Omat kokemukset yhtiöistä

Lähetin Stockalle noin kuukausi sitten asiakaspalautetta, kun eräs netissä alennuksessa ollut tuote ei ollutkaan alennuksessa tavaratalossa.

Luulin jo, että eivät vastaa ollenkaan, mutta nyt sain sitten vastauksen. Pahoittelivat samalla asiakaspalvelun olleen poikkeuksellisen ruuhkautunut. En tiedä, että pitäisikö tämä nyt lukea ”hiljaiseksi posariksi” Q4-tuloksen osalta? Noin yleisesti ottaen näin pitkä vasteaika ei ole kyllä ollenkaan hyvä juttu asiakaskokemuksen kannalta.

Itse tunnen paljon Stockmannin työntekijöitä ja olen kuullut, että viime vuosien aikana asiakaspalvelusektoreista on vähennetty noin 70 % työntekijöistä, joten sen perusteella pitkät vastausajat eivät yllätä. Samat henkilöt ovat puhuneet alkuvuoden olleen peloittavan hiljainen ja monet tuntuvat pelkäävän uusien YT-neuvottelujen alkamista. Tämä ei toki poista sitä, etteikö Q4 olisi ollut hyvä. Q1 onkin perinteisesti kaupan alalla se vaikein.

4 tykkäystä

Tietoon ja Innofcatoriin en periaatteesta sijoita. Muutama heidän järjestelmä ollut käytössä ja täysin luokattomia. Samaa olen kuullut kavereilta, jotka työskentelevät myös julkisella sektorilla. Ilmeisesti hinta ei ole enää ykköskriteeri kilpailutuksissa, joten näistäkin saatetaan päästä eroon koska ovat osanneet käyttää hyvin myös päättäjien naiviutta hyväkseen tuomalla tarjousta tehdessä. Päättäjät hölmönä allekirjoittavat sopparin, jonka loppulasku tulee olemaan kuitenkin väh. 10x alkuperäisen sopimushinnan. Lisäksi asiantuntijapuoli kyseisissä firmoissa on ollut luokatonta. Tai no Innofactorilla oli hetken aikaa pätevä yhteyshenkilö, mutta vaihtoi hyvinkin nopeasti maisemaa.

3 tykkäystä

Siirtäkää jos ei kuulu tänne.

Myin pari viikkoa sitten auton Kamuxille hintaan 22.650€. Sakan tarjous 21.500€ tuli pari päivää myöhemmin ja olin jo sopinut kaupat Kamuxin kanssa joten en lähtenyt neuvottelemaan.

Luovutin auton lauantaina vähän ennen liikkeen sulkemisaikaa. Auto oli myynnissä Kamuxin sivuilla maanantaina ilman kuvia hintaan 25.700€. kuvat ilmestyivät päivää myöhemmin. Eilen kun tarkistin auto oli kaiketi myyty. Eli 8 päivää siitä kun ilmoitus oli netissä oli se myös poistunut.

Edit: Näyttääkin auto olevan edelleen Kamuxin sivulla myynnissä mutta ei enää omassa kaupungissa.

12 tykkäystä

@Antero1, siirsin viestisi Kamuxin ketjusta tänne, koska sopinee tänne paremmin. Liputtajat ja yleisesti muut ovat toivoneet, että omat kokemukset yhtiöstä voisi laittaa tähän ketjun. :slight_smile: Tästä on tullut paljon erilaista palautetta varsinkin Kamuxin ketjun osalta :slight_smile: Kiitti!

1 tykkäys

Helsingin toimituksessa ruuat olivat muovisessa kierrätettävässä kylmäpussissa. Toimitus oli nopea, ainoa miinus että toimituspäivään ja aikatauluun ei voinut vaikuttaa. Eli oli päivystettävä kotona perjantai-iltana (tilaus keskiviikkoiltana). Mielellään olisi siirtänyt toimituksen vaikka maanantaipäivälle.

3 tykkäystä

Espoossa toimitus tulee pahvilaatikossa.

Arvalla annettu toimitusaika ei myöskään itselle mikään optimi. Olen antanut tästä palautetta Feelia Ruokakaupalle. Muuten tykkään palvelusta kovasti.

1 tykkäys

@TK12, @KBlomqvist omat kokemukset yhtiöistä mielellään tähän ketjuun, joka on näille omistettu :innocent:

2 tykkäystä

Musti ja mirri -ketjussa käydään keskustelua työntekijöiden työolosuhteista ja kohtelusta. Tässäpä omia kokemuksia Mustista ja Mirristä.

Nykyinen koira tuli taloon vuonna 2015. Silloin kasvattaja suositteli tutustumaan Mustin ja Mirriin, joka järjestää pentutreffejä, joissa voi koiranpennut keskenään leikkiä ja samalla tutustuu samanhenkisiin ihmisiin. Käytiin koiran kanssa alkuun näissä ja aina sieltä tuli mukaan ostettua joku nappulasäkki, purulelu, tarvikkeita ja välineitä. Palvelu oli aina todella ystävällistä, koiran kanssa sai käydä ostoksilla ja myyjät tulivat rapsuttelemaan (koiraa siis :slight_smile:). Koiranruuissa oli palautusoikeus, jos nappula ei sovikaan, kunhan säkistä on puolet jäljellä. Eihän tämä mikään halvin paikka ollut, mutta konsepti toimi.

Mietinkin, että jos tämä firma joskus pörssiin tulee, niin haluan omistajaksi. Se mahdollisuus tulikin sitten hieman myöhemmin, mutta pidin hinnoittelua liian kalliina. Oikeastaan koko ajan olen yhtiötä seurannut ja toivonut isompaa dippiä, jotta myöhään heränneet ehtivät mukaan. Mutta viime aikoina on ollut havaittavissa muutosta negatiivisempaan suuntaan palvelussa. Yleensähän palvelua en tarvitse, kun tutun ruokasäkin tai tassuvahan käy nappaamassa, mutta nyt hiljattain pari kertaa olisi palvelua tarvinnut. Molemmilla kerroilla 10 min odottelua ja ulos ovesta ilman tuotetta. Yksinkertaisesti henkilökunnan määrä näillä kerroilla ei ole ollut riittävä asiakaskuntaan nähden.

Musti ja Mirri kiinnostaa itseä sijoituskohteena. Mutta todella toivon, että johto ymmärtäisi heillä olevan toimiva konsepti. Ei kukaan tule Mustiin ja Mirriin sen takia, että siellä olisi halvimmat tuotteet, sinne tullaan brändin ja ilmapiirin takia.

16 tykkäystä

Kävin Tokmannilla tänään. Tarkoituksenani oli limsatölkkejä ängetä
palautusautomaattiin. Ei onnistunut koska vanhanoloinen laite ei toiminut.
Asiakaspalvelija totesi ko. tomaatin aiheuttavan usein ongelmia.
Ihmettelin että miksi sitä ei vaihdeta uuteen? Ap ei osannut siihen vastata.
Sain kuitenkin tölkit vaihdettua täysinäisiin tehokkaan myyjän avustuksella.
Ehkä tästä tositarinasta on sijoittajalle hyötyä. Ehkä ei.

1 tykkäys

Kannattaa laittaa asiakaspalveluun viestiä asiakaspalvelu@tokmanni.fi
Ja mainita, että Henkilökunnan mukaan laitteissa on ollut aiemminkin ongelmia.

Saattaa olla ettei ko. myymälän henkilökuntaa voisi vähempää kiinnostaa viedä asiaa eteenpäin muiden kiireiden ohella

1 tykkäys

Kamux vs Saka- on tuttu taistelupari, en ole vuosiin liikkeestä käytettyä autoa ostanut, mutta nyt olen sivusilmällä katsellut emännällä käyttistä, ihmetyttää suuresti Kamux:n ilmoitukset Torissa? aivan siansaksaa, jokainen ilmoitus. Saka:lla selkeää suomea, Kamuxilla tällaista:
(kolme ensimmäistä eli uusinta kamuxin ilmoitusta)

“Ä, ä, nentoistojä, rjestelmä,”
Sä, hkö, kä, yttö, iset ikkunat edessä,"
"Pysä, kö, intitutka takana etä, isyysnä, ytö, llä,
Ä, ä, nentoistojä, rjestelmä, "
“ME MYÖ, S TOIMITAMME AUTON KOTIISI - KYSY MYYJILTÄ, MME LISÄ, Ä, !”

Mistä nämä johtuu? Ei ainakaan omaa luottamusta herätä.
Terveisin “pieni siivu salkussa”

4 tykkäystä

Ilmeisesti jotain ongelmaa skandeissa, kun Kamux lähettää ilmoitukset Torin palveluun.

Itseäni naurattaa tällaiset “ei herätä luottamusta”, jos nyt sattunut pieni tekninen fiba verkkosivuilla :smiley: :smiley:

4 tykkäystä

Täytyypä kirjoitella Autovex.fi :stä, vaikka ei osakeyhtiö olekaan.

Otin kuvat autosta ja latasin ne palveluun, syötin rekkarin ja muutaman
perustiedon.

Odottelin huutokauppa-ajan (36h jos muistan oikein) ja kun se sulkeutui,
valitsin kolmesta tarjouksesta korkeimman. Tämän jälkeen odottelin
autokaupan soittoa, hoidimme ‘paperityön’ interwepin kautta.

Kun paperityöt oli tehty, ajoin kyseisen kiesin Rintajoupin pihaan ja
jätin avaimet kassalle.

Rahat tulivat tilille seuraavana päivänä.

Ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa. Tämä on juuri niitä palveluita joita
on kaivannut ja kun joku sen toteuttaa niin voi kysyä vain ‘miksi tätä ei
keksitty aiemmin?’.

Ehkä käytettyjen kysyntä ei ole ollut näin korkea aiemmin. Nyt kun niistä
kilpaillaan, liikkeet maksavat pikkusumman/auto (ilmeisesti sopimuksesta
& volyymista riippuen) palvelusta ja kuluttajien ei tarvitse viedä 7K€ kiesiä viiteen liikkeeseen
renkaita potkituttamaan ja kuunnella 2K€ tarjouksia. :ok_hand:

Puhumattakaan nettiautosta … ‘se on viissataa käteen ja haen auton tänään röyh’.

31 tykkäystä

Omat kokemukset Nordeasta. Aloitetaan sanomalla, että olen ollut Nordean asiakas koko ikäni, mutta Nordean lisäksi kokemusta on Aktiasta sekä S-Pankista.

Itselläni tuli asuntolainan hakeminen ajankohtaiseksi viime vuoden lopulla. Asuntolainaa haettiin uudiskohteeseen, eli se tarkoittaa että pankki vastaa lainan nostamisesta erissä sitä mukaa, kun saamme maksueriä rakennuttajalta. Pankki myös maksaa nuo maksuerät rakennuttajalle.

Itse Nordean lainaneuvottelut tapahtuivat nopeasti hakemuksen jättämisen jälkeen, meniköhän noin 15 minuuttia hakemuksen jättämisestä kun puhelin soi. Ajankin olisi saanut jo seuraavalle päivälle neuvotteluihin. Luonnollisesti hain lainatarjouksia myös muista pankeista, mutta halusin Nordean pankiksi toimivien mobiili- & websovellusten vuoksi. Aikaisemminkaan ei ole ollut ongelmia, joten miksi sitä vaihtamaan kunhan tarjous on kohtuullinen.

Noh, kolmannella yrityksellä se Nordea sitten antoi kilpailukykyisen tarjouksen, vaikka suoraan heille sanoin mitä marginaalia muut pankit tarjoavat ja heidän on tarjottava sama jos haluavat minut asiakkaaksi. Eivät siis todennäköisesti halunneet kovinkaan kovasti pitää asiakkuutta, kun eivät suoraan tarjonneet samaa?

Asuntolainan solmimisen yhteydessä olikin jo suurin piirtein ensimmäisen maksuerän maksamisen aika. No se sujui ihan hyvin, sillä se maksettiin meidän omarahoitusosuudesta joka oli valmiiksi tilillä. Seuraava maksuerä meni osittain omarahoitusosuudesta ja osittain lainasta. Siinä Nordea a) nosti lainaa eri summan kuin olimme sopineet, eli omarahoitusosuutemme oli suurempi kuin sovittu ja b) Nordea maksoi väärän summan rahaa rakennuttajalle. No tuon väärän summan he sentään korjasivat ja tarjosivat pientä rahallista hyvitystä vaivasta kun selvittelin asiaa ja soittelin perään.

Ensimmäisen lyhennyksen aika tuli vuodenvaihteessa ja summa oli muutamia kymppejä, johtuen vain osittain nostetusta lainasta. Kysyin asiakaspalvelusta miten voin tehdä lisälyhennyksiä ja se kuulemma hoidetaan viestin kautta asiakaspalvelusta. Lähetin tarvittavat tiedot asiakaspalveluun, mutta sieltä ei kuulunut mitään pariin viikkoon. No lopulta soitin asiakaspalveluun ja sain ongelman hoidettua.

Tammikuun alussa saimme seuraavan maksuerän laskun ja toimitimme sen Nordealle. Viime perjantaina oli sen eräpäivä, Nordea lupasi tammikuun alussa, että pyytämäni lainan nosto ja laskun maksu hoidetaan laskun eräpäivän aikana. Noh eipä siellä ollut mitään tapahtunut eilen, laitoin asiasta kysymyksen asiakaspalveluun viestillä.

Asuntolainaan liittyvien asioiden ohella laitoin myös noin kuukausi sitten luottohakemuksen luottokortin luottorajan nostosta, sitä ei ole vielä käsitelty.

Ei tässä kyllä tyytyväinen voi olla Nordean asiakaspalveluun näin pitkäaikaisena pankin asiakkaana ja osakkeenomistajana. Asiat on hoidettu hälyyttävän huonosti varsinkin minun asuntolainani osalta. Jos nyt saisin päättää, niin jättäisin Nordean valitsematta asuntolainan osalta ja lopettaisin asiakkuuteni.

8 tykkäystä

Jännä, OP:ssa voi vain siirtää rahaa käyttötililtä lainatilille ilmoittelematta kenellekään mitään, ainakin meidän vaihtuvakorkoisessa lainassa.

2 tykkäystä

Danske Bankilla samanlaista sekoilua. Syyttivät kaikista ongelmista vakavaa henkilöstövajetta.

1 tykkäys

Nordeassa lisälyhennyksen voi tehdä ainoastaan joko a) muokkaamalla tulevan lyhennyksen maksettavaa summaa tai b) asiakaspalvelun kautta (käytännössä jos lyhennyksen haluaa tehdä joku muu hetki kuin seuraava automaattinen lyhennys).

Rahaa voi siirtää milloin tahansa lainanhoitotilille, mutta se on vain lainan “käyttötili”.

1 tykkäys

Torino on saanut ilmeisesti kovan kilpailijan Rummosta. Oman lähi Prisman pastahyllyssä Rummo on vallannut isosti tilaa eikä Raision kaurapastat enää yhtään niin isosti esillä.

1 tykkäys

@KBlomqvist siirsin sun kokemuksen Raisiosta tänne, sopii paremmin tähän ketjuun :slight_smile:

2 tykkäystä