Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Ei kannata ehkä seurata salkkua noin tiiviisti. Mutta onhan tässä Kempowerin kannalta negatiivisia asioita lyhyellä aikavälillä tullutkin kuten tuo iso blokkikauppa, Teslan mukaantulo ja tilauskertymien lasku. Tuo tilauskertymä varsinkin on sellainen, että jos se jatkaa alaspäin niin Q4:lla tulee lisää kuokkaan. Ei olisi yllätys ajat huomioiden.

Jos laadukas bisnes kohtaa väliaikaisia haasteita niin sehän on ostopaikka? :sunglasses:

29 tykkäystä

Kannattaa vakavasti myös miettiä sitä, että onko kuitenkaan järkeä rakentaa koko sijoitustoimintansa Kempowerin ympärille, niin salkun koostumuksen kuin foorumikäyttäytymisenkin puolesta. Voit vaihtaa Kempowerin tilalle minkä tahansa muun firman nimen, ja sama pointti pätee silti.

Niin, ja @samamies :n pointti myös tarkasteluun. Itse en ole tässä mielessä myöskään vielä ns. “perillä” sijoittajana, salkun liikkeiden pitäisi kiinnostaa vähemmän myös täälläpäin.

28 tykkäystä

No jos tulevaisuuden tietäisi, niin tämähän olisi helppo laji. Ei auta kuin toivoa ( ja luottaa.)

Mutta jos Mestari Kalle Hoolla on esittää parempia strategioita, niin olen kuulolla :sunglasses:

4 tykkäystä

Miksi tuota pitää pohtia VAKAVASTI? Ja ei mun sijoitustoimintani ei pyöri vain ja ainoastaan pompowerin ympärillä. Se nyt vaan sattuu olemaan äärimmäisen mielenkiintoinen pulju, jonka ympärillä on viime aikoina sattunut ja tapahtunut. Ja mistä sä muuten tiedät mun tämänhetkisen salkun koostumisen ja Kempowerin osuuden siitä? SAABistakin olen avannut oman ketjukin.

Jos jotain ahistaa mun “foorumikäyttäytyminen :anguished:” kemppihöpinöiden suhteen, niin skipatkaa vaan kylmästi. Ei muakaan kiinnosta kaiken maailman veliosake-höpinät, muttei ne häiritsekään. Jokainen kirjoitelkoon mistä tykkää.

32 tykkäystä

Siltä kantilta vain mietin, että aika paljon olet päivitellyt yhtiön kurssiliikkeitä tässä vuoden mitassa, välillä hyvinkin taajaan tahtiin. Siitä ei tosiaan ole tietoa, että mitä salkkusi pitää juuri nyt sisällään, mutta jos koko salkku tuntuu olevan täynnä kuraa ja reaktiot oletetusti ison position kurssiliikkeisiin ovat jokseenkin vahvoja, niin ehkä jotain voisi tehdä toisinkin.

Minun hommani ei kuitenkaan ole olla sen enempää sijoituspoliisi kuin foorumin sisällönvartija, joten jätän tämän keskustelun tähän hyvää sijoitusmenestystä vilpittömästi toivottaen.

47 tykkäystä

Tässä on yksi erinomainen strategia:

16 tykkäystä

Mitä tätä foorumia nyt olen lueskellut, niin nuo sanat olisit voinut osoittaa lähes jokaiselle foorumilaiselle :rofl:

Mä sentään jätän raketti- ja sammakkomeemit postaamatta😄

#pölhex #kusetusmarkkinat #ihansamamitäostaa jne.

Piis änd laav,
-Suppis-

18 tykkäystä

Arvaa tuosta kuvaajasta millä hinnalla tankkasin heti osarin jälkeen :smiling_face_with_three_hearts:

#Kusetusmarkkinat

5 tykkäystä

Itse samassa veneessä kun @Suppilovahvero ja pystyn samaistumaan “tuskaan”. Tulihan tuossa jokunen viikko sitten aiheesta vähän vuodatettuakin. Vuodatukseen sain paljon vastauksia ja asiallisia sellaisia, jotka auttoivat pysähtymään. En tiedä olenko juuri nyt jossain depression ja hyväksynnän välimaastossa, mutta kyllä se salkun tuottojen nollaaminen Kempowerilla oli täysin kiinni omasta osaamattomuudesta ja vauhtisokeudesta. :woozy_face:

Tässä on aloitettu lukemaan paria sijoitusaiheista kirjaa, jotta oppisi ymmärtämään paremmin sen, miten näitä sudenkuoppia vältetään ja miten ymmärrän omaa käyttäytymistä sekä tunteita sijoittamisessa. Kiitos muuten omavaraisuushaaste! On todella mukavaa tekstiä lukea ja suosikkini tähän asti! :smiling_face_with_three_hearts:

Suurin virhe, minkä huomasin tehneeni oli se, että poikkesin sijoitussuunnitelmastani, jonka olin tehnyt itselleni kun aloitin vuoden vaihteessa tämän harrastuksen. Se selkeästi kostautui. Nyt olen alkanut palaamaan tuohon suunnitelmaan ja todellakin miettimään sitä, miten tästä jatketaan eteenpäin.

Toinen virhe oli se, että rakastuin osakkeeseen. Tavallaan rakastan Kempoweria yrityksenä edelleenkin muistakin syistä kuin sijoittaminen, mutta yritän erottaa tunteita tästä pikkuhiljaa. Suunnitelmassani on nyt vain unohtaa tuo lappu ja jatkaa sillä alkuperäisellä sijoitussuunnitelmalla. Ajan kanssa kuukausisäästöillä ja sijoittamalla sen muihin kohteisiin, Kempower-positio pienenee suhteessa muuhun salkkuun ja jos hyvin käy, lappu alkaa pikkuhiljaa palautumaan. USKON edelleen Kempowerin kykyyn pärjätä maailmalla muiden isojen rinnalla.

Tuli näitä syitä muutama enemmänkin pohdiskelussa vastaan liittyen omaan reagointiin, mutta tuossa nyt ne isoimmat ja selkeimmät, joista itseä ruoskia ja opettaa. Eikä tämä nykyinen menetys ole suhteessa muuhun sijoitustoimintaani nähden oikein minkään kokoinen, mutta jotenkin se kolahtaa kovempaa näytöstä silmille kuin muissa jutuissa… Ellei kaikki sula! :cold_face::joy:

Tämä tuskin vastasi mihinkään kysymykseen, mutta ajattelin liittyä keskusteluun kun kerrankin jotain sanottavaa. Tämä muuten taitaa kääntyä jo Sijoitusvirheet ketjuun tai kahvihuoneeseen. :sweat_smile:

25 tykkäystä

Vaan puoliksi Kempowerin ja puoliksi Saabin?
image

Tämä on oikeastaan aika optimaalinen hajautus pakaratatuointeja ajatellen. Löytyy aihe molempiin pakaroihin.

56 tykkäystä

Vaikea ymmärtää tällaista vittuilua ja dissaamista siitä, että tykkään Kempowerista sekä yrityksenä että sijoituksena. Kiusaisitte jotain isompaa. Mulla on saabissa ja powerissa kiinni monen sijoittajan "kaupankäytikulujen verran. " Ja hilloa kiinni näiden lisäksi useammassa kohteessa.

Olen uusi tässä pelissä. Olen innokas. En ehkä edusta foorumin konsensusta vaan kirjoittelen ja asennoidun omalla tavallani ja tulen jatkamaan samalla tiellä. Toivottavasti joku saa jotain kiksejä vittuilusta.

100 tykkäystä

Menkää kahvihuoneeseen viddyileen toisillenne älkääkä täälä jauhako paskaa

29 tykkäystä

Hei tää on kaikella rakkaudella. Ei kannata vetää tästä hernettä nenään. Pää pystyyn, kaikki ovat oppirahat maksaneet alkutaipaleella.

16 tykkäystä

Ei täällä olla hyökkäämässä ketään kohtaan henk.kohtasesti. Kyllä itsekin sanoin Beginner-nimimerkille aiemmin vetyfirmojen jatkuvasta päivittelystä, eikä se ole mitenkään pahalla.

Olen itsekin täällä foorumilla siellä pienemmässä sarjassa niin salkun koon, kuin myös sijoitusuran pituuden perusteella.

Kukaan tuskin sinua vastaan henkilökohtaisesti hyökkäsi, vaan yrittää avuliaasti auttaa. Itse olen tykännyt kuunnella muita täällä, koska itse alkumetreillä tässä pitkässä ja upeassa matkassa.

Älä siis ota näitä juttuja henk.kohtasesti vaan yritä ammentaa näistä ne tärkeimmät jutut, ja kenties jopa hyödynnätkin niitä tulevaisuudessa, kun salkkusi kasvaa. :v:

26 tykkäystä

Minusta tuo on ennemmin neuvomista, kuin vittuilua. Harvoin sijoittaminen on sen arvoista, että sen vuoksi kannattaa synnyttää stressihormoneita tuijottamalla päivittäin tai edes viikoittain sattumanvaraisesti heiluvia kursseja harmitusta niiden liikkeistä kokien. Tässä samaan asiaan alkutaipaleella sortuneet kokeneet sijoittajat yrittävät vain auttaa toista samasta asiasta kärsivää. Jos he ovat ymmärtäneet väärin etkä kaipaa tällaista apua niin aina parempi :slight_smile:

38 tykkäystä

@Suppilovahvero on aidosti ikoninen Kempower-sijoittaja ja hänellä on selvästi hauskaa olla yhtiön omistajana. Ihanaa ja raikasta lukea foorumilla noin puhdasta innostusta ilman turhia murheita ja kyynisyyttä. Kyllä sieltä varmaan joku päivä tulee, kun tullaan pyytämään neuvoja muilta sijoittajilta, mutta turha niitä on nyt hänelle väkisin yrittää tyrkyttää. Rock on, Suppis! :love_you_gesture:

82 tykkäystä

Kyllä kauramaito maistuikin aamukahvissa hyvältä tänään.
Ai että jotain merkittävääkin tämän takana vai, no ei ole ainakaan omaan silmään osunut ellei jakelua keksiliikeessä yhdysvaltojen markkinoille nyt sellaiseksi lasketa.

5 tykkäystä

Itsekin hehkutan aina lempiyhtiötäni milloin misssäkin, kurssikehitystä katselen tässä vähän pidemmällä sihdillä. Eli kyseessä on Harvia, hyvin kannattava kansainvälinen kulutustavarayhtiö.

Kurssikehitys on ollut volatiilia, mutta pidemmän aikavälin tuotto on todella hyvä (yhtiöhän on ollut nyt pörssissä reilu 5 vuotta ja osakkeen kokonaistuotto on jo +448%). Viisi vuotta alkaa olla semmoinen kohta, missä voi jo alkaa tehdä johtopäätöksiä osakkeen menneestä tuotosta (lyhyen aikavälin kohina alkaa puhdistua). Paino sanoilla mennyt tuotto, tulevaisuuden näemme sitten aikanaan.

image

Alla kurssigraafi koko ajalta:

image

33 tykkäystä


Uusille pörssiintulijoille voi tehdä näin - elämä alkaa tuon FOMO-huuman jälkeen alusta uudestaan.
Pohjat tulevaan on tuossa 12.70 tasolla :rofl:

30 tykkäystä

Ai että sitä välillä yllättää itsensäkin näillä mooveilla. Tämä kuuluisi ehkä enemmän sijoitusvirheet ketjuun, mutta menköön tänne kun on kurssin ihmettelyäkin. Myin päivää ennen osaria, josta on noustu nyt 33%. :slight_smile:

13 tykkäystä