Hyzon Motors - Vetyvallankumous raskaalle liikenteelle

Samaa mieltä jayjay. Eikö tätä keskustelua voi käydä muualla

7 tykkäystä

Järjestetään äänestys ja sovitaan pelisäännöt?

Vaihtoehto A) Keskustelua pelkästään Hyzonista.

Pysyy ketju siistinä. Vaarana omassa kuplassa eläminen.

Vaihtoehto B) Keskustellaan myös kilpailijoista ja kilpailevista tekniikoista.

Ketjun keskustelu rönsyilee väistämättä. Pysyy paremmin kartalla mitä tapahtuu kilpailijoiden leirissä ja mikä teknologia ja mitkä yritykset on yleisesti ottaen vahvoilla.

6 tykkäystä

Ehdotan että joku vannoutunut perustaisi ihan oman ketjun liikenteen polttoaineille/käyttövoimalle yleisesti, jossa sitten voisi vertailla sähkön ja vedyn tuomia etuja, jakaa tietoa, uutisia, tutkimuksi jne.

Omasta mielestä tää vääntäminen täällä ei anna keskusteluun yhtään lisää kenellekkään, toisella tavalla ajattelijoita on aina. Tottakai selkeät riskit jos kilpailija kehittää jotain sellaista että firma uhkaa mennä nurin.
Itse vaan haluan lukea sen yrityksen uutisia ja tekemisiä mille ketju on perustettu.
Kaikella kunnioituksella :pray:

23 tykkäystä

Ehdottomasti keskustelua myös kilpailevista toimijoista ja tekniikoista. Koen arvokkaaksi.

5 tykkäystä

Samaa mieltä tästä sähkö vs vety keskustelusta. Tässä langassa haluaisin tietoa Hyzonista itsestään enkä siitä onko sähkö vai vety tulevaisuuden rekkojen energiamuoto. Ymmärrän kyllä, että tämä on todella olennaista Hyzonin sijoituskeissille ja olen tästä riskistä tietoinen.

Pitäisin tällaiset keskustelut kuitenkin vaikka toisessa ketjussa @uhrilahja :n ehdotuksen mukaan. Saattaisin jopa aktiivisesti seurata tällaista keskustelua eri ketjussa. Kyllähän esimerkiksi makrotalouskin on olennaista Hyzonin sijoituskeissille ja luenkin mielelläni Pörssien suunta ketjun ansiokasta keskustelua. Silti en toivoisi sitä keskustelua Hyzonin lankaan. (Pahoittelut olkiukosta)

13 tykkäystä

Kilpailusta ja teknologiasta voi ja kannattaa täälläkin keskustella, mutta samojen asioiden jatkuva kertaaminen, samojen mielipiteiden ilmaiseminen, tai samojen mutuilujen tuominen turhan usein esille ilman mitään uutta voi olla monia turhauttavaa. Samat asiat voi selata jo historiasta ja jos siellä ei sitä asiaa ole, niin voi koittaa tuoda sen esille, tai jos asiaan osaa tuoda uutta näkökulmaa mitä ei ole esitetty, voi sen esittää.

Akku vs vety vs kaasu vs diesel vs henkilöauto vs raskas kalusto vs vielä raskaampi kalusto… näitä on levällään eri yhtiöiden ketjuissa, Energia-alan teknologinen…-ketjussa, vety Q&A -ketjussa ja jopa mineraali- ym-ketjuissa. Jos joku haluaa oikein specifisesti keskustella yleisestä akkuteknologiasta, latausteknologiasta tai vetyteknologiasta, niin keskusteluja voi käydä jo olemassa olevissa ketjuissa, tai perustaa vaikka uuden “akkuratkaisut vs vetyratkaisut vs muut energialähteet liikenteessä” -ketjun, jossa mielipiteiden ja peruskeskustelun lisäksi joku voi tuoda ihan hyviäkin artikkeleitä tai jopa ihan omaa asiantuntemusta esille.

Voidaan siis koittaa petrata tässä ketjussa pysymään tämän yrityksen näkökulmissa ja jos homma menee yleisluonteiseksi, niin kukin voi liputtaa ja pyytää siirtämään ne viestit toiseen ehdotettuun ketjuun.

Muita ketjuja jotka voi liippaa läheltä, tai joissa haulla voi hakea samoja asioita:

32 tykkäystä

Olen samaa mieltä.

Jos tänne laitetaan vain Hyzonia koskevia yksittäisiä tilauksia, ajopätkiä maanteillä ja toimarin haastatteluja jne niin se menee aika helposti pelkän hypen puolelle. Negajutut ei välttämättä tänne löydä. Mutta jos porukka niin haluaa…

Tekniikasta keskustelu kuuluu olennaisena osana tällaisen lapun seurantaa. Rehellisesti sanottuna kukaan ei tiedä vielä mitkä on niitä lopullisesti voittavia ratkaisuja. Ja kun ne voittajat on selvillä, niin lappujen arvostustasot ovat silloin eritasolla mitä nyt. Joillain on se putoava puukko kourassa ja jollain voitokas lappu.

Tekniikan kehityksen nopeuden takia se keskustelu nyt vaan on tällaista “jankkaamista”. Nämä kaksi voimalinjaa kehittyvät koko ajan ja onhan siinä iso työ seurata sitä mitkä uudistukset ovat oikeasti merkitseviä. NEA linkitti pirun monta ketjua, joista löytyy sikana tietoa ja vain osa liippaa hyzonia. Nyt jos/kun tietoa on noin moneen ketjuun jaettu, niin on hankalampi pysyä kärryillä mikä vaikuttaa Hyzoniin ja mikä se vaikutus on. Ja huomioon otettava asia on sekin, että tällä hetkellä tieto vanhenee nopeasti. On kyse sitten markkinatilanteista tai tekniikasta tai yrityksen taloudenpidosta yms.

@Lexus laittama linkki mielestäni oli hyvä ja sen jälkeinen keskustelu oli tarpeen. Jos se kilpaileva rekka toimisi yhtä hyvin oikeassa elämässä kuin paperilla, niin siinähän saattaisi Hyzonilta mennä alta iso osa Euroopan markkinoista… Ei kovin hyvä business case siinä tapauksessa. Toisaalta tuo uutinen kertoo senkin että nahkahousuilla on vielä hommat vaiheessa ja Hyzon on aallonharjalla.

13 tykkäystä

Mielenkiintoisia tageja taas Wankewycz laittanut. Ei todellakaan tarkoita MITÄÄN, mutta kertoo mitä mahdollisuuksia voi tarjolle tulla.

Hyzonin sisarella, H3 Dynamicsilla, on pääkonttori Ranskassa ja tehnyt yhteistyötä Airbusin ja Air Liquide kanssa.

https://en.media.airliquide.com/news/airbus-air-liquide-and-vinci-airports-announce-a-partnership-to-promote-the-use-of-hydrogen-and-accelerate-the-decarbonization-of-the-aviation-sector-b29e-56033.html

"Lyon-Saint Exupéry Airport (VINCI Airports’ center of excellence for innovation) has been chosen as the pilot airport by the partners. The implementation of this project includes several phases:

  • From 2023: deployment of a hydrogen gas distribution station at Lyon-Saint Exupéry airport. This station will supply both the airport’s ground vehicles (airside buses, trucks, handling equipment, etc.) and those of its partners, as well as the heavy goods vehicles that drive around the airport. This first phase is essential to test the airport’s facilities and dynamics as a “hydrogen hub” in its area of reach."
13 tykkäystä
29 tykkäystä

Tässä tutkimus jossa on verrattu kokonaiskuluja diesel, CNG, HEV, PHEV, BEV ja FCEV välillä nyt ja tulevaisuudessa: https://www.nrel.gov/docs/fy21osti/71796.pdf
Tässä uutinen tutkimuksesta: https://www.greencarcongress.com/2021/09/20210922-nrel.html
Tutkimuksen tekijänä National Renewable Energy Laboratory (NREL)

7 tykkäystä

Ja tuon uutisen kommenteista napattu:

On page 10 table 2 they give the 2018, 2025 and 2050 power density of fuel cells as
0.96KW/kg, 1.02 and 1.08

And Hyzon right now:

As confirmed by leading technical certification provider TUV Rheinland, Hyzon’s Gen3 fuel cell stack achieves a volumetric power density above 6.0 kW/liter and gravimetric power density more than 5.5 kW/kg
Hyzon Motors Hyzon Media | Latest news, updates, articles and coverage

They are on the road, not in a lab

Eli lupaa hyvää Hyzonille :slight_smile:

30 tykkäystä

https://twitter.com/CraigK_Hyzon/status/1441776911621971969?s=19

Voi olla, että kohta alkaa Totalin kanssa yhteistyö tuottaa hedelmää. Ja ainakin helpottaa Ranskan valloitusta. Turn key solution kuulostaa tässä vaiheessa hyvälle, kun infra on himpun verran ns. kesken.

34 tykkäystä

Artikkeli sisältää hyzonin tuotesijoittelua :smiley:
…ei onnistunut copypaste.

7 tykkäystä

Mitenkä porukka näkee ton Hyzonia vastaan kirjotetun raportin? (Short Attack)

Edit: linkki rapsaan Blue+Orca+Short+Hyzon+Motors+Inc+(NASDAQ+HYZN).pdf (squarespace.com)

8 tykkäystä

Itse raporttia en ole lukenut enkä kenties edes lue, mutta lähes poikkeuksetta näiden hyökkäysten jälkeen kurssi palautuu.
Joten itse näen tämän ostopaikkana, mikäli kyytiin haluaa. Ja tämä siis jos tässäkään shorttihyökkäyksessä ei ole mitään perää.

3 tykkäystä

Avaatko laiskalle mitä oli?

2 tykkäystä

Summataan tähän otsikkotasolla:

  1. Hyzon’s Largest Customer is a Fake-Looking Chinese Shell Entity Formed 3 Days Before Deal Announced
  2. Channel Checks Reveal Next Largest Customer Not Really a Customer
  3. Phantom Big-Name Customers Suggest Overstated Orders and Financial Projections
  4. Hyzon is Just a Repackaging of Its Chinese Parent Company, a 17-year-old Business Recently Valued as a Microcap
  5. Hyzon’s Projections are Fantasy: Parent’s Financials and Former Executives Suggest Hyzon May Earn 5-10% Gross Margins, at Best
  6. Two CTO Resignations in 15 Months

Lisätietoja täältä: https://static1.squarespace.com/static/5a81b554be42d6b09e19fc09/t/61530030593dd86e7025333e/1632829490443/Blue+Orca+Short+Hyzon+Motors+Inc+(NASDAQ+HYZN).pdf

7 tykkäystä

Nopeesti luettuna:

  1. Hiringalla ei ole edes resursseja tilata ja maksaa 1500 kuorma-autoa eikä se ole todellinen tilaaja, joten tilaus on feikki.
  2. Uusimman tilauksen tehnyt yritys ( 500 kuorma-autoa ) oli perustettu vain 3 päivää ennen
    sopimusta, eikä sillä ole edes pääomaa yhtään ( näin käsitin tekstistä ), 5 työntekijää vain.
    Jne jne jne todella raskauttavaa tekstiä.
5 tykkäystä

Jooh, nyt taidettiin ns. koijata. Möin kaiken pois vielä siedettävällä tappiolla. Ei vaikuta enää siltä firmalta johon sijoitin.

Lisäksi ei herätä luottamusta, että Chief Strategy Officer nosti viime viikolla optiot ja laittoi samantien kaikki myyntiin: Notable Hyzon Motors Insider Trades $337 Thousand In Company Stock (benzinga.com)

3 tykkäystä

Ja investor presseissä on isoja asiakkaita poistettu ja seuraavaan pistetty pikku"narikoita". Mielenkiintoista on, miten ja koska Hyzon vastaa tuohon.
Tulee ihan NKLA mieleen, mutta toivotaan tästä parempaa lopputulosta.

2 tykkäystä