Efecte Oyj - European Alternative to global goliaths

13 tykkäystä

Ruotsi brokeri:

17 tykkäystä

Moi @niilo_fredrikson ja moikka muut!

Olen ollut yhteydessä Niilon sekä Santerin kanssa ja kyllä kannatti. :pray: Alkuun sanon, että tässä on kyse kahden suuren yrityksen jutuista, joten olen yltiövaroinen, koska monet asiat ovat jonkinlaisia “salaisuuksia” ja jotain muuta sellaista. Voisin varmasti kertoa ja kehua enemmän, mutta olen luonteeltani varovainen ja luotettava niin sanon sen vain, minkä uskallan. :slight_smile:

Niilon ja Santerin kanssa oli helppo asioida. Koen, että heillä on hyvä kokonaisnäkemys asioista ja he ymmärtävät, mitä asiakas haluaa. Tuntuvat myös ymmärtävän käytännön asioista ja onhan se kiva asioida ystävällisten ihmisten kanssa, jotka vaikuttavat aidosti siltä, että ovat kiinnostuneita mitä kerrot. Efecteläiset haluavat kehittää ja kuunnella - kyllä se sitten ohjelmassakin näkyy. :slight_smile: Minulla on ollut tapana antaa eri “ohjelmatoimijoille” kehittävää ja ystävällistä palautetta, mutta jotkut toimijat eivät ole siitä aina niin “kiinnostuneita”, mutta Efecte vastaanotti palautteeni niin kuin toivoin.

Pahoittelen vähän sisällötöntä ja ympäripyöreää tekstiäni, mutta kirjoitin tämän siksi, jos te tästä kuitenkin saisitte jotain. Kiitos Nipalle, Santerille ja muille efecteläisille! :slight_smile:

EDIT: Korjattu virhe, mutta sisältö pysyi ihan samana. :slight_smile:

33 tykkäystä

Hieno palaute, kiitos @Sijoittaja-alokas . Koska selvästi olet asiaan perehtynyt ja omaat käsityksen tämän tyylisistä ohjelmistoista ja myös ohjelmistoyhtiöiden kanssa toimimisesta, olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteesi seuraavaan kysymykseen.
Käyttökokemuksesi ja saadun palvelun perusteella harkitsisitko Efecteen sijoittamista? Jos jätetään vaikka valuaatio vähemmälle huomioille tässä vaiheessa.
Kysymys on ”privaatti” ja ymmärrän hyvin jos et halua ottaa kantaa, mutta mielipiteesi kiinnostaisi :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Kiitos mukavista sanoista ja vielä kiitokset siitä, että ymmärrät etten halua ja välttämättä voi ottaa kantaa. :slight_smile:

En ole ohjelmistoissa mikään sellainen varsinainen asiantuntija, mutta käytän erilaisia ohjelmia hyvin paljon ja omasta mielestäni minulla on näiden suhteen maalaisjärkeä jonkin verran. En ole mikään it-asiantuntija, mutta näen mielestäni metsän puilta tällaisten asioiden suhteen ja näen taviskäyttäjien näkökulman hyvin. Paino sanalla omasta mielestäni. :smiley:

En anna sijoitussuosituksia enkä oikein voi+saa sanoa sen tarkemmin (edes käyttäjäkokemuksen ja palvelun perusteella), tulee muistaa, että olen vain yksi Efecten käyttäjä, joka tosin käyttää ohjelmaa paljon. Joudun kirjoittamaan vähän ympäripyöreästi. Oma työnantajani, Efecte ja minä olimme näissä keskusteluissa yhteistyöhenkisiä. :slight_smile:

Haluan kiittää myös foorumilaisia ja Efecteä positiivisesta suhtautumisesta näihin kirjoituksiini. Se merkkaa minulle oikeasti paljon. :pray:

17 tykkäystä

Poimin “2022 FLOP 3” -ketjusta tällaisen mielenkiintoisen viestin:

Sopiiko @Trivial kysellä, että mitä tarkoitat TJ:n raportointikikkailulla ja muulla hömpällä? Tai onko omakohtaisia kokemuksia unohdetusta tuotekehityksestä?

23 tykkäystä

Luin viestit tästä ketjusta, joissa oletan viittaavan samoihin asioihin.

7 tykkäystä

Vuoden vaihteen alla Goldman aktivoitui imuroimaan Efecteä 13€ tasoilla ja hieman siitä ylöspäin. Volyymit efectessä ovat erittäin pieniä, joten isoja johtopäätöksiä ei kannata tehdä. Vaikuttaa siltä, että joku salkunhoitaja on siellä pilkkimässä hissukseen lisää lappuja.

lisäys: SEB innostui tänään

21 tykkäystä

Antilta hyvä teksti pilviohjelmistoihin ja SaaS-yhtiöihin liittyen. :point_down:

“Pohjois-Euroopan korkea pilvipalveluiden käyttöaste ja sen hidastuva kasvu tarkoittaa yleistäen sitä, että pilvimurroksesta saa alueella aiempaa heikompaa tukea kasvulle. Seurantamme selvästi kansainväliset SaaS-yhtiöt (Basware, Efecte ja LeadDesk) pääsevät kuitenkin jo nykyisten Pohjois-Euroopan ulkopuolisten myyntikanaviensa avulla hyötymään näiden alueiden varhaisemmassa vaiheessa olevasta pilvimurroksesta.”

16 tykkäystä
14 tykkäystä

Uutta kumppania Hollannista.

36 tykkäystä

Kommentti päivän listahinnasta

Päivän arvostus ei vaikuta pahalta. 2023 EV/S 3x. Mielestäni tätä sai joskus aikaisemminkin samoilla kertoimilla ennen kuumimpia nousupyrähdyksiä.

Myyntilaidalla on lähinnä NON.


image

Q4 osalta CEO on jo kommentoinut, että odotettavissa on hyvää kv-SaaS-kasvua, erityisesti DACH-alueelta.

Mukavaa osarin odotusta :slight_smile:

44 tykkäystä

Kalenteriin merkkiä :slightly_smiling_face: :+1:

21 tykkäystä

Efecteä voi tarkastella jo pe:n kauttakin. Jos käyttää pe 40x niin vajaan kolmen vuoden päähän potentiaali on 65% eli 19% p.a. Efecten kasvuluvuilla pe 40x ei ole varsinaisesti halpa, joten mikään lama-ajan arvostus tuo ei varmaankaan ole, mutta tässä ajassa ehkä vielä neutraalin oloinen, kun Saasia kuitenkin arvostetaan korkeilla kertoimilla.

16 tykkäystä

Tervehdys Efecten IR:stä! :efecte:

Muistutuksena, että järjestämmme perinteisen tuloswebcastin ensi perjantaina 11.2.2022 klo 15. Ilmoittautuminen auki täällä. Foorumilaiset ja kaikki muut on jälleen kerran tervetulleita kuuntelemaan. Jos tulosjulkistuksestamme nousee kysymyksiä, niitä voi esittää webcast-portaalissa esitysten aikana tai vaikka kirjoittaa tänne foorumille ennen esityksiä niin käymme ne läpi webcastissa.

Lisäksi muistutuksena myös, että CMD:mme lähestyy pian tulosjulkistuksen jälkeen (9.3.2022) ja sinnekin voi jo ilmoittautua täällä.

Tatu / Efecte IR

34 tykkäystä

Uutta partneria.

33 tykkäystä

Analyytikon ennakkokommentit Q4-tuloksesta. :point_down:

13 tykkäystä

Jännä nähdä kuullaanko tästä lisää (Q3 2021 raportti):

Viime aikoina ollaan keskitytty partneriverkoston rakentemiseen mutta olen siinä käsityksessä että suoria avauksia uusille markkinoille myös tutkitaan.

27 tykkäystä

https://otp.tools.investis.com/clients/fi/efecte2/omx/omx-story.aspx?cid=2334&newsid=73926&culture=en-US

Efecte Plc’s Financial Statements Bulletin 2021 Full year SaaS +24%, EBITDA margin 5%

10-12/2021:

  • Total net sales grew by 20% and was 4.9 million euro (4.0)
  • SaaS grew by 24% and international SaaS by 43%
  • EBITDA was 0.1 million euro (0.2) and EBIT 0.0 million euro (0.0)
  • EBITDA margin was 2% (4%)
  • Services grew by 21% driven by strong demand and a soft comparison period
  • Through a new partnership, the Netherlands became the 12th country for Efecte
38 tykkäystä

Tässä kommentti aamun tulokseen :point_down: hyvältä näyttää!

Iltapäivällä Q4-webcast klo 15-> ja tässä yhteydessä kuvataan tutusti myös haastattelu :+1: kannattaa tulla linjoille laittamaan kysymyksiä

43 tykkäystä