Sijoitusfoorumin liputuskeskustelu ja liputusten jälkipuinti

Moro ja tervetuloa foorumille. Yhtiöketjuissa pyritään lisäinformaatioon ja laadukkaaseen keskusteluun, joten viestisi muiden ostomääristä liputettiin ja se todennäköisesti poistetaan pian. Foorumilla on paljon käyttäjiä, joten tuon tyyppinen keskustelu tukkisi ketjun nopeasti.

Omia ostojaan ja myyntejään voi halutessaan mainita ketjussa Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 3)

Muilta osin, pääset nopeasti kiinni foorumin meininkiin kun hetken lueskelet ketjuja :+1:

17 tykkäystä

Hei Pennaska! :slight_smile:

Tervetuloa foorumille. Pyritään pitämään viestit asiapitoisena, vaikka kyseessä olisi kohtelias lisäys. :wink:

6 tykkäystä

Kysymys. Liputusoikeus tulee ilmeisesti vasta kakkosluottamustasolla? Jos näin, niin eroaa siis discoursen oletustasoista. Siihen liittyen (sori ot), mistä tämän foorumin luottamustasovaatimukset löytyy?

1 tykkäys

Heissan,

Tuosta linkistä löytyy englanninkieliset kriteerit.

1 tykkäys

Juu, tuolla sivulla juuri kävinkin toteamassa, että Trust Level 1:llä voi liputtaa (Flag posts). Mutta itse nousin juuri ensimmäisen tason (oletan siis taso 0 → 1), mutta en pysty kuitenkaan liputtamaan (tai sitten en vain löydä nappia :sweat_smile:). Eli onko tämän foorumin taso-oikeudet sittenkään kuten discoursen oletukset?

1 tykkäys

Tästä on aiemminkin ollut keskustelua:

Aiemmin Haastaja-tasolla (Taso 1) on siis ollut mahdollista liputtaa viestejä. En sitten tiedä onko tuota muutettu. Liputustoiminto tulee näkyviin viestin oikean alakulman “…” -valikkoa laajentamalla.

1 tykkäys

Mitä jos liputtaa vahingossa? Liputin. Luulin, että ollaan yhtiön ketjussa, jossa pitäisi pysyä asiassa, mutta oltiinkin kahvihuoneessa, jossa ei.

Moro Sepi ja Arjy ja tervetuloa foorumille. Kahvihuoneessa ja IPO-ketjussa on ollut päivän mittaan kymmeniä viestejä tätä koskien, joten liputin ne pois Modulightin ketjusta.

Yksi lainaus ketjusta:

Harmillinen juttu, mutta ketjun mukaan muillakin ollut sama tilanne kuin teillä :man_shrugging: Toivottavasti korjaantuu piakkoin.

10 tykkäystä

En oikein ymmärrä miksi viesti sitten piti kirjoittaa yhtiöketjuun. Voit toki poistaa sen itsekin ja lähettää kirjoittajalle vaikka privaviestin, jossa voit kiittää kirjoittajaa, tai tehdä sen kahvihuoneen puolella.

12 tykkäystä

Koska en uutena käyttäjänä tiennyt, minne ja miten muuallekaan olisin sen kirjoittanut. Yksityisviestin mahdollisuus ei tullut mieleenikään. Tosin julkiset kiitokset ovat usein parempia kuin yksityiset.

Kiitos kuitenkin, että siirsit parempaan paikkaan!

Edit: Ajatukseni siis oli, että sen hetken, kun viestini roikkuu yhtiöketjussa, se ehtii tavoittaa kohderyhmänsä ja katoaa lopulta tehtävänsä täytettyään pois eikä varsinaisesti häiritse ketään.

4 tykkäystä

Aa, ymmärrän ja pahoittelut jos viestini vaikutti töksähtävältä, en hoksannut että olit uusi käyttäjä.

Yksi vaihtoehto on lainata viestiä eri ketjuun, esimerkiksi tuonne kahvihuoneeseen. Se onnistuu parillakin tavalla, mm. niin että viestin lainaamisen jälkeen, kopioit sen avautuneessa kirjoitusikkunassa olevan tekstin, menet kahvihuoneeseen ja liität siellä tekstin uuteen viestiin. Silloin tällöin siellä on julkisia kiitoksia muille :+1:

4 tykkäystä

Uusi tai vanha, mutta ennen kuin jonkun asian oppii, sitä ei yleensä osaa.

5 tykkäystä

Äsken joku sai päähänsä liputtaa viestini Solteqin ketjuun. Ymmärrän, että joku bäggääjä voi harmitella sitä kun omasta suosikista puhutaan kriittisesti, mutta mitään sääntöjen vastaista tai loukkaavaa viestissä ei ole.

Pitäkää tunkkinne ja työntäkää pää hiekkaan.
Muille sanon, että kannattaa lukea ne piilotetut viestitkin. Niissä voi olla enemmän asiaa kuin aivottomassa hehkutuksessa tai samaa mieltä olevien hymistelyssä.

2 tykkäystä

Kokemukseni mukaan ei kannata. Itsestäänselvyyksiä, aivopieruja, loukkauksia, aivottomia johtopäätöksiä ja silkkaa schaibaa. Juuri liputusominaisuus ja piilottamistoiminto tekevät foorumista luettavan!

Toki jäljellejääneissä viesteissäkin on paljon selkääntaputtelua ja muuta turhaa, mutta pääosin hyvässä hengessä.

2 tykkäystä

Jos asiasta haluaa herättää keskustelua niin kannattaa lainata se liputettu viesti tänne. Tuskin monikaan tämän ketjun lukijoista jaksaa etsiä sitä erikseen.

Varmaan 95% tänne tulleista valituksista on turhia tunteenpurkauksia. Yleensä syytellään kaikkea muuta mahdollista (ei saa negailla, kysyin vain saman kysymyksen joka on kysytty vasta 5 kertaa tässä kuussa jne), mutta omassa viestissä ei ole mitään vikaa.

11 tykkäystä

Don’t hate the player, hate the game.

Täälläkin monesti mainittu, että yleensä liputtajat eivät tee mitään väärää, eivätkä päätä liputuksen kohtalosta. Siitä päättää ‘johtajat’ ( mm. @Verneri_Pulkkinen , @Antti_Jarvenpaa , @Johannes_Sippola ). Viestiä voidaan kehottaa muokkaamaan, saatetaan siirtää ( aika yleistä, koska eksyy vääriin ketjuihin → tämä ihan sen takia, että ketju pysyy otsikon mukaisessa aiheessa ja tarjoaa sisältöä sitä etsivälle ) tai sitten poistetaan.

Yksi yleisimmistä liputuksen syistä taitaa olla 0-sisältö/jargoni.

Johtajilla on myös mahdollisuus rangaista liputuksen tekijöitä, jos liputtavat väärin perustein.

Kyllähän se aina omaa egoa kolhasee tulla liputuksi, mutta jos koet vääryyttä kannattaa olla yhteydessä johtajiin :slight_smile: :male_detective:

4 tykkäystä

Varmaankin tämän nykyisen liputuskäytännön vastustus johtuu siitä, että viestin kirjoittamiseen voi kulua vaikka vartti, liputtaminen tapahtuu yhdellä klikkauksella ja sitten se on liputetun ongelma tulla asiaa selvittämään. Liputusnapin ei pitäisi olla “en tykkää” -nappi.

Tässä tuo @Lewisville n liputettu viesti:

Rosoisella kulmalla lähdetty liikkeelle. Viesti sisältää asiaa, mutta asian olisi voinut ilmaista ystävällisemminkin.

6 tykkäystä

Kiitos vinkistä. En ole tätä ketjua lukenut (my bad), joten etiketti ei ollut hallussa tältä osin.

Ehkä minä sitten inhoan peliä. Alla on tuo viesti. Minun on vaikea ymmärtää, että mikä siinä olisi vastoin muuta kuin jonkun mielipidettä. Se ei ole väärässä ketjussa, se ei ole loukkaava ja siinä tuotiin uutta asiaa keskusteltavaan aiheeseen. Kontekstina oli siis Solteqin kansainvälistyminen.

Minua periaatteessa kiinnostaisi ymmärtää mitkä tämän palstan säännöt ovat, mutta eihän tässä minua rangaistu. Minä tiedän mitä olin viestiin kirjoittanut eli minulta sen piilottaminen ei ollut pois.

2 tykkäystä

En liputtanut viestiäsi, mutta en toivo Inderesin palstalla nähtävän näinkin ronskia kielenkäyttöä. Tuollainen voi olla ok Kauppalehden palstalla, mutta en toivo näkeväni noin rouheita viestejä täällä. Luultavasti liputuksen takana on se miten asia on ilmaistu, ei itse asia.

Tässä vielä lainaus palstan säännöistä:

@Lewisville tuo boldaus on siis tuolta säännöistä, ei omani. :slightly_smiling_face:

20 tykkäystä

Ok, kyllä minä tuon kanssa voin elää. En edelleenkään näe, että viesti olisi rikkonut mitään noista sääntökohdista (varsinkaan tuota boldattua), vaikka siinä pari tuhmaa sanaa olikin. On tuo silti huomattavasti mieluisampi vaihtoehto kuin se, että näkemyksiä pyrittäisiin sensuroimaan.

Ehkä jonkun vuoden päästä sanon asiasta vielä jotain kun asia ei ole enää niin ajankohtainen.

3 tykkäystä