Inderesin kahvihuone (Osa 5)

Katoaakohan kyseinen rivi seuraavan käänteisen splitin myötä? Ja saat sitten rahana omistustesi arvon tilille.

Jos tällainen splitti siis vielä tapahtuu.

1 tykkäys

Ei taida ikinä positiot kadota käänteisten splittien myötä tietääkseni, vaan tuon yhden osakkeen saa pitää, korjatkoon joku jos olen väärässä.

Tästäpä sainkin uuden idean sijoitusstrategialle:

  1. Osta yksi kappale kaikkia sentti-osakkeita, joille on odotettavissa käänteisiä splittejä
  2. Käänteinen split, osakkeesi markkina-arvo tuplaantuu (tai enemmän, jos suhdeluku muu kuin 2:1)
  3. ???
  4. Profit.
8 tykkäystä

Mua on taas fomotettu, sieltä löytyy neljä mun omistamaani yhtiötä. :slight_smile:

9 tykkäystä

Jes! Tulihan tämäkin päivä nähtyä ja koettua, että käteinen, osakkeet ja rahastot on yli 100000 ja ytd enää -2%! Vipua en ole käyttänyt ikinä. No nythän se sijottaminen toivottavasti rupee poikimaan enenevässä määrin euroja! Suuret kiitokset foorumilaisille!:+1:

92 tykkäystä

Saakos missään ryhmässä täällä harrastaa kurssispekulaatiota, tunnutaan yhtiökohtaisissa ryhmissä aina liputettavan pois…? Lähinnä omaa ajatusta ostanko vai myynkö ja milloin.

Eiköhän tuonne saa laittaa kaikenlaista ihmettelyä kursseista.

2 tykkäystä

Huhtämäki keissistä tuli mieleen, että käänteisesti tämä kertakäyttöpakkausten kieltäminen voisi olla Orthexille positiivinen asia. Pitääkin alkaa tutkia asiaa.

3 tykkäystä

En ole aina itseni kanssa samaa mieltä :smile:

Paavo Väyrynen peruu perumisensa | Yle Uutiset

On se sälli.

17 tykkäystä

Veli @Johannes_Sippola jälkiviisasteli viisasraha.fi:ssä livetreidauskilpailun suoritustaan. :slight_smile:

5 tykkäystä

On muuten outo fiilis, kun äsken tuli vilkaistua salkun tilannetta parin kuukauden jälkeen kunnolla. Kaikki omistamat positiot on vihreellä ja ytdkin 5 prosenttia vihreellä. Pari kuukautta sit taisi olla jokanen punasella Nordeaa lukuunottamatta. Hemmetin kusetusmarkkinat!

Oma elämä ollut kiirettä täynnä ja pörssin seuranta vähän ollut vaikeaa/vajaata. Pakko kyllä sanoa että tää foorumi helpottaa älyttömästi. Illalla voi hetkessä lukea läpi omien yritysten ketjut ja huomata heti jos jotain tapahtunut. Iso kiitos Inderesille, ja kaikille jotka tänne kirjoittavat! :raised_hands:

30 tykkäystä

Metropolitan Area Employment and Unemployment (Monthly)
October 2022
10:00 AM

Eli tasalta pitäisi tulla.

Miten tähänkin tilaan on päätynyt,
että tällaisia lukuja odottaa mielenkiinnolla.

Korreloiko tämä juhlakutsujen kanssa käänteisesti. :thinking:

1 tykkäys

Tyrkyttivät minullekin tavan takaa jotain lainaa S-Pankista ihan bannerilla joka kerta kun kirjauduin sisään. Päästäkseni bannerista eroon, tein hakemuksen. Lainaakin olisi saanut 30 kE mutten nostanut mutta mietin kyllä, jos vaikka olisi nostanut ja ostanut bitcoineja. :grin: Banneri kuitenkin on nyt poissa …

Nimim. ‘Mainonnan uhri’

Postaus sai hulluna tykkäyksiä, mutta emmin vähän päätöstäni. Mitä, jos tilanne helpottaa kesäksi ja meidän pitää yhä hampaat irvessä maksaa kallista hintaa? Sopimus muuten lähti käyntiin välittömästi, mutta sisältää 14 päivän peruutusoikeuden kuten normaalisti eli ainakin kaksi viikkoa mennään tuolla “halvalla” hinnalla ennen lopullista päätöstä :grinning:

4 tykkäystä

Harvemmin jaan Rahapodeja tänne, mutta koska kryptot aiheuttavat täällä “lämpimiä” tunteita, niin halusin jakaa tämän tänne. :upside_down_face:

Vuosi 2022 ollut apaattinen niin osake- kuin kryptomarkkinoillakin. Miten Bitcoin ja kryptot ajautuivat tähän? Eikö Bitcoinin pitänyt olla inflaatiosuoja ja digitaalinen kulta? Oliko tapaus FTX kryptomaailman Enron ja Lehman Brothers samassa paketissa? Miltä näyttää kryptojen tulevaisuus romahduksen jälkeen? #rahapodi-vieraana virtuaalivaluuttojen maailmaa avaamassa Coinmotionilla työskentelevä Thomas Brand.

0:00 intro
2:33 Kryptokuulumiset
13:35 FTX & Alameda Research taustoja
34:19 Kun tavara osuu tuulettimeen
43:23 Jälkipuinti
1:01:52 Mitä on opittu? Vai onko?
1:16:39 Bitcoinin ja muiden kryptojen tulevaisuus
1:22:10 Miksi Bitcoinia pitäisi omistaa?


Ennen kuin ostatte kryptoja, niin haluan näyttää teille kryptosalkkuni tuotot. :slight_smile:

image

30 tykkäystä

Paremmat bittijonot eivät pitäneet arvoaan kun greater fool-tuolileikki loppui?

:thinking:

Mind blown.

(ja siis kyllä, näillä voi teoriassa treidata, riskit huomioiden, mutta edelleen olen sitä mieltä että sijoituskohteena nämä ovat kelvotonta roskaa koska fundamentaalinen arvo on nolla)

21 tykkäystä

Eikös ongelma hoidu tuolla sähköketjussa mainitulla keinolla? Puoliso ottaa uuden sopparin nimiinsä ja vanha loppuu automaattisesti. En ole itse asiaa testannut, että millainen vääntö tuosta käytännössä seuraa.

OMXHGI
image
Salkku
image
Tässä on syy, miksi en katso perjantaisin salkkuun, jotta viikonloppu olisi mukavampi. :upside_down_face:

18 tykkäystä

Itse katsoin tänään (katson yleensä kaksi kertaa kuukaudessa, 1. ja 15. pv) ja aika samoilla hehtaareilla olen kanssasi, tämä vuosi on ollut alamäkeä. Mutta se kuuluu asiaan, pitkän aikavälin tuotot tuovat ilon tai pettymyksen itselleni, ei nämä lyhyen tähtäimen muutokset niinkään. Onnea ja menestystä jatkoon! :slight_smile:

image

image

22 tykkäystä

Kiitos, mieli parani hetkessä merkittävästi. :slight_smile: Nuo sun prosentit auttavat hyvin havainnollistamaan.

Olen pitkäjänteinen sijoittaja, mutta mieli on välillä herkkä…

Menestystä myös sinne! :muscle:t3:

5 tykkäystä

Niin noh, toisaalta tässä on pian kaksi vuotta pyöritelty sitä kuinka ihan kohta Voxtur valloittaa markkinat. Välillä firman piti olla loistava ostos laskumarkkinassa, välillä nousussa. Myös ihan kohta piti aina tapahtua jotain suurta ja tiedotuksen tasonkin piti parantua. Ainoa mikä on jatkunut, on hetken nousupyrähdyksen jälkeen tapahtuva entistä syvempi lasku.

Olen itsekin ollut lukuisia kertoja lompakko mukana ihmettelemässä, että koska alkaa tapahtua. Kun ei ymmärrä miksei ala tapahtua, niin tällainen tavallinen pulliainen turhautuu ja myy muun lauman mukana. Voi hyvin olla, että me hätäiset käymme sen kuopan aina kaivamassa ja fiksummat keräävät potin kotiin.

Jos ei muuta ole tullut parissa vuodessa opittua, niin ainakin sen ettei se osakkeiden hinnoittelu todellakaan ole aina niin tehokasta, kuin yleisesti annetaan ymmärtää.

Vielä selvynnyksenä, tämä ei ollut mikään kettuilu tai arvio firman suunnasta. Paremminkin kuvaus amatöörisijoittajan lyhytjänteisestä maailmankatsomuksesta :slight_smile:

18 tykkäystä