Optomed - Terveysteknologiayhtiö

Älypuhelimiin voi tulla kaikenlaissia ominaisuuksia, mutta on vaikea nähdä, että FDA-lupaan vaadittava AI-algoritmi + HW-combolla olisi onnistumisen edellytyksiä. Puhelinmallit vaihtuu vuosittain, ja FDA-luvan saanut älypuhelinmalli on luvansaantihetkellä jo poistunut markkinoilta.

Älypuhelinten rajoittuneisuudesta on juttua myös Optomedin sivulla
kohdassa ”What about replacing direct ophthalmoscopy with a smartphone?”

Ohessa aivan uusi video Optomed USA:n toimarin haastattelusta, haastiksessa kerrotaan.mm. että USA:ssa on menossa toinenkin clinical trial AEYE Healthin trialin lisäksi:

3 tykkäystä

Potentiaali on puhelin & lisälaite (kamera) kombinaatiossa. Esimerkkinä Butterfly networksin iPhoneen ja Androidiin liitettävä ultraäänilaite, joka hyödyntää tekoälyä kuva-aineiston analysoinnissa.

1 tykkäys

Optomed Softwarelle 0,6M tilaus. Softapuolellakin voi olla hyvää kasvua luvassa.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:149612-2021:TEXT:EN:HTML&src=0

2 tykkäystä

Tuo näköjään julkaistu 22.3 eli ei sinänsä tämän päivän uutinen. Toisaalta en löytänyt tiedotettakaan.

1 tykkäys

Optomedilla tehtiin aivan tuore blokkikauppa. :thinking: :upside_down_face:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/optomedin-osakkeilla-tehtiin-303000-euron-blokkikauppa/58e4e8e5-1b57-426a-aebe-17eeceedd831

1 tykkäys

Ei mulla muuta.

13 tykkäystä

Joskus ennusmerkeistä kannattaa tehdä johtopäätöksiä. Näyttäisi siltä, että rokki soi tänä vuonna Optomedilla. :wink:

7 tykkäystä

Tällainenkin tuli tänään, ei ihme, jos myynti rullaa.

5 tykkäystä

Anteeksi, on hieman offtopiccia, mutta pakko sanoa. Optomedissa olen ollut mukana alusta asti, mutta Optomedin ala on mulle hyvin vieras, vaikka koetan lukea tietysti kaiken, mikä tulee liittyen Optomediin, niin tarvitsisin jonkun, joka pureskelisi tiedon valmiiksi. Mikäli Optomed itse uskoo itseensä, niin sen kannattaisi tehdä yhteistyötä Inderesin kanssa. Olen innostunut firmasta ja juttu vaikuttaa hyvältä, mutta on kaikenlaisia isoja kysymyksiä/kokonaisuuksia, joita en tyhmänä ymmärrä. :thinking: :slightly_smiling_face:

Oma englantinikin on varsinkin aika nuoreksi (35-v) hyvin heikkoa, niin jotkut asiat menevät vähän ohi. Varmasti optomedilaiset lukevat palstaa ja lukevat tämänkin viestin sekä tekevät tarvittavat johtopäätökset. :wink: Ainakin kurssi on nousussa ja muutamat hehkuttavat tätä, silti vielä haluaisin lisää tietoa firmasta haastattelujen sekä analyysien muodossa.

4 tykkäystä

Tästä kannattaa laittaa viestiä suoraan firmalle. Mitä useampi sijoittaja laittaa, sen todennäköisemmin firma ottaa onkeensa ja ryhtyy Inderesin asiakkaaksi.

2 tykkäystä

Kiitos loogisesta vinkistä, näin teen tässä viikonloppuna! Jos olette mun ja liizin kanssa samaa mieltä, niin laittakaa te muutkin viestiä. :+1: :slight_smile:

2 tykkäystä

Syksyn ja kevään positiivinen uutisvirta alkaa mukavasti realisoitua posarin myötä myös osakekurssiin. Veikkaanpa, että suunta jatkuu, Optomed osui tänään monen uuden sijoittajan tutkaan.

5 tykkäystä

„ Redeye raises the fair value of Optomed to EUR 13 per share, a new bull case of EUR 17 per share and a bear case of EUR 5“

9 tykkäystä

Ajankuvaa. Ylimalkaisella posarilla huikea nousua. Liikevaihdon ja tuloksen vertailupiste Covid ennusteilla matalalla. Mielenkiintoista myös, että tässäkin kuumotuksessa kurssinousu kiihtyi iltapäivän lopulla. Syytä voi arvuutella :slight_smile:

6 tykkäystä

Tämän MellingMedicalin kanssa tehdyn Distribution Agreementin myötä tuli itselle ihan uusi luotto tarinaan. Tuon announcementin perusteella MellingMedicalin supply chainin loppupäästä näyttää löytyvän yhteensä 567 erilaista klinikkaa/terveysasemaa. Uutisen perusteella tarkoituksena toimittaa laitetta “across the country” USA:ssa, eli nopeasti voisi uskoa, että laitetta tullaan toimittamaan merkittävissä määrin näihin klinikoihin/terveyasemiin. Ei hullumpi sopimus, ottaen huomioon että Aurora IQ:n global launch oli viime lokakuun lopussa. Googlen perusteella yhden laitteen hinta pyörii n. 8000euron paikkeilla. Jos miettii, että laitteita toimitetaan tämän MellingMedicalin kautta esimerkiksi n.300 lokaatioon, tulisi tästä itsessään liikevaihtoa jo 2,4 miljoonaa euroa. Viimevuonna “Laitteet” segmentti tuotti n. 5miljoonan euron liikevaihdon, joten uskosin, että pelkästään tämän uuden diilin avulla tullaan tekemään erittäin kovat kasvulukemat.

6 tykkäystä

Tässä juttua siitä toisesta blokkikaupasta. :face_with_monocle: :cowboy_hat_face:

3 tykkäystä

Juttu vain tilaajille, vähän höpötystä Optomedista:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/joko-optomedin-ralli-rauhoittui-nama-trendit-voivat-suosia-yhtiota/fb137dcf-a315-4ac4-b452-cb91ba5d302d

Toinen asia:
Laiton viestiä Optomedille ja kyselin, että koska alkavat tekemään yhteistyötä Inderesin kanssa. :blush: Katsotaan, mitä vastaavat.

2 tykkäystä

Optomedin Seppo tulee minulle Q1-haastikseen :slight_smile: Onko täällä sijoittajilla kysyttävää Sepolle? Voisin ottaa kysymyssapluunaan mukaan parhaat palat.

18 tykkäystä

Mainiota, kiitos Verneri!

  1. Mitä erilaisia indikaatioita olette tuomassa Aurora IQ:hun mukaan diabeettisen retinopatian lisäksi lähitulevaisuudessa?

  2. Minkälaisia hinnoittelumalleja käytätte? x euroa per indikaatio/kamera/vuosi, vai sisältyvätkö kaikki indikaatiot samaan vuosimaksuun?

3 tykkäystä

SaaS puolesta ja sen ansaintamalleista olisi kiva kuulla enemmän. Paljon keskitytään itse fyysiseen laitteeseen.

4 tykkäystä