Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Pitäisikö mallisalkkutiimin tulostaa ne Duellin osakkeet ja jakaa Helsingin keskustassa ihmisille? Saisi paremman ROI:n ainakin markkinointimielessä. Joo anteeks tää viesti.

6 tykkäystä

Aidosti luulin, että tässä on kyse jostain osakkeesta.

111 tykkäystä

Alkuun tuo oltiin uutisoitu " Näin selvität ärsyttävän työkaverin tulot. "

Kateellisten maa :smiley:

18 tykkäystä

Hyvää nimipäivää omasta ja edustamamme foorumin puolesta arvon @Mauri

8 tykkäystä

Tää taitaa koskea Sampoa:

5 tykkäystä

Welcome-to-the-club GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Jihaa, meil o nyt pal samoi osakkei! :slight_smile:

17 tykkäystä

Medifilmin lopullinen kuolinisku :skull:
(joku traaginen tunnari tähän)

25 tykkäystä

Tämä ehkä sopisi

8 tykkäystä

En asu pääkaupungissa mutta olen monesti käydessäni ihmetellyt miksi niin moni haluaa ajaa autolla, vaikka ajaminen ja varsinkin auton parkkeeraaminen on tehty erittäin hankalaksi.

Kusetusmarkkina, it’s a real thing.

48 tykkäystä

Koska aikataulut. Tietenkin jos on niin sanotusti leppoisampi arjen kalenteri, johon voi mahduttaa hitaampaa liikkumista julkisten varassa niin sitten muu kuin oma auto onkin stressittömämpi. Mutta meillä kaikilla ei ole sitä luksusta. Jos julkisilla haluaa päästä lähemmäs samaa nopeutta kuin omalla autolla, on otettava mukaan taksin käyttö. Ja sitten alkaa tulla hintalappua.

No fossiilisista luopumisella päästäisiin ehkä Venäjästä ja Saudeista irti, mutta tilalle tulisi Kiina yhä isommalla painolla teknologioiden vaatimilla raaka-aine monopoleillaan :smiley:

Kun ei niitä kaivoksia saada Suomeenkaan perustettua sekoilevien ympäristöjärjestöjen vuoksi

Edit. vaihdoin ketjua, ettei Pörssien suunta harhaudu vääriin aiheisiin.

Viestisi konditionaalista saa sellaisen kuvan, että meillä on vaihtoehto olla irrottautumatta fossiilisista?

6 tykkäystä

Kevyempää kamaa väliin. Ammattilaisliigojen (NFL, NHL, NBA, MLB) varaustilaisuudet on kuin osakepoimintaa. Dataa on hirveästi, mutta kukaan ei tiedä mitä saa.

Alla video jossa analysoitu NFL:n varausten suhteellista arvoa. Lopputulos oli, että parasta valueta tuotti ekan kierroksen loppu ja tokan kierroksen alkupään pickit. Tähän oli kaksi syytä. Alkupään draft varaukset voi vaihtaa kasaan muita varauksia ja lisäksi alkupään varaukset verottaa salary capin alla olevaa palkkabudjettia paljon enemmän kuin myöhemmät varaukset.

Onko tässä jotain analogiaa osakemaailmaan? Ehkä. Jos AI humaa ajattelee NVidia on se kallis ykkösvaraus. Ketkä on niitä parasta arvoa tuottavia ekan kierroksen loppupään pickejä. Osakkeissa vähemmän ilmiselvää varattavaa joten ehkä Microsoft, Google ja AMD. Kaikilla kolmella merkittäviä chippi pyrkimyksiä.

Toisinaan se ykkösvaraus myös toimii kuten Peyton Manning (Apple / NVidia). Toisaalta Tom Brady oli loppupään varauksia ja kaksinkertaista MVP pelaaja Kurt Warneria ei edes varattu. Hän ei ekalla NFL kaudella mahtunut minkään joukkueen kokoonpanoon vaan oli kaupassa töissä ja täytti hyllyjä 5½ dollarin tuntipalkalla.

11 tykkäystä

Ohuella henkilökohtaisella NFL:n seuraamisella, kolmas vaikuttava tekijä voisi olla se että kärkivarauksen omaavat joukkueet ovat heikkoja ja tarvitsevat draftista usein uuden pelinrakentajan jonka ympärille rakentaa tulevaa menestystä. Pelinrakentaja on pelipaikkana lajin vaativin, ja vaikein ennustaa miten edes yliopiston valioyksilöt pärjää NFL:ssä. Historia on pullollaan epäonnistuneita pelinrakentajadraftauksia. Yhtälöä hankaloittaa vielä se, että vaikka pelinrakentajavaraus on huippuyksilö, niin nekään ei pärjää NFL:ssä jos hyökkäyksen linja ei saa suojeltua pelinrakentajaa ja annettua tälle riittävästi aikaa skannata kenttää ennen heittämistä.

Kuten sanoit vertautuu sikäli hyvin osakepoiminnan haasteellisuuteen, että huippu yliopistopelinrakentajistakin on hyvin vaikea arvioida ketkä menestyy myös NFL:ssä.

5 tykkäystä

Tuon pitäisi näkyä siinä paljonko tulee busteja per pelipaikka. Olisi kiintoisa nähdä tilastoja.

QB lienee kaiken urheilun vaativin pelipaikka. Pitäisi olla 3 asiaa samaan aikaan. 1. Huippuurheilija, 2. Hyökkäyksen karismaattinen johtaja 3. Nörtti joka jaksaa katsoa satoja tunteja nauhaa vihun puolustuskuvioista.

Netlixissä oli dokkari Johnny Footballista. Hän voitti collegessa tulokaskaudella parhaan pelaajan palkinnon. Temppu jota kukaan ei ole toistanut. NFLssä täysi bust. 1. Hiukan keskinkertaista parempi urheilija NFL standardein. 2. Erittäin karismaattinen. 3. Ei yhtään nörtti. Sanoi dokkarissa itsekin että tykäsi pelata jefua ja bilettää pelikavereiden kanssa. NFLn filmin katselu ei ollut häntä varten.

Tästä huolimatta myös epämääräisellä pelinrakentajalla voi voittaa Super Bowlin, jos joukkue on riittävän hyvä. Esim Eagels 2018 ja Ravens 2012.

2 tykkäystä

Dollar general vielä pulkkailee.
Jim Cramer ei pidä osakkeesta! Vahva ostosignaali…

1 tykkäys

Höh, eihän aina Itäkeskuksesta Ruoholahteen tarvitse päästä viidessä minuutissa, eikä pääsekkään.
Loppuillasta ja aikaisin aamusta saattaisin käyttää tälle EK:lle autoa, päivällä joukkoliikenne toimii ihan hyvin.
En tiedä, että kumpi tulee halvemmaksi jos tätä väliä täytyy sahata vuodessa sen kakssataa kertaa? :thinking:
Mutta minä itse, tai tarkoitan kaverini jättää auton pois kun on käynti Järvenpäästä Helsingin keskustaan.
Tässä taas junarata on se hyvä pointti. On toki Helsingissä hankalempiakin osoitteita joissa käynti vaatii autonsa, vaikka mukana olisi vain musta salkku.
Mutta vapaa-ajan liikkuminen autolla Helsingin sisällä voisi olla vähäisempää, enkä tarkoita hankalempaa. :wink:

5 tykkäystä

:slight_smile: quote=“Jartzan, post:6920, topic:40486, full:true”]
Höh, eihän aina Itäkeskuksesta Ruoholahteen tarvitse päästä viidessä minuutissa, eikä pääsekkään.
Loppuillasta ja aikaisin aamusta saattaisin käyttää tälle EK:lle autoa, päivällä joukkoliikenne toimii ihan hyvin.
En tiedä, että kumpi tulee halvemmaksi jos tätä väliä täytyy sahata vuodessa sen kakssataa kertaa? :thinking:
[/quote]

Joo en tosiaan tarkoittanut tuollaista säännöllisen välin suhaamista.

Mutta minä itse, tai tarkoitan kaverini jättää auton pois kun on käynti Järvenpäästä Helsingin keskustaan.

Samoin tekisin itsekin. Jos on asiaa “juna-asemalta juna-asemalle” niin ei mitään järkeä mennä omalla autolla.

Tässä taas junarata on se hyvä pointti. On toki Helsingissä hankalempiakin osoitteita joissa käynti vaatii autonsa, vaikka mukana olisi vain musta salkku.

Juuri näitä mustan salkun matkoja tarkoitin. Sekä päiviä jolloin yhdistyy vaikkapa päiväkotikäynti näihin salkkureissuihin (eli iso osa). Eli liikematkoja, tapaamisia, jotka saattavat (näin rakennusalalla) olla muuallakin kuin aseman vieressä. Suurin osa paikoista kun on muualla kuin aseman vieressä.

Mutta vapaa-ajan liikkuminen autolla Helsingin sisällä voisi olla vähäisempää, enkä tarkoita hankalempaa. :wink:

Joo samaa mieltä, että Helsingin keskustassa vapaa-ajan liikkuminen autolla saisi olla vähäisempää. Mutta toisaalta, ei autoni sitä tiedä olenko menossa ostoksille vai Jätkäsaareen palaveeraamaan…:slight_smile:

2 tykkäystä

No ei vielä niin… :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:
Siinähän olisi älyä kylliksi tai jopa liikaakin jos joutuisi startatessa määrittelemään matkan tarkoitus!
Tämä on sitten “salaista pohdintaa”, ettei verottaja saisi ahaa-elämystä…

1 tykkäys