Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Näytämme olevan samaa mieltä. Tulkinnassa eroa, koska itse en ole havainnut hyökkääjän tuhoamissotaa kannustavaa raportointia, mutta olen kyllä ollut havaitsevinani asiallisen raportoinnin tai pohdinnan tulkittavan sellaiseksi.

1 tykkäys

Jumankauta, käsi pystyyn virheen merkiksi :raising_hand_man:

Liputin pari viestiä aiheesta eksyvänä, kun luulin lukevani aiheeltaan rajattua ketjua. Wannabefoorumipoliisisormen heilahdettua havahduin siihen, että luenkin kafferoomia :flushed:

Henkilökunta osannee olla poistamatta tai piilottamatta viattomia viestejä jotka julmasti ilmiannoin, mutta tästä heräsi kysymys:

Mikäli vastaavaa sössimistä tapahtuu myöhemminkin… Onko itse heilauttamaansa lippua mahdollista perua?

10 tykkäystä

Moikka @Markakorva !

Kiitokset tiedosta ja rehellisyydestä, virheitä sattuu jokaiselle! :slight_smile:

Hylkäsin liputuksesi :+1:, valitettavasti ilmeisesti liputusta ei voi perua; äsken liputin testiksi Vernerin viestin :smiley: enkä saanut sitä liputusta hylättyä, paitsi tietysti moderaattorina.

Kerran vahingossa luulin lukevani erään yhtiön ketjua ja menin poistamaan viestin, joka olisi ollut täysin yhtiön ketjuun kuulumaton viesti, mutta jumankauta… olinkin Kahvihuonetta selaamassa jonne viesti sopi hyvin. Pyysin toki kauniisti anteeksi ja korjasin tilanteen sekä nostin kaksi kättä pystyyn virheen merkiksi. :slight_smile: Eli mulla ei ole varaa arvostella.

11 tykkäystä

Olikohan Voxtur ketjusta taas poistettu Colinin viestejä vai mihin ne oli hävinnyt? Ainakin viimeisimmät viestit EV/S numeroiden paranemisesta oli puhdasta asiaa ja ihmettelen mihin ne on kadonnut.

4 tykkäystä

Moikka Keisari,

Kiitos ja hyvä, kun kysyit.

Hän oli ihan itse poistellut niitä, kun tarkistin asian. Hän halusi palauttaa sen greippi-viestin, joka oli liputettu piiloon, ei poistettu. Laitoin sen näkyville, koska hän sitä niin paljon halusi.

Tämä on ainoa viesti, jonka poistimme häneltä, samalla kun greippi-viesti laitettiin näkyviin:
I want my Grape post put back up.

Ne Colinin viestit, jotka hän itse poisti, niin olivat mielestäni hyvää ja tärkeää asiaa. Niitä ei kukaan liputtanut tai poistellut. :+1:

6 tykkäystä

Kiitos nopeasta vastauksesta, toivottavasti @Colin_Fisher jatkaa kirjoittelua tänne vaikka täällä on tiukempi moderointi kuin redditissä tai twitterissä.

5 tykkäystä

Ylläpidolle @Verneri_Pulkkinen , @Johannes_Sippola ja muut;

Kirjoitin hetki sitten Wulffin ketjuun lyhyen kommentin, jossa ihmettelin markkinareaktion mielestäni vaisuutta suhteessa erittäin vahvaan raporttiin, jossa mm. Inderesin eps-ennusteen sai kertoa neljällä.

Myönnetään että kurssien ihmettely-ketju olisi ollut ehkä oikeampi paikka, mutta moderointi rupeaa menemään kohtalaisen kireäksi kun viesti poistettiin kokonaan eikä siirretty vaan sopivampaan ketjuun. Vrt. esim Tulikivi-ketjun viimeaikainen kirjoittelu…

6 tykkäystä

Moikka @Emilio

Kiitti viestistä!

Viestisi liputettiin ja sitten poistettiin, mutta on nyt palautettu ketjuun, annetaan olla siellä, vaikka Kurssin ihmettely-ketjukin olisi ollut hyvä (tai jopa ostin/myin-ketju, kun siinä oli ostotoimeksianto mainittu). :slight_smile: Eipä tuo Wulffin ketju muutenkaan ole liian aktiivinen ketju ja oli sun viestissä pointti, jos parikin. :+1:

Mukavaa illanjatkoa! :sunglasses:

6 tykkäystä

Kirjoitin sekä ostin/myin että yhtiöketjuun. En nyt omista viesteistä mustasukkainen ole, lähinnä ihmetytti kuinka nopeasti ja ilman lippuilmoitusta viesti poistettiin. Myönnetään että asiasisältö jäi hieman kevyeksi ja ketjun olisi voinut valita paremmin.

Kiitos nopeasta vastauksesta :+1:

5 tykkäystä

Vapauttakaa DaytraderXL bännistä

13 tykkäystä

Mm. Kirjoitin Betolar-ketjuun. Käsittääkseni vain toistin/muistutin yhtiön listautumisesitteessä esittämistä asioista toistamalla ne. Oliko perään lisäämäni hymiö sitten liikaa, vai miksi tämän joku otti herjauksena? Kyllä nyt sieluun sattuu.

1 tykkäys

Siinähän se olikin. :wink: :slightly_smiling_face:

II) Keskustelu asialinjalla. Älä kommentoi, jos et pysty tuomaan keskusteluun uutta sisältöä. Huumori kuitenkin suotavaa

2 tykkäystä

Kiitos avusta! Ajatukseni oli kyllä arvioida tuoretta raporttia suhteessa yhtiön tavoitteisiin. Noh, täytyy artikuloida ajatuksensa paremmin jatkossa.

4 tykkäystä

Mistä bänni on tullut ja kuinka pitkäksi aikaa?

Hän ei ole bännissä.

10 tykkäystä

Jälkipuinti yleensä liputetaan tuolla ketjuissa pois, mutta täällä sitä voi tarvittaessa jatkaa.

Noin yleisellä tasolla, foorumilla ja erityisesti kyseisessä ketjussa, pyritään keskittymään todella vahvasti asiapitoisuuteen.

7 tykkäystä

Sattumalta tämä on hyvin helppoa. Myös someen postatut tekstit ja kuvat ovat tekijänoikeuksien alaisia. Viestisi yläpuolella on kuvankaappaus somesta. Mikäli somepostauksen tekijältä (tai tekijänoikeuksien haltijalta) ei ole lupaa, ei sitä saa jakaa tai julkaista missään muodossa uudelleen. Ja tykkäyksistä tulkitsen, että myös moderaattorien mielestä kuvankaappauksen julkaisu on heidän mielestään hyväksyttävää.

Korostan, että en ole lakiasiantuntija. Sen vuoksi olen tehnyt liputukset liputustoiminnon kautta ja jättänyt asian hoidon moderaattoreille (mutta sen perusteella, miten liputtamiani viesteijä on editoitu, moderaattorit eivät ehkä ole suhtautuneet asiaan kovin vakavasti).

1 tykkäys

Pystytkö sen kohdan linkata?

Ajantasainen laki tekijänoikeuksista on tuolla (mutta tähän on siis hieman tulossa muutoksia): https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404

Teos on mikä tahansa omaperäinen tuotos. Esimerkiksi taiteellisuutta ei vaadita. Jos tekijänoikeuksien käsite on epäselvä, tuolla on paljon tietoa: Tekijänoikeus | Tekijanoikeus.fi

Suosittelen myös käymään läpi Ylen Digitreenien somen tekijänoikeuksiin liittyvän kokeen. Sieltä selviää muun muuassa se, saavatko muut vapaasti kopioida Instagramiin lataamiasi kuvia (ja käänteisesti myös se, saatko itse käyttää muiden kuvia vapaasti). Digitreenit: Saanko tehdä meemin mistä tahansa kuvasta? Entä laittaa luokkakuvan someen? – testaa tietosi tekijänoikeuksista | Kuvat ja videot | Digitreenit | yle.fi

1 tykkäys

Tämä ei pidä paikkaansa, ellei lakiin olla tekemässä jotain dramaattista uudistusta. Jos sosiaalisen median postaus on julkinen niin, että sen voisi kuka tahansa periaatteessa käydä lukemassa, siitä saa ottaa kuvakaappauksen.

Väliaikaisiksi tarkoitetut julkaisut (IG MS) ovat eri asia. Niistä esimerkiksi lehdet eivät saa ottaa kuvakaappauksia uutisiinsa ilman lupaa.

Tietysti jos someen on postattu kuva tai video, ei sitä saa jakaa eteenpäin omanaan. Vähintäänkin alkuperäisen videon tai kuvan lataaja tulisi tägätä postaukseen.

Esimerkiksi Twitterissä kuvakaappaukset toisten teksteistä (twiiteistä sekä uutisista) ovat arkipäivää. Ainakaan minä en ole koskaan kuullut, että siitä olisi ketään haastettu oikeuteen tai että asiaa ylipäätään pidettäisiin ongelmallisena.

8 tykkäystä