Seeing Machines (SEE)

Mietin itsekin seeingin koppaamista osaksi salkkua, mutta toimarin käytös ja väärät faktat esityksissä nostaa karvat pystyyn.
En usko seeingin saavan merkittävää osuutta bmw:n lähivuosien malleista, koska on ollut niin selkeästi ja avoimesti smartin asiakas tähän asti.
Todennäköisesti bmw asiakkuusepäilu perustuu siihen, että tekivät jotain yhteistyötä esitellessään messuilla näkemyksiä täysin autonomisen autoilun tulevaisuudesta, joka on aikamoista taivaanrannan maalailua nykyhetkeen verrattuna. Mb myös olisi omituinen yhteistyö, koska on käsittääkseni aika läheinen nvidian kanssa, jolla taas paljom yhteistyötä smartin kanssa.
Jännä nähdä, paljon spekulaatiota! Mulle kyllä silti riittää smartin design winnien määrä ja arvioitu pipeline, sekä “prepared for success” lausahdukset.

Edit: mb oli tosiaan qualcomin videossa a sarjan, gle:n ja jonkun sähköauton osalta mukana videolla, tosin logot peitettynä. Eli mersua menisi varmaan sinnekin.

6 tykkäystä

Ja muistetaan myös TJ olematon osakeomistus firmassa. Jos tietäisi istuvansa todella rahakkaan bisneksen päällä, miksi ei näytä sitä rahoillaan? Put your money where your mouth is.

3 tykkäystä

Täsmennän tässä muutaman innokkaan lainauksia :wink:

Lisäsi tähän että a few (no meaningfull RFQs that were issued during FY20, a few). Ja syyksi antoi ymmätää Covidin (en ota siihen kantaa onko se oikea syy).

Tässä yhteydessä puhuttiin nimenomaan Fleet bisneksestä (asennukset vaikeita). Toki voidaan ajatella, että soveltuu osin myös OEM bisnekseen. Australiasta on voinut olla aika kova kynnys lähteä Eurooppaan viimeisen vuoden aikana.

Se oli: “no issued RFQs” Eli tulkitsen, että ei tullut kilpailutuksia kuin muutama.

Tämä on hieno juttu Smartin kannalta. Vahvistaa tilannetiedot siitä, että Smartin markkina-osuus yli 60%. SM on ollut täysin tuuliajolla Takatan ja Xilinxin yhteistyön kanssa. Kuten olen täällä aiemminkin kirjoittanut, niin aika näyttää oliko QC yhteistyö käänteentekevä hetki SM:lle.

Lasken tämän plussaksi SM:lle. Softa on heidän core, mutta sille on erilaisia myyntikanavia. Jos aiemmin myyntiä ei ole tullut heikon myyntikanavan takia, se luulisi nyt muuttuvan. Jos ongelmaa ollut (myös) tuotteessa, niin mikään myyntikanava ei poista heikon tuotteen ongelmia.

10 tykkäystä

Tästä on varmaan useita erilaisia näkökulmia. Tuolla Smarttipalstankin puolella.

Toi on toki Smartin kalvo, että voi vaan olla että puhutaan eri kieltä ja Paulin “RFQ” tarkoittaa koko kilpailutuksen aloitusta eli Request of Conceptia.

4 tykkäystä

image

HB 5.2.2021

1 tykkäys

Seeingillä 9 työpaikkaa haussa. Ei tietoa kuinka kauan ovat olleet haussa, mutta näyttäisi helmikuun loppu olevan päivänä monessa. Monipuolisesti, ympäri taloa. Indikaatio että kasvetaan rajusti?

Search Results | Careers | Seeing Machines (springboard.com.au)

Vähemmän yllättävä ilmoitus. SM:n yksi 30 design winnistä on GM:n Cadillac Escalade. Tier ykkösenä sama vanha Joyson Safety Systems (eli Takatan “seuraaja” konkurssin jälkeen). Kaikki GM:n dw:t tulleet siis tältä Tier1:ltä. Tämä kauppa alun perin ilmoitettu huhtikuussa 2019 (“number of models, total value A$ 7m”).

https://www.seeingmachines.com/wp-content/uploads/2021/02/SEE-RNS-Seeing-Machines-DMS-in-GM-Escalade-08-02-21-final.pdf

3 tykkäystä

Miks nää ilmotti uudestaan jos kerran 2018 jo ilmoitettu?

Siis nyt ilmoitettiin mallin nimi.

2 tykkäystä

Ei varmastikaan huono DMS. Sekä DMSn vuorovaikutus ja integrointi kaikkeen muuhun ADASiin, yhteispeli. SC tulossa 22 malliin by 2023. Samalla jutussa sivuttu uusia ansaintamalleja, esim. monthly updates for 25$.

Kuukausittainen maksu taitaa koskea käytännössä tuota karttajärjestelmän ylläpitoa, se tuloutunee gm:lle? En ollut aikaisemmin ajatellukaan, mutta gm:n supercruise toimii vain p-amerikassa ja kanadassa. Rajaa käytännössä aika paljon markkina-aluetta tuolle lisävarusteelle, vaikka automalleja sinällään paljon olisikin. Dms kuitenkin vaikuttaisi toimivan ja tulevan kovaa.
E: tarjoaakohan gm dms ilman supercruisea?

2 tykkäystä

Probably belongs to this thread

1 tykkäys

Sure, it relates to the hw agnostic vs chip-based strategy discussion.

Is it actually that both companies have got the biggest wins wins with hw agnostic approach?

1 tykkäys
1 tykkäys

Seeing se vain partneroituu.

3 tykkäystä

Sopis parhaiten tänne

https://keskustelut.inderes.fi/t/smart-eye-eye-tracking-from-sweden/7111/2799?u=aston_livingstone

3 tykkäystä

Ton voi nähdä varmaan sekä bullish että bearish -lasien läpi? Oliko tämä odotettavissa vai tuliko yllätyksenä?

bullish:

  • Aika hyvään hintaan. (tosin diili ehkä tehtiin kurssihuipuilta, joten tuliko sitä premiumia nyt kuitenkaan?)
  • Joku on tehnyt laskelmat että rahoittaminen kannattavaa
  • Vahvaa kasvua johon tarvitaan fyrkkaa
  • Viimeksi kun jenkkisijoittajat lähti tähän mukaan kurssi lähti rajusti keulimaan

bearish:

  • Fyrkat ei riitä, lisenssituloa yms. ei tule tarpeeksi lyhyellä tähäimellä, pakko saada rahnaa
  • Diluutio?
    -?
3 tykkäystä

Markkinat taisi nähdä keissin ikäänkuin suositushinnan nostona (10,5), koska osake tätä kirjoittaessa 8% nousussa.

31 March 2021

Seeing Machines Limited

(“Seeing Machines” or the "Company)

Half year results and financial report

Seeing Machines Limited (AIM: SEE), the advanced computer vision technology company that designs AI-powered operator monitoring systems to improve transport safety, today publishes its unaudited results and financial report for the six months to 31 December 2020 (“H1 2021”).

Financial Highlights:

· Operational revenue of A$18.1m (H1 2020: A$15.8m) reflecting comparative growth of 15% on previous period. Underlying revenue growth using constant currencies is 19% year on year (exchange rate as at 1 July 2020).

o Aftermarket (Fleet and Off-Road) revenue grew by 17% to A$15m (H1 2020: A$12.9m)

o Annualised Recurring Revenues including royalties of A$15.5m, representing growth of 17.4% (H1 2020: A$13.2m)

o OEM (Automotive and Aviation) revenue of A$3.1m (H1 2020: A$2.97m), representing a 5% increase on previous period

· Net loss of A$16.8m, representing an improvement of 33% compared with the same period last year (H1 2020: A$24.9m)

· Cash at 31 December 2020 of A$52.3m (31 December 2019: A$47.4m)

· Range of cost-saving initiatives, introduced through height of COVID-19 pandemic, has resulted in improved cost base management aimed at contributing to better operational performance and improved cash balance.

OEM Highlights:

· Driver Monitoring System (DMS) technology now firmly established as fundamental to improved safety on roads, underpinned by regulation and standards, as well as to the increasingly smart vehicle interior for carmakers;

· The number of active automotive RFQs (Requests For Quotes) requesting DMS has increased accordingly across major automotive markets;

· Cadillac Escalade by General Motors, is now available on roads with Driver Attention System featuring Seeing Machines technology, bringing total current production vehicles to five, aross three OEM programs;

· Automotive three-pillar embedded product strategy launched to support carmakers with a range of integration options for DMS;

· Seeing Machines now formally working with a range of semi-conductor companies including Qualcomm Technologies and Omnivision Technologies to extend the deliver of its DMS.

Aftermarket Highlights:

· Max Verberne appointed to lead the Aftermarket business, bringing a wealth of industry understanding having led telematics businesses for over ten years including with Radius Telematics Australia and Ctrack by Inseego, and has previously managed divisions and channels for Siemens across Australia and New Zealand;

· Business continues to grow despite challenging global conditions as Guardian hardware sales remain consistent with ongoing momentum around safety technology in commercial transport and logistics, and installation rates in Southern Hemisphere, accelerate;

· Guardian connections as at 31 December 2020 of 26,597 represents growth in installed base of over 3,000 units in the six months prior, contributing to unrivalled set of naturalistic driving data which now exceeds 6.3 billion kilometres and underpins ongoing development of the Company’s DMS platform technology.

Investment Highlights:

· Investment by leading US based insititutional investors has strengthened Seeing Machines’ balance sheet and positioned the Company to initiate a range of strategies to support incremental growth objectives across its key transport markets.

Outlook:

Seeing Machines continues to trade in line with expectations for FY2021.

Guardian connections are expected to accelerate as COVID-19 challenges subside with the global vaccine rollout and H2 2021 is expected to see an incremental growth in Aftermarket related revenue.

As the Company expects to be in production with existing OEM customers on more than 30 distinct car models within the next two calendar years, the current makeup of Automotive revenue is set to change from NRE (Non-Recurring Revenue) to signficantly higher margin based royalty revenue.

Paul McGlone, CEO of Seeing Machines commented: "The first half of FY2021 has been pleasing and we are buoyed by the progress in Fleet, as well as the significant increase in RFQ activity in Automotive across key markets as carmakers ready themselves for mounting safety standards and technology advances inside the cabin, all supported by camera-based DMS. We are now in production on five car models, working across three OEMs, and that is set to ramp up signficantly over the coming two years.

“Further, I’m delighted with the interest we are seeing from both UK and US based institutional investors, as DMS becomes more and more relevant across all key Seeing Machines transport sectors. We are now positioned to look beyond the near term and leverage our strengthened balance sheet to grow company opportunities across core markets.”

Enquiries:

Seeing Machines Limited

+61 2 6103 4700

Paul McGlone - CEO

Sophie Nicoll - Corporate Communications
.

3 tykkäystä