Omat kokemukset yhtiöistä

Hiukan karsastan K-rautaa ihan sen vuoksi että kun käyn ostamassa jonkun tavaran ja maksan siitä 20euroa, tulee takanani tyyppi joka sanoo kassalla jonkin taikasanan jolla saa 40% alennuksen ja maksaa vain 12euoa, ja mitä en sitä saa mitenkään sieltä siihen hinaan. Toki tuossa on myös ilmeisesti alvi pois. Taloa kun rakensin sain 5% alennuksen K-raudasta.
En tykkää harvojen etuoikeuksista, parempia ja huonompia asiakkaita, Puuilossa hinnat kaikille samat.

18 tykkäystä

Se taikasana on usein yritysasiakas.

4 tykkäystä

Oma ostokäyttäytyminen menee siten, että liikuviin välineisiin liittyvät tarvikeostot menee Motonettiin.
Työkalut satunnaiskäyttöön ja tarvikkeet kiinteistöihin liittyviin remontteihin haen Puuilosta.

4 tykkäystä

Työkalut haetaan kyllä Kärkkäiseltä.

Kiinajunkkia olen ostanut lähinnä Lidlistä, jolla on laadukas sisäänosto-organisaatio Kiinassa työkaluissa. Myös Bauhausilla on osa China-Junk työkaluista ihan käypäsiä.

1 tykkäys

IMG_7091

Pihlajalinnan mainoskyltti ollut pidemmän aikaa tällainen… en tiedä miten mainoskylttien huoltaminen yms menee mutta on jo varmaan vuoden roikkunut ja tuonut laadukasta mielikuvaa ohikulkijoille firmasta.

1 tykkäys

Julan logonkin näkemninen aiheuttaa välittömästi itsellä mielikuvan hajukynttilöiden lemusta. :face_vomiting:

8 tykkäystä

Kaveri soitteli Ruotsista ja meinasi että hiljaista oli ainakin Tornion tokmannilla ja dollarstoressa, jos joku asuu sielläpäin niin kommentoikaa. En tiedä oletko sieltäpäin mutta nimi viittaa @Torniojaws

Pitänee poiketa kun syyslomalla käydään siellä :slight_smile: En tosin koskaan käynyt Haaparannan Dollarstoressa (Piteån vastaavassa kylläkin), niin vaikea verrata. Piteåssa se on yleensä suht vilkas.

Tokmanni on kuitenkin yleensä ollut suht aktiivinen - mutta Tornion aktiivinen on vähän eri kuin PK-seudun aktiivinen. Tosin eipä Espoon Tokmannit nyt niiiin aktiivisia ole olleet kun käynyt. Ovat toki pienempiä kuin tuo Tornion vastine, joka on siis Suomen suurin (en tiedä onko sittemin avattu suurempaa muualla).

Tornio Tokmannihan on alun perin ollut Tampereen Säästötex -niminen oma kauppansa, joka on ollut toiminnassa kauan ennen Tokmannia. Olikohan joskus 80-luvun lopulla avattu? Nimi taisi olla eri, mutta rakennus sama. Sitä laajennettiin nykymuotoon joskus 90-luvun puolivälissä.

E:
Se avattiin jo 1977:

5 tykkäystä

Jatkoksi tähän vielä. Alla oma viiden vuoden tuotto Evlissä. Huhhu miten huonoa. Sijoituksista kuitenkin 93% ollut osakkeissa. Nordnetin ilmainen Suomi indeksirahasto on samassa ajassa tuottanut 20% ja oma osakesalkku +103%.

1 tykkäys

Minkälainen ratkaisu tuolla Evlissä on ollut? Digitaalista varainhoitoa vai jotain räätälöidympää?
Aika erikoinen kuvio kyllä tosiaan, jos et ole rajannut mitään pois tms.

Itse mitä olen käynyt Tornion tokmannilla viikoittain niin pihassa aina ollut huomattavasti enemmän autoja kuin texin aikana. Ja uusi puuilo vieressä myös piha täynnä autoja.

6 tykkäystä

Tuoreena datana, että Haaparannan DollarStoren piha oli autoja täynnä (tosin vieressä muitakin kauppoja). Mutta ainakin vaikutti olevan tavallista enemmän :slight_smile:

9 tykkäystä

Koska ihan kaikki eivät välttämättä löydä itseään tänä viikonloppuna ILoveMe -messuilta, niin lisättäköön omat kokemukseni tänne :sweat_smile:

Kuuluin marginaaliseen 0,1% siellä asioinneista mies oletetuista henkilöistä. ILoveMe -messut keräävät kasaan kauneudesta ja hyvinvoinnista kiinnostuneet Helsingin Messukeskukseen ja paikalla on iso liuta kosmetiikkaa, hyvinvointi pillereitä ja muuta tilpehööriä.
Mitä ihmettä minä sitten siellä? Normaalisti työskentelen kosmetiikka-alalla markkinointitehtävissä, mutta käyn myös edustamassa ja kaupoissa myymässä. Näin oppii ja ymmärtää asiakkaan tarpeita ihan eri tavalla ja voi ohjata brändiä oikeaan asiakkaita palvelevampaan suuntaan. Messuilla olin tosin vain asiakkaana/tutkimassa markkinaa.

Jälleen kerran silmääni pisti se, mitä olen huomannut muissakin Helsingin tavarataloissa työskennellessäni, eli Marimekon brändi voi todella hyvin. On siis käsittämätöntä kuinka usealla henkilöllä on ainakin jotain Marimekkoa päällään. Nuorilla kangaskassit, työikäisillä Marimekon käsilaukku, reppu tai neule ja iäkkäämmillä usein kalliimpaa vaatetusta. Olen seurannut tätä trendia jo useamman vuoden Helsingissä ja brändin voima hämmentää minut joka kerta. Nyt etenkin kun hirmuinen määrä naisoletettuja henkilöitä oli pakkaantunut messukeskukseen.

Samalla kävin testaamassa Messukeskuksen Friends&Burgrsin, joka siis käsittääkseni on edelleen osa Nohoa, vaikka omistusmuutoksia tehtiin? Joka tapauksessa, oikein hyvät bursat ja kyllä asikkaita riitti. Varmasti hyvä veto Noholta hankkia ravintoloita Messukeskuksesta.

14 tykkäystä

Alan Wake Remastered tarttui alennusmyynnistä flunssailtojen kaveriksi. Remasterointi tuo kyllä lisää arvoa tähän, joten ei ollut turha hankinta. En muistanutkaan kuinka paljon tykkäsin tästä pelistä. Toivottavasti AW2 räjäyttää potin. Remedy-fiiliksen fanit sen ostaa varmasti.

1 tykkäys

Noniin nyt kaikki ”moukarimarkkinoille” (-7.11) nauttimaan K-raudan tarjouksista. Samalla näkee joko siellä kassalla on ruuhkaan. :smile:

RT -puolella vain jotain 30% tulee kuluttajakaupasta. Ei kannata ehkä kovin lyncheillä.
Olen kieltämättä ihmetellyt miksi sieltä (b to c) tulee ylipäätään mitään.

1 tykkäys

Avaatko vähän miksi ihmettelet ? En saanut tästä kiinni. Pientähän tuo kuluttajapuolella on myynti, mutta taitaa olla aika tasaista kuitenkin.

Nyt lyncheilen itse sitten, aina kun jotain isompaa tarvin niin päädyn ostamaan muualta hinnan vuoksi. Ruokakaupassa näin ei ole.

Kannattaa kysyä sellaisista K-Raudoista missä pääset suoraan kauppiaan juttusille. Viimeksi kun itse tein vähän lisäeristyksiä niin nimenomaan K-Rauta oli kirkkaasti halvempi kun yksikään nettikauppa tai kilpailija. Hyllyhinnat ovat toki korkeimmasta päästä, mutta niistä voi aina neuvotella kauppiaan kanssa.

7 tykkäystä

Sama homma on ollut omallakin kohdalla, mutta nyt K-raudan läheisyys on saanut asioimaan siellä pääsääntöisesti. Kävin viime viikolla ostamassa kompostin ja pistin merkille, että hinta oli sama kuin Bauhausissa ja Netraudassa. Erona se että kahdessa kilpailijassa mainostettiin hintaa -15% alennettuna. K-Raudassa oli ihan listahinta.

5 tykkäystä