Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Viesti oli väärässä ketjussa koska Suomi Nato keskustelulle on oma ketju. Siellä aiheesta tulee keskustella tarkemmin.

Aaro

8 tykkäystä

Minua hämmentää hieman linja liputuksissa. Venäjän aggressioita käsittelevässä ketjussa höpistään saksalaisesta kemian yrityksestä, ja sen historiasta liittyen natseihin, ja se ilmeisesti kuuluu ketjuun ylläpidon mielestä. Itse en näe mitään relevanssia ketjuun. Liekö täällä eri sääntöjä riippuen kuka kommentoi?

3 tykkäystä

Ylläpito puuttuu asioihin lähinnä käyttäjien liputusten perusteella. Mutta olet oikeassa, menevät ohi aiheen aika pahasti. Toki alkuperäinen kytkös oli ko. yrityksen CEO antamat kommentit miksi ei voi Venäjän kaasuputkia laittaa kiinni ja se on sinällään aiheeseen liittyvää, mutta jatko ei.

Edit: @Amatoori6 kommentin perusteella. En ollut itse ehtinyt kokeilla liputusta ja en tajunnut sen jo käyneen ylläpidon tarkastettavana. Vaikeita ylläpidolle varmasti nämä päätökset.

4 tykkäystä

Itse meinasin liputtaa sen, mutta tuli ilmo, että on tarkastettu tms. Ja samaa mieltä CEO:n kommentista toki.

3 tykkäystä

Moikka @Amatoori3 ja @KohtiVapautta

Kiitos palautteista! :slight_smile:

Pari liputusta kyllä hyväksyttiin, eli lippuja jätettiin, vaikka viestejä ei piilotettu tai poistettu. Olette mielestäni oikeassa; ei olisi ollut väärin piilotella tai poistella tai vaikka siirrellä joitain noita viestejä. KohtiVapautta vastasi asiaan jo aika hyvin.

Voin tässä illalla Venäjän aggresio -ketjussa käydä muistuttamassa vähän; eipä ketään erityisesti, vaan yleisesti siitä, että pysytään aiheesta, vaikka pienet ja sopivat lipsumiset sallittakoon järkevissä väärin. Kaikki varmaan toivovat hyvää ja hedelmällistä keskustelua + ketjuun tulee valtavasti viestejä, niin liikaa ei saisi jutut mennä ohi aiheen jne.

Se on mukava lukea joskus sen takia tätä liputuskeskustelua, kun täällä useimmiten, kuten tekin pohditte asiaa yhdessä. Sen sanon vielä, että olemme reiluja poliiseja, vaikka välillä jotkut ratkaisut eivät ole olleet kovinkaan optimaallisia tai jopa virheellisiä, vaikka yritämme parhaamme. :slight_smile:

Hyvät illanjatkot! :slight_smile:

9 tykkäystä

Milloin pystyy liputtamaan, itse en ainakaan pysty. Kauanko se keskimäärin vie, että saa liputusoikeuden. Onko automaattista vai myöntääkö liputusoikeuden joku ?

3 tykkäystä

Tarvitset siihen luottamustason ”konkari”, englanniksi ”member”. Käsittääkseni kriteerit ovat samat kuin tässä (korjatkaa jos olen väärässä): Understanding Discourse Trust Levels

Sulla taitaa kaikki muu olla moninkertaisesti riittävää mutta et ole vieraillut tarpeeksi monessa ketjussa.

Tuosta muuten näkee myös mitä vaaditaan jotta saa luottamustason 3 eli myyttisen arvonimen ”mestari” (englanniksi ”regular”). (Edelleen sillä oletuksella että kriteerit täysin samat.) Pähkinänkuoressa: pitää reilun kolmen kuukauden ajan lukea 25% foorumista.

5 tykkäystä

Kiitos, sieltähän se lippu tuli käyttöön. Iso kiitos, vierailu muutamalla ketjulla auttoi :slight_smile:

5 tykkäystä

Selventäkää nyt vielä… onko sääntöjen vastaista sanoa mitä osti ja mitä myi? Minulta kaksi sellaista kommenttia ainakin poistettu. Ja ahkeraa on liputus täällä. :slight_smile:

2 tykkäystä

Ainakin täällä on sallittua:
https://keskustelut.inderes.fi/t/ostin-myin-juuri-asken-ketju-osa-4/28088/4564?u=z1on

4 tykkäystä

Moikka!

Hyvä ja kiitos, kun kysyit - sillä tämä vastaukseni saattaa auttaa muitakin. :slight_smile:

Yhtiöketjuihin ja muihin vastaaviin ketjuihin ei mielellään viestejä, joissa kerrotaan lähinnä vain, mitä on ostanut tai myynyt. Mieluiten tällaiset myynnit ja ostot tuonne @z1on in mainitsemaan ketjuun. Porukka muuten tykkää tuossa em. ketjussa siitä, että jos on perustelutkin vielä mukana, mutta perusteluja ei ole siis pakko laittaa.

Toivottavasti osasin vastata kysymykseesi ja mukavat illanjatkot! :slight_smile:

9 tykkäystä

Juu, osasit, kiitos tästä. Pyrin välttämään tuota mokaa vastaisuudessa. :slight_smile:

5 tykkäystä

:grin: luulin että sain liputuksen ja poistin viestin…no asia on tuossakin :+1:

5 tykkäystä

Mut oli liputettu voxtur ketjussa ja mullahan puuttui linkki LinkedIn puolelle, joten hyvää duunia ylläpito.

1 tykkäys

Kanssakeskustelijat eivät ole liputtaneet tätäkään viestiäsi, vaikka siinä ei ole yhtäkään valheetonta lausetta ja 99% viestin lukijoista pitää sitä todennäköisesti tarpeettomana purkauksena kanssakeskustelijoita kohtaan.

Annan hyvän vinkin maksutta… Ehkä sinun kannattaa purkaa pahaa oloasi Venäjällä käytetyillä kirjoitusfoorumeilla, jotka kirjoittamastasi päätellen ovat sinulle jo ennestään tuttuja.

Suomalaisilla, ja muidenkin ihmisoikeuksia kunnioittavien maiden keskustelufoorumeilla, sympatiat Venäjän raukkamaista hyökkäystä ja barbaarisia sotarikoksia kohtaan eivät tule kasvamaan. Löydät kuitenkin kavereita, jotka ymmärtävät sinua… Venäjältä.

14 tykkäystä

Eli liputuskäytäntö ei saa lainkaan kritisoida, se käännettään heti kritiikin esittäjää kohtaan henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ja tuomitaan Venäjän kannattamiseksi. Palstan “oikeat” mielipiteet omaavien toteuttaman sensuuri on kaiken arvostelun yläpuolella. Suosittelen katsomaan elokuvan Orwell 1984, tai lue kirja, kiitos.

2 tykkäystä

Venäjän barbaarisen hyökkäyssodan onnistumisista raportoinnin voi tehdä monella tavalla. Pelkkä hyökkääjän, eli venäläisnäkökulman, esille tuominen lätkämatsin tyyliin on ihmisoikeuksia kunnioittavassa keskustelussa tuomittavaa. Näiden viestien liputtaminen on mielestäni oikeutettua.

Kiitos kirjavinkistä. Luin kirjan 70-luvun lopulla ensimmäisen kerran.

6 tykkäystä

Taivasteluketjussa voi taivastella Marimekon kurssiliikkeitä.

Kahvihuone tai yleinen kyselyketju lienee oikea paikka miettiä mitä splitti tarkoittaa.

Välittäjäketju on oikea paikka silloin kun juuri oma omistus näyttää päin prinkkalaa.

6 tykkäystä

Kuitenkin täysin vastaavalla tavalla sen toisen osapuolen onnistumisten esille tuominen lätkämatsin tyyliin näyttää olevan hyväksyttävää. Miksiköhän arvelet näin olevan? Itse arvelen että siksi, koska toisella on sotimiseen yleisesti hyväksytty oikeutus ja samasta syystä katsotaan toisen onnistumisten esiin tuominen hyväksyttäväksi oli esitystapa mikä tahansa. Se tuntuu mukavalta ja turvalliselta, vastapuolen tekojen pohtiminen taas pelottavalta ja ikävältä. Ei urheilussakaan fanit halua vierasjoukkueen maaliin johtanutta kuviota tarkastella, kun se tuntuu ikävältä.

Minua ainakin kiinnostaisi saada tietoa laaja-alaisesti ja samalla tavalla neutraalisti molempien osapuolten näkökulmasta. Paremmat edellytykset silloin on muodostaa oma tilannekuva. Itse ainakin olen kokenut, että ns. kotijoukkueetta kriittisesti tarkastelevat näkökulmat (ei siis edes kritisointi, vaan näkökulmien huomioon ottaminen ylipäätänsä) koetaan foorumilla vastapuolen kannattamiseksi ja viestit liputetaan herkästi.

1 tykkäys

Eiköhän kyse ole siitä, että moni pienen Suomen asukki samaistuu Ukrainan tilanteeseen, jossa ihmiset on pakotettu puolustamaan kotiaan ja elintapaansa ylivoimaisen vastustajan barbaariselta hyökkäykseltä omasta henkirievustaan välittämättä.

Samasta syystä barbaarisen hyökkääjän tuhoamissotaa kannustava raportointi ei ole asiallista Suomen kaltaisessa ihmisoikeuksia kunnioittavassa maassa. Ymmärrän ja tiedän, että on myös ihmisiä, jotka asettuvat luontaisesti kiusaajan puolelle, mutta onneksi maailma ei pyöri heidän ehdoillaan.

En ole nähnyt yhtäkään viestiä liputettavan siitä syystä, että niissä on asiallisesti kerrottu ukrainalaisten mies- tai kalustotappioista. Eikä sellaiseen liputukseen ole tietenkään mitään aihettakaan.

2 tykkäystä