Omat kokemukset yhtiöistä

Tänään käyty Turtolan Puuilossa.

Hyllystä ei löytynyt minun tarpeisiin sopivaa valmista tuotetta, mutta kaikki tarpeelliset osat löytyivät joilla sain koottua tarpeeni täyttävän tuotteen “on site”, työkalutkin(mitta, puukko) olivat talon puolesta. :smile:

Jos haluat tehdä sen itse, tule Puuiloon!

3 tykkäystä

Eilen tuli vierailtua Nummelan Tokmannissa.

Tuo on muuttunut huomattavasti.

-kulkutiet tilavammat ja järkevämmin pääsee liikkumaan

  • tuotteet sijoiteltu siistimmin omille osastoilleen
  • valikoimaa tuntuu olevan enemmän
  • ei minkäänlaista rullakkohässäkkää tai tavarahärsmäkkää tilapäiskasassa missään

Kaiken kaikkiaan joka asia tuntui olevan jollain tapaa ’paremmin’, en ole Tokmannilla tottunut tällaiseen viihtyisyyteen. Asiakaskokemus aivan eri kuin aiemmin.

Luin ketjun Tokmanniviestit läpi siinä toivossa että niistä hahmottuisi tässä olevan takana jonkinlainen maan laajuinen muutosprojekti mutta se taisi olla liikaa toivottu :smile:

EDIT: Uneliaaksi lauantaiehtooksi tuntui asiakkaita olevan paljon. Parkkipaikka autoja piukkana, kymmenittäin asiakkaita sisällä ja kahdelle kassalle jonoa.(vaikka asiointi oli sujuvaa)

Kuulisin mielellään lisää kokemuksia muualta maasta :cowboy_hat_face:

5 tykkäystä

Tosiaan ohessa kokemus Vantaanportin Tokmannilta, jossa tuli käytyä tänään. Ensinnäkin, koko Vantaanportin kauppojen parkkipaikat aivan täynnä autoja, myös autokaistoissa mentiin suht pitkissä jonoissa.

Tokmanni valikoitui tänään sen takia, että piti ostaa Bio-kompostihaketta. Noin 3-5min verkkosivustojen selvityksellä kävi ilmi, että Tokmannilla oli paras tarjous → lokakuun loppuun ”kaksi yhden hinnalla”. Yksittäinkin olisi ollut edullisempi, kuin Puuilo, Prisma tai K-rauta. Ja itsehän menen aina hinnan mukaan ja tällä kertaa se oli Tokmannin eduksi, huom. tuote oli Tokmannin oma brändi (TokGarden).

Tokmannin sisällä oli paljon porukkaa ja kassajonot sen mukaisesti. Ei tuntunut siltä, että ihmiset olisivat kotona säästökuurilla…tosin sunnuntai ja iltapäivä, joten silloin ainakin Vantaanportin Tokmannilla varmaan on yleensä se varma ”kauppahetki” (?). Itse siis kävin ostamassa hintavertailun perusteella tuotteen ja sitten heräteostoksena tuli ostettua pari muuta juttua.

Ihan ok kokemus.

Huom. omistan Tokmannia, mutta en asioi siellä sen takia vaan asioin ensisijaisesti aina siellä mistä saan halvimmalla ns. saman tuotteen. Tällä kertaa se osui Tokmanniin ja olisi voinut ihan hyvin olla Rusta tai Puuilokin :man_shrugging:

12 tykkäystä

Siirrän tänne oikeaan paikkaan.

Osinko 0,15 taisi irrota tänään jos joku ihmettelee kurssilaskua. Olen itsekin ihmetellyt Puuilossa käydessä että aika voimakas tuoksu lähtee lemmikkieläin tarvikkeista. Onko kassojen lähistöllä paras mahdollinen paikka.

4 tykkäystä

Tämän voisi laittaa kai omat kokemukset- tai meemiketjuunkin, mutta päädyin nyt kuitenkin tänne kun liittyy yhtiöön, tai ainakin luo vahvan mielikuvan huolimattomuudesta.

On Tokmannilla kyllä kalliit kilohinnat suklaassa nykyään :smiley:

Kassalla melkein teki mieli kysäistä, kuka matikkanero on hintalaput suunnitellut kun joka toisessa oli yksi nolla liikaa kilohinnassa, mutta en kehdannut😅.

Ei sentään yksi nolla liian vähän, tai voisi kuluttajalautakuntaa kiinnostaa. No kukapa keskiverto suomalainen niitä kilohintoja seurailee kappalehinnan sijaan :man_shrugging:t2:

4 tykkäystä

Kävin Helsingin Stockmannilla vaateostoksilla asiakkaana ja siinä sivussa osakkeenomistajana.

Osakkeenomistajana voin olla tyytyväinen kaupan yleisilmeeseen: tuotteet ovat brändien mukaan jaoteltu selkeästi ja siististi. Myyjien määrä olisi osakkeenomistajan silmin voinut olla hivenen pienempi. Sisustusosastolla myyjiä tuntui olevan enemmän kuin asiakkaita.

Asiakkaana sain tarvittaessa hyvää ja ystävällistä palvelua sekä löysin itselleni sopivia vaatteita, mikä ei ole lähes kaksimetriselle mikään itsestäänselvyys. Osakkeenomistajana kokemus meni niukahkosti ja asiakkaana selvästi plussan puolelle.

14 tykkäystä

Onko moni käyttänyt Terveystalon palveluita? Minulla oli etävastaanotto heinäkuun puolella välillä. Sitten aloin ihmettelemään, kun laskua ei näy eikä kuulu. Elokuun lopussa kyselin laskua asiakaspalvelusta, ja syyskuun alussa tuli tekstiviesti, että lasku löytyy verkkopalvelusta. Mietin vain, että olisiko lasku jäänyt kokonaan tulematta, mikäli en olisi asiasta tiedustellut? Aikamoinen ”maksuaika” ainakin. Lisäksi tuo tapa miten lasku tulee ja yleensä sen löytäminen sieltä on aika koukeroista. Onkohan Terveystalolla siis ollut ongelmia laskutuksen suhteen?

3 tykkäystä

Tuosta en tiedä, mutta itse tyytyväinen Terveystalon työterveyspalveluihin. Laskua itse toki ei tarvitse maksella :sweat_smile:

2 tykkäystä

Energian hinta on puhututtanut paljon, mutta niin vain oli isäukko uusinut itse rakentamaansa taloon aiempaa tehokkaamman kiukaan.

Vuonna 1982 ostettu Finnleo oli palvellut hyvin vastusten vaihdolla, mutta kun kaksi viidestä toimi enää eikä varaosia ollut, niin 350€:n Harvia oli löytänyt tiensä löylyhuoneeseen. Kulutus kasvoi (kahdella vastuksella 3kW) palvelleesta 7,5 kW:n kiukaasta 8 kW:n kiukaaseen, mutta vielä ei löylyt vakuuttaneet. Säädöt pitää saada 40 vuoden perinteen mukaiseksi.

Jossain kohtaa foorumillakin pyöriteltiin kiukaiden uusimistahtia, mutta tuota hitaampaa tahtia en ole tainnut havaita vielä missään. 40 vuotta samalla kiukaalla, 1-2 kertaa viikossa saunoen.

Kukaan saunojista ei muuten tunnistanut Finnleon brändiä enää nykypäivän toimijana. Googlettamalla löytyi kuitenkin, ovat osa Sauna360-konsernia (Tylo, Helo, Kastor, Finnleo jne.) ja nykyisin ylpeästi amerikkalainen (…) yhtiö nimestään huolimatta.

8 tykkäystä

Työterveys on myös mielestäni Terveystalolla huippuluokkaa.

5 tykkäystä

Xplora Technologies - lasten älykelloja Norjasta

Pojan luokassa (1. luokka eteläisen Suomen suuressa kaupungissa) pojan sanojen mukaan “melkein kaikilla on kellopuhelin”
Koulun sääntöjen mukaan puhelin ei saa näkyä koulussa. Koulutilassa olevat kellopuhelimet hyväksytään. Osalla kavereista on muun merkkisiä, joissa ei ole juuri mitään toimintoja. Pojalla on vertaisarvioinnin tuloksena sellainen käsitys, että Xplora (X5 play) on paras.
Oma kokemus kellopuhelinta hankkiessa on myös ,että Xplora oli ainoa, johon saa suomenkieliset valikot.

1 tykkäys

Kun lukee näitä Kamux arvosteluja suomesta ja ruotsista niin ei oikein tee mieli lähteä kaupoille…

ja ei Google arvostelut huikeitakaan olleet

2 tykkäystä

Onneksi sulle on tarjolla lukuisia muitakin kauppiaita. Saka on kuulemma tosi hyvä.

2 tykkäystä

“katso, mitä muut 27 arvostelua ovat sanoneet”.

Kaikki poikkeuksellisen huonon myyjän/palvelun saaneet käyneet netissä valittamassa, samalla kun hyvän plavelun saaneet eivät jaksa antaa arvosteluja jssei erikseen kysytä, tai edes tiedä koko Trustpilotista, tai että Kamux on siellä? :smiley:. Eikös jossain mainittu aiemmin, että Saka olisi Trustpilotin asiakas, eli arvostelujen määrä varmaan eri kokoluokassa ja vähemmän painottunut nettivalittajiin?

Edit. Saka .fi näytti olevan vain huimat 5 arvostelua, enkä muita Sakoja edes löytänyt hausta :thinking:

Tuossa lienee hieman kattavampi Kamuxin Trustpilot.

Arvostelut Kamux AB | Lue asiakkaiden arvosteluja yrityksestä kamux.se (trustpilot.com)

Edit. Tuolta sivustolta kun katselin muidenkin tuntemieni eri alojen yhtiöiden pistelukemaa, niin eipä hirveästi yli kolmosen keskiarvosanoja löytynyt :smiley:

2 tykkäystä

Verkkokauppa.com.

Edellinen kuivausrumpu oli 19v vanha (ei sentään itseni hankkima), ja nyt lapsiperheen elossa tuommoinen kapistus on osoittanut arvonsa. Laitteen teho ja energiatehokkuus ovat olleet luokkaa Ö. Odottelin rauhassa Black Fridaytä, sillä enhän minä niitä pyykkejä ole tässä muutenkaan viikannut.

Sunnuntaina katsoin, että tavaraa on Pirkkalassa. Ostin netistä tuotteen ja valitsin noudon. Verkkokauppa ilmoittaa kuitissa, että tuote on noudettavissa kahden päivän kuluttua?

Noh, menen paikalle ja jonotan tiskille. Perun nettitilaukseni, ostan uuden koneen ja noudan sen normaalisti. Tämän jälkeen siirrän netissä asiakastililleni palautettuja krediittejä omalle pankkitililleni.

Edellisellä kerralla tilasin Verkkokauppa.comista television, tällä kertaa kotiin. Viikossa tavara ei lähtenyt liikkeelle, joten peruin tilauksen ja hain tuotteen Powerilta.

Olen käyttänyt Verkkistä melko runsaasti, mutta kokemukset nettikaupasta ovat todella huonot. Suosittelen brändin muuttamista muotoon “kauppa.com”.

Varmasti on näin, mutta ajatellaan asiaa kuluttajan kannalta, joka ei tuota mainitsemaasi asiaa tiedä.

Kun Googleen kirjoittaa “Kamux kokemuksia”, niin ensimmäisenä hakutuloksena tulee juuri tuo @Maratoonari1 tänne laittama linkki.

Onhan tuo Kamuxin kannalta tosi huono juttu ja itse yrittäisin Kamuxin toimarina/markkinointivastaavana tehdä asialle jotakin.

2 tykkäystä

Jos Ruotsissa vertaa esim Riddermarkkiin niin siellä arvosana 4,4 3229 arvostelua ja Kamuxilla 2,3 ja 258 arvostelua.

Kyllä itse olisin Kamuxilla ainakin huolissani

Käsittääkseni Trustpilotilta tulee oston jälkeen sähköposti tai viesti jossa linkki johon asiakas vastaa.

Ei tule, koska Kamux ei ole Trustpilotin asiakas.
Yritykset jotka ei ole Trustpilotin käyttäjiä, ja pyydä arvosteluja, saavat käytännössä lähes pelkästään negatiivistä palautetta näihin palveluihin.
Vs Riddermark joka on asiakas

7 tykkäystä

Joku keksiny tehdä liiketoimintaa keräämällä valituksia yrityksistä. Vähän kyseenalaista toimintaa, mut surullisinta, että yritykset maksaa siitä, että saa parempia arvosteluja tonne.

Mutta kamux on silti paljon parempi yritys kuin Apple

9 tykkäystä