Microvast - Technology Innovator of Li-ion Batteries

Microvast on perustettu vuonna 2006 sähköajoneuvomarkkinoita (EV) silmälläpitäen, eli sen “peruskaura” on kehittää High-Tech-akkuja sähköautomarkkinoille. Microvast suunnittelee, kehittää ja valmistaa alusta loppuun ratkaisunsa. Sillä on tänäpäivänä jo yli 28 000 akkua operatiivisessa käytössä ympäri maailman (19 maassa). Ensimmäisiä akkuja valmistui vuonna 2009 ja sen jälkeen akkuteknologiaa on kehitelty hyvää tahtia.

Tällä hetkellä yhtiöllä on akkuratkaisuja etenkin kaupallisen puolen sähköajoneuvoihin kuten bussit, kuorma-autot/rekat, lähijunat, satamakuormaajat ja kaivosalan “heavy duty tuck”-vehkeisiin. Yhtiö on kuitenkin laajentamassa ja kehittää henkilöautoalan akkuteknologiaa, sekä energian varastointiin tarkoitettua akustoteknologiaratkaisuja.

Yhtiön teknologia tähtää korkean suorituskyvyn akustoihin ja akkuteknologiaan, jossa akuston latausnopeus ja energiatiheys painonhallinan kera on yksi pääkehityskohteista, unohtamatta lataaussyklejä ja turvallisuutta. Sillä on yli 550 patenttia liittyen tähän teknologiaan.
Portfolioon kuuluu tällä hetkellä kennoratkaisuja, moduuleja ja akkupaketteja (kokonaisuus). Käytettyjä akkuteknologioita on Litium titanaatti (LTO), Litium-rauta­fosfaatti­ (LFP) ja Nikkelimangaanikobolttioksidi (NMC-1 ja 2).

Unlike competitors who redesign existing batteries to fit them in EVs, Microvast has designed its batteries from the ground up specifically to address the problems facing EV batteries. Every step of the manufacturing process is controlled by Microvast, leading to higher quality and lower-cost products.

Yhtiöllä on 5,9B$ pipeline ja osakkeet (300,5M) jakautuu 70% nykyiset Microvast osakkaat, 18% PIPE, 9% SPAC osakkeet ja 3% SPAC perustajat.

Yhtiö on menossa pörssiin SPAC-mergen kautta, THCB (Tuscan Holdings Corp I), mutta mergepäivä ei ole minulla ainakaan vielä tiedossa.

Alla yhteistyökuvioista ja projekteista otettu heidän esityksestä, lisäksi muutama mielenkiintoinen kuva kalvoista:


Olen itse vahvasti kiinnostunut akustoteknologian kehityksestä markkinoilla. Akut ovat keskeisessä roolissa fossiilisista polttoaineista siirryttäessä kohti kestävämpää ja uusiutuvaa energiantuotantoa. Akkujen suurimmille sovellusalueille, eli sähköiselle liikenteelle ja energian varastoinnille, ennustetaan yli 30 %:n vuotuista kasvua. Raskaaseen käyttöön tarkoitettujen ajoneuvojen (rekkojen, bussien, laivojen ja liikkuvien työkoneiden) sähköistyminen tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia, jonka lisäksi tulevat varastointiratkaisut.

http://www.microvast.com/index.php/about
http://www.microvast.com/upload/2021/01/31/161215244093615yvm5.pdf

54 tykkäystä

Hyvä aloitus, kiitos tästä. Itsellä pieni pieni osuus tästä, hinnalla 20.60.

Tässä tämän aamuinen artikkeli, jossa melko samat tiedot. Otsikko on ainakin “myyvä”.

3 tykkäystä

Mukana myös, valitettavasti vasta maanantain raketoinnin jälkeen ja lisäsin myös eilisestä dipistä. Toistaiseksi olen vielä swing trade mielellä, mutta katsotaan miten tämä lähtee kehittymään. TTCF on ainut spac jonka olen ostanut pitkään holdiin, mutta tässä on samaa vibaa. Ts. oikeaa liiketoimintaa.

2 tykkäystä

Merger on toteutumassa suunnitelmien mukaan Q2:lla normaalin aikataulutuksen mukaan. Vahvistusta ei vielä ole, valmistelut vievät yleensä sen 2-3kk ja tietysti SECin hyväksynnät. Ulkomaisen yhtiön ollessa kyseessä, menee usein vielä hieman pidempään.

Disclaimer: on salkussa, warrantien muodossa, lisätty positiota definitive agreementin eli DA:n yhteydessä.

4 tykkäystä

Joku lakiasiaintoimisto tutkii mergeä, tulisiko tästä olla huolissaan vai onko tämä niitä “ambulanssin perässä juoksijoita”?

Lakitoimiston sivuilla ei juuri avata, mitä asia koskee. Kasaavat ryhmäkannetta, mutta mistä?

1 tykkäys

Ei kannata noita murehtia, jenkeissä on enemmän juristeja kuin siivoojia tai poliiseja, näitä tulee joka SPACin kohdalla

11 tykkäystä

Ei yhtään mistään :smile:

10 tykkäystä

Oshkosh Corporation tekee yhteistyötä Microvastin kanssa**

Tuossa toinen yhteistyökumppani jota lupailtiin. Toinen vielä ilmoittamatta. Tuolla epäillään että voisi olla daimler🤔

10 tykkäystä

Daimler olisi mielenkiintoinen. Saksan akkulinjasto sijaitsee Mersun tehdasalueella Ludwigsfeldessä. Microvastin akuston päälle kasattu sprintteri?

Periaatteessa innostaisi enemmän kuin norjalainen satamakaluston valmistaja, josta oli uutinen. Noh, utilitypuoli ja nimenomaan Oshkoshin tyyliset laitteet voi olla nykyiselle teknologialle sopivampi kohde.

BMW tuotekehityskumppanina luulisi tarkoittavan, että kennoja saadaan jatkossa paketoitua kevyempään käyttöön. Tämä kohde vähän kysymysmerkki. Autoissa(/mp) pitää olla isoin range, paras teho, nopein lataus, pienin paino, muuten ei mene kaupan. Kilpailu kovaa ja voi olla että esim QS solid statet on 2027 jo antiikkista tekniikkaa ulos tullessaan. Hinurilla nyt työntelee satama-altaassa vaikka lyijyakuilla 20 vuotta, kunhan elinkaari on kunnossa ja lataus nopeaa. Sehän on.

3 tykkäystä

Eikös Oshkosh ollut mukana myös PIPE järjestelyssä? Oliko siellä toista potentiaalista isoa kumppanutta myös?

1 tykkäys

"Oshkosh suostui tekemään 25 miljoonan dollarin yksityisen sijoituksen julkiseen pääomaan (PIPE) Microvastiin, joka ilmoitti fuusiosta Tuscan Holdings Corp. -yhtiön kanssa 1. helmikuuta 2021. Oshkosh ja Microvast tekivät myös yhteisen kehityssopimuksen, jossa korostetaan tulevaa akkuyhteistyötä ja integraatiota "

Ja microvast ilmoitti kahdesta kumppanuudesta jotka julkistetaan aika pian. Tuo Oshkosh oli varmaan se toinen niistä.

3 tykkäystä

Kyllähän tuo ennustus sopisi👍

“Vuoteen 2025 mennessä Microvastin vuotuinen myynti voi nousta 2,34 miljardiin dollariin. Vuoteen 2030 mennessä? 6,85 miljardia dollaria”

18 tykkäystä

Tätä ei tainnut vielä olla mainittu missään.

14 tykkäystä

Oletteko kuulleet huhua että heillä olisi tehdas Tennesseessä vuonna 2022? Twitterissä ja Redditissä tuli tallaiset kommentit vastaan. Olen yrittäny googlailla tuloksetta. Eli varmaan joku perätön huhu…

Ei ole huhu, Microvastin presessä oli tällainen tieto.

Löytyy siis Microvastin sivuilta tuo.
http://microvast.com/index.php/news/info/111

4 tykkäystä

Aa niinpäs onkin Clarksville. En huomannu tuota aijemmin.

So the six-billion-dollar question is this: does USPS say, hey, cool this makes our decision for us and award the contract to WKHS? Or do they say hey EV wasn’t part of the original specs so we’re going to give the remaining vendors an opportunity to revise their prototypes to be compliant with the new conditions (see Oshkosh & Ford joining forces with Microvast $THCB, or Ford’s Preexisting Partnership with Lightning eMotors $GIK)?

4 tykkäystä

Aika asiallinen postaus, kiitos. Lainaan siitä vielä tämän:

“Given the 30+ year reach of the decision and that these requirements were only officially presented in late January 2021, I wouldn’t be surprised if they re-open the RFP process with the updated EV & Buy American specs to ensure they move forward with the best candidate(s) and not merely the one that happened to meet post-hoc requirements.”

Jos tulkitsen oikein, niin ei olisi mikään ihme, jos fleetin toimittajan valinnassa kestää “vielä vähän”.

2 tykkäystä

Tämä kumppanuusasia kiinnostaa kyllä todella, koska redditin puolella porukka vetää hieman mutkia suoriksi ja yhdistelee Teslan Saksan tehdasta Microvastin Saksan tehdasta Google Mapsin sekä yritysten työtekijöiden LinkedIn keskusteluiden perusteella :sweat_smile:

Odotellaan, tankkaillaan ja katsellaan mitä tuleman pitää.

Tehtaalta kuvia
https://www.maz-online.de/Lokales/Bildergalerien-Region/2021/2/So-sieht-es-in-der-Europazentrale-aus

6 tykkäystä