Inderesin kahvihuone (Osa 7)

Tässä on @Elina2:n mainio kolumni siitä, että markkinointi on investointi. :slight_smile: Ei ole maksumuurin takana.

Kasvuyrityksistä olen oppinut, että markkinointi on ehdottomasti investointi. Siellä markkinoinnin budjetissa on lähinnä kyse sen tasapainottelusta, kuinka nopeasti ja aggressiivisesti halutaan kasvaa, ja millä hinnalla.

Mutta tottahan se on, että kirjanpidossa ja tilinpäätöksessä markkinointi on kulu – ja siksi siitä on näennäisen helppo säästää. Vaikka se on suunnilleen yhtä lyhytnäköistä kuin säästää tuotekehityksestä.

3 tykkäystä

Voisiko lauantai enää paremmin alkaa? :smiley:

Aiheet:

00:00 Aloitus
01:00 Tulosvaroitukset
06:22 Lähtökohdat tuloskauteen
19:03 Helsingin pörssin sentimentti
30:22 Yhtiöt nyt vs. ennen

22 tykkäystä

Onkos jollain ollut Mobilepayn kanssa ongelmia? Rahat siirtyi perjantaiaamuna ja siitä tuli vielä vahvistus. Vastaanottajakin reagoi rahojen saapumiseen. Nyt rahoja ei näy vastaanottajalla, mutta ei niitä ole lähettäjälläkään enää. Myös tapahtuma on hävinnyt vastaanottajan mobilepay-sovelluksesta. Lähettäjällä se vielä näkyy.

E: @Tomi_Valkeajarvi itse olen vastaanottajana ja kumppani lähettäjänä. Just äsken vielä tarkisteltiin molempin Mobilepayt ja tilit pankista, että ei olla väärin katottu. Vähintäänkin mielenkiintoista.

4 tykkäystä

Eilen myin pleikkarin ja sain maksun mobilepayllä, ilmoitus rahojen vastaanotosta tuli mobilepayhin, mutta ei näy tilillä

5 tykkäystä

8 tykkäystä

Myin eilen farkut ja sain rahat mobilepaylla, josta tuli myös ilmoitus. Piti ihan tarkistaa, mutta rahat onneksi näkyvät tilillä. Kuulostaa aika erikoiselta ongelmalta mikäli näin todella on, että rahat kadonneet tililtäsi, mutta ei kuitenkaan näy vastaanottajalla. :thinking:

2 tykkäystä

Maksoin tennisvuoron jo elokuussa mobilepayllä, mutta nyt rahat eivät näy vastaanottajan tilillä. Sain siitä huomautuslaskunkin…

6 tykkäystä

Onneksi tällaisena boomerina en käytä mobilepayn kaltaisia höpöhöpö juttuja. Tähän mennessä aina kun olen käteistä kaivanut taskusta ja ojentanut vastaanottajalle on käteinen aina näkynyt toisen kädessä ja ilman viivettä :grin:.

cash-money

29 tykkäystä

Mullekin on sanottu, että voiks maksaa mobilepay:llä sitten systeemiä ymmärtämättömänä, olen ollut aina ihan: :open_mouth:

Ja kysyjä:
Ok-boomer GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Mä olen aina viimeinen, joka ottaa käyttöön uudet systeemit. Varmaan tulevaisuudessa käytän wanhaa Inderesin etusivua onkun “välimuisti”-ominaisuudena avulla. :smiley:

Työpaikallakin nuoriso ja/tai tädit aina jeesaa sitten mua, kun on pakko käyttää jotain modernia systeemiä.

18 tykkäystä

Proudly mobilepayless, and thus, stress free since 2013

7 tykkäystä

Tämä mun juttuni ei ole ihan samaa tasoa, mutta aika erikoinen sattumus silti.

Perheenjäsen oli joitakin vuosia sitten teholla ja vaihtoehtoina olivat mm. kuolema tai toimintakyvyttömyys. Kuuntelin siihen aikaan wanhaa herkkää biisiä, joka ei silloinkaan soinut radiossa eikä nykyäänkään.

Menin teholle katsomaan häntä ja tämä alkoi soimaan siellä. Kuiskasin hänelle jotain korvaan siinä samalla. Seuraavana päivänä hän heräsi.

Ei tässä mitään yliluonnollista, mutta uskomaton sattuma. Wanha biisi, jota kuuntelin todella paljon silloin, joka ei soinut radiossa ainakaan enää silloin, niin alkoi soimaan juuri silloin teholla, kun kävin siellä.

Niin tämä perheenjäseneni nykyään onnellisempaa aikaa kuin koskaan, on harvinaisen elossa ja oikein toimintakykyinen.

Tämä kokemukseni jäi vahvasti mieleeni. :slight_smile:

19 tykkäystä

Tehdäänpä tällainen leikkisä digitalisaation evoluution etenemistä(?) kartoittava kysely:

Repertuaaristani (vähintään asennettuna) löytyy:

  • Mobilepay
  • TikTok
  • Instagram
  • X (os.Twitter)
  • Excel
0 äänestäjää
1 tykkäys

Hyvin huomaa foorumin ikäjakauman tästä. Tod näk 80% nuorista löytyy Tiktok puhelimesta. Itse toki poikkeustapaus :sunglasses:

9 tykkäystä

Täällä myös toinen poikkeustapaus näiltä osin kans. TikTokia en ikinä oo jaksanu ladata, en nää siinä vaan omalla kohalla mitään pointtia :sweat_smile:

16 tykkäystä

Tiktok on pahin mahdollinen aivojen ”turruttaja”. Poistin siinä vaiheessa, kun tajusin etten muista katsomiani videoita parin minuutin jälkeen. 99% sisällöstä on myös ihan turhaa ”viihdettä”.

27 tykkäystä

TikTok omien kokemuksieni mukaan myös koukuttaa nuoria enemmän, kuin mikään muu sovellus aiemmin. Vieroitusoireet siitä, kun ei pääse skrollaamaan on välillä todella silmiinpistäviä.

20 tykkäystä

Huomaan itse myös joskus YouTubesta jotain etsiessäni päätyväni Shortseihin, joissa menee 10-15min hujauksessa. Aloitan klikkaamalla maastopyörävideota ja lopuksi päädyn johonkin pyllisteleviin pituushyppääjiin ja lyön koko höskän kiinni (vain palatakseni selaamaan foorumia).

18 tykkäystä

Vähän sama tilanne kun yrität kuumeisesti etsiä täältä foorumin ketjuista edes yhtä positiivista kommenttia omistamastasi yhtiöstä. Lopulta kun löytyy, taputat mielessäsi itseäsi selkään ja kehut hyvästä hankinnasta, sekä kuvittelet mitä kaikkea voit hankkia niillä satumaisilla tuotoilla, joista isot pojatkin puhuvat.

9 tykkäystä

Vähän randomeita tuli kun käytiin eilen Lidlissä, mutta jotain vertailukohtaa :slight_smile:

11 tykkäystä

Hmmm…puuttuu taas “ei mikään näistä” rivi :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

4 tykkäystä