Hyvä löytö! Noita muita en tunne riittävän hyvin että osaisin arvioida asemaa ja laatua. Mutta lähestyn sitä kautta miten Carvana tuntuu lähestyvän. Ernie Garcia sanoi tuossa Yahoo Financen haastattelussa viime viikolla:
-Meidän tavoite on myydä 2 miljoonaa autoa vuodessa
-Viime vuonna Carvana myi 170k autoa, tänä vuonna varmaan noin 250k, ehkä vähän enemmän
-Nykymäärästä siis tavoite nostaa myyntiä n 10X
-Koko käytettyjen autojen markkinassa Jenkeissä myydään 40 miljoonaa autoa vuodessa -Eli Carvanan 10X casella heidän markkinaosuus olisi vain n. 5%!
Summa summarum=
digitaaliset kauppiaat eivät lähtökohtaisesti kilpaile vielä toisiaan vastaan vaan päinvastoin auttavat kääntämään kuluttajakäyttäytymistä fyysisistä liikkeistä netistä ostamiseen. Siksi näenkin että kasvua tulee riittämään useammalle yritykselle vielä pitkäksi aikaa.
Kovan kalibeerin osallistujakaarti tässä webinaarissa, Carvanan TJ mukana myös:
In 2 month’s time our Reuters Events: Automotive Retail 2021 (April 12-13) event will go live.
What makes this meeting so unique is that it unites board level executives from global automakers, USAs largest dealerships and those digital dealership disrupters. This is the only meeting that you will find board level speakers from Ford, to CarMax and Carvana.
This online meeting will address and strategize the future customer experience and buying journey. This meeting is the one place for all your automotive retail news, updates, and benchmarks, uniting the most senior group of CEOs, CMOs, CDOs, strategy, CX and retail professionals.
Influential speakers include:
Elena Ford, Chief Customer Experience Officer, Ford Motor Company
Deborah Wahl, Global Chief Marketing Officer, General Motors
Bill Nash, President & CEO, CarMax
David W. Hult, President & CEO, Asbury Automotive Group
George Arison, CEO, Shift
Ernie Garcia,Chairman and CEO, Carvana
Please do share this with your peers, as this is not to be missed for those leading retail, marketing and experience.
Kamux huuman keskellä Carvana raportoi myös tuloksensa. Kasvu jatkuu edelleen erittäin vahvana, yli 60%. Edelleen odotetusti tappiolla mikä johtuu investoinneista. Carvana on nyt noussut USA:n toiseksi suurimmaksi käytettyjen autojen myyjäksi 1.7% markkinaosuudella eli vielä riittää osuutta otettavaksi. Tällä hetkellä kysyntää on enemmän kuin pystytään toimittamaan mikä on parempi ongelma kuin toisinpäin
Mielenkiintoisia jo nämä spekulaatiot optionaalisuuksista jotka yrityksen johto on kyllä toistaiseksi aina kumonnut.
Adam Jonas at Morgan Stanley on Friday upgraded his rating on Carvana Co. stock to the equivalent of buy and with a price target of $420, from $225. The price target represents a 60% upside from recent share prices. Describing Carvana as “just a ‘used car dealer’ is like describing Amazon nearly two decades ago as just an online book seller,”
Uusia markkinoita taas avattu, IR osasto pukkas sitten kerralla neljä uutta aluetta
Ensi viikolla sitten osari, muistaakseni torstaina. Q1 on varmasti erittäin vahva, samoin tulee olemaan Q2 mutta sitten kiinnostaa erityisesti mitä sanotaan loppuvuodesta.
at no. 483; one of the fastest growing tech companies added to the prestigious list. Based on organic growth alone, only Amazon and Google made it to the Fortune 500 faster.
Joo vahvaa kasvua oli edelleen. Ja kovat laajentumisinvestoinnit jatkuvat edelleen, mikä tulee rasittamaan tulosta ja kassavirtaa mutta samalla vahvistaa vallihautaa. Tavoitteena myydä 2M autoa vuodessa, Q3 myytiin reilu 100k joten 2-3 vuotta menee että tuohon päästään. Sittenkin vielä markkinaosuus reilusti alle 10% koko markkinasta eli tilaa on kasvaa vielä hyvin pitkään.