenut salkkuun(Fortumia lukuunottamatta) sitten viimevuoden kesäkuun. Nyt sulla on kaksi vastakkaista näkemystä. Kumpaan luotat enemmän? Vai kannattaako unohtaa yksittäiset huutelut ja katsoa isoa kuvaa, kuten Vernerin kuvaajassa?

2 tykkäystä

Hmm, eikö ne myydyt osakkeet aina joku osta. Eli kun joku tyhjää salkkuaan, niin joku toinen täyttää sitä. Eivät ne myydyt osakkeet kaatopaikalle päädy, vaan uusille omistajille, jotka näkevät niiden ostamisen järkeväksi.

25 tykkäystä

Toki, mutta ei se allokaatio pysy samana sen aikana. Ostot voi tehdä vaikka Buffett jolla 20% rahaa salkusta(mutu heitto) ja joka sitten ostaa vaikka joltain tuulipuvulta kaikki sen Applet kymppitonnilla. Tuulipuvun allokaatio muuttuu 100% → 0%, mutta Buffetin allokaatio ei muutu noin pienellä ostoksella yhtään.

1 tykkäys

Oispa omatkin wa-keskustelut tätä tasoa :grin:

47 tykkäystä

Tuota kun luki niin minulla alkoi soida päässä se Tokmannin Neton neton nettopäivät. Vuosikymmenen kestävät ostokelit!

Sign me up baby

4 tykkäystä

Oon viime aikoina alkanut jakaa WA:ssa meemejä eli kuivuusaste on laskussa :wink:

5 tykkäystä

Mun WhatsApp-sijoituskeskustelut ovat tätä tasoa, mitä tuon alla olevan Twitter-tilin twiitit. :smiley: Olen kyllä Jeromen kanssa samoilla linjoilla:

26 tykkäystä

En todellakaan tiedä tulevasta kehityksestä, mutta uskoisin tämän palstan kirjottajien olevan keskimäärin kylmäpäisempiä, kuin normaali panikoitsija. Näkisin, että nyt käsillä on kapitulaatio.

Eihän tämä sitä tarkoita, että suunta vaihtuisi, mutta markkina ainakin on poikkeuksellisen ylimyyty (s&p500 1d rsi). Tosin mikään ei estä markkinan muuttumista vielä enemmän ylimyydyksi. Kuitenkin tilanne nyt näyttää käynnissäolevalta capitulaatiolta.

Vaikka rajun laskun jälkeen tehtäisiin yhtä raju korjaus, mikään ei estä markkinan trendin jatkumista. Vola ainakin varmaan jatkuu näyttävänä

3 tykkäystä

Laskumarkkinoissa voi käydä ylimyytynä useita kertoja joista ponnistaa hetkellisesti ylös.

Jos tänne palstalle kirjoitteluihin haluaa viitata, niin juuri tällaiset toiveikkaat suunnan muutokset ja ehkä ollaan lähellä pohjia kirjoittelut saa itseni pelkäämään pahinta.

// Toisaalta, jos haluaa katsoa RSI:tä, niin kuukausigraafissa se näyttää toimineen paremmin pitkissä laskumarkkinoissa.

6 tykkäystä

Tällaisen vielä löysin. Ei näytä siltä että ihmiset pakenisivat kovinkaan vauhdikkaasti, vaan buy the dip mantraa jaksetaan hokea.

9 tykkäystä

Avasin aamulla puhelimen nettiselaimen ja sieltä pamahti tällainen sivu. Ilmankos nukuin yön huonosti kun tällaisia sivuja pengottu ennen nukkumaanmenoa. :sweat_smile:

79 tykkäystä

Toki naapurissa on muitakin kuin heidän liiderinsä…

23 tykkäystä

Tervetuloa joukkoon tappiolliseen! :slight_smile:
image
t. craig knight ja muut hyzonistit

26 tykkäystä

Noin sanoo ne joilla on rahat lopussa ja kassa käytetty :wink:

5 tykkäystä

Se on juustiinsa noin @Sfinski :+1:. Lisään tähän vielä, että on RSI-divergenssi on käänneindikaattori. Kun RSI tekee ylemmät pohjat samalla kun kurssi tekee alemmat pohjat, voi lasku olla päätöksessään. Tällaista signaalia odotellessa.

(kuva alla finanssikriisistä 2008-2009)

19 tykkäystä

Elon Muskin uskottavuus koetuksella, kun Twitter treidaa 46 dollarissa ja Musk tarjonnut käsittääkseni rapiat 54 dollaria osakkeelta yrityksestä?

2 tykkäystä