Inderesin kahvihuone (Osa 2)

Saakeli että haluaisin innostua tuosta Elliptic labs firmasta, oikeasti haluaisin, mutta jokin ei nyt vaa natsaa. Ultraääniä ja jotain tylsiä käsien heilutuksia, voiko tästä olla kokonaiseksi bisnekseksi.

Toinen asia, @Jarnis ja @Torniojaws keskusteli pörssiensuunta ketjussa euron hajoamisesta. Ehdotan euron hajottamista ja Kalmarin unionin jälleenperustamista. Sillä lisäyksellä että houkutellaan Sveitsi mukaan liittoon! 6/5

11 tykkäystä

Älkää ihmeessä innostuko. Vaikeatajuista teknoa jota ei itsekään ymmärrä… :shushing_face:

2 tykkäystä

Puhutko Elliptic Labsistä vai musiikkimausta :thinking: :upside_down_face:

10 tykkäystä

Miksi Sveitsi, Norja ja Tanska suostuisivat? Taloudellisesta näkökulmasta ne ovat aivan eri luokassa. :slight_smile:

2 tykkäystä

Jätän sen jollekkin minua paremmalle myyntimiehelle. Ehkä he haluaisivat osallistua uuden supervallan rakentamiseen? :sweat_smile:

3 tykkäystä

En löytänyt mitään ketjua koulutuksesta joten pahoittelut että käytän kahvihuonetta pikaiseen sparrailuun… Onko täällä porukkaa jotka opiskelivat/opiskelevat kokopäivätyön ohessa kauppatiedeiden maisteriksi? Minkälainen määrä tuossa suurin piirtein on kuukausitasolla luentoja tai seminaareja, joiden päälle sitten tulee vielä omalla ajalla opiskeleminen? YAMK olisi todennäköisesti paljon helpompi tehdä mutta taloustieteet on jostain syystä kiehtoneet…

4 tykkäystä

Määä opiskelin. Riippuu varmaan koulusta ja pääaineesta. Itellä oli ehkä kielet ja pääaineen maisterivaiheen opinnot jotain 5 h /vko pakollista läsnäoloo.

1 tykkäys

Hmm, tuollainen nyt vielä olisi tehtävissä. En vain ole yhtään lukijatyyppiä. Työn ohessa on tullut kyllä suoritettua 4 liiketalouden tutkintoa joista viimeisin AMK, mutta kyllä tuo yliopiston lukemisen määrä hirvittää :grimacing: Toisaalta olisihan se siistiä hakea 44-vuotiaana Inderesille junior analyst-harjoittelijaksi :grin:

5 tykkäystä

No eipä yliopistossa nyt hirveästi enempää tarvi lukea kuin amk.

Progressiivinen verotus on kyllä kustu. Eipä tarvi olla kummoisetkaan tulot että marginaaliverotus ylittää 50% ja siihen vielä työnantajamaksut päälle. Ei jotenkin tunnu oikeudenmukaiselta jos minä sovin työnantajani kanssa ylityötunnista niin verottaja tienaa 40 minuutilta ja minulle jää palkkaa 20 minuutilta.
Suomi on nyt seitsemäntenä OECD maiden kokonaisverotuksessa suhteessa bruttokansantuotteeseen. Pienellä pinnistyksellä saamme hieman veroja ylös ja bkt:ta alas ja voimme taas ylpeillä olevamme maailman paras maa.

9 tykkäystä

Mielenkiintoisia aikoja

3 tykkäystä

Miksi? Yhdysvallat on toiminut aina samalla tavalla kun talouskriisi iskee. Koska hyvinvointivaltiota ei ole käytännössä olemassa, niin silloin on pakko jakaa rahaa tarvittaessa, jos on oikeasti tarvetta. Joustava ja halpa systeemi. Normiaikoina oman talouden vastuu siirtyy jokaiselle kansalaiselle.

3 tykkäystä

kurssiliikkeitä ajattelin, että saapa nähdä mitä tuleman pitää

2 tykkäystä

Itse opiskelin kokopäiväduunin ohella yliopistossa valtiotieteiden maisteriksi ja pre-korona oli kyllä nihkeetä menoa luentojen kanssa joillain kursseilla. Piti rukkaa omii kurssei uudelleen kun ei vaan päässy sitten tarpeeksi monille luennoille. Nyt toki varmasti erilainen kun kaiken voi tehdä etänä. Mutta itse opiskelumäärään niin koen kyllä, että oli ihan hemmetisti luettavaa aina joka luentoa ja seminaareja varten (+ tietty kurssityöt ja tentit). Suurin osa omista kurssikavereista ei käynyt töissä, vaan opiskelivat ihan kokopäiväisesti. Joten näin jälkikäteen ajateltuna en tekisi uudelleen (juuri palautin gradun muutama viikko sitten), mutta ihmiset ovat tietty erilaisia.

Ps. Alla on myös amk- tutkinto ja mun mielestä vaadittavan opiskelumäärän suhteen ei näitä edes voi verrata. Lisähuomiona kaveri suoritti samaan aikaan YAMK- opintoja töiden ohella ja oli sitä mieltä, että vähän leikittelyä välillä. Ei kokenut, että kauheasti olisi tarvinnut huhkia tutkinnon eteen. Kouluja sekä tutkintoja on tietysti monenlaisia ja jokaisella henkilöllä on omanlaisensa kokemukset.

4 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista nähdä vastaavanlainen lista Helsingin pörssin tuotoista, vaikka toki varmasti oltaisiin jenkkien takana ja huolella.

2 tykkäystä

Onko Jenkit kesäajassa ? Vaikuttaako se aukioloihin ? Eli 15:30-22 ?

Nordnetin sivuilla oli ainakin asiasta tiedote, joten kyllä.

4 tykkäystä

En osaa arvioida miten hyvin tämä on rinnastettavissa, mutta mulla on radiotekniikan DI-koulutus, jonka aikana työskentelin koko ajan osa-aikaisesti (vaihteli 20-80% välillä). Sen verran oli raskas, etten siihen olis kahdessa vuodessa kyennyt kokopäivätyön ohessa kun on kaksi pientä lastakin, joiden kanssa haluaa viettää aikaa. Tehtäviä riitti paljon ja osa kursseista oli haastavia. Mut sit taas ilman töissäkäymistä en olis kahta vuotta viitsinyt kuluttaa siihen, ei se niin raskasta ollut :sweat_smile:

Tällä hetkellä opiskelen liiketalouden tradenomiksi kokopäivätyön ohella ja olen pähkäillyt, että pitäiskö myös jatkaa KTM-opintoihin myöhemmin. Joten mielenkiinnolla seuraan näitä vastauksia.

1 tykkäys

Olenkohan ainoa, joka ei ole erityisen innostunut tuosta nimestä “Vernerin vartti”? Ymmärrän ettei melkein minuutti enää vastaa videoita ja nimen vaihtaminen on sinällään paikallaan.
@Verneri_Pulkkinen miten olisi listaus nimiehdotuksista ja äänestys täällä kahvihuoneessa parhaasta nimestä? (Jos kaikki muut ovat tästä nimestä innoissaan, niin poistun kulmaan häpeämään :flushed:)

1 tykkäys

Et varmasti ole. :smiley: Aina kun jotain vaihtaa, niin joillekin se on jees ja toisilla ymmärrettävästi se aiheuttaa muita tuntemuksia. Parin kuukauden päästä voi olla niin, ettei kukaan muista edellistä nimeä. :smiley:

Tuo oli suosituin ehdotus tuben kommenttiosioissa ja pidin siitä itsekin. :slight_smile:

1 tykkäys