Inderesin kahvihuone (Osa 5)

PS. Palsta palkka-keskustelua silmäilleenä vedin johtopäätöksen että valtaosa top 100 -listalla on aktiivisia tällä palstalla… :slight_smile:

10 tykkäystä

Ei kyllä tällä kertaa ihan riittänyt top 100 listalle numerot… eikä edes ihan lähelle :smiley:

8 tykkäystä

Miksi verotiedoissa pitää olla ihmisten nimet saatavilla?

Eikö yhteiskunnalliseen keskusteluun riittäisi, että olis tiedossa vaikka ammatti/ tulonlähde.Tyyliin:
verovuosi 2021, levyseppä-hitsaaja, ansiotulot 36 000€, po tulot 37 000€
verovuosi 2021, konjakinmaistelija, ansiotulot 5€, po tulot 377 000€

Tietysti kahvihuonejuorukeskustelut saattaisi kärsiä, jos ei voisi sanoa"Jaahas, Gunilla Von Pettersson on ny hitsannu vähän vähempi viime vuonna"

13 tykkäystä

27Meur on silti pois sijoittajilta vaikka annettaisiin optioina. Melkoinen summa, kun minkään muun pörssiyhtiön edustajia ei ole lähelläkään. Summa on suhteettoman suuri, kun se on enemmän kuin koko firma teki tulosta viime vuonna.

4 tykkäystä

Silloin kun optiot on annettu, niiden arvo on todennäköisesti ollut huomattavasti vähemmän. Mikäli olen ymmärtänyt oikein sen, miten nuo tulot kirjautuu verotettavaksi :smiley:

4 tykkäystä

" Digian toimitusjohtaja "

7 tykkäystä

Veikkaan, että kun optio-ohjelma on tehty, niin arvo on ollut lähempänä 3 miljoonaa kuin 27 miljoonaa. En tiedä miten sitten ajatella, että toimarin johdolla yhtiöllä on mennyt niin hyvin pörssissä, että optioiden arvo kehittynyt noin. Yhtiön arvo kuitenkin kasvanut moninkertaisesti enemmän.

1 tykkäys

En oikein ymmärrä tätä pointtia? Onko se siis se, että koska tienaa ”vain” tonnin päivässä niin ei ole varaa arvostella Muskia? Onko olemassa siis joku raja jonka yli pitää tienata että on varaa, mikä se mahtaa olla? Vai onko niin, että koska Musk tienaa enemmän kuin kaikki muut niin kenelläkään koko maailmassa ei ole varaa arvostella? (Tosin en tiedä mitä Musk varsinaisesti ”tienaa”, omaisuuden suuruuden kyllä suunnilleen). En tiedä siis yhtään että onko Kim ylipäätään arvostellut Muskia ja jos on niin mistä mutta yleensä kovin hyvä vasta-argumentti ei ole ”mä tienaan enemmän kuin sä niin ole hiljaa kun et mistään mitään tiedä” :slightly_smiling_face: (ja siis selvennyksenä niin en oleta että Musk olisi itse sanonut näin mutta että joku muu sanoo hänen puolestaan näin)

45 tykkäystä

Jesss… vielä kerran pääsin kateuslistalle mukaan. Tämän vuoden jälkeen se on historiaa ja täytynee voittaa maailma tästedes jollain muulla keinotekoisella mittarilla.
Viittaan omaan valintaani vanhan kirjoitukseni kautta →

Ei kaduta.

12 tykkäystä

tuskin 2022 päästän kovi moni listoille :slight_smile: aattelin ainakin itse olla miinuksella pari vuotta :)…
pitkästä aikaa verottaja on velkaa minulle…

10 tykkäystä

Vastasit itse omaan kysymykseesi. Verotiedot ovat julkisia ja lehdet haluavat klikkejä. Kahvipöytäkeskusteluja varten on tärkeä seurata, miten paljon julkkikset ovat tienanneet.

Itse asiassa olen lievästi yllättynyt, että miten vähän Suomessa verotietojen julkisuutta käytetään hyväksi. Ketä oikeasti kiinnostaa mitä joku Mörkö Anttila tienaa, kun voisit ihan hyvin kysyä itse, mitä jokainen työkaveri tienaa. Paljon kivempaa kahvipöytäkeskustelua juoruta työkavereiden palkoista ja hyödyllistä palkkakeskustelujakin varten. Jotkut toki palkkakeskusteluita varten tuota taitaakin hyödyntää.

1 tykkäys

Oiskohan toi tulolistan kärkinimi joku bitcoin-miljonääri? “HS: Tunnetaan ohjelmistoyhtiö Goofy Unicornista” Googlasin ton firman, se on perustettu 2019, sillä ei ole julkisia tilinpäätöstietoja eikä nettisivuja, ja postiosoite on jonkun rivitalokämpän… epäilen, ettei siitä kukaan ole maksanut tyyliin 200 miljoonaa, mitä nuo tulot (hankintameno-olettaman jälkeen) edellyttäisivät. :smiley: Mut hattua täytyy nostaa kaverille ja kiitos veronmaksajien puolesta, jos on tuon summan esim. pitkoa myymällä louhinut Suomeen. :+1: Todennäköisesti noin tai sitten on virhe verottajan tiedoissa, vastaavia ollut joskus ennenkin.

1 tykkäys

Jep, tuo ohjelma taitaa olla perua ajoilta kun osake pörräsi alle 10 eurossa. :smiley: Tuskin hallituksessa on ajateltu, että osake tekee huippunsa jossain 180 eurossa ja samalla johto pääsee tavoitehaarukan ylilaidan yli. :smiley:

8 tykkäystä

Ei juma***** ei kai taas ole se päivä vuodesta :exploding_head:

8 tykkäystä

Antti ja Marianne juttelivat mm. asuntomarkkinoista. :slight_smile:

Aiheet:
00:00 Asuntomarkkinat ristitulessa
06:57 Maksukyvyttömyysriski
14:56 Korkoriski
22:25 Vakuusriski

4 tykkäystä

Menikö tämä siis niin, että kun tj pääsi tavoitteeseen niin maksettiin riihikuivaa käteen kurssin perusteella?

Mikäli meni näin niin kyllä luulis, että ihan maalaisjärkeen kuuluu, että tälle summalle laitetaan joku katto.

1 tykkäys

Ottamatta kantaa, mikä lopputulos olisi maailman/Amerikan/pörssien kannalta paras, Jännityksenhakuisena heitän ennusteen, että kaikki neljä menevät lopulta tylsästi demokraateille ja valta ei vaihdu ainakaan senaatissa :grinning:.

*Viesti ei liity presidentinvaaleihin eikä sisällä hirveän asiapitoista asiaa, niin kahvihuone lienee parempi kuin että olisin tuohon ketjuun vastannut

Lopputulos todennäköisesti menee niin että Senaatti joko menee tasan tai yhdellä paikalla D-tiimille, ja edustajainhuone selvästi R-tiimille. Tuloksena tilanne jossa kaiken maailman haahuilut eivät mene läpi, riippumatta siitä kumpi tiimi haahuilua haluaisi vetää, vaan kaikessa pitää vääntää pakosti joku kompromissi tai ei tule mistään kalua.

Yleisellä tasolla tämä on ollut hyvä asia markkinoille, koska markkinat tykkäävät ennustettavuudesta. Yksittäiset firmat tai sektorit voivat tietty ottaa osumaa (greentech: :cold_sweat: )

2 tykkäystä

Tulot ja verot 2021 | ”Tässä on käynyt näppäilyvirhe”, sanoo 133,7 miljoonan euron kryptotulot ilmoittanut pelikoodari HS:lle: https://www.hs.fi/talous/art-2000009189205.html?share=077e0f77e2f2c09ed1ef975269f7f0e1

22 tykkäystä

Mitenkähän vasta nyt kävi ilmi, kun marraskuun alussa piti maksaa eka erä mätkyistä :thinking:

6 tykkäystä