Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Vahvalla mutulla uskoisin että modet bannailevat erityisesti sellaisia henkilöitä jotka syövät kohtuuttomasti moderaattoreiden työaikaa eli lippuja on vissiinkin tullut selvästi keskivertokäyttäjää enemmän tai muuten selvästi osoitettu huonoa henkeä jollain tavalla. Olet pitkäaikainen käyttäjä joten uskon että tiedät varmasti millaisesta käytöksestä Inderesin yhteisö tykkää ja millaisesta ei tykkää. Olen myös hirmuisen skeptinen etteikö joku mode olisi ollut sinuunkin yhteydessä privaviestillä banneja ennen tai niiden jälkeen tai ettetkö olisi saanut selville banniesi syitä, jos niitä olisit kysellyt.

Moderaattorit ovat kuitenkin pääsääntöisesti täyspäisiä ihmisiä ja yhteisö liputtaa enimmäkseen heikkotasoisia ja huonoja viestejä, joten liputuksen “uhri” on lähtökohtaisesti väärässä kunnes toisin todistetaan. Tämä on moneen kertaan huomattu kun liputettuja viestejä ja banneja on alettu jälkikäteen selvittelemään tässäkin ketjussa :cowboy_hat_face:

14 tykkäystä

Olen pari kertaa saanut aktiiviselta modelta viestin, missä hän on perustellut sitä, miksi liputtamaani palstaviestiä ei ole poistettu.
Hyvin asiallista touhua ollut. Näkemyseroja.

8 tykkäystä

Lähetin ihan sähköpostia perään koska privaviestiä ei tietenkään bannattuna voi lähettää. Luvattiin pistää eteenpäin moderaatiosta vastaaville mutta ei sitten muuta kuulunut. Ajallisesti arvaan että liittyi Wuhan-ketjuun mutta en vieläkään ole keksinyt että mihin siinä ketjussa. YV-kansion perusteella nolla viestiä on poistettu tuosta ketjusta tuona aikana, yksi piilotettu (jota ei ole tähän päiväänkään mennessä poistettu, siitä huolimatta). Olisin tottakai ymmärtänyt jos olisi tullut esim. YV-noottia ohjeistamaan mikä ei käy ja olisin seurannut ohjeita, mutta kun tulee vain jäähyä ilman viitettä miksi, niin vähän jäi jäytämään.

Ensimmäinen kerta kuukausia aiemmin saattoi napsua tuosta kuvaamastasi syystä (useampia lippuja, pääosin “kohinaviestiä yritysketjuissa”, ja bannin syynä kuuluisa ylläpidon ajan haaskaaminen) ja sen periaatteessa ymmärrän.

No, ihan sama. Kommunikointi ei ole aina täydellistä, mutta epävarmuus moderointilinjasta jätti minut tilanteeseen jossa en tiedä viitsinkö kirjoittaa koska mahdollinen tappio kun et voi moneen päivään järkevästi seurata keskustelua koska et voi logata lainkaan sisään bannattuna on turhan iso.

9 tykkäystä

Piti ihan kirjoittaa sulle @Jarnis , että olenkin muutamaan kertaan tämän vuoden aikana ehtinyt ihmetellä, kun sinun viestejäsi ei ole näkynyt. Ai tämä onkin syynä siihen🧐

Ketjuissa, joita minä seuraan, juuri sinä olet ollut ensimmäisten joukossa vastailemassa ja olet kirjoittanut ytimekkäästi, jalat maassa -tyylillä, siten että aloittelijakin ymmärtää😊

Olet minun mielestäni tuonut foorumille reipashenkisyyttä ja sellaista fiilistä, että jos riskiä otat, kannat sen ylpeänä loppuun asti👍

Mitä ihmettä oletkaan hääräillyt siellä muissa ketjuissa💛

9 tykkäystä

Minun moka! :raising_hand_man: Ja siitä pahoittelut. Yksinkertaisesti unohdin lopulta vastata kiireen keskellä, mikä ei tietenkään ole kuin tekosyy.

Olen pyrkinyt itse kunnostautumaan kirjoittamalla aina syyn banneille (mitä käsittääkseni Aaro & Johannes tunnollisemmin tekevät aina) viime kuukausina. Joskus kiireessä tämä jää tekemättä.

Palaan mailiin nyt. :slight_smile:

20 tykkäystä

Tunnustaudun myös tuon faravidin viestin alkuperäiseksi liputtajaksi. Mietin päätöstä kyllä pitkään, sillä viesti oli muuten oikein hyvä, jos yhtä lausetta ei otettu huomioon.

Lopulta päädyin siihen, että en halua, että foorumeilla on ok pienestä tölväistä mitään ihmisryhmää tuollaiseen stereotypiaan perustuen. Viesti oli hyvä ja juutalaiskommentti tarpeeton.

12 tykkäystä

Vähän täydentävää tietoa tuli mutta valitettavasti jätti ymmärryksen että “tulee paljon lippua” on peruste banneille, ilmeisesti ilman suhteuttamista viestimääriin tai katsomatta itse viestien sisältöä ja ilman varoitusta. Jos on 7700+ viestiä kirjoitettu niin siinä sivussa voi löytyä muutama viesti josta joku pahoittaa mielensä ja mikäli viestejä ei poisteta tai muutoin indikoida mikä oli tavaraa joka ei kelpaa, ei voi oikein tietää sitä linjaa.

Saisikos moderaattoreille uuden tunnusluvun käyttöön, L/V eikä pelkkä L. Muutoin voi “analyysi” mennä pieleen… :wink:

7 tykkäystä

Otin oikeuden muokata muutaman vulgaarin ilmaisun pois. :wink:

8 tykkäystä

Toivon edelleen sellaista ratkaisua että viestit menevät piiloon vain jos siinä on jotain todella törkeää/lainvastaista jne, kaikki muut liputukset menisivät modeille tietoon ja he piilottaisivat viestin jos kokevat sen tarpeelliseksi.

Piiloon liputettu viesti on negatiivinen käyttökokemus ja jos se tulee turhaan niin se on täysin turha negatiivinen kokemus. Kuten olen todennut monta kertaa, täällä palstalla on niitä jotka liputtavat nähdäkseni aivan liian kovalla kädellä (oma subjektiivinen mielipiteeni), näitä virhepiilotuksia ei mielestäni tarvita.

Ja vielä disclaimerina että minulla ei ole yhtään liputettua viestiä pariin kuukauteen joka johtuu lähinnä sitä että kirjoitan enään lähinnä vain Oroco ja Voxtur ketjuihin, minun nahkani kestää kyllä väärät piilotuksetkin mutta moni ei siitä tykkää.

12 tykkäystä

Noista banneista tuli mieleen, että onko ne sellaisia, että ei siis pääse kirjautumaan lainkaan?
Jos bannin saa, niin onko mhdollista että käyttäjältä vietäisiin vain kirjoitusmahdollisuus, liputusmahdollisuus jne, eli että lukuoikeus säilyisi, mutta ei voi osallistua lainkaan. Mielestäni tällainen olisi ehkä parempi, varsinkin jos se on mahdollista muokata eri tasoiksi, joskus kokonaan poissulkeminenkin on hyvä.

Minulla ei ole kokemusta banneista, mutta jos osa on kokenut saavansa liian herkästi bannin ja siitä kärsii, niin voisi olla lievempi tuomio jos silti pääsisi seuraamaan ja samalla varmaan jo rauhoittuu, tai saa muuten aikaa miettiä tekemisiään. Tärkeää on kyllä saada rakentava palaute, sillä muutoin voi olla hankala hahmottaa missä asiassa pitäisi petrata. Lisäksi, eikö tuollainen totaalibanni aiheuta turhia uusia rekisteröitymisiä, jos henkilö haluaa päästä lukemaan viestejä, tällöin toki voi jo kirjoitellakin jne. ?

6 tykkäystä

Jep, tämähän näissä on tällä hetkellä se päälimmäinen ongelma. Annoin jo suoraan palautetta että ehkä se moden ojentava YV voisi olla työkalupakissa ennen banneja yleisemmin koska se mikä ylläpidolle tuntuu olevan “pieni banni” on käyttäjän vinkkelistä kohtuuttoman iso haitta ja varmasti on ajanut porukkaa tuplanickkeihin jotta lukeminen onnistuu koska tässä foorumisoftassa jos et pysty seuraamaan mitä olet jo lukenut, käyttö on hyvin kömpelöä. Ellei salainen juoni ole näin paisutella foorumin käyttäjämääriä :stuck_out_tongue:

7 tykkäystä

Tuli mieleen näistä viesteistä, että mahdollisuus “hiljentää” käyttäjä on kyllä olemassa tässä Discoursen softassa, jolloin käyttäjältä mun käsittääkseni lähtee just oikeudet kirjottaa yms. mutta kirjautuminen on viel ok! Itse henkilökohtaisesti käytän usein ihan suoraan “hyllytä” -toimintoa, joka on just se ns. totaalibanni mistä tossa yllä puhuttiin (mutta oon lähes jokaisessa relevantissa tapauksessa kirjottanut sähköpostia käyttäjälle miks se ban on annettu ja perustellen hyvin). Ehkä tää hiljennystoiminto on semmonen, jonka käyttöä meidän modejen pitäis pohtia tarkemmin. Pingataas nyt ainakin @Verneri_Pulkkinen. @AaroV, @Yu_Gong

14 tykkäystä

Sain pitkän bannin täältä (kamux)-vihamielisen keskustelun vuoksi. Nyt uus yritys.

Toiveenani olisi päästä koko foorumista pois, siten että käyttäjätunnukseni ja tietoni unohdetaan. Onko kenelläkään tietoa miten se onnistuu?

2 tykkäystä

Olin jo aloittamassa raivokasta liputtamista kun Razer ketjun avaus alkoi Kamux-maisella “en tykkää tuotteesta eikä muutkaan tykkää tuotteesta” pohdinnalla mutta sitten katsoin tarkemmin ja en kehdannutkaan

Edit: ja minullahan on kaikki paitsi hiirimatto Razeria niin jäävi olisin

4 tykkäystä

Muistaakseni joudut pyytämään sitä erikseen ylläpidolta vaikka mailitse/privaviestillä, automaattista “itsepalveluominaisuutta” ei alustassa valitettavasti ole.

2 tykkäystä

Oho, tähän asti pamputtajat ovat kiven kovaan väittäneet, että modet tutkivat joka viestin ja tekevät sitten päätöksen, mutta nyt on sitten todistetusti annettu valta mielensäpahoittajille. :sweat_smile:

Cancel-kulttuuri on näemmä ottanut vallan Inderesin foorumeilla ja ammattiliputtajat saavat mellastaa rauhassa. Täälläkin varmasti muutamat ammattilputtajat, jotka edustavat ehkä yhtä prosenttia, jos sitäkään saavat määrätä keskustelusta liputtamalla tarpeeksi ahkeraan kaiken sen, mikä milloinkaan ei sovi omaan maailmankuvaan.

Poppario-osastolta lähinnä listautujia seuraan nykyään, koska foorumin lukeminen yleisesti ottaen on nykyään vähän kuin lukisi listautumisesitettä, eli aivan julmetun kuivaa. :popcorn::yawning_face:

Antakaa nyt edes tasapuolisuuden nimissä niille “väärille” liputtajille banaania kanssa, niin pelistä tulee reilua. :sunglasses:

8 tykkäystä

Sohaisen ehkä muurahaispesää, mutta kuten aiemmin on sanottu, tämän foorumin lukeminen ja sille kirjoittaminen on vapaaehtoista. Mikäli löytyy toinen foorumi minkä sisältöä pitää yhtä laadukkaana ja kirjoituskäytäntöjä parempana, niin hieno juttu. Jotenkin tuntuu, että yksittäistapaukset saa todella suuret mittasuhteet. Foorumin päivittäiset viestimäärät taidetaan laskea tuhansissa, joten toivoisin, että nähdään myös se mikä toimii, ja huomioidaan se, ettei kaikkeen ole olemassa vain yhtä ja ainoaa faktisesti oikeaa vastausta tai näkemystä.

Tähän ketjuun voi antaa palautetta, tai antaa sitä moderaattoreille suoraan. Kun palaute on annettu niin sitten eteenpäin.

Peace and love :heart:

@No_Thing Ymmärtääkseni moderaattoreilla on mahdollisuus poistaa liputusoikeus sellaisilta, jotka vaikuttavat käyttävän sitä väärin. Olikos näin @Verneri_Pulkkinen tai @Johannes_Sippola

29 tykkäystä

Toinen havainto liputuksesta. Ainakin Discoursen oma lähde sanoo, että viesti menee piiloon kun sen on liputtanut kolme henkilöä (jotka ovat lisäksi luottamustasolla 3). Toimiiko se täälläkin näin? Jos se on näin, niin yksittäinen mielipide/liputtaja ei mitään piilottaisi, vaikka niin kärkkäästi usein väitetäänkin.

2 tykkäystä

Se on sidottu luottamustasoihin. Nyt konkarit voivat liputella viestejä. Jos joku spämmäisi lippuja, niin voisi harkita luottamustason laskua.

Sellaista henkilöä jolle tuo olisi nyt mielessä ei foorumilla kyllä ole, vaan useat liputukset osuvat yleensä. :slight_smile:

2 tykkäystä

@Masse otin oikeuden muokata viime viestiäsi kahvihuoneessa.

Foorumilla ei saa kehoittaa muita osakekurssin pumppaamiseen. :wink: Ei edes aateliset…

14 tykkäystä