Salkkujen tuotto-%

Ei ole noin paljoa numeroita salkussa, jäätiin neljänumeroiseen nousuun, prosentteina melkein +5%. Mmmmm… Acceptable.

8 tykkäystä

Tälläisiä päiviä lisää kiitos :sunglasses:

muutos

15 tykkäystä

kuva

Välillä näinkin :wave:t2:

31 tykkäystä

Tänään pörssivarallisuus on kasvanut yhden vaimon shoppailukierroksen verran :sweat_smile:

image

63 tykkäystä

Toivon mukaan kasvaa toisellekin vaimolle huomenna! :joy:

Täällä +2.31% tänään, euroissa kuitenkin huomattavasti vähemmän. Onneksi ei ole niitä vaimoja.

16 tykkäystä

+9,51% mutta tukevasti pakkasella ytd edelleen eli ei mitää hätää :joy: tarvii vaa enää 5 samanlaista ni ollaa omilla…

2 tykkäystä

Kovan nousukuukauden jälkeen on salkku vielä -40% ytd. Onneksi laitoin uutta pääomaa reilusti sisään melkolailla pohjissa.

24 tykkäystä

“Laadukkaan” teknisen analyysini perusteella salkkuni pohja oli tuossa lokakuun puolivälissä.
image

YTD “enää” -36%. :money_mouth_face:

Toki pieni perstuntuma on, että kohta pulkkaillaan taas.

14 tykkäystä

Turskaa enää -43%. Tällä päivävauhdilla tosin ehdin plussalle ennen joulukuuta!

12 tykkäystä

Vielä punaisella mennään tälle vuodelle, mutta onneksi ollaan kuitenkin lähes kaikkia indeksejä edelleen edellä.

Käteisistä n. 50% tuli laitettua pikkuhiljaa töihin elokuun dropin jälkeen ja toinen puolikas odottelee vielä selkeämpiä aikoja. Itselleni se ja sama mihin suuntaan mennään niin ollaan mukana niin nousuissa kuin laskuissakin ja mahdollisuus ostaa lisää jos se pohja ei nyt ollutkaan tässä. Salaisesti kuitenkin toivon jopa että pohja ei ollut tässä😅

18 tykkäystä

Kesätauko venähti minulla pikkuisen pitkäksi yhden projektin takia mutta nyt on paremmin aikaa niin perehdyin tarkemmin salkkuni tuottoon. Nordnetin salkkuni on tuottanut vuodesta 2008 reilu +400%, eli n. +12,3% vuodessa. Mukaan mahtuu varsin monenlaista menoa mutta pitkän aikavälin tuotoksi tuo on ihan mainio. Arvopapereita on tullut ja mennyt vuosien varrella, nyt viime vuosina tahti on vähän rauhoittunut mutta kauppaa olen yhä käynyt liikaa.

40 tykkäystä

Nyt on hyvä aika nousun jälkeen päivittää tuotot.
Kiusallisesti nostin hieman käteispainoa muutama päivä sitten, mikä oli jälkikäteen katsoen suboptimaalinen liike (suurin osa sijoituspäiväkirjani kirosanoista on tässä kohtaa).

Nordnetsalkkujen tuotto, koostuen pääosin indekseistä voittaa kuononmitalla omxh25:n (enää ei tarvitse käyttää first northia vertailuindeksinä, mutta pidetään varalla…).

OST-osakepoimintasalkku ei sen sijaan voita indeksiä. Mutta enää viisi eilisenlaista nousupäivää, niin salkku on nollilla :partying_face:

7 tykkäystä

Viiden vuoden seuranta. Välillä on rallateltu reilusti indeksin päällä, nyt sitten alla.

13 tykkäystä

+37% viimeisen 6kk aikana melkoista vuoristo rataa ollut tämä 1,5v sijoitus ura

17 tykkäystä


Tilannepäivitystä parin viikon takaiseen, tämähän alkaa sujua (ennen vääjäämätöntä ensimmäistä kunnon turpaasaantia).

10 tykkäystä

Salkkujen Q3 paketissa.

Aot. Holdisalkku.

Ei muutoksia tämän salkun sisällössä viimeisen vartin aikana ja yhtiöiden Q4 näkymät ihan jees eli näillä mennään.

Ost.

Tämä vuosi alkaa tuoton osalta näyttämään rehellisemmin meikäläisen taitotasoa verrattuna aikaisempiin vuosiin.
Tämän vuoden osalta näillä kyvyillä ollaan aika lähellä maksimisuoritusta.

Olen aika skeptinen kilpailueduistani sijoittajana, mutta tavoite ja suunnitelma kuitenkin on edelleen indeksin voittaminen.
Riskit haluan pitää kuitenkin nykyään aika maltillisena, joten salkku on liikkunut entistä enemmän indeksiä seurailevammaksi.
Onneksi hahmottelin tätä suunnitelmaa jo viime syksynä, joten tappio on pysynyt siedettävänä.

Olen melko varma, että sijoittamisessa en näillä kyvyillä saa tiedoista ja lukujen murskaustaidoista etua markkinoihin, mutta näin isolla ajankäytöllä voisin ajatella, etten toisaalta häviäkkään ratkaisevasti.
Pienen kilpailuedun voisin sitten toisaalta saavuttaa tunteiden hallinnan pelikentällä tälläisinä synkistelyn aikoina.
Tähän perustuen olen koittanut löytää pahimpien pelkokertoimien aikana hyviä yhtiöitä, joilla on huonot lähitulevaisuuden näkymät, mutta jo muutaman vuoden sisällä olisi potentiaalia selvästi parempaan.

Katsotaan onnistuuko osakepominnat ja jos ei, niin poinopiste menee entistä enemmän indeksityyppisiin ratkaisuihin.

17 tykkäystä

Noin kuukausi sitten YTD oli -45%.

Ja nyt on -44%

Eipä sillä ole väliä, että mitä kuukaudessa tapahtuu, mutta hieman lannistavaa kuitenkin. Vertailuindeksini on kasvattanut kaulaa; OMXHGI:n YTD on nyt -11,87%.

Ostin ja myin -ketjuun lisäilin tuoreimman hankintani ja voi olla, että tänä vuonna en välttämättä osta tai lisäile mitään, mutta ajattelin hieman (en paljon) kasvattaa käteiskassaa. Toki ostan tai lisäilen, jos näen jotain oikein houkuttelevaa, mutta tuskin mitään sen suuremmin.

Säästämisaste korkea, paljon töitä, opiskelua ja melko säännöllistä osakepoimintaa - näillä mennään. Olen iloinen siitä, että viime kuukausina indeksi ei ole valtavasti ottanut lisää kaulaa.

Lainaan tätä kommenttia:

Jos nyt oikein postiivisesti katsoo, niin ehkä voi sanoa, että ainakin laskun kiihtymisnopeus on hidastunut ja pahimmasta palautunut.

:sunglasses:

24 tykkäystä

Eikös se ollut joskus kuukausi sitten kun esitettiin arveluita, että kova työntekosi alkaa kantaa hedelmää? Sen jälkeen olet takonut lyhyellä matikalla laskettuna annualisoituna 30% tuottoa. Lumipallo on lähtenyt pyörimään eikä tätä vyöryä pysäytä enää kukaan eikä mikään. (Edit: oli väärät luvut, alla korjaus.)

16 tykkäystä

En muistanut googlettamatta, mikä oli annualisoitu tuotto, mutta ostin heti tämän faktan.

Eikä tässä hätää ole, kun mulla on salkussa potentiaaliset 10-bäggerit Konecranes, Scanfil ja Valmet. PYN Elite on ollut mun Nordnetin salkun kanssa samassa juonessa… tai itse asiassa se on vähemmän laskenut kuin salkkuni. :sunglasses:

4 tykkäystä

Korjaus edelliseen: (0,56/0,55)^12=1,24, eli +24% per vuosi tällä tahdilla.

13 tykkäystä