Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Selvitymisniksi aurinkoiselle kelille:

  • vähän hiuksia
  • ei (käyttökuntoista) aurinkorasvaa
  • ei päähinettä
  • foliota löytyy

Eli askartele aina muodikas foliohattu, joka suojaa mukavasti auringonsäteilyltä(saattaa tarjota suojaa muultakin säteilyltä)aurinkorasvan ostosreissulla. Mallin voi muokata haluamakseen ja saattaapa tuo aiheuttaa hyvää mieltä vastaantulijoissakin. Muistakaa suojautua :sun_with_face: Ja mukavaa päivää.

5 tykkäystä

Meitsi muutama vuosi sitten 55-vuotiaana :slight_smile:
Lenkkeily ja salitreenit toimistotyön vastapainona.

image

18 tykkäystä

Näihin mittaustuloksiin suhtaudun kyllä varauksella, mutta joo salilla on tullut käytyä jo nuoresta pitäen, tosin kausiluonteisesti. Tietty nuo menneiden vuosikymmenten raksaprojektit vapaa-ajalla on myös jättäneet jälkensä, kun on toisinaan tullut painettua oikein urakalla.

4 tykkäystä

Lihasmassaa yli 60kg :smiley: oot 2 metriä pitkä ja painat yli 130kg? Ja/Vai meneekö reilusti muutakin kuin kaurapuuroa?:wink:

5 tykkäystä

No niin, mä innostuin omasta viestistäni ja laitoin tällaisen hieman kömpelön viestin Biohitille. Joskus muutama vuosi sitten laitoin Optomedille vastaavanlaisen. :slight_smile:

"Moikka!

Olen seurannut yritystänne viitisen vuotta mielenkiinnolla; olen lukenut mm. uutiset, tiedotteet ja teidän yhtiönne sivuja. Näiden lisäksi olen lukenut ja katsonut muitakin materiaaleja teistä, mitä vastaan on tullut.

Yhtiönne ala on useimmille hyvin haastava ja vieras, niin siksikin yhtiönne on useimmille sijoittajille kovin vieras tai ainakin vaikeasti ymmärrettävä.

Uskon teidän luottavan omaan mielenkiintoiseen yhtiöönne ja haluatte yhtiölle näkyvyyttä sijoittajien parissa, joten eikö olisi aika päästä analyytikon seurantaan. Mieluiten tietysti Inderesin seurantaan, koska yhtiö tarjoaa puolueetonta ja hyvin laadukasta analyysia hyvin laajalle joukolle sijoittajia + lisäksi kaikenlaista muutakin palvelua.

Osakkeen vaihto on vähäinen, yhtiönne on useimmille vieras ja ala vaikeasti ymmärrettävä, mutta on myös muitakin syitä tietysti, miksi teidän kannattaisi lähteä Inderesin matkaan. Olisi kiva, jos harkitsisitte asiaa, mitä tuumitte ehdotuksestani?

Kiitän teitä vastauksestanne jo etukäteen ja toivotan mukavaa kesää teille! :slight_smile:

Ystävällisin terveisin nimimerkki Sijoittaja-alokas Inderesin foorumilta"

Ehkä vähän hassu viesti eikä laadukas, mutta tuskin tästä haittaa on. :slight_smile:

18 tykkäystä

Muista ottaa vähintään 50 % myyntipalkkiosta jos tää diili ländää!

6 tykkäystä

Ei kyllä mut punnitaan vielä neuvolassa eli alle 100 kg :slight_smile: En nyt muista oliko tuo työpaikalla tehty mittaus Tanitalla vai InBodylla, mutta se mitä se ei näytä on rasvan määrä jota on nopeasti laskien kuitenkin melkein 20 kg :slight_smile:

1 tykkäys

Tämä on kyllä veikeä sanonta. Toinen mistä tykkään on kun paino on yli 100kg, niin “Painan jo yli 0,1tonnia”

11 tykkäystä

Tuo HS Visio tuntuu olevan ihan kunnon iltalehtikamaa tätä nykyä. Tai ollut siis jo jonkin aikaa. Juuri tässä luen juttua sähkön hinnasta, joka vaikuttaa yläasteikäisen kirjoittamalta ja vilisee asiavirheitä siellä täällä

9 tykkäystä

Mites nämä tulokset on saatu? Keskimäärin ihmisen lihasmassan osuus kehosta on 35% ja luiden paino on 7-13 kg. Aika hurjalta tuo lihasmassa tuntuu!
Ja luumassa ainakin on liian vähän.

1 tykkäys

Voi hiukan heittää toi mittaus kyllä, kun luumassaa näkyy olevan 3kg ja normaalisti aikuisen miehen luut painaa siinä 8-10kg :grin:

7 tykkäystä

Taitaa olla Lukalla pahat paikat jos dinamo minskikin jo ennakoi

12 tykkäystä
25 tykkäystä

Aki Kaurismäki palkittiin jälleen.

Ohjaaja Aki Kaurismäki voitti Cannesin elokuvafestivaalin Prix du Juryn. Se on festivaalin niin kutsuttu pronssimitali. Festivaalipalatsissa kuului palkinnon antamisen aikaan buuauksia, sillä moni toivoi Kaurismäelle isompaa palkintoa.

5 tykkäystä

eli siis klassinen voitettu pronssi?

18 tykkäystä

No, jääkiekon mm kisoissahan on niin, että pronssi voitetaan ja hopea hävitään. Veikkaan että pronssiottelun voittajan pukuhuoneessa on juhlavampi fiilis kuin hopeajoukkueen pukuhuoneessa.

2 tykkäystä

Mikko Mäkinen twiittaili sijoittamisesta autoteollisuuteen, jossa kieltämättä on ja on ollut houkuttelevan tuntuisia ostopaikkoja. Taisi muuten olla KL, joka uutisoi tällä viikolla jostain euroindeksin koostesuosituksista ja nosti jutussaan esille Mercedeksen ostopaperina.

Kiinalaisten rynnistys ei ole jäänyt täälläkään huomiotta ja mietin aiemmin viikolla, että mitenkähän mahtaa tämän alan kannattavuus kehittyä kiinalaisten volyymirynnistyksen alettua. Hyväkään brändi ei kestä mitä tahansa – ei edes Mercedes.

Omaan pitkän kokemuksen kiinalaisten pilaamaan alaan sijoittamisesta ja katumusharjoituksiakin on joutunut tämän sijoituspäätöksen jälkeen joskus tekemään. Joskin ala oli jo pitkälti pilalla, kun tein suurimmat sijoitukseni ja tilanne on vähitellen korjaantumassa tietoisuuden lisääntyessä – ja kiinalaisten itsensä ansiosta. Autojen kohdalla mitään korjausliikettä tuskin tulee ja yhä useamman, loppuvuosikymmenen aikana ostetun, auton pelleissä kiiltelevä logo on BYD, NIO, Xpeng, Li, WM Motor – ehkä jopa Huawei – tai joku muu lukuisista vaihtoehdoista.

Mietin usein Mikon twiittejä lukiessa, että ne ovat jotenkin tiivistetysti viisaita ja antavat paljon ajateltavaa. Mikko kirjoitti automarkkina-aiheesta useamman twiitin. Tässä vain yksi.

25 tykkäystä

Aihetta sivuten:

BYD:n mukaan sen akku kestää sähköautokäytössä vähintään 5000 latausta. Viiden latauksen viikkotahdilla tämä tarkoittaa peräti 19 käyttövuotta, joskin huippulatausteho on jätetty eliniän venytyksen kustannuksella hieman matalammaksi. Akulla on kahdeksan vuoden takuu.

Vertailun vuoksi esimerkiksi Mercedes-Benz takaa sähköautojensa litiumioniakun, jossa on lisää akkua rasittava moderni lämmönhallinta, kestävän 1000–2000 latausta. Litiumakkuja voi kuitenkin yleisen tiedon mukaan ladata vähintään 5000 kertaa, teoriassa jopa 14 000 kertaa. BYD:n edustaja vahvisti Kauppalehdelle epävirallisissa keskusteluissa Blade-akun kestävän sähköautokäytössä varmasti yli 10 000 latausta niin, ettei se vielä haavoittavasti heikennä autoilukäytössä tarvittavia ominaisuuksiaan. Tämä tarkoittaisi noin 40 vuoden latauksia.

11 tykkäystä

Katselin ton Käärijän haastattelun Huomenta Suomessa viisujen jälkeen ja ajattelin sitten, että tosta kaverista voisi ottaa kyllä itsekin mallia.

No kun mä en niinku pelkää mitään.
Tossa varsinkin mä olin sitä mieltä että tapahtu mitä tapahtu niin sit mennään eteenpäin että mun mielestä tämmösessä artistihommissa ja kaikessa pitää tapahtua kämmähdyksiä, että jos sellanen tapahtuu niin sää osaat käsitellä sen tosi nopeesti…
Tossaki toi naruhomma niin sun pitää poissulkee se tosi nopeesti pois että se tapahtu ja sit taas se homma jatkuu.
Tossa showssakin mikä meillä oli, oli paljon muuttujii mitä kävi reeneissäkin, mutta mä aloin ajatteleen että ‘tä on livee’.

Jälkikäteen on turha miettiä mitä olis tehnyt toisin, kun mä en tehnyt toisin mä tein just niin kun mä tein ne asiat siellä ja tällä lailla, mutta pettymyksiä pitää tulla ja ne kasvattaa mun mielestä ihmistä ja pitää myös olla armollinen itelle.

Erittäin valaisevaa tekstiä tällaiselle itsekriittiselle perfektionistille jonka mielestä jokainen lausuttu lause täytyy olla oikein ja tee mitä teet niin älä vain nolaa itseäsi (introvertin piirre = ajattele mitä sanot). No, oon ehkä vähän tullut eteenpäin tosta, mutta mulle ei sopis mikään tuommoinen showbisnes/livehomma kyllä. :smile:

Tietenkin mokia täytyy myös arvioida, että voi tulla sitä kehitystä…

43 tykkäystä

Aina pitää jostain valittaa

61 tykkäystä