Qt Group - Eeppinen matka teknojätiksi

Kuutissa se nattia etta tuloslaskelma pidetaan puhtaana. Ei mitaan tuotekehityksia investointeihin vaan suoraan tuloslaskelmaan. Jos Kuutti tekisi samoin kuin jotkut toiset firmat, tulos olisi paljon korkeammalla tasolla. Tama pitaa huolen siita etta vapaa kassavirta seuraa natisti tulosta :ok_hand:t2:

image

44 tykkäystä

Ethän ole ainoa, joka harmittelee, että matkalla tullut kevenneltyä :rofl:.Mutta jos tulee osakeanti, niin ostetaan lisää ja syödään puoli vuotta näkkileipää.

6 tykkäystä

10 tykkäystä

Varokaa, tunti on tullut täyteen, hehkutusikkuna sulkeutunut. Nyt tarttis varmaan sen satasen tauluun…

11 tykkäystä

Arvon kanssasijoittajat,

Aikaa on vähän, joten pidän puheeni lyhyenä. Olen tullut jakamaan kanssanne suuren viisauden, jonka olen itse oppinut foorumin vanhimmilta ja viisaimmilta, Timpalta ja Arimatilta. Älä jumal*uta myy tätä timanttia.

Viimeaikoina Qt on noussut ylös kuin jeesus pääsiäisenä ja sama meno jatkuu tänäänkin. Jos heikko kätesi hakee myyntinappia, leikkaa se irti. Jos harkitset trimmaamista, kahlitse itsesi. Jos pelkäät arvostustasoa, syö rauhoittavia. Mitä ikinä teetkin, älä jum*lauta myy.

Sillä ne jotka tätä timanttia myyvät, vellovat pimeydessä hikisissä lakanoissa samalla, kun Qt paukuttaa massiivisia päivänousuja. He syövät makaronia ja tekevät ylitöitä, jotta voivat elättää perheensä. Heidän katseissaan ei toivon liekki pala ja heidän kyyneleensä muodostavat suolaisia valtameriä. Täten sanon minä teille, arvon timanttikädet, älkää missään tapauksessa myykö.

Yt, :gem::raised_hands:

113 tykkäystä

Jees tuosta linkistä pääsee kohtaan ennen hehkutuksia :smiley:

Kiitos kaikille, ainakin itse nauroin vatsa kippurassa. Hehkuttelua voi jatkaa kahvihuoneessa Inderesin kahvihuone (Osa 2)

55 tykkäystä

Tai ketjussa https://keskustelut.inderes.fi/t/kurssien-ja-niiden-muutosten-kyselyt-taivastelut-ja-hehkuttelut-ketju :upside_down_face:

3 tykkäystä

Tässä hehkutuksessa oli pakko kirjautua foorumille ja jakaa oma karvas oppi QTsta.

Myin osakkeet joskus 26 eurolla. Virhe.

Ostin vähän aika sitten takaisin 80e/kpl. Onneksi.

Tätä kyytiä en enää sivusta katso.

8 tykkäystä

Kertoo position painosta kun kuutti yksinään pitää salkun vihreällä. Kait sen indeksin voi sitten näinkin voittaa.

Ettei menisi hehkuttamiseksi niin pitää sanoa että kyllä kova luotto tähän firmaan ja toimariin. Kiitokset kaikille tässä langassa jotka olette omaa näkemystänne tuonut esille. Tulevaisuus näyttää valoisalta,kovaa suorittamista ollut. @Masse muori on varmaan tyytyväinen myöskin

10 tykkäystä

Kiinnitin huomiota - ja varmaan moni muukin kiinnitti - siihen Vareliuksen tänään mainitsemaan QT:n riskejä merkittävästi laimentavaan seikkaan että firmalla on hyvin laaja asiakaskunta, joka vielä bonukseksi on maakohtaisista painopisteistä yms vapaa. Ei ihme että TJ sanoo nukkuvansa yönsä hyvin, tuo hajautus kun on QT:lla, ts. jos yksi tai useampi (isokin) asiakas heittää lusikan nurkkaan tai Kiina menee kauppapolitiittsesti umpijuntturaan tms. Sijoittajana tietty kärvistelee sitä että QT paino-osuus salkussa turpoaa sietämättömän suureksi joka uhkaa tehdä tyhjäksi sijoitusten hajautuksen. Noh, onhan sitten QT itse toteuttanut edelläkuvattua hajautusta, jospa se hieman lohduttaisi.

23 tykkäystä

Tarkoitatko, että nukkuu erittäin hyvin. Vai mikä se tarkka lainaus oli? Ei tätä voi liputtaa, jos korjaan edellisen kirjoittajan TJ. sitaattia oikeaksi!!?? Mitä?

Johto merkannut eilen 1000 kpl hintaan 4,84e. Jos tuo ei kannusta töissä, niin ei sitten mikään :grin:

32 tykkäystä

Elikkä tuoreahkon 60% korotuksen perään nyt 32% korotus…

66 tykkäystä

Oliko Inderesin ensikommentit tuloksesta jotenkin niin että Qtn oma ohjeistus tästä vuodesta on varovaisempi kuin Indereksen ennuste. Taisi toimarin haastattelu saada Mikael Rautasen uusiin ajatuksiin :slightly_smiling_face:

PS. Miten Inderes taipuu omistusmuotoon? Inderesin vai Indereksen?

1 tykkäys

Itse raapasin pienen position “kalliilla” alta kolmen kympin. Pienen koska oli kuulemma kallis. Sitähän täällä fiksummat ihmiset ovat hokeneet että kuutti juna meni jo ja nyt sijoittavien pitää ottaa huomattavaa näkemystä ja riskiä tulevasta. No joillain näillä ei ole enää sitä pientäkään positiota tästä. Mutta toivottavasti ei liikaa pelotella uusia sijoittajia tästä junasta pois.

5 tykkäystä

https://www.inderes.fi/fi/positiivisessa-kierteessa

poiminta:

image

64 tykkäystä

Nordealta päivitystä

48 tykkäystä

Tuosta alemmasta kuvasta muuten mielenkiintoinen huomata, ettei ole tuossa kv-verrokkiryhmässäkään montaa firmaa, joilla olisi korkeampi kasvu+ebit% -kombo. Kaikenkaikkiaan siis Qt:lta kovaa tekemistä ihan kansainväliselläkin tasolla!

8 tykkäystä

Sielt tuli myös SEBiltä kiva suositus

30 tykkäystä

Kertoimet vaan venyy ja paukkuu
image

7 tykkäystä