Sijoitusvirheet

En onnistu löytämään tästä sijoitusvirhettä, toki toivossa on hyvä elää.

9 tykkäystä

Luultavasti tein erittäin harvinaisen virheen.

Yleensä ostan uutta yhtiötä salkkuun n. kymppitonnilla. Joitakin viikkoja sitten oli tarkoitus ostaa Tecnotreetä salkkuun 12500 kpl n. 80 sentillä, koska tj:n massiivinen ostoilmoitus lisäsi luottamustani tulevaan kurssikehitykseen.

Ensimmäisellä kerralla ei tärpännyt, joten yritin uudestaan. Katsoin pelkästään Google Financesta, että eipä onnistunut tälläkään kertaa. Joidenkin päivien kuluttua laitoin taas ostotoimeksiannon aiempien kertojen mukaisella rajahinnalla ja sain vihdoinkin ostettua Tecnotreetä.

Kun katsoin oston jälkeen salkkuani, havaitsin, että ostokerta oli jo toinen, koska myös edellinen toimeksianto oli toteutunut. Huolimattomuuttani olin ostanut Tecnotreetä siis kaksikertaisen määrän haluamaani verrattuna. Eikä tuo alku :point_down:kovin lupaavalta vaikuta.
IMG_20220809_200851

66 tykkäystä

Olipas “hauskaa” lukea tuo kokemus. Minulle tapahtui nimittäin Tecnotreen kanssa ihan vastaava kupru useita vuosia sitten, kun olin aloittelemassa vakavammin sen seurantaa. Eka ostotoimarini ei näyttänyt millään menevän läpi (liian halvalla yritin onkia), ja myöhemmin panin uuden realistisemmalla hinnalla sisään. Aika syvään nielaisin, kun huomasin sitten molempien toteutuneenkin saman päivän aikana. Sattumalta tilillä oli riittävästi pelimerkkejä, joten olin hetken aikaa isojen poikien joukossa omistajalistoilla… Sittemmin omistukseni maltillistunut. Viime ajat ovat kiristäneet hermoja, mutta mukana keikutaan vielä. Kunhan jotakin positiivista ja merkittävää tulee julki, vauhti voi taas olla melkoinen ylöspäinkin.

20 tykkäystä

Sattuuhan sitä näköjään muillekin ja kaiken lisäksi samalla osakkeella.

Itselläni tuon tyyppinen -mutta erilainen-huolimattomuusvirhe sattui osakesijoitusurani alussa. Ostin Elcoteqia ja vahingossa laitoin yhden nollan liikaa kappalemäärään enkä huomannut, että ostokseni oli 10-kertainen haluttuun nähden. Kun huomasin tilanteen, muistan kuumotuksen. Sain myytyä ylimääräiset osakkeet muistaakseni samana tai seuraavana päivänä, mutta ylimääräisiä sydämentykytyksiä sain ylimääräisten osakkeiden lisäksi😁

9 tykkäystä