Remedy Entertainment Oyj -ketju (Osa 1)

Huomaatteko ajoituksen?

Sonyn PlayStation Now -palveluun kuudeksi kuukaudeksi. Kyseessä on PlayStation 4 -pelikonsoleille ja Windows PC -laitteille saatavilla oleva kuukausimaksullinen tilauspalvelu

Kuuden kuukauden päästä Epic yksinoikeus ohi ja saadaan sitten suoraan Steamiin myyntiin. :star_struck:

5 tykkäystä

Ensimmäiset pikalivepohdinnat Playstation Now -streaming palvelusta ja Controlista (Alla oleva samassa järjestyksessä, mitä asioita Googlasin ilman välivaiheita :smiley:)

  • Tilaajia oli…
    …4/19 700k (Fakta)
    …10/19 1M. (Fakta)
    … 3/20 1.3-1.5M (Mutu, ei tietoa saatavilla)

  • The Surge, 3rd person action/adventure, tuli huhtikuussa 2019 PS NOW-palveluun…
    …31.3.2019 oli n. 279k pelaajaa
    … 1.5.2019 oli n. 1.86M pelaajaaGamstat-linkki

Pohdinta: Mahdollisesti lyhytaikainen piikki lyhytaikaisissa PS-Now tilaajissa, jotka halusivat pelata sinä kuukautena? Tilaajiahan tuossa vaiheessa pitäisi olla < 1M. En tiedä käytetäänkö ym. tilaajien määrittelyssä sitten jotain pitkäaikaisempaa “x kuukautta tilannut” -määritelmää.

  • Control PS NOW -palvelussa:

Hypoteesi: 50% Tilaajista (1.4M*0.5 = 700k) pelaa Controlia. Oletetaan, että 20% pelin ostajista ovat valmiita ostamaan Seasons Passin (range lienee 10-30%, lähde 1, lähde 2).

Tämä tarkoittaisi n. €3.7M kassanvahviketta Remedylle alla ja yllä olevilla oletuksilla.

EDIT: Unohtui se 20% oletus :smiley: eli ~€700k, eli suurin piirtein euro per tilaaja, noh ei tällä kuuhun mennä. Livepohdinnan lapsuksia :smiley: Joutuu taas toistamaan, että onneksi en ole työkseni numeroiden/excelin kanssa tekemisissä :----) Joka tapauksessa tämä on kaikki kotiin ja jonkinlainen diili Sonyn kansas lienee kuitenkin PS Now liitymisestä myös luvassa :slight_smile:

image

7 tykkäystä

Lisää tulta pesään… vähän vanhaa uutista sekoitettuna uusiin uutisiin… Alan Wake Remaster?

In 2019, Shuhei Yoshida went to Remedy studios to have a go at Control, the studio’s latest action-adventure game. Yoshida claimed that he enjoyed playing Control and is waiting for the release of the game. XDEV Europe, which publishes PlayStation related content in collaboration with other studios, retweeted the Twitter post made by Yoshida.

The retweet already gave to speculation that a PlayStation exclusive was in the works by the two companies. Even still, that could be considered a bit of a stretch. However, Alexis Guariguta, a new lead producer at Remedy Entertainment, recently modified his job experience on Linkedin. He put up the term XDEV + CODEV in his current projects.

When you put the two together, it does indicate that Remedy is involved in a PlayStation exclusive. There is a possibility that the Sony Interactive Entertainment and Remedy Entertainment could be working on a PS5 exclusive.

EDIT: XDev ei välttämättä toki tarkoita juuri Sonyn xdeviä vaan yleisesti external developmenttia.

7 tykkäystä

ja gamstat päivittyi. Tasasen tappavaa 10000 uutta pelaajaa / viikko. http://gamstat.com/games/Control/

Viikon päästä ei vielä virallisessa lukemassa näy tuo ps now, mutta tuo epävirallinen ennuste varmaan antaa jo jotain viitteitä. psnprofiles käyttäjämääristä varmaan ensimmäisenä pystyy arvioimaan vaikutusta.

12 tykkäystä

Tekee kans hyvää tunnettuudelle ja Remedyversestä tietoisuuden levittämiselle.

Jahka Remedyverse/Control saa jatkoa voi uuden pelin levikki saada räväkämmän lähdön, kuin pioneerityötä uutena IP:nä tehnyt Control (oli se peli sitten Control 2 tai sen maailman syventävä eri nimellä).

Tämä siis positiivista +3 vuoden päähän katsovalle sijoittajalle. :sweat_smile:

15 tykkäystä

Tasasen tappavista uusia käytetettyjen pelien ostajia :face_with_monocle: Hienoa jos nämä ovat “uusien” pelien ostajia :hugs:

3 tykkäystä

Nyt kun sain pelin auki ed viestissäni, ja Vernpu linjoilla vaikkei nyt tarkoittanutkaan mutta sivuaa löyhästi, mutta mun mielestä Remedyn kanssa ei tarvitse katsoa kovinkaan pitkälle enää. Toistan itseäni ja Control tekee emopelillä ja lisäreillä tänä vuonna jo älyttömästi rahaa.

Kaupan päälle edulliset tunnusluvut ja etenkin nettokassan huomioivat ev-luvut, Remedyn tuottopotentiaali ja hillotolppa on ihan silmien edessä (vrt inderesin video).

Rahaa tulee sieltä ja täältä. :sunglasses::money_mouth_face:

5 tykkäystä

Enpä tiedä. Trailing 30 days new players performoi gamstatissa yli tuplasti paremmin mm. Man of medan ja 1.5x wreckfest, jotka julkaistiin samaan aikaan. Tuskin pelkästään käytettyjen pelaajia :slight_smile:

Ilmeeni tämän päivän uutisista taas Remedyn omistajana:

13 tykkäystä

kiva kiva

Control on PS Now’ssa seuraavat 6kk eli syyskuun alkuun. Ehtiikö AWE tähän ikkunaan? Jos ei, Controliin PS Now’ssa tykästyvä pelaaja pääsee pelaamaan vain yhden maksullisen DLC:n tai vaihtoehtoisesti päätyy ostamaan pelin itselleen syksyllä.

2 tykkäystä

Mielenkiintoista nähdä nähdäänkö Control myös Xbox GamePassilla. Esim. Controlin kanssa eilen samaan aikaan PS Now:lle julkaistu Wolfenstein II: TNC löytyy jo Xbox Game Passista, joten mahdottomuus se ei liene.

Xbox GamePassin twittertili ei ole vielä vihjannut maaliskuun pelejä, joten saattaa tietenkin olla mahdollista vielä nähdä Control toisellakin platalla :slightly_smiling_face:

@Observer AWE-expansion julkaisupäivää ei ole vielä julkaistu

3 tykkäystä

AWE:n ajoituksesta taitaa olla vain todettu ”mid-2020”. Julkaisu syyskuussa kuulostaisi enemmän ”fall”-luokittelulta. Toisaalta julkaisu jo kesäkuussa jättäisi alle 3kk Foundationin ja AWEn väliin. Heinäkuun julkaisu antaisi Now-tilaajille mahdollisuuden pelata AWE läpi ostamatta itse perus-Controlia, elokuu-julkaisulla aikaa jäisi niukemmin.

No, yhtä kaikki, oleellisinta on, että mahdollisimman moni Now-tilaaja tykästyisi pelin maailmaan ja laatuun, ostavat DLC:tä tai ei. Hieno ikkuna tuoda Remedyversea laajempaan tietoisuuteen.

2 tykkäystä

Tuli vastaan hyvä kirjoitus siitä, miksi videopelit alkavat nyt menestyä myös valkokankaalla ja tv-sarjoissa: 7 Reasons Why Gaming IP Is Finally Taking Off in Film/TV — MatthewBall.vc

Matthew Ballin kirjotukset muutenkin erittäin laadukkaita ja voin suositella, jos kiinnostaa syventyä tarkemmin, mihin suuntaan pelimarkkina on tulevina vuosina menossa.

19 tykkäystä

Tämmönen musiikkivideo löytyi youtubesta** SLIDE INTO THE VOID | Control Song feat. Cami-Cat - YouTube**

8 tykkäystä

Koronalla voi olla vaikutuksia pelikehitykseen. En näkisi kuitenkaan Remedyn tilannetta huonoksi

3 tykkäystä

Suurin merkitys tulee jos uusien konsolien launchi viivästyy, koska tällöin kaikki niille tehty tavara viivästyy. Entäs jos PS5 ja Xlaatikko ei tule tänä vuonna?

Ja siis vielä en sitä odota koska oletettu haarukka on vasta Syys-Marraskuu ja sinne on matkaa, mutta jos Q2 lopussa maailma on edelleen sekaisin, sitten viivästys alkaa näyttää mahdolliselta.

5 tykkäystä

pari päivää nyt ollut Control ps now palvelussa ja psnprofiles datasta pääteltynä uusia pelaajia per päivä n. 5000-6000. Viime viikkoina normaali lukema n. 1500.

edit: eikös tänään tule Digital bros katsaus, jossa voisi olla taas uusia tiedonmurusia myyntimääristä ja diileistä?

14 tykkäystä

https://www.digitalbros.com/wp-content/uploads/2020/03/2020-03-05-PR-Digital-Bros-The-BoD-approves-the-half-year-report-at-31-December-2019-.pdf

4 tykkäystä

The Premium Games operating segment gross revenue accounted for 85% of the consolidated revenue and significantly increased (up by €38.3 million) as a result of the sales of Control, released on 27 August 2019, and Bloodstained, launched in June 2019. Revenue from Control amounted to €23.9 million in the period while Bloodstained sales amounted to €8.6 million.

4 tykkäystä

Vertailun vuoksi Q1 tiedotteesta:
Revenue from Control amounted to €17.7 million
Eli Q2:lla Control revenue ollut 6.2 miljoonaa, mikä on suht linjassa palstalla esitettyjen arvioiden kanssa, ehkä aavistuksen alle.

2 tykkäystä