Nordea - Pohjoismainen pankkipriimus

Sitten vain Kalmarin Unioni, osa 2 kehiin :slight_smile: Ehkä Saksa & UK mukaan.

4 tykkäystä

EKP ei ole teknisesti ottaen määrännyt mitään. Vain vahvasti suositellut, mutta ei liene liiketoiminnan kehitykselle suotuisaa toimia sitä vastaan ja käytännösäs asiaa voi ajatella määräyksenä. Mutta tuota “laillisuus” aspektia voi olla vaikea haastaa.

1 tykkäys

Pieni osa niistä kyllä häviää, koska osingot eivät ole muualla tuottamassa rahaa. Ja jos osinkopotti sattuu vielä olemaan iso, tuntuu aika ikävältä. Sillä ei kai niille maksamattomille osingoille mitään korkoa juokse?

3 tykkäystä

Olen ehkä väärin ymmärtänyt mutta eikö Nordean ollut tarkoitus julkistaa joulukuun loppupuolella osingon 0,4 € maksusta (tammikuussa maksettavaksi) sen jälkeen kun ECB on antanut “suosituksensa” 10.12.2020.
Itse uskon että painostus ECB,hen on niin kova että joutuvat antamaan periksi ja sallia osingon maksut ainakin kevään 2020 osingoille. “Markkinat vaativat rahaa käytettäväksi”
Osto huomenna : Kurssin 7,10-7,15 € ja 0,4 € osinko ja vielä ehkä keväällä lisää osinkoa?
Ostin jo Ålandsbanken B kurssin 19.90 . Osingosta jo päätös että maksetaan viime kevään 0,80+0,20 (100v bonus) 12.01.2021 eli 1 € (jos nyt ECB sallii)

Itse olen kelaillut että ECB voisi vetää vain jotain vakavaraisuus ehtoja jotka blokkaa etelänvetelätelbancot pois. Myöskin voisi suosittaa jotain leikattuja osinkoja vaikka 2 kertaa vuodessa. 0,4 on fine mutta 0,27kin kelpaa Tammikuulle

Joo toki finanssikriisin ovat alkaneet pankkiirien ihan älyttömistä riskinotosta ja bonuksista. Ei finanssiala on niin ahnetta ja selkärangatonta, että kaatavat oman firmansa, tappavat lypsävän lehmän.
Eli osingonmaksun rajoitukset on tarpeen pankeille, mutta onhan se rumaa isoille pohatoille…

1 tykkäys

17 tykkäystä

Kumma jos Nordea ei vähitellen ala korjaamaan ylöspäin, kun lähes kaikki tavoitehinnat ovat 8€ päällä ja lähellä 9€. Nordea kärsii suhteettoman paljon Euroopan pankki-indeksin kehityksestä, jossa on mukana nippu paljon huonompia pankkeja. Luulisi, että jossain vaiheessa tämä indeksin seuraaminen loppuu ja huomataan Nordean taso verrokkeihin nähden. Sammon myynti-ilmoitus tuli tosi huonoon paikkaan, kun juuri Nordea sai vähän lentoa alle. Pitkällä välillä tuolla ei ole merkitystä.

4 tykkäystä

Nordea tuntuu kontaminoituneen EKP:n pankkisektoria kahlitsevan vahtimisen vuoksi. Tuntuu siltä, että luotto Nordean kykyyn tuottaa tulosta ei riitä kurssin nostamiseen koska sijoittajien luotto EKP:iin pankkisektorin ongelmien ratkojana horjuu. Tää on omaa mutua.

3 tykkäystä

Kova oli tosiaan Deutsche Bankin nosto, tässä vielä argumentteja

Nordea Bank upgraded to Buy from Hold at Deutsche Bank Deutsche Bank analyst Kazim Andac upgraded Nordea Bank to Buy from Hold with a price target of EUR 8.90, up from EUR 7.10. The analyst cites the company’s capital strength, payout potential and improved core revenue prospects for the upgrade. Nordea is Andac’s top pick among the Nordic Banks along with Swedbank.

Read more at:

9 tykkäystä

@jonnyb kaivoi tämän toiseen ketjuun. Itse tulkitsen että alkaa kuulostaa lupaavalta Nordean suhteen. Nordean olettaisi kuuluvan näihin “vahvoihin pankkeihin”.

13 tykkäystä

tässä vettä myllyyn. vielä on toiveita:
Banking Regulators Favor Longer Dividend Ban With Exceptions - Bloomberg

4 tykkäystä

Minä kun elin siinä käsityksessä että ekp:n tämän päiväisessä kokouksessa olis jo käsitelty nuo pankkien osinkoasiatkin. Noh, ei tässä hevosen selässä olla!

Blackrockin omistus yli 5%

2 tykkäystä

Viime aikoina on saanut vahvistusta sille, että Nordean osake pyörii 7 eurossa, kuten edelliset 10 vuotta putkeen.

Ei se osinko loputtomiin lämmitä, jos osinko ei koskaan (?) nouse ja osakekurssi aina sama.

4 tykkäystä

Joo, kyllä se vaan taitaa olla niin että turha odotella Nordean kurssiin minkäänlaista käännettä ylöspäin. Tavallaan sen kyllä ymmärtää kun ottaa kaikki riskit huomioon, vaikka näköjään pankilla menisi kuinka hyvin niin aina siellä taitaa olla pelko taustalla että koskas se seuraava finanssikriisi taas pukkaa päälle jne… ja siihen vielä pankkien osinkomaksukiellot kakun piälle höystettynä, onneks Sampo sai jo osan myytyä pois.

2 tykkäystä

Nordean osinkohan on noussut joka vuosi 10 vuotta putkeen (no okei, 2012 putosi vähän, mutta trendi vahvasti kasvava), pois lukien tää vuosi?

7 tykkäystä

Torniojaws: viittasin 2015-2020 aikaan. Aika sentilleen samahan tuo on. Tai näennäinen nosto yhdellä sentillä yms. että näyttää nostolta.

Tässähän on muutaman vaikeahko vuoden jälkeen käännöstä tehty vahvasti. Sen lisäksi kun osinkojen maksulle tulee lupa, iso nippu uusia sijoittajia astuu kuvioihin. Älkäähän nyt turhaa negailko - pankkisektorin kiinnostavimpia nimiä!

5 tykkäystä

62 sentistä 69 senttiin on kuitenkin 11.2% nousu. Älä anna senttien hämätä.

11 tykkäystä

On osakkeita joilla osinko nousee tuon verran yhdessä vuodessa🙂.
Itse mukana Nordeassa vain Sammon kautta niin riski pienempi.