Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Yksi vaihtoehto on toki myös se, että Remedy on ajautunut liian kauas pelaajakunnasta tehden liian niche-peliä, joka ei artistisine yksityiskohtineen ja lukemattomine mysteereineen ja juonenkäänteineen yksinkertaisesti kiinnosta peruspelaajaa, joka haluaa vaan ampua kaverin urheiluautoa singolla (GTA).

5 tykkäystä

Juuri näin! Mulle on jäänyt vaikutelma, että monikaan Remedyyn sijoittanut ei ole tätä asiaa kunnolla sisäistänyt vaan odotukset ison yleisön hittipelistä olleet aika isot. Remedyllä on oma vannoutunut fanikuntansa ja kyseessä todennäköisesti hieman vanhemmat pelaajat. Kilpailu kuluttajien luppoajasta on tosi kovaa ja uudella melko pienen budjetin IP:llä on vaikea saada kovaa menestystä lauchissa. Pitkällä aikavälillä mahd. potentiaalia on mutta vaikea on ennustaa mitä jonnet pelaa 5v päästä. Tod.näk CoD ja Änäri entiseen tapaan :smiley:

5 tykkäystä

Toki tämä jää Controlin kanssa epäselväksi ilman markkinointia. Perusainekset ovat kuitenkin kunnossa: word of mouth, pelikokemus ja kriitikkoarviot. Potentiaalisesti hyvinkin markkinoitava peli… But we might never know :slight_smile:

Vaikka myös oma sentimentti on kärsinyt, en tässä tilanteessa eilisestä viulutuksesta (pidetään palsta siistinä :male_detective:) huolimatta kyllä löydä mitään syytä keventää tai myydä. Yhtiöllä mielestä isot palaset ja strategia kunnossa. Kiitos Nokia-sijoittamiseni, olen oppinut jotain kärsivällisyydestä. Potkitaan tölkkiä eteenpäin ja haetaan tarvittaessa vauhtia vähän syvemmältä. :smile:

3 tykkäystä

Toisaalta myös ao. kertoman sekä tässä ketjussa aikaisemmin esillä olleiden muiden tietolähteiden perusteella on uskomus, että 505 Games ja Remedyn tavoite myynnille on 2million +. Eli ei tässä odotukset missään megahiteissäkään ole… Me emme tietysti tiedä, millä aikavälillä 505 ja Remedy tuohon haluaa päästä… mutta eivät sielläkään varmaan itse ole vielä täysin tyytyväisiä?

“But that narrower feature set is done in a really high quality way, and still provides enough gameplay time for the users,” Virtala said, adding that focused AAA games can be, “full-price, and need to sell between two and four million units. If you are able to manage the development budgets, it can be a very profitable and lucrative market.”

1 tykkäys

Itse olen keventänyt(osa voitoista talteen ja riskiä pois salkusta) mutta uskoa yhtiöön on. Nykyinen positio(edelleen merkittävä) pysyy ikiholdissa ja lisäilemäänkin olen taas valmis jos tähdet tuntuu olevan kohdallaan.

Edit: ei mulla mitään varmaa tietoa ole mitä foorumilaiset on myynniltä odottaneet ja saatoin vähän kärjistää. Launchia edeltäneessä kurssinousussa oli aikamoista euforiaa ilmassa :slight_smile:

2 tykkäystä

Itse huumaannuin ensimmäisistä arvioista ja liipaisin huipulta lisää salkkuun :sweat_smile: Eipä siinä mitään, tarkoitus on istua vähän pidempään position päällä. Klassinen virhe sijoittamisessa, mutta pitäähän kaikkea kokea.

4 tykkäystä

Hiukan erilainen lähestymistapa pelaamiseen. Controllia CRT monitorilla :slightly_smiling_face:

DF Direct! Modern Games Look Amazing On CRT Monitors… Yes, Better than LCD!

2 tykkäystä

Pitää olla munaa lisätä dipeistä, se on ehkä vaikeinta näissä vähän spekulatiivisemmissa kohteissa.

Aiemmin tässä threadissa vähän mietiskelin myös tuota taide vs mainstream appeal -asiaa.

Mutta jos tavoite on 2 miljoonaa myytyä peliä, niin eiköhän se tule täyteen. Kahden vuoden sisällä.

1 tykkäys

Ymmärsinköhän nyt oikein, että Controlin sijoittuminen #23 August most downloaded PS4 (Ja #35 Xbox) pelkästään retaililla/download-koodeilla?

Toisaalta Gamstatiin ei pitäisi vaikuttaa mitenkään, jossa Wreckfest ja Medan lakaisee lattiaa Controlilla. Ei päässyt PSN storen top 20, ei kai 505 voi tätä infoa evätä?

3 tykkäystä

Tuosta digitalin puuttumisesta oli juttua Twitterissä ja ketjussa aiemmin, ja siellä oli sama käsitys että digi ei ole mukana. Mutta ei tosiaan vaikuta Gamstatiin eikä PSNprofilesiin.

Edit: yleinen kysymys myyntilistoista: ne mittaavat myytyjä kappaleita, ei euroja?

1 tykkäys

Jep, pääasiassa ovat units sold. Revikassahan yksi myyty Control toki vastaa kahta Medania.

2 tykkäystä

Jos tuo tieto siitä, ettei 505 jaa digilukuja pitää paikkansa, mikähän siihen on syynä? Eikös kaikilla myyntilistoilla kannattaisi pyrkiä sijoittumaan niin korkealle kuin mahdollista maineen nostattamiseksi?

2 tykkäystä

Sinällään jännä jos mitataan dollarimyynneissä niin sijoitukset Man of Medan, Wreckfestin ja Controllin välillä menevät:

Control - 133200kpl * 60$= 7 992 000$
Man of medan - 217 000kpl * 30$ = 6 510 000$
Wreckfest - 149 900kpl * 40$ = 5 996 000$

Hinnat otettu PS Storen USA:n puolelta ja oletettu että kaikki myyty täyteen hintaan. Tarkoitus vain vertailla pelien tuottamaa rahavirtaa ei myytyjä kappalemääriä.

9 tykkäystä

Onkohan pientä piristystä myynnissä havaittavissa? Kipuamassa takaisin TOP 30 US Amazon. Targetissa #5 ja Walmart #9 PS4 peli. Ei tietoa mitä target/wallmart on pärjännyt launchiin ekojen päivien jälkeen. Taisi käydä jo yli #40 sijan Amazonissa viimeisen viikon aikanana.

Edit: Siis aivan liian aikaista sanoa, mutta pikkuruinen positiivinen indikaattori?

6 tykkäystä

Muistanko oikein, että ainakin Amazon myi jossain vaiheessa ei oota eli peliä ei ollut varastossa? Tällainen ilmoitus ainakin itsellä usein vaikuttaa ostopäätöksen tekemisen ajankohtaan…

1 tykkäys

Totta, oli 1-1.5 viikkoa oli out of stock. Myyntiähän se silti edistää ja tylsää, jos pienet/tyhjät varastot estävät myyntiä. Amazon varmasti tietoisesti pitää uusien IP-pelien varastoja varsin pieninä.

Tuo ei pidä paikkaansa, Alan Wake myi huonosti Xboxilla. Vasta kun MS salli Remedyn julkaista pelistä PC-porttauksen ja julkaisivat sen Steamissa sekä muissa palveluissa myyntiä alkoi kertyä. Ts. myyntiä tuli useamman vuoden aikajänteellä tasaisesti.

2 tykkäystä

Mikä ei pidä paikkaansa. Kirjoitin, että “AW myi aikoinaan yli kolme miljoonaa kappaletta pelkästään Microsoftin alustoilla”, jolla viittasin Xboxiin ja Windowsiin. Ja jostain muistan lukeneeni, että kokonaismyynti oli mainitsemani 3 miljoonan sijaan yli 4 miljoonaa, en nyt löytänyt tähän lähdettä. Totta kai AW2 pitää julkaista kaikilla mahdollisilla alustoilla, ja PC-versio mieluummin tosiaan Steamissä kuin Epicillä.

1 tykkäys

Ennen julkaisua USA:n puolella 505:lla oli jotain “female influencer” kamppiksia tms. eli pelin testiversiota jaettiin etukäteen nais-influencereille ym., jotka saivat tehdä previewejä youtubeen ym.

Muistan nähneeni tuolloin jo jonkin verran kriittistä kommentointia palstoilla (USA). Onhan tästäkin joku pieni porukka voinut vetää herneet, mutta luulen syyn huonoon myyntiin olevan laajemmin markkinoinnin puutteessa.

1 tykkäys

Tuollaiseen ei onneksi tarvitse lähteä mukaan. En olisi ikinä ajatellut päähenkilön sukupuolella olevan väliä. Eikä mulla tullut kyllä mitään feministi- juttuja mieleen pelistä.

Jenkeissä, saati jenkkipelaajilla sitten, nyt ei muutenkaan yleistäen kummemmat arvot ole. Videopelit em tietyssä pelaajistosegmentissä ovat sellaista vapaata viidakkoa.

En kanssa muista ite olleeni junnuna mikään asiallisin codipeluri. Mutta harmi kun oikean maailman trendit ja inhimillisyys ei ole videopelien genreen laskeutuneeg.

2 tykkäystä