Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Minun viesti Evo ketjussa liputettiin ja ihan ok. Kysyisin ylläpidolta, että jos poistan sen itse, niin näettekö mikä se viesti oli (ettei laitetan pahoja tilastoja) viesti oli sellainen jatko kommentti että eri sivustot näyttävät välillä vähän mitä sattuu ja alkuperiseen kysymykseen tuli kiitettävästi vastausta.

Eli onko ylläpito hyvä jos itse poistan viestin vai poistatteko te, vai annetaanko olla liputettuna?

En halua banaania kiitos… :slight_smile: voisin tehdä poiston teidän puolesta, mutta että ei sitten kurmoteta turhaan viljoa jos siellä jotenkin teille näkyy, että viljoa on liputettu.

Vastauksista kysymyksiini, lieneeo li hyötyä muillekin kuin minulle, joka halusi saada vähän kiinni evon tilanteesta, kun en ole siihen niin keskittynyt, kuin joihinkin toisiin yhtiöihin.

9 tykkäystä

Viljo, hyviä ajatuksia ja kysymyksiä - vastaan niihin parhaani mukaan. :slight_smile: Muut poliisit voivat tarvittaessa täydentää vastauksiani. :slight_smile:

Kävin katsomassa ja lukemassa viestisi, joka oli liputettu. Se on nyt siis piilotettuna, mutta sen voi kaikki foorumilaiset halutessaan vielä lukea. Jos itse poistat viestin, se näkyy meille poliiseille, mutta jos liputettu on poistanut oman viestinsä, joka ei ehkä tuo lisäarvoa ketjuun, niin näemme sen hyvänä asiana.

Se viestisi on liputettu foorumilaisen toimesta ja viesti on tosiaan piilotettu meidän poliisien toimesta, mutta ei poistettu kokonaan. En ehkä enää poistaisi viestiä kokonaan näkyvistä, jotta muut tietävät, mihin sinulle on vastattu. :slight_smile:

Viljo kirjoittelee usein hyviä viestejä, mutta jos viestejäsi kauhean usein liputetaan, niin voi hieman hioa jatkossa omia viestejäsi. En nyt näe ollenkaan, että sulle pitäisi antaa banaania ja lisäksi tuot erilaisista firmoista hyviä juttuja esille.

Kiitos hyvistä kysymyksistä ja rakentavasta viestistä. Näistä mekin pollarit saamme oppia ja ajateltavaa. Vastasin nyt näin pidemmän kaavan mukaan, kun oli vähän ylimääräistä aikaa. Hyvät viikonloput! :slight_smile:

8 tykkäystä

Ok thanks! Lähinnä ajattelin, että jos itse poistan, mutta ette näe sisältöä, niin sitten sen voi kuvitella sisältävän vaikka jotain loukkaavaa tai vastaavaa… sellaista tuskin kirjoittaisin.

4 tykkäystä

Minulla siunaantui kyseenalainen kunnia, jossa viestini poistettiin (muistaakseni) ensimmäistä kertaa. Viestini koski Simonin sanomisia @Verneri_Pulkkinen sen haastattelussa, ja oman tulkintani tästä - liittyen @Half_pro :n mietintään onkohan tuleva hybridilaina suunnattu preatolle.

Viestin poisto ei minua liikoja haittaa, lähinnä mietityttää että oliko se “liian sisällötön” vai esim. epäkorrekti vastuuttoman spekuloinnin takia? Vai puuttuiko kenties lähteet tms.?

Viestissä yritin vapaasti ulkomuistista siteerata tätä kohtaa haastattelusta:

Mielestäni simon aika selvästi kertoo että PK yritysten ja boreon kautta voi saada kassavirtaa muullakin tavalla kuin osingoilla, ja itse uskon tarkoittavan esim. korkokuluina - joten olen eri mieltä onko tuo irroitettu kontekstista.

Mutta koska lainanmyöntäjää ei tässä vaiheessa edes tiedetä, on tuolla aikaista spekuloida, joten liputus saa minunkin puolesta jäädä voimaan. Kiitos vastauksesta :+1: . Ja hauskaa viikonloppua!

7 tykkäystä

Liputtaja oli perustellut lippua ”sitaatti irrotettu kontekstista”. En itse käsitellyt tätä mutta ehkä se selventää vähän?

3 tykkäystä

Moikka ja tervetuloa Foorumille! :slight_smile:

Foorumilainen liputti viestisi, eli ns. “ilmoitti” siitä, että viesti ei ehkä ihan sovi yhtiöketjuun. :slight_smile: Et tehnyt mitään isoa “rikettä”. Yhtiöketjussa pyritään laadukkaaseen viestintään, joka tuottaa myös muillekin lukijoille lisäarvoa esim. jotain uutta tietoa etc.

Jos haluaa hehkuttaa yhtiön menoa pörssissä, niin voi ehdottomasti kirjoittaa tähän ketjuun:

Muutenkin vapaata keskustelua voi käydä Kahvihuoneessa, eli täällä: Inderesin kahvihuone (Osa 4)

Huomasin, että olet uusi jäsen, niin ajattelin hieman ohjeistaa, koska uutena ei voi tuntea Foorumin kulttuuria ja sääntöjä.

Mukavia luku- ja kirjoitteluhetkiä! :slight_smile:

8 tykkäystä

Joo uusi olen ja täysin untuvikko koko sijoittamisessa. Teollisuus lähinnä kiinnostaa, kun itse asentajana toimin alalla. PAhoittelut tuosta.

ti 1. helmik. 2022 klo 12.26 Sijoittaja-alokas sivustolta Osakesijoittaminen (inderes@discoursemail.com) kirjoitti:

13 tykkäystä

Poistin @Jurpo2 sun kommentin Pörssien suunta ketjusta

Kun ei tuo ole mielestäni kovin rakentavaa kritiikkiä Nordean näkemystä kohtaan eikä sovi ketjuun. :slight_smile:

2 tykkäystä

Mikäpäs siinä. Minusta Nordea, kuten useimmat omaisuuden hoidosta elantonsa saavat, antaa käytännössä pelkkiä “osta” tai “pidä” -suosituksia osakemarkkinaan. Ehkä sen toteaminen ääneen ei ole kovin mairittelevaa Nordeaa kohtaan, muttei sen vuoksi vähemmän totta.

4 tykkäystä

Kaikilla ei ole sama käsitys. Olen seurannut Antti Saarta Twitterissä 2 vuotta ja mielestäni hänen mielipiteeseensä eivät kurssivaihtelut vaikuta. Mielestäni yksi parhaista talous- ja pörssiasiantuntijoista ja hyviä ohjeita pitkän tähtäimen sijoittamiseen.
Hän ei siis treidaa, pyydä myymään joulukuussa ja ostamaan tammikuussa

Tämä ei kuulu tämän ketjun aiheeseen eikä tuo ketjun sisältöön lisäarvoa, joten viestini saa liputtaa

11 tykkäystä

Vasta Nordea antoi Remedylle hyvin karhuisan 28e ja myy suosituksen (inderes 50e ja osta). Silloin tiedettiin kertoa, että Nordea haluaa puskea kurssia alas, jotta saa lisättyä halvalla rahastoihinsa. Ei voi näköjään koskaan voittaa :man_shrugging:

6 tykkäystä

Mutta kuitenkin: “Pitkäjänteisellä tai markkinoiden lyhyen aikavälin heilahteluista hyötyä hakevalla sijoittajalla on nyt hyvä tilaisuus kasvattaa osakeomistustensa määrää.”

1 tykkäys

Antti Saaren näkemys ei ole mielestäni juuri muuttunut viime kuukausina kurssiheilahteluista huolimatta. Osakkeet ovat olleet ylipainossa johtuen uskosta vahvaan tuloskehitykseen. Tammikuun pudotus oli hänen mukaan selkeä ylilyönti, jonka vuoksi nosti osakepainoa ja jopa ennusti lyhyellä aikavälillä (kuukausia) kurssinousua, josta voi hyötyä myös lyhyen aikavälin sijoittaja. Eli vahvaa vuotta 2022 ja osakkeiden ylipainoa on painotettu jo ennen joulua.

6 tykkäystä

MIelestäni esität keskenään ristiriitaisia väitteitä. Toisaalta koet vääränä sen, että huomautan Nordean käytännössä aina suosittelevan ostamista tai vähintäänkin pitämistä, ja sanot etteivät heidän suosituksiinsa vaikuta kurssit. Jatkat heidän kehottaneen ostamaan osakkeita jo pidemmän aikaa, mikä on juuri se, mitä sanon. Väität, etteivät kurssit vaikuta heidän suositukseensa, mutta heti perään itsekin lainaat Saaren argumenttia siitä, että ostamissuositus tammikuussa perustuu alhaiseen kurssiin. Siis samaan aikaan suositus perustuu kurssiin ja ei perustunut kurssiin. Näemmä treidatataan kyllä, mutta vain ostopuolta.

MInusta todistit hyvin alkuperäsin pointtini: sellaista kuukautta ei olekaan, jolloin kehotettaisiin myymään, ja perustelut ostamiselle vain vaihtuvat. Yksittäisille osakkeille voidaan antaa myy-suosituksia, joskin selvästi vähemmän kuin Inderes, mutta se on kuitenkin eri asia kuin näkemys pörssin suunnasta.

2 tykkäystä

Laitoin mielestäni ihan asiallisen oman näkökulman Nokian rapsaan. Ok, ei mitään uutta tietoa tai syvällistä analyysiä, josta syystä olisin ehkä liputuksen ymmärtänytkin. Kuitenkaan viestini ei mielestäni ainakaan eksy aiheesta, joka oli merkitty syyksi. Viesti liputettiin ja poistettiin yhteensä alle minuutissa, joten toivoisin palautetta siitä, mikä tämän konsensuksen viestissä aiheutti? Saako ketjuihin enää kirjoittaa näkökulmia/mielipiteitä julkaisuista?

Hyväksyn siis tuomion, mutta tahtoisin kehittyä kirjoittajana :slight_smile:

Viesti:

9 tykkäystä

En ollut liputtaja, mutta ei tällaiset viestit ainakaan omasta mielestä kovin lisäarvoa tuovia ole, etenkin jos kaikki alkavat tällaisia postaamaan. Menee ketjut tukkoon äkkiä kun tällaisia viestejä on useita, menee ketjujen lukeminen hiton työlääksi.

Omia mielipiteitä / ajatuksia toki saa antaa, mutta kyllä niihin toivoisi jotain syvällisempiä pohdintoja / päätelmiä, ei pelkkiä onlinereita. Nythän tuossa oli vain lyhyitä toteamuksia tyylillä “tästä tykkään, tästä en tykkää”.

Mutta eihän nämä aina niin mustavalkoisia asioita ole, ei oo helppo homma modeilla.

10 tykkäystä

Oletteko huomanneet, että yhteisö haluaa poistaa ennemmin osakkeille negatiivisia kommentteja kuin kurssikehitystä positiivisesti arvioivia? Sama ilmiö näkyy tykkäysten määrässä.

4 tykkäystä

Kun otsikkona on “… Mitä ajatuksia teillä on Nokiasta”, voisi ymmärtää, että myös lyhyet kommentit ovat hyväksyttäviä. Varsinkaan tulosjulkistuspäivinä ei aina tarvitse kopioida tulosraporttia, osia siitä tai analyyseja, jotta voisi ilmaista “mitä ajatuksia minulla on”.

5 tykkäystä

Tuo otsikko oli hyvä pointti, otin saman tien vapauden muokata otsikkoa jottei tällaisia assosiaatioita syntyisi. :sweat_smile:

9 tykkäystä

Tää tässä on malliesimerkki oikeasta asenteesta :heart_eyes: Kiitos sulle hyvästä esimerkistä! :slight_smile:

24 tykkäystä