Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Hieman alkoi tänään hymyilyttää, kun erääseen ketjuun laittamani linkki oli liputettu ja nyt pari päivää myöhemmin sain kyseisestä linkistä “kunniamerkin / suosittu linkki” : “Kiitos kun lisäsit hyödyllisen linkin, joka toi mielenkiintoista sisältöä keskusteluun!”

11 tykkäystä

Tuon oli joku liputtanut ostin/myin-ketjusta? Kyllähän tuonne ennenkin on jotkut laittaneet kryptokaupankäyntiä, ei tuo kai liputuksen arvoinen ole…?

Kryptojen omaa “ostin-myin”-ketjua on näemmä kokeiltu mutta 6kk aikana se on saanut vain 140kpl viestejä, osa ei välttämättä ole edes huomannut tuollaisen olemassa oloa. Eikä se nyt juuri suosiota ole saanut.

5 tykkäystä

Miksi muuten kryptojen ketju eriytettiin? Jos sinne ei juurikaan tule omia postauksia, niin ei kait sit kannata erikseen pitää?

2 tykkäystä

Minä tein liputuksen, koska kryptoille on kerta erillinen “ostin-myin” ketju perustettuna eli liputettu viesti oli väärässä ketjussa. Näyttäähän tuo kryptoille varatussa omassa ketjussa olevan viestejä useampiakin viimeisen viikon ajalta (eli ketju hengissä) + ymmärtääkseni viestien kappalemäärät eri ketjuissa eivät määritä sitä mihin ketjuun viesti olisi sopivaa laittaa? Eli eikö ketjun aihe on määrittävä tekijä?

Ei siis mitään henkilökohtaista viestin kirjoittajaa vastaan tai kryptoja vastaan (vaikka en niistä itse olekaan kiinnostunut), mutta olisihan se oikeakin ketju löytynyt pienellä selailulla/haku toiminnolla (esim. Hakusanalla krypto)

5 tykkäystä

Olet kyllä ihan oikeassa, eli sinällään liputus ei ollut väärin.

4 tykkäystä

Hei adminit,
En ole varma kenet tähän pitäisi bingata.

Onko olemassa tilastoja tai dataa liputuksista?
Kuka on foorumin liputetuin ja kenen lippu heiluu useiten?
Tai pystyykö foorumilainen itse näkemään kuinka monta liputusta on saanut historiansa aikana?

Kärkikolmikkoa ei tarvitse julkisesti jakaa, mutta mielenkiinnosta kysyn :slight_smile:

2 tykkäystä

Moikka!

Adminit näkee käyttäjien statseja, esim kuinka monta liputusta on antanut ja kuinka monta liputettua viestiä on saanut. Kuitenkaan yhtä suurta listaa meillä ei ole jossa olisi eniten lipputtaneet tai eniten lippuja keränneet. Tavallinen käyttäjä ei tietääkseni pysty näkemään omia statsejaan, vaan siihen vaatii ylläpidon oikeudet.

4 tykkäystä

Puutunpa, taas, tähän harhaan.

Liputustoiminto on foorumilla siksi, että käyttäjät voivat liputtaa (=informoida ylläpitoa) omasta mielestään sääntöjen vastaisista viesteistä. Kun näitä liputuksia tulee useampi, menee viesti piiloon, ja ylläpito sitten tekee sille mitä katsoo viisaudessaan aiheelliseksi.

Ei siis ole olemassa oikeita ja vääriä liputuksia, on vain mielipiteen ilmauksia. Ja niitä saa jokainen tehdä, ilman että täällä aletaan julistamaan mitkä ovat oikeita ja mitkä vääriä liputuksia.

Liputan siis itse vastakin aina kun siltä tuntuu ja kehotan muita toimimaan samalla tavalla!

UGH!

5 tykkäystä

:grin: Joko sarkasmitutkani on rikki tai sitten tartuit vahvasti yksittäiseen sanaan ilman tekstiyhteyttä, mutta hyvä tarkennus, modethan sen katsoo lopulta mitä poistetaan ja mitä ei.

Ehkä olisin voinut ilmaista kysymykseni näin: “ostin/myin ketjussa on usein osakemyyntien yhteydessä maininta myös myydyistä kryptoista. Liputetaanko jatkossakin kaikki pelkät kryptoviestit, jotta niitä alkaisi ohjautumaan “ostin/myin kryptovaluutat-ketjuun” vai onko tässä kohtaa asialla juurikaan väliä”.

Mutta annoit samalla tähän vastauksen. Liputetaan silloin jos siltä tuntuu, modet hoitaa loput.

Piis änd laav

6 tykkäystä

Mikäs körttiläispiiri nyt on tullut puhdistamaan keskustelua, kun kaikki viestit, joissa mainitaan sanat ‘uskonto’ ja ‘taleban’ liputetaan ja poistetaan varsin nopeasti?

Piis änd laav, kuten Juurikin kaveri Wondadog sanoi.

2 tykkäystä

En usko, että liputusten syy on varsinaisesti nuo sanat (ne ovat täällä sallittuja), vaan lähinnä kommenttiesi hieman epäkoherentti rakenne: usein ne tuntuvat menevän täysin aiheesta ohi. Siksi liputukset menee myös läpi ylläpidolta.

11 tykkäystä

Epäkoherenttia keskustelua kahvihuoneessa? Toivottavasta ei purskahtanut kellään kahvit rinnuksille. Piis änd laav!

4 tykkäystä

Joskus Verneri kertoi, että olen foorumin liputetuin henkilö, mutta sittemmin liputusten tahti on hiukan hiipunut.

Toisaalta se ei välttämättä ole suhteessa viestien määrään / tykkäyksiin :roll_eyes::thinking:

Tänään oli kyllä joku liputtanut Panoro ketjun viestini ihan aiheellisesti, vaikka halusin vaan antaa sympatiaa pohjolan ekalle.

Ilmeisesti sitä ketjua lukee muutkin kuin n. 5 henkilöä meidän lisäksi.

No katos joku liputti Aspo ketjussa jossa ilmaisin, että aspon nykyinen tulostaso riittää kurssi nousuun, kun suhteuttaa arvostukseen…

Ehkä joku provosoitu tästä viestistä :roll_eyes:

7 tykkäystä

En mä usko, että niistä välttämättä provosoidutaan. Joskus ne viestit voi olla hieman tajunnanvirtaa ja useimmat ketjut halutaan pitää asiapainotteisina. Jos eksyn aiheesta, niin mua liputetaan ja mikäs siinä. En itse tee siitä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä.

1 tykkäys

Näinhän se on, eikä aina jaksa selittää niin tarkasti, ehkä silloin voisi jättää kommentoimatta, mutta kyllä aspon p/E, alkaa nyky menolla painumaan alhaiseksi.

Nyt täytyy kyllä oikein kysyä, että mistähän syystä kamux-ketjussa liputettiin? Sanon nyt sen ääneen, mitä olen miettinyt ennenkin. Liputusoikeus pitäisi olla sama kuin moderoinnilla, muutama henkilö riittää.

1 tykkäys

En liputtanut, mutta veikkaisin, että koska “vastasit trollille”, kuten seuraavakin. Ei siinä muuten vikaa ole.

5 tykkäystä

Sun viesti tais mennä siinä mukana kun vastasit edelliseen joka oli täysin nolla postaus. Tai toi koko keskusteluhaara on mielestäni melko selviä liputuksia ja olisin liputtanut itsekkin jos olisin nähnyt vaikka en anna melkein koskaan laiskana miehenä lippua.

En liputtanut mutta mietin itsekkin ottaako Eka ton kettuiluna. Toisaalta samaan aikaan olisin itsekkin voinut sanoa että ompa miehellä mielettömän huono tuuri tämän loppukesän. Jos satut lukemaan niin polta se Lionin takki roviolla. Olen varma että siinä on joku huonon onnen kirous.

6 tykkäystä

Säännöistä löytyy se viisi pykälää niin kerrataan.

II) Keskustelu asialinjalla. Älä kommentoi, jos et pysty tuomaan keskusteluun uutta sisältöä. Huumori kuitenkin suotavaa

Viestiin mihin vastasit oli liputettu/varmasti tulossa lippua niin turha tosiaan ruokkia trollia.

6 tykkäystä

Noh, jos jokainen negatiivisen arvion heittävä oletetaan trolliksi, lopputulos on samanlainen taputetetaan toisiamme selkään ryhmä kuin linked in on varsinkin hr-henkilöiden toimesta. Kohta tämäkin forumi on täynnä postauksia tyylillä tänään keksin kuinka laitan vessapaperirullan telineeseen ja kymmenen kaveria komppaa sanoilla mahtavaa!, resonoi!

Saattoihan se toki hyvinkin trolli ollakin (tai kirjoitusvirhe), mutta itse lähden mieluummin oletuksella että sitä tietoa voi olla enemmänkin. Osalta niitä perusteluja vaan joutuu vähän kaivamaan. Ei työelämässäkään yleensä se puheliain kaveri ole se, joka aiheesta eniten tietää.

1 tykkäys