Oma Säästöpankki - "Luultavasti Pohjoismaiden nopeimmin kasvava pankki"

Aivan, muistelin että osinkojenmaksukielto kestäisi vielä syyskuun loppuun ja silloinkin melko pienellä summalla. Eli saatat olla oikeassa, että ohjeistuksen mukaan mentiin. Itse vain tulkitsin tuon siten, että OmaSp on tietoinen rajoituksista, mutta ei niitä noudata. Summa summarum, saatoin olla väärässä.

1 tykkäys

Oikeassa olet, eli vastoin ohjeistusta mennään. On se vaan niin söpöä näiltä meidän pikkupankeilta, että jos näytetään kohteliaasti keskisormea Fifalle, tehdään se hieman nolona vain oman osingonjakosuunnitelman alarajan mukaisesti. :+1:

2 tykkäystä

”EKP:n suosituksen mukaan pankkien ei yleisesti pitäisi maksaa osinkoja ennen ensi vuoden syyskuun loppua. Vain vakavaraiset ja voitolliset pankit voisivat maksaa osinkoja, mutta niiden määrä ei saisi ylittää 15 prosenttia vuosina 2019–2020 kertyneestä voitosta.”

Millä tavoin Oma Säästöpankki rikkoi suositusta? Pankki on vakavarainen ja jakoi alle 15% 2019-202 voitoista, juuri ekp:n suositusten mukaan.

1 tykkäys

Tänään taisi irrota osinko?

Irtosi jo perjantaina.

Tässä on mielenkiintoinen juttu OmaSp:stä ja sen strategiasta: Kivijalkapankkien määrä puolittui Suomessa 2000-luvulla – Finanssivalvonta: Jos tahti kiihtyy, voidaan tarvita tarkempaa lainsäädäntöä

4 tykkäystä

”Asiakassuhteita on 150 000 ja niitä syntyy Sydänlammin mukaan tuhat lisää joka viikko”. Hyvä vauhti päällä!

1 tykkäys

Jokohan huomenna tulisi jotain lisäinformaatiota säästöpankkien yhdistymisen ehdoista. Alkuvuodesta ainakin piti tehdä päätös asiasta. Asiakassuhteiden määrä on kyllä kovassa kasvussa, melkein 0,7% joka viikko.

1 tykkäys

Nyt taidettiin kyllä lyödä inderesin ennusteet👍

1 tykkäys

Kauppalehti oli eri mieltä

Tuli luettua siis liian pikaiseen

Raportin silmäiltyäni minusta ero selittyy isolla varauksella luottotappioihin.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Mielestäni oli oikein hyvä raportti kokonaisuudessaan.

Omasp:n tuloksesta tietysti pitää puhdistaa satunnaiset kertaluontoiset tuotot, jonka jälkeen tulos ei nyt ihan hehkutetun kaltainen ole. Lisäksi ROE on varsin alhainen verokkeihin nähden.

1 tykkäys

Westend se vaan jatkaa omaa agendaansa, joka on jatkunut 6€ kurssitasoilta lähtien :smiley: Omaan silmään katsauksen anti oli varsin positiivinen kulu-tuottosuhteen ja korkokatteen osalta. Helppo nähdä inderesin ennusteissa jopa painetta ylöspäin eikä tämä pe 11 kalliskaan ole.

3 tykkäystä

Ei ole agendaa, vaan keskityn faktoihin ohi hypetyksen.

Cognizant aikoo lakkauttaa Suomen-toimintonsa | Tekniikkatalous

todella erikoinen tämä kasvutarina. on ilmeisesti niin vihaisia pankkiasiakkaita, että kostavat ottamalla täältä lainaa? vai ovatko riskisempiä asiakkaita => suurempi marginaali. toimari ihmetteli saulin haastattelussa miksi asuntolainaa saa niin halvalla muista pankeista :slight_smile: ihmisen toiminta ei ole aina rationaalista.

2 tykkäystä

Siitä itse videolle.

5 tykkäystä

Pienissä pankeissa palvelu voi olla eri luokkaa; lainasta sovitaan melkeinpä suoraan pankinjohtajan kanssa ja aina voi soittaa jos on pankkiasioita

En tosin tunne Oma SP:n palvelua ollenkaan, vaan enemmänkin kuultua pienemmän paikkakunnan pienemmän pankin konttorista.

Osta-suositus ja uusi tavoitehinta 13€. Kannattaa katsoa yllä oleva video, siinä välittyy hyvin toimitusjohtajan itseluottamus tekemistä kohtaan. Itse odotin Saulilta jopa hieman varoisempaa lähestymistä, mutta hyvä toki näin.

OP:ssa yli kuukauden jono lainaneuvotteluun nykyasiakkaalla. Ymmärrän hyvin miksi Oma SP asiakkaat arvostavat palvelua ja siitä myös maksavat. Joskus tulee fiilis, että mistähän itse maksaa pankille, kun palvelu se ei ainakaan ole.

Edit: Edellinen suositus oli Lisää, kuten investori korjasi.

5 tykkäystä