Keskustelua välittäjistä

Ehkä se kuukausimaksu onkin sitten aiheutunut edellisestä neljänneksestä. En muistaakseni silloin vielä edes tiennyt koko onaisuudenhoitomaksusta tai siitä, miten sen välttää. Nordea on minulla ensisijaisesti jokapäiväisiä pankkipalveluita varten.

Itse joskus asiaa googlettelin ja löysin tämmöisen.

Mitään kokemuksia ei sitten kyseisestä tilistä olekaan.

Minulle nimenomaan kerrottiin, ettei valuuttatiliä voisi liittää aot:n hoitotiliksi, mutta voi olla, että minulle on kerrottu väärää tietoa tai tilanne on sittemmin muuttunut. Tämä on minun käsitykseni. Kunkin asiasta kiinnostuneen kannattaa kysyä siitä itse varmistuakseen asiasta.

1 tykkäys

@Fattsson kiitti tiedosta. Ei mikään helppo toi kulu vertailu sittenkään. Jos ajatellaan et ostais 500e/kk niin karkeasti n.9.5e kuluja nordealla. Kotimaiset ja scandi osakkeet pitäisi useammalla, pienemmällä summalla ostaa vs nordnet.

@karoliina

Mistä tuo minimi 8e tulee? Tuolla oli aikanakin mainittu et yli 800e ostoista minimi 8e. Siinä ja siinä et onko sittenkään halvempi ulkomaalaisten osto nordealla jos miettii vielä valuutanvaihdon päälle.

Minimipalkkio tulee tosiaan Nordealla palkkiokertymän kautta ja on 3-8 euroa riippuen aktiivisuudesta. Jos PALKKIOkertymä on yli 500 euroa per vuosineljännes, minimipalkkio on 5 euroa 8 euron sijasta.

Pohjoismaisten pörssien (Helsinki, Tukholma, Oslo, Kööpenhamina) sekä ETF:ien (Exchange Traded Fund) palkkioissa on yhden prosentin hintakatto. Alle 800 euron kaupoista pohjoismaisten pörssien ulkopuolisilla markkinapaikoilla 1 %:n enimmäispalkkio (ns. hintakatto) poistui 1.10.2021 alkaen.

Mistä tämän kympin kuukausimaksun löysit?

Ei ole enää käytössä. Aiemmin oli 10 USD minimimaksu.

1 tykkäys

Kyllä. Nordnetin luottolimiitti on liitetty arvo-osuustiliin. Jos myyt AOT:lta osakkeita → käytössä olevan luoton määrä pienenee. Voit tietysti myydä koko salkun sileäksi, jos haluat maksaa luoton pois ja oman pääomasi 5k€ käteiseksi. Korko juoksee arvopäivään saakka.

1 tykkäys

Taisit vastata yli 2v vanhaan viestiin :slight_smile: Hinnastot tosiaan muuttuvat.

1 tykkäys

Tästä varmaan johtuu, että itsellä pari kertaa ei loppuminuuteilla mennyt toimeksianto läpi, vaikka laidassa piti op:n mukaan olla myytävää samalla hinnalla, mutta toimeksianto ei toteutunut.

Op:n mobiilin on joutunut poistamaan ainakin neljä kertaa viimeisen puolen aikana, koska valittaa “ei internet yhteyttä” kun yrittää kirjaantua. Tämä korjaantui kun asensi uudelleen ja laittoi uuden mobiiliavaimen

Nordnetissä on OST niin kyllä huomattavasti vähemmällä säädollä on päässyt. :joy:

1 tykkäys

Viimein alkoi kaikki pelittää iltapäivällä ja sain tehtyä ostokseni OST. Samalla alkoi toimia AOTkin.

Kyllähän se hyvä olis että toimis sillon ku haluaa. Joskus kun liikkuja haluaa tehdä, niillä olis kiire. Onneks tänään ei mikään menny väärään suuntaan pahasti näiden ongelmien aikana.

En saanu vielä vastausta missä vikaa oli. Täytyy vielä kysellä.

Joo täytyy sanoa että ihmeellisiä viiveitä on kyllä OP kun kauppoja tekee. NORDNET toimii paljon vikkelämmin, itselläkin ulkomaan osakkeet siellä.

Hei,

Siirsin tämän kyssärin oikeaan ketjuun (osoitettu @MattiZ ).

3 tykkäystä

Nordealla on 1% maksukatto pohjoismaiden pörsseihin alle 800€ kaupoissa, mikäli Nordealla tekee yhdenkin kaupan kvartaalissa sillä säästää arvopapereiden säilytysmaksun joka olisi muuten ~3€ kuussa. Ihan kuin rahaa laittaisi pankkiin kun ostaa yhden Nokian, :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

@Musta_leijona ei tainnut kommentoida minun hurjia Nokia-ostojani, vaan tuota aiempana mainittua @MattiZ :in veiviä, jossa tosiaan aika pienet marginaalit. Johon oma kommenttini on, että jos pääsee omilleen, tai ainakin välttää pahemman tappion, on tuollaiset kaupat ihan kelpo operaatioita. Minua ainakin kiinnostaa lukea tuollaisista, niin tiedän etten ole ainoa, joka ei saa +30% joka päivä. Lisää näitä.

2 tykkäystä

Tosiaan tuohon 50 euron voiton veivaukseen heitin ton kyssärini. Jos nyt oletetaan, että henkilö maksoi sekä ostosta, että myynnistä sen 7 euroa, niin käteen jää 36 euroa ennen veroja. Ja kyseessä oli voitollinen kauppa. Jos nyt keskimäärin, että joka toisen kaupan voittaa ja joka toisen häviää, niin tolla toiminnalla, vaan rikastutetaan välittää, kun pelaa noilla panoksilla.

Lepikön ja Pyysinkin treidaukset ovat ihan hauskaa seurattavaa, mutta perusjantterin ei nyt välttämättä kantsi tehdä tommoisia veivejä. Pyysingillä on toki tossa senttikaupassaan ihan oikeat voluumit, kun hän ostaa osakkeita kymmeniä tuhansia kappaleita, mutta Lepikön Traiders Clubissa esittämät salkut voivat jotain uutta sijoittajaa hämätä. Voin vaa kuvitella kuinka, joku 19v jonne veivaa jollain yhdellä Teslan osakkeella Nordnetissä kovia päiväveivejä. Ja maksaa siitä ilosta sen 15 euroa per myynti tai osto.

Tämä ei siis ollut mikään palopuhe päiväkauppaa vastaan. Päiväkauppa on joillekin oikein tehokas ja oiva rahantekokone. Mutta, jotta päiväkauppaa voi tehdä voitokkaasti, niin se vaatii sellaisen kassan, jolla noi välityspalkkiot jäävät pilkkuvirheeksi.

Ja jokainen toki saa tehdä rahoilla mitä haluaa. Jos joku saa siitä kiksit, että treidaa yhdellä Teslan osakkeella päivittäin ja maksaa siitä ilosta, niin siitä vaan. Mutta rahaa tuolla tavalla ei tee kukaan.

4 tykkäystä

Nordealla toista päivää putkeen “tekninen virhe” ostoa tehdessä. Muilla sama ongelma. Alkaa kyrsimään.

1 tykkäys

Mulla Nordea koneelta käytettynä toiminut eilen ja tänään. Ja kun näitä mun ratkasuita kattoo, ni ois ollu parempi, jos ei ois toiminu :roll_eyes:

Edit. Meninkin sanomaan, ni nyt puskee sitten tämmöistä:

"Nordea Investor ei juuri nyt ole saatavilla.

Pahoittelemme häiriötä, yritä myöhemmin uudelleen."


Investor katosi sitten kokonaan. :smiley:
Noh miinunsalkkua ei oo olemassa jos sitä ei nää.

14 tykkäystä

Moikka, kertokaas mikä välittäjä olisi paras johdannaisten treidaamiseen? Olen Nordnetissä sinnitellyt jo tovin mutta ei pääse ihan toivotuille tuotoilla kun ei Nordnet markets tuotteissa ole Stop lossia tai trailingejä yms myyntivaihtoehtoina ja turboillakin voi käydä kauppaa vain 9:15-21. TD365.com olisi juuri tälläiseen täydellinen mutta ilmeisesti johdannaisilla tehtyjä tappioita ei saa vähentää koska eivät ole ETA maa tai muutenkaan EMIRin listalla? Onko todella niin että suomalaisena yksityishenkilönä et voi treidata johdannaisilla missään joka tarjoaisi normaalin pre ja aftermarketin ja kaupankäynnissä stop loss, liukuvat yms toimeksiantotyypit? Olen useampaan kertaan ollut asian tiimoilta yhteydessä viime vuoden aikana nordnettiin mutta heille ei kuulemma ole toimeksianto tyyppejä tulossa lisää noihin tuotteisiin vaikka luulisi kuuluvan ihan nykypäiväisiin toimeksiantotyyppeihin,
Terv, Nordnettiin pettynyt.

1 tykkäys

Suoraan minifutuureilla tekemään kauppaa niin saa kaikki tarvittavat toiminnot ja pääsee tekemään kauppaa ilman aukiolorajoituksia

IBKR taitaa olla yleisin ulkomaalainen välittäjä Suomessa kotimaisten jälkeen.

1 tykkäys