Enemmänkin että pelien teko maksaa nykyjään niin turkasesti että jopa konsoliexcluissa kannattaa silti kerätä rahat pöydältä PC-porukalta ja kun sen tekee sopivan myöhään niin se ei juuri näy konsoliversion myynnissä vaan on ylimääräistä tuottoa.
En edes järkyttyisi jos Sony alkaisi julkaisemaan jotain jälkikäteen Xboxilla kunhan se ainakin vuoden ajallinen exclu pysyy PS5:llä. Koska devaustyön osalta ko. porttausjobi on aika pieni. Onhan tuolla jo itseasiassa yksi Sonyn peli Xbox storessa (MLB The Show 21) - tosin tuon osalta ymmärtääkseni lisensinhaltija vaati julkaisun myös Xboxille, eli tuon osalta ei ollut Sonyn idea…
Pelaajien pyytämä teema, loppusyksystä pihalle (tiedä aina häntä), kannattaa katsoa alla oleva. Täällä monesti pelifirmoista puhutaan ikävä kyllä numeroina, haluan huomauttaa että peli ratkaisee lopullisen tuloksen ja tämä on ikävä kyllä upea.
Tämä tulee olemaan todella isoa, tutkitaan vielä luvut kuntoon…
Nyt on uutta dataa ja tutkimusta kuinka pelaaminen on lisääntynyt pandemian aikana. Onhan nuo prosentit kovia jokaisessa ikäryhmässä.
Tässä on viimeisen reilun vuoden aikana pelaajamassat kasvaneet reippaanlaisesti, joka luo kyllä herkullisen pohjan tulevien pelien julkaisijoille. Mielenkiintoista seurata kuinka kovaa pelien myyntimäärät kasvavat tulevina vuosina ja kuinka kova buusti tästä poikkeuksellisesta aikakaudesta saadaan tuleville vuosille.
Huomasin, että Nordnetissä on uusi IPO käynnissä: Fragbite Group AB. Mainostavat olevansa Pohjoismaiden suurin esports yhteisö. Tekevät myös mobiilipelejä.
Tässä on hieno luku mutta valitettavasti ei tarkoita mitään. Unityllä on kuukausi lisenssejä. Se että vaikka Remedyllä olisi yksi Unity lisenssi käytössä protoiluun, testaukseen tai fiilistelyyn tekisi Remedystä Unityn asiakkaan. Rahaa tästä tulisi muutama kymppi kuukaudessa. Epicin Unreal Engine on revenue ahare pohjainen(5%) niin silllon tälläisellä tilastolla voisi olla merkitystä jos vaikka katsottaisiin top100 peliä liikevaihdon mukaan.
Sääli, olisivat ensin listautuneet ja vasta sitten myyneet että olis päässy osille. Toisaalta tämä oli melkoisen selvältä näyttävä kuvio - Housemarque todisti että pystyy tekemään tiukalla aikataululla AAA-tavaraa omalla uniikilla tyylillään joka myy ja Sony tuli rahasäkin kanssa heti kun tästä oli numeroita niin että diili kelpasi heille. Toivottavasti ei mennyt liian halvalla
Onnistunut hyppy pienemmistä “indietuotteista” isoksi pelitaloksi. Kuvastaa myös miten osaaville tiimeille on kysyntää kun ala konsolidoituu. Kun vain Remedy saisi rauhassa paisua ennenkuin ostavat pois…
Tulee kyllä nostalgiafiilikset aina Housemarquesta, kun Supreme Snowboardingia tuli pelattua aikanaan paljonkin.
Kertoo kyllä pelialan jatkuvasta konsolidaatiosta, kuten ylhäällä todettiin. Isoilla pelitaloilla on aina ollut yllättävän vaikeaa luoda uutta, joten talenttia kierrätetään.
Ruotsalaisten peliyhtiöiden kurssien mataaminen on ollut viime aikoina todellisuutta. Olin tyytyväinen, kun tänään kilahti yllättäen osinkoja Angler Gamingista. En ollut huomannut sitä yhtiökokouksen jälkeen.
As mentioned in the Q4 2020 report and in the Annual Report 2020, the Board of Directors proposes distribution of €8,998,200 on the basis of the financial results of 2020 (€5,248,950 was distributed with respect to 2019) by way of a dividend to shareholders, which corresponds to €0.12 per share (€0.07), an increase of 71.43% per share. Angler Gaming plc will not compensate for currency exchange costs.
Fragbiten IPO:n merkintäaika päättyy näköjään tänään. Tuosta löytyi aika kehnosti analyysiä tai keskustelua suomeksi tai ruotsiksi, ei ilmeisesti ole kovinkaan suurta hypeä aiheuttanut?