Inderesin kahvihuone (Osa 6)

Nuoren miehen börde on vain 1,00/1,26 = 79 % nuoren naisen bördestä :grinning:

Joanna Lybeck sijoitti pörssiin heti, kun täytti 18 – parissa vuodessa hän on kerryttänyt vajaan 10 000 euron osakesalkun (yle.fi)

Nyt nuorukaismiehet vähän ryhtiä siihen vaurastumiseen :metal:

Joannassa olisi sinkku-Alokkaalle ihan vaimo-ainesta :heart:

9 tykkäystä

Fiksu tyyppi tuo Joanna, varmasti huikea sijoitusura edessä. Olisinpa itse ollut yhtä fiksu joskus… tai olisinpa edes nyt. :slight_smile:

Mä voisin olla ikäni puolesta hänen isänsä. :slight_smile:

On kyllä upeaa, että nuoret ovat innostuneita säästämisestä ja sijoittamisesta. :muscle:

10 tykkäystä

Oletko sä enää Vernerin kanssa väleissä? :frowning:

Mä luulen, että hän on nyt pettynyt suhun. :broken_heart:
image

23 tykkäystä

Kuka väittää ettei Kamux ole vielä taimi ja siis kasvuyhtiö!
Ainakin Vaasassa Kamux on Plantagenin hoivassa!

16 tykkäystä

Mä en oo vielä käynnyt toimistolal mun tanskanreissun jälkeen, mut kohta mä meen :smiley: Qt oli niin ylipainos, et tää on riskien hallintaa varten xD oon mä viel kyydissä mukana @Verneri_Pulkkinen :smiling_face_with_three_hearts:

28 tykkäystä

No voithan sä keventää osakepainoa ja/tai sijoittaa matalammalla riskillä…
Mutta tuskin nyt kuitenkaa edullista asuntolainaa kannataa maksaa pois…?
Anna nyt asuntojen hintojen hiukan vielä laskea ja osta sijoitusasunto.
Kuulin että on jo puoli-härskejäkin tarjouksia johtanut kauppaan asuntomarkkinalla.

1 tykkäys

No eiköhän Vepu ymmärrä ja pian kaikki on taas hyvin:
image

23 tykkäystä

Muistaakohan Joanna börden seuraamiselta pyyhkiä yläpölyjä eristettyjen kiertovesiputkien päältä. Aika harvinaista eristää yläjakoiset putket ihan asuinhuoneiston puolella ilman kotelointia. On paljon pinta-alaa pölylle tuolla.

image

17 tykkäystä

Toisaalta nuo lattialla olevat kasvit kasvanevat tuonne ylös asti. Ne saa nätisti kieputettua eristeiden ympäri.

6 tykkäystä

Selvästi industrial design :smiley:

7 tykkäystä

Hyi :face_vomiting: kyllä tökkäsi putkimiehen silmä heti noihin. On laippaliitosta, haaraa ja loivaa mutkaa niin ei tuosta eristyksestä oikeen siistiä saa millään. Ikkunakin niin ikävästi että vaikea on kyllä kotelokaan tehdä tuohon. Ilman noita yksityiskohtia aivan hyvä juttu muuten :sweat_smile:

14 tykkäystä

Olit tarkkasilmäinen. Hyllyllä vaikuttaa olevan kultaköynnös, jonka saa kyllä kasvatettua tuonne ylös ja putkien ympärille, pitää vain ohjata itse alkuun ja auttaa tarvittaessa.

Tekemätön paikka ja järkyttävän näköinen…

8 tykkäystä

AI hoitaa:

18 tykkäystä

Sul ei oo enää työpistettä täällä.

:smiley:

No ei ny, sul oli niin paljon Qt:ta et pieni kevennys on ymmärrettävä…

28 tykkäystä

Voisin ehdottaa, että tämän foorumiosion nimi on “Vernerin chartti”. Luetaan Timo Kahilainen -äänellä.

4 tykkäystä

Tuo biisimeemi on pointissaan puhutteleva. Hauska on myös kuinka some höröttelee laulun sanoille ja laskee tuottajia ja säveltäjiä.

Konsultoin twiitin hengessä tekoälyä, ja jonkin bugin myötä se väitti että eri kappaleilla olisi erilaisia funktioita ja tekijöillä rooleja. :astonished: :grin:

Sijoitushenkisenä knoppina muuten Nasir Jones nimesi silloin 7-vuotiaan tyttärensä Executive produceriksi albumiinsa. Tämän seurauksena rojaltit ovat sataneet läpi elämän.

Vastaavan kapitalistisen musisoinnin seurauksena Blue Ivy Carter voitti ensimmäisen Grammynsa 9-vuotiaana.

Ensin herrat keplottelivat taskut tyhjiksi duunareilta omien lastensa taskuihin kun omiin ei enää mahtunut… nykyaikana pitää aikuisten taidepalkinnotkin jakaa onnekkaille lapsille. :pensive:

Ennen riitti hymypoika/-tyttöpalkinto kun hiihti omena repussa kouluun.

3 tykkäystä

Kerrankin edes jossain määrin tarkkarajainen tuomiopäivän ennustus! Harvoin saa näin spesifiä ennustusta, jota voi sitten arvioida jälkikäteen, osuiko lainkaan.

5 tykkäystä

Äkkipäätään ei tule muuta mieleen kuin näiden ammattilaisten agenda saada kunnolla myyntejä :sweat_smile:

5 tykkäystä

Kuhan ei autot ala kukkimaan…

Aikaa kuitenkin löytyy kirjoittaa useampi viesti Pörssien suunta ketjuun. Viesten kirjoittamisen sijaan suosittelisin katsomaan itse jakson ja käyttää siihen n. 40minuuttia. Ei ole iso vaiva.

7 tykkäystä