Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Kysymys ei ole siitä mikä juuri itseä häiritsee. Täällä on onneksi toimiva linja käytössä. Monissa yhtiöketjuissa on tuhansia viestejä. Niiden seasta on tarkoitus löytää tietoa juuri siitä yhtiöstä. Sen takia sinne ei kuulu viestit, jotka eivät liity asiaan mitenkään. Voit tehdä vertailun esimerkiksi sillä tavalla, että käyt lukemassa saman firman ketjun täältä ja Kauppalehden foorumilta.

Vaikka et olisi itse koskaan löytänyt mitään moderoitavaa niin muut onneksi löytävät. Liputettu kysyi asiasta ja häntä opastettiin. Ihan normaalia toimintaa. Mielestäni “sitruuna laitettiin koloon” ensimmäisen kerran tässä sinun viestissä.

4 tykkäystä

Kävin työllistämässä äsken moderaattoreita, mm. @Verneri_Pulkkinen eräällä kahvihuoneen viestillä, josta “ansio” kuuluu @Miguel3 -nimimerkille. Muita vähättelevä käytös ja toisten sijoituspäätösten dissaaminen foorumilla ei ole mielestäni pelkästään liputuksen aihe vaan siitä pitäisi aiheutua viikon bänni. Jos oikean työpaikan kahvihuoneessa dissataan työkavereita niin kyseessä on työpaikkakiusaaminen.

Lisäys: Itse asiassa viesti kummastutti minua jo eilen illalla, mutta nukuin yön yli ja kyllä se aamullakin vielä yhtä epäasialliselta tuntui.

3 tykkäystä

Muutamissa yrityksissä on Kauppalehdessä huomattavasti syväluotaavampaa keskustelua ja parempaa argumentointia kuin täällä, vaikka välillä roiskuu yli.

Ymmärrän kyllä tämän linjan, jossa asia on tarkoitus pitää aiheessa ja luoda jotain arvoa keskustelulle. Hyväksyn sen ja se on ihan ok-linja, mutta pitää sitä välillä antaa tälle meidän gestapo-päällikölle vähän palautetta. :wink:

Ad hominemit yms. ovat ihan hyviä syitä vähintään käydä syväluotaava keskustelu kyseisen nimimerkin kanssa.

Tämä on varmasti toimivin systeemi Vernerin ja yhteisön kannalta. Ymmärrän nyt myös keskustelun johdosta sen, että en syytä viestien piilottelusta wannabe modeja, vaan gestapoa, sillä ajattelin aiemmin, että viestit menee piiloon ,kun se saa esim. 5 liputusta ja Verneri poistaa ne sitten kun jaksaa. :v:

1 tykkäys

Keitä tarkoitat gestapo-päälliköllä vai mihin tällä viittaat? Moderaattorien kutsuminen gestapoksi on nähdäkseni kyseenalaista.

Viestit menevät piiloon, kun riittävän korkean luottamustason käyttäjä liputtaa sen yksin tai kaksi luottamustason 2 käyttäjää liputtaa saman viestin. Tämä ainakin oma käsitys, @Verneri_Pulkkinen voi korjata, mikäli meni pieleen. Edelleen tämän liputuksen jälkeen moderaattorit käyvät liputuksen läpi ja joko hylkäävät liputuksen ja viesti palaa näkyville tai liputus hyväksytään ja viesti joko poistetaan kokonaan tai jätetään liputetuksi riippuen varmastikin sen sisällöstä.

Foorumi on edelleen käsitykseni mukaan ollut tarkoitus pitää sillä tavalla korkeatasoisena, että sisältö olisi hyödyllistä käyttäjille. Pääsääntö ketjuihin postauksessa tulisikin olla lisäarvon tuottaminen. Jos viesti ei tuo lisäarvoa, viestiä ei kannata postata (muualle kuin kahvihuoneeseen). Jos näiden sääntöjen puitteissa ei halua toimia, niin sitten tämä foorumi ei välttämättä ole oikea paikka kyseiselle käyttäjälle.

6 tykkäystä

Ajattelin, että voisimme jo jättää tämän aiheen, mutta emme näemmä. :upside_down_face:

gestapo-päällikkö oli yksikössä ja uskon kyseisen henkilön tietävän. Pidän hänestä silti, vaikka hän ei olekaan täydellinen. :smiling_face_with_three_hearts:

Pikku roastaamista, joka saattaa olla siinä rajoilla, mutta olen vieläkin sitä mieltä, että linja ei ole kaikille sama täällä, joten kerron mielipiteeni semisti raflaavassa muodossa.

En ole puoleen vuoteen hirveän aktiivisesti seurannut foorumia, mutta tänään olen tarkkaillut ja huomannut, että linja ei aivan yhteneväinen ole, eikä suurikaan osa viesteistä ole arvoa luovaa tai arvon luontiin pyrkivää kysymyksien muodossa, mutta ei näitä kaikkia ole liputettu, joten en näkisi, että linja on yhtenevä.

Mitään järkyttävää lisäarvoa en näe näiden lausahdusten tuottavan ja ne indikoivat samaa kuin Mikin viestin jälkimmäinen puolisko. Ensimmäiseen puoliskoon sen verran, että Johannes ainakin tänään viittasi omistuksiinsa Sievin topikissa, josta myös Mikin alkuosa viestistä koostui.

Mikin olisi voinut mielestäni paremminkin toivottaa tervetulleeksi yhteisöön, joka ilmeisesti koostuu nykyään jostain ykkösluokan omaavasta aatelistosta, joka johtaa totuusministeriötä. Ennen oli asiat mielestäni paremmin, kun olen kuitenkin alusta asti tätä alustaa seurannut ja osallistunut keskusteluun.

Nämä säännöt eivät ole aivan kiveen hakattuja niin mielestäni näistä on hyvä keskustella, mutta ymmärrän, että tämä saattaa provota tiettyä ryhmää.

2 tykkäystä

Apuva. Oli liipasin sormi liian herkillä ja lipsahti lippu tähänkin viestiin. Pentele, kun noita ei voi peruuttaa mitenkään.

3 tykkäystä

Pakko @No_Thing kommentoida tähän sen verran, että viesti, johon viittaat (alla), ei todellakaan ole informatiivisimmasta päästä minun viesteissäni, mutta siinä omasta mielestäni olen vain kyseenalaistanut Sievin asemaa KL:n (tilaaja-)artikkelissa, ja perustellut näkemykseni - tässä viestissä sattumalta oman positioitumiseni kautta, koska Medifilmillä sattuu olemaan merkittävä omistus Sievissä.

Sehän olisi ollut täysin roskapostia minulta, jos olisin vain heittänyt tuon viimeisen kuvankaappauksen Medifilmin positiosta Sievin ketjuun käsittelemättä mitään substanssia itse yhtiöön liittyen. Mutta viestini ei ainakaan minun näkemyksen mukaan yo. syistä vertaudu sellaisen formaatin viestiin, jossa vain kerrotaan, että “minulla on keskihinta X tässä firmassa ja Y kappaletta omistuksia”, ja lisätään jokin hyvin pieni lisäys yhtiöön liittyen, joka ei kuitenkaan tuo mitään uutta substanssia ketjuun. Itsessään oman positioitumisen kommentointi ei missään nimessä ole kiellettyä yhtiön ketjussa, mutta se ei voi olla viestin ainoa ulosanti.

11 tykkäystä

Moro Ipe60 ja tervetuloa foorumille.

Kirjoitit viestisi ketjuun missä on tarkoitus vain kertoa mitä osti tai myi juuri (tai hetki sitten). Siksi viestisi liputettiin ja se todennäköisesti poistetaan pian.

Täällä foorumilla tavoitellaan laadukasta ajatusten vaihtoa joten esittämäsi lyhyt kysymys ilman muita taustatietoja tai ajatuksiasi ei todennäköisesti saa aikaan keskustelua yleisketjuissakaan. Foorumin henki on hieman erilainen verrattuna useaan muuhun alustaan mutta kun hetken tutkailet meininkiä, saatat saada täältä hyvää tietoa jota voit käyttää oman harkintasi mukaan :+1:

14 tykkäystä

Kiitos selvennyksestä. Oikeastaan tuo lyhyt mutta ytimekäs kysymykseni sisälsi myös ”rivinvälin”, että merkkasin itse tuota ihan vaan mielenkiinnosta syöpätutkimusta kohtaan.

6 tykkäystä

Ok, se kannattaa ihan kirjoittaa auki. Osa saattaa kiinnostuakin tuollaisista vieraammista lapuista.

4 tykkäystä

Itse liputin täältä abt 10 viestiä just pois. Taas näyttää perjantai merkkaavan viesteihin :grimacing:

2 tykkäystä

Niin, tämä on sikäli hauskaa, että joku aloittaa ja siihen ei voi vastata? Taidan hypätä sivuun foorumilta vähäksi aikaa, alkaa kyllästyttää tämäntyyppinen liputtelu. Sattui olemaan NYSE:n sulkeuduttua aikaa, kannattaa jatkossa käyttää se johonkin muuhun.

6 tykkäystä

Vaihetaanpas ketjua @StockLover2

2 tykkäystä

minun mielestä toisen provokaatioon ei tarvitse tälläisessä ryhmässä edes lähteä. Aivan loputon suo, josta muut foorumilaiset eivät saa mitään. Privaviesteissä voi jatkaa vääntöä, kumpi nyt sitten haluaa / kuvittelee olevansa oikeassa. Ja on vielä pe-ilta, se vaikuttaa :grinning:

4 tykkäystä

Minusta provokaattorin toimintaan pitäisi kiinnittää huomiota - on erikoista, että provokaation osalta pitäisi olla vain hiljaa. Kyseisen henkilöiden viestit kun katsoo läpi, niin en löytänyt mitään asiapohjaista viestiä koko foorumilta. Mitä taas shorttaamiseen tulee, niin onko se muuttunut sijoittamiseksi foorumilla? Itse käsittelen sitä puhtaana treidaamisena, enkä näe oikein ideaa, miksi sellaisesta yhtiöketjuissa aletaan keskustelemaan? Eikö ne kuulu osta/myy -palstalle?

8 tykkäystä

Totta. Mutta minusta myös mitä vähemmän antaa provokaattoreille mahdollisuuksia, sitä nopeammin ne myös keskustelusta lähtevät. Tätä keskustelua voisi käydä vaikka vuosia, enkä usko, että tästä kukaan välttämättä “voitolle” jäisi. Jatketaan vaan kaupankäyntiä. Välillä tämä menee mullakin enemmän tunteisiin kuin v-tun häviö Villarealia vastaan UEL:ssa :grinning:,

2 tykkäystä

Haarumilla on liputeltu viihdyttäviä viestejä, esim. nimimerkin @jhjhjh viesti oli hauska.

Osa Kirami-ostoksen aikaansaamista iloisista viesteistä on myös poistettu.

Itse lueskelen keskustelupalstalla mielellään rennompiakin, huumoripitoisia viestejä väliin, mutta ehkä olen vähemmistössä ja valtaosa haluaa nauttia ateriansa rutisevan kuivana, faktapohjaisena :slight_smile:.

10 tykkäystä

Huomasin saman liputuksen ja mielestäni se oli aiheellinen, vaikka olisikin hauska.

Tälläisinä päivinä kun tulee uutisia, niin viestejä saattaa tulla joihinkin ketjuihin lähemmäs 100 päivässä, niin mielekkäämpää käydä läpi niitä jos joukossa ei ole viestejä missä ei ole sisältöä.

Nää on näitä, että toiselle sopii ja toiselle ei.

7 tykkäystä

Laitoin itse ainakin tehovalvonnan viikonlopulle päälle, jotta Johannes pääsee laskuttamaan 40h viikonlopulta ja saa syödä muutakin kuin makaronia ja nuudeleita.

Vaikka itse kukin mielellään lukee toisinaan myös rennompaa keskustelua, sopii nämä hauskat ja rennot viestit esim. kahvihuoneeseen paremmin kuin itse yhtiön ketjuun. Tällöin jos kuukauden päästä lukee yhtiöketjua, on informaatio-/rakettiviestien suhde hiukan siedettävämpi, eikä 4/5 viesteistä ole täysin turhia.

PS. liputusketjua en lupauksesta huolimatta hiljentänyt

6 tykkäystä

Täysin samaa mieltä tästä sun kanssa @Johnnyboy! :innocent: Muistakaa muuten myös, että jos jotkut viestit ehkä kaipaa vaan siirtämistä toiseen ketjuun, niin mut tai Vepun yms. voi tägätä, niin me siirretään kyllä :sunglasses: Siin on vaan se et jos oon liputuksen kans samaa mieltä, joka ajaa samaa asiaa, niin jos haluisin siirtää noi vaikka kahvihuoneeseen, nii se hyväksytty liputus silti jättäis noi viestit piiloon :frowning: Tällä hetkellä tosin en pysty kahvihuoneeseen siirtämään mitään, koska pahuksen 502 Error… Pitää selvitellä miten ton ratkois

PS: 40h en ikinä pystyis laskuttamaan hyvällä omatunnolla viikonlopulta :smile: :joy: Mutta rakennetaan yhdessä parempia Foorumia - ainakin mä haluun tehdä Foorumista paremman paikan joka päivä :sunglasses:

14 tykkäystä