Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Kaksi asiaa:

Toivottavasti tästä Alokas haastattelee-sarjasta koostetaan joskus kirja, joka jaetaan äitiyspakkauksen mukana.

Täältä pesee:
a) Analyytikolle ensinnäki suuri kiitos erilaisten skenaarioiden hahmoittamisesta raportissa! :+1:

b) Diippi sisältö on aina suotavaa ja siihen voi edetä progressiivisesti. Näin palvellaan kaikkia.

Sitten nyansseihin:
Koska olen itse äänekkäästi päättänyt pukea Qt:n suhteen karhupäähineen päähäni,
image
olisin toivonut, että itse videolla olisi puitu enemmän foorumilla läpikäytyä kritiikkiä.

i) Minun spekulaationi lisenssien konversion vaikutuksesta voi jättää omaan arvoonsa, jos siltä tuntuu, mutta esimerkiksi luvatusta uusien käyttäkien lukumäärästä olisi mielestäni ollut relevanttia keskustella. Esimerkiksi miksi kourallinen on mutulla 10-50, kun kouraan mahtuu kuitenkin vain viisi sormea?

ii) Tämää käyttäjän @Sambadi nosto on minusta erittäin oleellinen ja herättää kysymyksiä, joten olisi mukava saada siihen asiantunteva kommentti:

iii) DCF-mallin hyödyllisyydestä voi olla montaa mieltä, mutta jos tarkoitus on sukeltaa diippiin päätyyn, niin minusta olisi voinut tarkentaa miks WACC ja bruttoinvestoinnit muuttuivat. Varmaankin, kun velkoja saatiin maksettua? Kaikkia se ei varmaan kiinnosta, mutta ehkä joku olisi ollut vielä hereillä viime sekunneilla.

Kuulostan kauhean negatiiviselta, enkä sitä haluaisi olla, mutta sellaista se on elämä karhuhattu päässä. :bear:

Yleisesti voisin nähdä suurta kysyntää Alokas haastattelee-tapaiselle sarjalle, jossa henkilön sijaan pureuduttaisiin vaikkapa yksittäisen yhtiöön ja sen vuoskertomuksen koukeroihin. Sieltä kun näyttää löytyvän toisinaan jos jonkinlaista mielenkiintoista, josta moni sijoittaja voisi oppia. Toki eri henkilöillä voisi saada väriä sarjaan.

Lisäys: Ja sieltäpä ne tulikin samalla sekunnilla vastaukseen osittain kohtiin i) ja ii).

15 tykkäystä