Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Niin, tämä on sikäli hauskaa, että joku aloittaa ja siihen ei voi vastata? Taidan hypätä sivuun foorumilta vähäksi aikaa, alkaa kyllästyttää tämäntyyppinen liputtelu. Sattui olemaan NYSE:n sulkeuduttua aikaa, kannattaa jatkossa käyttää se johonkin muuhun.

6 tykkäystä

Vaihetaanpas ketjua @StockLover2

2 tykkäystä

minun mielestä toisen provokaatioon ei tarvitse tälläisessä ryhmässä edes lähteä. Aivan loputon suo, josta muut foorumilaiset eivät saa mitään. Privaviesteissä voi jatkaa vääntöä, kumpi nyt sitten haluaa / kuvittelee olevansa oikeassa. Ja on vielä pe-ilta, se vaikuttaa :grinning:

4 tykkäystä

Minusta provokaattorin toimintaan pitäisi kiinnittää huomiota - on erikoista, että provokaation osalta pitäisi olla vain hiljaa. Kyseisen henkilöiden viestit kun katsoo läpi, niin en löytänyt mitään asiapohjaista viestiä koko foorumilta. Mitä taas shorttaamiseen tulee, niin onko se muuttunut sijoittamiseksi foorumilla? Itse käsittelen sitä puhtaana treidaamisena, enkä näe oikein ideaa, miksi sellaisesta yhtiöketjuissa aletaan keskustelemaan? Eikö ne kuulu osta/myy -palstalle?

8 tykkäystä

Totta. Mutta minusta myös mitä vähemmän antaa provokaattoreille mahdollisuuksia, sitä nopeammin ne myös keskustelusta lähtevät. Tätä keskustelua voisi käydä vaikka vuosia, enkä usko, että tästä kukaan välttämättä “voitolle” jäisi. Jatketaan vaan kaupankäyntiä. Välillä tämä menee mullakin enemmän tunteisiin kuin v-tun häviö Villarealia vastaan UEL:ssa :grinning:,

2 tykkäystä

Haarumilla on liputeltu viihdyttäviä viestejä, esim. nimimerkin @jhjhjh viesti oli hauska.

Osa Kirami-ostoksen aikaansaamista iloisista viesteistä on myös poistettu.

Itse lueskelen keskustelupalstalla mielellään rennompiakin, huumoripitoisia viestejä väliin, mutta ehkä olen vähemmistössä ja valtaosa haluaa nauttia ateriansa rutisevan kuivana, faktapohjaisena :slight_smile:.

10 tykkäystä

Huomasin saman liputuksen ja mielestäni se oli aiheellinen, vaikka olisikin hauska.

Tälläisinä päivinä kun tulee uutisia, niin viestejä saattaa tulla joihinkin ketjuihin lähemmäs 100 päivässä, niin mielekkäämpää käydä läpi niitä jos joukossa ei ole viestejä missä ei ole sisältöä.

Nää on näitä, että toiselle sopii ja toiselle ei.

7 tykkäystä

Laitoin itse ainakin tehovalvonnan viikonlopulle päälle, jotta Johannes pääsee laskuttamaan 40h viikonlopulta ja saa syödä muutakin kuin makaronia ja nuudeleita.

Vaikka itse kukin mielellään lukee toisinaan myös rennompaa keskustelua, sopii nämä hauskat ja rennot viestit esim. kahvihuoneeseen paremmin kuin itse yhtiön ketjuun. Tällöin jos kuukauden päästä lukee yhtiöketjua, on informaatio-/rakettiviestien suhde hiukan siedettävämpi, eikä 4/5 viesteistä ole täysin turhia.

PS. liputusketjua en lupauksesta huolimatta hiljentänyt

6 tykkäystä

Täysin samaa mieltä tästä sun kanssa @Johnnyboy! :innocent: Muistakaa muuten myös, että jos jotkut viestit ehkä kaipaa vaan siirtämistä toiseen ketjuun, niin mut tai Vepun yms. voi tägätä, niin me siirretään kyllä :sunglasses: Siin on vaan se et jos oon liputuksen kans samaa mieltä, joka ajaa samaa asiaa, niin jos haluisin siirtää noi vaikka kahvihuoneeseen, nii se hyväksytty liputus silti jättäis noi viestit piiloon :frowning: Tällä hetkellä tosin en pysty kahvihuoneeseen siirtämään mitään, koska pahuksen 502 Error… Pitää selvitellä miten ton ratkois

PS: 40h en ikinä pystyis laskuttamaan hyvällä omatunnolla viikonlopulta :smile: :joy: Mutta rakennetaan yhdessä parempia Foorumia - ainakin mä haluun tehdä Foorumista paremman paikan joka päivä :sunglasses:

14 tykkäystä

Jäikö se Plugin ketju nyt jotenkin rösöiseksi kun tuntuu ettei niistä viimeisistä viesteistä ota selvää kun ilmeisesti puolet poistettu ja onko joku osa siirretty? Kannattaisiko ne kaikki tiettyyn keskusteluun tai debattiin siirtää samaan paikkaan tai jättää? Tai sitten pitänee lukea uudestaan ja koittaa ottaa selvää

1 tykkäys

Antaa olla, keskustelu loppui jo.

Juu varmaan en mitään oleellista menettänyt, mutta pointti ehkä se, että pitäskö ne loputkin siirtää tai poistaa kun ei niistä varmaan siellä enää ole sitäkään lisäarvoa? Eos.

1 tykkäys

Ylläpidolle kysymys, että eikö ao. kaltaiset viestit kuulu yritysten ketjuihin? Tässä tilanteessa siis kerrottiin vain sijoittajien määrä ja allokaatio, joka mielestäni kuuluu yritykseen liittyvään ketjuun. Käydäänhän niissä muutenkin keskusteluita omistajista yms.

E. lisäyksenä, niin ko. viesti oli allokaatiosta ensimmäinen Netumin ketjuun eikä esim. viides eli uutta tietoa.

Netumia tulee 100 osaketta + 2,3 % :smiley: Eipä tästä paljoa jää käteen edes minimien merkkaajalle, kun minimerkintä oli noin 2,2 kEUR ja yksikköhinta 3,2 eur. Noin 6000 sijoittajaa, joka on hieno määrä.


https://www.netum.fi/sijoittajille/tiedotteet/#netum-group-oyjn-listautumisanti-ylimerkittiin-ja-listautuminen-toteutetaan-202106016841
3 tykkäystä

No toi koko listautumisliputushomma on ainakin omasta mielestä menny aivan naurettavaks.

3 tykkäystä

Joo… On hyvä, että tästä ei tule mitään facebookin sijoitusryhmien kaltaista foorumia, mutta ehkä liputusten linjanvedossa olisi kuitenkin yleisesti parannettavaa (ei liity siis pelkästään minun viestiini).

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Oisko tota hommaa mahdollista tehä myös provikalla?

Itelle kelpais viikonloppuhommat :+1:

2 tykkäystä

Omakin kommenttini poistettiin keskustelusta

Mieluusti olisin enemmänkin osakkeita ottanut kuin 1/6 merkatusta minimistä. Houkutteleva hinnoittelu taisi kuitenkin olla johdolta suunniteltu peliliike omistajamäärän laajentamiseksi.

Reaktio: Just. Ilmeisesti parempi olla kommentoimatta näihin ketjuihin omistajamääristä tai muustakaan varsinaisen firman ydinbusineksen ulkopuolelta ja liputella muitakin viestejä samoin perustein.

2 tykkäystä

Joo, Jotta linja pitää, niin ehkä käyn liputtamassa oman vastaavan viestin Meruksen ketjusta ja kaikki sitä kommentoineet viestit…

2 tykkäystä

Nimimerkki Materia89 kyseli Asuntosijoittaminen-osiossa (Asuntosijoittaminen - #473) mielipiteitä Oulussa tarjouskaupassa olevasta kohteesta. Kävin annetun linkin mukaan Etuovi.comissa katsomassa kohdetta ja jopa GoogleStreetViewistäkin miltä näyttää. Olen muutaman vuoden sisällä tarkkaillut osakehuoneistotarjontaa sekä itselleni että perillisten osalta. En ole mikään ammattilainen kuitenkaan.
Siispä päätin antaa mielipiteeni asiasta. Ja kirjoitin “En löytänyt mitään hälyttävää. Parvekkeettomat yksiöt ovat kesällä kuumia varsinkin ylin kerros.” Heti tuli liputus. Siitä on jo muutama päivä ja ajattelin aluksi “antaa olla”, mutta sitten heräsi oman oppimisen ja uteliaisuuden vuoksi halu kysyä miksi viestini oli liputettu.

Halusin kertoa kyselijälle havainnon, että koska ei ole parveketta, johon sijoittaa jäähdytyksen ulkoyksikköä, niin asuntoon ei saa järkevää jäähdytystä. Omalla kohdallani ei ole tullut vastaan yhtään taloyhtiötä, missä sallittaisiin vetää jäähdytyslaitteen putket julkisivua pitkin vesikatolle (=parvekkeettomuus)…
Miksi mielestäni huoneiston kuumuus kesällä on ostoon vaikuttava asia, niin varsinkin Airbnb-käytössä arvostelut eivät loista tähdistä, jos huoneiston lämpötila on yli 30 astetta ympäri vuorokauden. Normaali vuokraus voi olla hankalaa, jos vuokralaisilla on muita vaihtoehtoja. Tuuletusluukun pitäminen auki öisin ei auta asiaa ja kadun melu haittaa myös ikkunan auki pitämistä. Kun asuntoalueilla kiertää kesähelteillä näkee aika monen yksiön pitävän isoa ikkunaa auki, mutta melu ja pöly estänevät senkin tässä tapauksessa.

9 tykkäystä

@Nimimerkki @Eicca @Lupiini ja ketkä lie muut Netum ketjussa rupatellut.

Sinne on hyvä linkata listautumisannin tulos ( minkä @Otter_Investor ) Linkkasikin.

Siitä osaa kyllä sokea :chicken: kin lukea, paljonko tulee lappuja. Sitä EI tarvitse tulla kotkottamaan ketjuun joka ikisen merkitsijän " tulipa vähän, sain minimit, olisin ottanut enemmänkin jne…" ( Varsinkin, kun näitä ipoja nyt tulee reilummin - rupee tollaset viestit ottaa enemmänki päähän )

Sellainen viesti, joka on kummiskin hieman turhaa ympäripyöreää jargonia on aika pitkäveteistä luettavaa. ( ja muiden ajan tuhlausta )

Myös @Musti vastasi teille hyvin.

Voitte kysyä aina itseltänne kun kirjoitatte ketjuun, että tuoko se kenellekkään mitään uutta mielenkiintoista/merkittävää informaatiota vai onko sen viestintä arvo tasan tarkkaan 0.


Niitä huonoja viestejä tulee kyllä jokaiselle, toisille enmmän toisille vähemmän. Ei nyt hernettä kannata ottaa nenään jos :white_flag: lippu heiluu :triumph:

Krhm…

  • Varmasti suurimman osan mielestä @Johannes_Sippola ja muut valvojat tekevät erinomaista työtä.

P.S. En heilutellut lippuani teille.

18 tykkäystä