Onneksi tällaisena boomerina en käytä mobilepayn kaltaisia höpöhöpö juttuja. Tähän mennessä aina kun olen käteistä kaivanut taskusta ja ojentanut vastaanottajalle on käteinen aina näkynyt toisen kädessä ja ilman viivettä .
Mullekin on sanottu, että voiks maksaa mobilepay:llä sitten systeemiä ymmärtämättömänä, olen ollut aina ihan:
Ja kysyjä:
Mä olen aina viimeinen, joka ottaa käyttöön uudet systeemit. Varmaan tulevaisuudessa käytän wanhaa Inderesin etusivua onkun “välimuisti”-ominaisuudena avulla.
Työpaikallakin nuoriso ja/tai tädit aina jeesaa sitten mua, kun on pakko käyttää jotain modernia systeemiä.
Tämä mun juttuni ei ole ihan samaa tasoa, mutta aika erikoinen sattumus silti.
Perheenjäsen oli joitakin vuosia sitten teholla ja vaihtoehtoina olivat mm. kuolema tai toimintakyvyttömyys. Kuuntelin siihen aikaan wanhaa herkkää biisiä, joka ei silloinkaan soinut radiossa eikä nykyäänkään.
Menin teholle katsomaan häntä ja tämä alkoi soimaan siellä. Kuiskasin hänelle jotain korvaan siinä samalla. Seuraavana päivänä hän heräsi.
Ei tässä mitään yliluonnollista, mutta uskomaton sattuma. Wanha biisi, jota kuuntelin todella paljon silloin, joka ei soinut radiossa ainakaan enää silloin, niin alkoi soimaan juuri silloin teholla, kun kävin siellä.
Niin tämä perheenjäseneni nykyään onnellisempaa aikaa kuin koskaan, on harvinaisen elossa ja oikein toimintakykyinen.
Tämä kokemukseni jäi vahvasti mieleeni.
Tehdäänpä tällainen leikkisä digitalisaation evoluution etenemistä(?) kartoittava kysely:
Repertuaaristani (vähintään asennettuna) löytyy:
- Mobilepay
- TikTok
- X (os.Twitter)
- Excel
Hyvin huomaa foorumin ikäjakauman tästä. Tod näk 80% nuorista löytyy Tiktok puhelimesta. Itse toki poikkeustapaus
Täällä myös toinen poikkeustapaus näiltä osin kans. TikTokia en ikinä oo jaksanu ladata, en nää siinä vaan omalla kohalla mitään pointtia
Tiktok on pahin mahdollinen aivojen ”turruttaja”. Poistin siinä vaiheessa, kun tajusin etten muista katsomiani videoita parin minuutin jälkeen. 99% sisällöstä on myös ihan turhaa ”viihdettä”.
TikTok omien kokemuksieni mukaan myös koukuttaa nuoria enemmän, kuin mikään muu sovellus aiemmin. Vieroitusoireet siitä, kun ei pääse skrollaamaan on välillä todella silmiinpistäviä.
Huomaan itse myös joskus YouTubesta jotain etsiessäni päätyväni Shortseihin, joissa menee 10-15min hujauksessa. Aloitan klikkaamalla maastopyörävideota ja lopuksi päädyn johonkin pyllisteleviin pituushyppääjiin ja lyön koko höskän kiinni (vain palatakseni selaamaan foorumia).
Vähän sama tilanne kun yrität kuumeisesti etsiä täältä foorumin ketjuista edes yhtä positiivista kommenttia omistamastasi yhtiöstä. Lopulta kun löytyy, taputat mielessäsi itseäsi selkään ja kehut hyvästä hankinnasta, sekä kuvittelet mitä kaikkea voit hankkia niillä satumaisilla tuotoilla, joista isot pojatkin puhuvat.
Hmmm…puuttuu taas “ei mikään näistä” rivi
Mietin oikeasti tätä sekä kysymyksen asettelussa että vaihtoehdoissa arvaten että sanomista tulee. Ajattelin että vaihtoehto ei hyvyydestään huolimatta palvele leikkisän kyselyn kontekstia.
…joten päädyin siihen että äänestämättä jättäminen on analogisen voitto. Sen saa halutessaan vähentämällä äänestäneiden määrän maailman väkiluvusta jos harmittaa.
Itselleni pahin paikka uutuubissa on ollut eräs ’Inderes’-kanava.
Aamuyön tunteina huomaat että oluet on loppu, aiottu leffa katsomatta ja ruudussa pyörii joku OttoPukkin haastattelu viime vuosikymmeneltä.
Miten meni noin niinku omasta mielestä
Eilen tuli itsekin käytyä pikaisesti Ica:ssa ja Systemissä tietenkin myös. Loppuvuoden juomat (seurueelle), 300€ meni mutta parastahan on se 50% Suomen hinnoista Eli jäi 150€ siis Pölhexiin!
Kello 19 kannattaa laittaa Yleä päälle. Huuhkajat kohtaa Slovenian vieraissa. Karsintojen tärkein peli tähän mennessä tänään. Pitää itsekin lähteä jo stadionille valumaan…
Taitaa olla noin tuhat suomalaista paikalla, kannustakaa Suomi voittoon!!
https://keskustelut.inderes.fi/t/witted-uuden-sukupolven-ohjelmistokehitysyhtio/31201/707?u=hapzu
Tervetuloa vaan. Palstalle onkin tapana tulla kuin pommilla altaaseen, nimitellen toisia ihmisiä trollaajiksi ja vaatien kovaan ääneen maailmaa kiinnittämään huomiota johonkin mikä sinua kovasti harmittaa.
I see good things ahead
Nyyh piti sitten Inderesin muistuttaa, että tässäkin on Osta-suositus . Mitään ei voi salkussa holdata, kun Inderes lätkäisee heti Osta-suosituksen ja kurssi puolittuu